Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הערב – יום שני ה-26 בנובמבר 2018

        כותרות המהדורה     פיגוע דריסה בגוש עציון: שלושה נפצעו, המחבל חוסל (בטחוני)     היועמ"ש מתכוון להוציא חוו"ד ולפיה לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני (מדיני)     בכיר סודאני: "הנורמליזציה עם ישראל תלויה בסוגיה הפלסטינית" (מדיני)     בשל ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב: ברשות פועלים לכינוס הליגה הערבית (מדיני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

 

 

כותרות המהדורה

    פיגוע דריסה בגוש עציון: שלושה נפצעו, המחבל חוסל (בטחוני)

    היועמ"ש מתכוון להוציא חוו"ד ולפיה לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני (מדיני)

    בכיר סודאני: "הנורמליזציה עם ישראל תלויה בסוגיה הפלסטינית" (מדיני)

    בשל ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב: ברשות פועלים לכינוס הליגה הערבית (מדיני)
החמרה ביטחונית? הוארכה כהונתו של הרמטכ"ל איזנקוט בעוד 15 יום והא ביטל את נסיעתו הקרובה לגרמניה בשל אילוצי לוח זמנים (בטחוני)

    התקרית הימית בין רוסיה לאוקראינה: נשיא אוקראינה הטיל על המדינה ממשל חירום צבאי; האו"ם צפוי להתכנס (חוץ)

    עשרות מהגרים נעצרו בארה"ב לאחר שחצו את הגבול; מקסיקו תגרש מאות מהגרים שניסו לחצות את הגבול (חוץ)

    פרשת חטיפת ילדי תימן: תינוק שנטען כי מת הופיע ברשימת הבוחרים לרשויות המקומיות (חדשות)

    תינוק בן 3 שבועות חלה בחצבת (בריאות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    הלילה: מעונן חלקית עד מעונן.

    שלישי: מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה. תחול עלייה קלה של הטמפרטורות. ייתכן גשם מקומי קל.

    רביעי: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והן יעשו גבוהות מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

    חמישי: מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. במהלך היום במזרח הארץ ייתכנו ממטרים מקומיים.

    שישי: מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ ולאורך מישור החוף ייתכנו גשמים מקומיים. בדרום הארץ ייתכן אובך.

חדשות

פרשת חטיפת ילדי תימן: תינוק שנטען כי מת הופיע ברשימת הבוחרים לרשויות המקומיות

שמו של תינוק שנולד להורים יוצאי תימן ונטען כי נפטר ב-1950, הופיע בחודש שעבר, 68 שנים לאחר מכן, ברשימת הבוחרים בבחירות לרשויות המקומיות במושב אליכין, בתור אדם חי. ברשות האוכלוסין טוענים כי איש לא עדכן אותם במותו, חרף העובדה שוועדת החקירה הממלכתית להיעלמות ילדי תימן טענה כי מת. * משפחתו סיפרה לוועדת החקירה הממלכתית כי הוא אושפז בבית החולים לאחר שחלה, וכי באחד הימים, כשבאו הוריו לבקרו, לא מצאו אותו במיטה. לדברי המשפחה, האחות מסרה להוריו כי מת כמה ימים לפני כן. (הארץ)

    מחאת עובדי המלט: מפגינים חסמו את נתיבי איילון בתל אביב * לאחר שחסמו את הכניסה לירושלים: עובדי תעשיית המלט חסמו הבוקר את נתיבי איילון במחאה על מחירו הנמוך של המלט המיובא לישראל לדבריהם "מלט טורקי סכנה לביטחון ישראל" * עובדי חברת "מלט הר-טוב" שפכו שקי מלט על הכביש באזורים הסמוכים למחלפים לה-גווארדיה וקיבוץ גלויות.

    בצל מאמצי ההסדרה: נתניהו פעל להרחבת העסקת מתאם השבויים והנעדרים * ברקע דיווחים על התקדמות במו"מ להשבת האזרחים וגופות החיילים שבידי חמאס, היה מעוניין רה"מ להוסיף כ-280 שעות עבודה לחוזהו של בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום. לאחר בדיקה נוספת – הוחלט להסתפק בחידוש ההתקשרות לפי התנאים מהשנה שעברה (וואלה)

נמצאה גופתה של הנעדרת יארה איוב בת ה-16 מגוש חלב.זיהוי הגופה התבצע מול בני משפחה ומדובר במנוחה יארה איוב שנעדרה מיום שישי 23/11/18 ועל פי החשד נרצחה.במסגרת החקירה נעצר בתאריך 24/11/18 גבר (28)ומעצרו הוארך בבימ"ש עד לתאריך 27/12/18,מחר בשעות הבוקר יובא החשוד לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בחשד לרצח בבימ"ש שלום נצרת.בנוסף לפני זמן קצר נעצר חשוד נוסף(53) בחשד למעורבות בארוע שיובא אף הוא בבוקר לדיון בבקשה להאריך את מעצרו

שוד בסניף בנק במגדל העמק.  רעול פנים נכנס לסניף הבנק ובאיומי נשק  שדד אלפי שקלים ונמלט מהמקום. כוחות משטרה הגיעו למקום ובשלב זה מבוצעים סריקות לאיתור החשוד. במקביל חוקרי המשטרה שהגיעו למקום החלו לאסוף ממצאים בזירה וחוקרים את האירוע

פוליטי

    היועמ"ש: חקירת תיק 4000 על סף סיום * מנדלבליט התייחס לחקירות ראש הממשלה ואמר כי חקירת תיק 4000 נמצאת על סף סיום אך סירב להתייחס לשאלה האם נתניהו יוכל להמשיך לכהן בתפקיד במקרה של כתב אישום. לדבריו, הוא עושה הכל כדי לקבל החלטה בתיקי ראש הממשלה כמה שיותר מהר.

ביטחוני

הכנה למלחמה / החמרה במצב הביטחוני? על פי פרסום בכלי התקשורת, הוארכה במפתיע כהונת הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט בטענה כי עליו לבצע עוד חפיפה עם הרמטכ"ל הנכנס אלוף אביב כוכבי ובמקביל בוטלה נסיעת איזנקוט לגרמניה שתואמה מראש ואף הוגדרה כחשובה, כשלגרמנים נמסר כי הנסיעה בוטלה  בטענה של אילוצי לוח זמנים (מגפון ניוז)

פיגוע דריסה בגוש עציון: שלושה נפצעו, המחבל חוסל

מחבל המשוייך לחמאס שנסע בציר שבין בית אומר לאל ערוב, סמוך לכרמי צור, סטה מנתיבו ודהר לעבר החיילים שביצעו עבודות הנדסיות. כתוצאה מהפגיעה, חייל אחד נפצע בינוני ושני חיילים נוספים נפצעו קל. אחד מהחיילים במקום ירה וחיסל את המחבל * כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הנהג בן ה-32 הוא תושב מחנה הפליטים דהיישה בבית לחם

שבועיים לאחר הסתבכות הפעולה בעזה: ועדת החוץ והביטחון מבקשת עדכונים מהצבא

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת פנתה למערכת הביטחון בבקשה לקבל דיווח מסווג על נסיבות המבצע המיוחד של ברצועת עזה, שבו נהרג לפני כשבועיים קצין אחד ונפצע קצין נוסף בהיתקלות עם אנשי חמאס, כך דווח ב'הארץ'. * הדרג המדיני וקהילת המודיעין מסתייגים לרוב משיתוף גורמים חיצוניים בתחקירים בטענה לנזקים ביטחוניים. עם זאת, יש שורת סוגיות הקשורות לתקרית ומחייבות בדיקה יסודית * בנסיבות כאלה, המתדרך הוא בדרך כלל שר הביטחון (במקרה זה ראש הממשלה) או הרמטכ"ל.

– בעוד בצד הישראלי הוטל איפול תקשורתי רחב על נסיבות האירוע. בצד הפלסטיני מתפרסמים פרטים רבים על מצוד שמנהל חמאס אחר החשודים * בחדשות MivzakLive דווח כי הצנזורה הצבאית פנתה להנהלת פייסבוק בבקשה למחוק מהרשת החברתית את התמונות שהפיץ חמאס בו נראים לכאורה תמונות של חברי הכוח המיוחד שפעל בעומק רצועת עזה.

– בתגובה להאשמות חמאס כי הכוח הישראלי שפעל בעזה נכנס דרך מעבר שמאויש על ידי אנשי הרשות הפלסטינית, אמר רה"מ הפלסטיני, ראמי חמדאללה, כי מי ששולט על המעברים בין ישראל לעזה הוא חמאס: "הימצאות הרשות בעזה היא למראית עין בלבד, לאנשי הרשות שנמצאים במעברים אין אפילו נשק"

גל מעצרים חריג בירושלים: 32 תושבי העיר נעצרו לאחר שהתגייסו למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית

המשטרה עצרה הלילה 32 חשודים תושבי מזרח ירושלים בגין התגייסות ושירות בכוחות המזוינים הפלסטינים. לפי המשטרה, החשודים מחזיקים תעודות זהות כחולות, חלקם אף זוכה לקבל קצבאות ממדינת ישראל, והתגייסותם לכוחות הפלסטיניים מנוגדת לחוק * העבירה בגינה נעצרו החשודים היא סעיף בהסכמי אוסלו, האוסר על שירות בכוחות ביטחון פלסטינים. במהלך המעצרים נתפסו בין היתר מזומנים, מדים מסוגים שונים ותחמושת. * אתמול נעצר מושל ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית בחשד לעבירה דומה

מדיני

היועמ"ש מתכוון להוציא חוו"ד ולפיה לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכות לדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני

היועמ"ש מנדלבליט אמר בשיחה עם סטודנטים כי: "אין כזה דבר מדינת פלסטין, גם אחרי קבלת המעמד באו"ם, השאלה המשפטית אם יש מעמד או לא התשובה היא ברורה". לדבריו, הוא שוקל להוציא חוות דעת משפטית, לפיה אין לבית הדין הבינלאומי סמכות לדון בשאלת המצב ברשות הפלסטינית"

בכיר סודאני: "הנורמליזציה עם ישראל תלויה בסוגיה הפלסטינית"

בכיר במפלגת השלטון בסודאן עבד א-סח'י עבאס אמר כי הנורמליזציה עם ישראל תלויה בסוגיה הפלסטינית – "עמדתנו בנוגע לנירמול היחסים עם ישראל קשורה לסוגיה הפלסטינית. ישראל כובשת מדינה ערבית מוסלמית ותוקפת את מקומותיה הקדושים". לדבריו, " ביקור נתניהו בסודאן בלתי אפשרי, ואין דיבורים על כך בחוגים הרשמיים". * ראש ממשלת סודן לשעבר סאדיק אל מהדי, שנמצא בגלות במצרים קורא לארגוני האופוזיציה בארצו שלא לחפש את תמיכת ישראל. בריאיון לעיתון א-שרק אל-אווסט הציב אל מהדי 3 תנאים לשיתוף פעולה עם האופוזיציה בארץ מוצאו: לנטוש את האלימות, את שאיפתם להגדרה עצמית ולהימנע מלבקש תמיכה מישראל

ישראל פועלת לכינון יחסים דיפלומטיים עם בחריין

אחרי הדיווחים על ניסיונות לכונן יחסים עם סודן וביקורו של נשיא צ'אד, פקיד ישראלי אישר כי נעשים מאמצים מדיניים גם מול בחריין הממלכה המוסלמית השוכנת במפרץ הפרסי המתנגדת לאיראן. על פי גורמים המעורים במפרץ הפרסי, בחריין תהיה המדינה המוסלמית הראשונה שתכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

– בכיר חמאס, עזת א-רשק, אמר כי "לאחר הכישלון של נתניהו להגיע לאיזשהו הישג נגד העם הפלסטיני, הוא מתאמץ לצחצח את הדימוי שלו באמצעות חדירה לערי הבירה בעולם הערבי והאסלאמי דרך נורמליזציה. מי שפותח את הדלת לפושע הזה, דוחף אותו לעוד פשעים ולעוד תוקפנות נגד הפלסטינים"

בשל ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב: ברשות פועלים לכינוס הליגה הערבית

ברשות הפלסטינית מקדמים כינוס חירום של הליגה הערבית וועידת מדינות האיסלאם בשל ההתקרבות בין ישראל לכמה מדינות ערביות ומה שנתפס כנורמליזציה ביחסים ביניהן. זאת, על רקע חידוש היחסים בין ישראל לצ'אד, ביקורו של נתניהו בעומאן והפרסומים על כך שישראל פועלת לכונן קשרים דיפלומטיים עם סודאן ובחריין.* בכיר הרש"פ נביל שעת, אמר ל"הארץ" כי התקרבות המדינות הערביות לישראל מנוגדת להצהרות שפרסמו הן הליגה הערבית והן פסגת מדינות האיסלאמיות ולהחלטות שקיבלו הארגונים. (הארץ)

נשיא צ'כיה: "אעשה כמיטב יכולתי להעביר השגרירות לירושלים"

נשיא צ'כיה, שנחשב לתומך נלהב של ישראל ואף הודיע על העברת השגרירות לירושלים, הגיע לביקור ממלכתי של 4 ימים בישראל הודיע במהלך פגישתו עם ריבלין כי אינו מאמין בפתרון שתי המדינות. "אני לא מאמין בפתרון שתי המדינות ורוצה לשמוע על הרעיון שלך למדינה אחת עם שני לאומים. אני יודע שזה רעיון פרובוקטיבי אבל אשמח לשמוע את הטיעונים שלך בזכות הרעיון הזה" * בישיבה מיוחדת בכנסת שנערכה לכבוד הגעתו לישראל הוא אמר כי יעשה כל שביכולתו כדי להעביר את השגרירות של מדינתו לירושלים, זאת מאחר והדבר אינו בסמכותו ואילו ממשלתו מתנגדת לכך. זמאן הוסיף "ראש הממשלה אמר שהרפובליקה הצ'כית היא הידידה הכי טובה של ישראל באירופה. אני תוהה מדוע רק באירופה? בכל מקרה, בבקשה האמינו לי שאני החבר הכי טוב של מדינת ישראל במדינתי"

שגריר ארה"ב בישראל מאשר: "טראמפ דחה את פרסום עסקת המאה"

בהודעה חריגה שפרסם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן הוא אישר כי בשבוע שעבר כינס טראמפ ישיבה מיוחדת, כדי לדון בעיתוי פרסום תוכנית השלום האמריקנית. פרידמן אמר כי תוכנית השלום תפורסם במועד שבו יהיו לה את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר. לדבריו, "ארה"ב מחויבת לחלוק את חזונה לשלום עם הישראלים והפלסטינים ובעלי עניין בתהליך בזמן הנכון" * לפני חודשיים התחייב הנשיא כי פרטי העסקה יתפרסמו בטווח של חודשיים עד ארבעה חודשים.

    נשיא צ'אד כתב בספר האורחים של יד ושם: "6 מיליון אנשים חפים מפשע הושמדו. האנושות כולה חייבת לזכור מה שהתרחש בשנים אלו. אסור לשכוח את מה שקרה וגם לומר – לעולם לא עוד"

חוץ

התקרית הימית בין רוסיה לאוקראינה: נשיא אוקראינה הטיל על המדינה ממשל חירום צבאי; האו"ם צפוי להתכנס

אמש כוחות צבא רוסים פתחו באש על כלי שיט אוקראינים סמוך לחצי האי קרים, לכד 3 ספינות ותפס 24 אנשי צוות אוקראינים. בעקבות האירועים החריגים חתם פטרו פרושנקו על צו שיחיל שלטון צבאי במדינה למשך 60 יום, כשהפרלמנט האוקראיני עדיין צריך לאשר את החלטתו. אם הפרלמנט יאשר את צעדי החירום, הבחירות הנשיאותיות שנקבעו לעוד ארבעה חודשים – שבהן פורושנקו צפוי להפסיד – עשויות להידחות.

– מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס היום כדי לדון בנושא, וכבר עתה מופיעים סימנים לכך שמדינות המערב יבקשו להטיל סנקציות נוספות על מוסקבה. * משרד החוץ הרוסי מאשים את אוקראינה בתיאום פעולות עם ארצות הברית והאיחוד האירופי, שמטרתן לעורר קונפליקט עם רוסיה.

– רוסיה אישרה שירתה והשתלטה על שלוש ספינות אוקראיניות בים השחור "לאחר שחצו את הגבול הרוסי באופן בלתי חוקי ולא נעתרו לבקשתנו לעצור". עוד נמסר כי רוסיה תפתח בחקירת אירוע "החצייה הבלתי חוקית של הגבול".

– שגרירת ארצות הברית באו"ם: "ההשתלטות הרוסית על הספינות האוקראיניות מהווה הפרה שערורייתית של הריבונות הטריטוריאלית של אוקראינה. ארה"ב תמשיך לעמוד לצד תושבי אוקראינה נגד התוקפנות הרוסית"

– משרד החוץ הפולני הודיע כי הוא מגנה את "ההתנהגות התוקפנית של רוסיה"

– האיחוד האירופי קורא לרוסיה ולאוקראינה לנהוג באיפוק בעקבות האירועים האלימים במצר קרץ'. אוקראינה מבקשת לכנס בדחיפות את מועצת הביטחון.

עשרות מהגרים נעצרו בארה"ב לאחר שחצו את הגבול; מקסיקו תגרש מאות מהגרים שניסו לחצות את הגבול

וושינגטון סגרה אמש את מעבר הגבול עם מקסיקו בדרום קליפורניה לאחר שמאות מהגרים ניסו לפרוץ את הגדר. אנשי משמר הגבול האמריקני ירו גז מדמיע אל המהגרים שניסו לחצות את הגבול. מפקד משמר הגבול בסן דייגו דיווח כי 42 חצו את הגבול ונעצרו בארה"ב. * מקסיקו הודיעה כי תגרש את מאות המהגרים ממרכז אמריקה שניסו לפרוץ את הגדר ליד טיחואנה ולהכנס לארה"ב.

קרבות עזים בין דאעש לכורדים במזרח סוריה; יותר מ-200 הרוגים

מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מדווח כי 92 מאנשי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שנתמכים בידי ארצות הברית, נהרגו מאז יום שישי האחרון בעקבות המתקפה הקטלנית של ארגון "המדינה האסלאמית" מזרחית לנהר הפרת. בין ההרוגים גם 51 אזרחים, רובם קרובי משפחה של לוחמי דאעש

    סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, טען כי בניגוד להאשמות האמריקניות רוסיה לא מחזיקה ברשותה טילים המפרים את הסכם פירוק הנשק הגרעיני עם ארצות הברית.

    בכיר לבנוני: דחינו סיוע צבאי מצד רוסיה, גם בשל לחץ ארה"ב * הגורם אמר כי ביירות לא זקוקה לכלי הנשק ולתחמושת של מוסקבה, אך אמר כי ההחלטה נובעת גם לאור התנגדות וושינגטון. כל התבססות רוסית בלבנון עשויה להקשות עוד יותר על פעילות ישראל מעבר לגבול (וואלה)

    דיווח: טראמפ ביקש מעיראק נפט כתשלום על המלחמות האמריקאיות במדינה * אתר "אקסיוס" מדווח כי בניגוד לעמדת יועציו ולנורמות בינלאומית, הנשיא האמריקאי העלה את ההצעה בפני חיידר אל עבאדי (מעריב)

    ארה"ב: אחרי חודש של אש: השריפה בקליפורניה כובתה; מאות עדיין נעדרים * השריפה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה באה לסופה, כשכוחות הכיבוי הצליחו להשתלט עליה לגמרי. 85 איש נהרגו, 249 נעדרים, והמחלצים מפחדים מהגשם המתקרב: "החשש הוא ממפולות בוץ שיקשו על מציאת הנעדרים" (וואלה)

    בריטניה: הפרלמנט יצביע על הסכם הברקזיט בעוד כשבועיים

    טורקיה: מסוק צבאי התרסק בלב שכונת מגורים באיסטנבול, ארבעה חיילים נהרגו * ארבעה חיילים נהרגו וחייל נוסף נפצע קשה בהתרסקות של מסוק צבא טורקיה בשכונת מגורים באיסטנבול. המסוק פגע בגג בניין ואז התרסק בקרקע בפרבר סנג'קטפה לאחר שסיים טיסת אימון ועמד לנחות בבסיס צבאי סמוך.

    סומליה: 18 בני אדם נהרגו במתקפה של קיצונים מוסלמים בבירה מוגדישו

    תוניסיה: עשרות מפגינים נגד ביקורו הצפוי של יורש העצר הסעודי במדינה

בריאות

תינוק בן 3 שבועות חלה בחצבת

המרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק מדווח כי תינוק בן 3 שבועות חולה חצבת התאשפז לפני 3 ימים בבית החולים. זהו החולה הצעיר ביותר במדינת ישראל שחלה בחצבת. התינוק נדבק מאימו, שחלתה בחצבת כאשר הוא היה בן שבוע. האם שלא חוסנה בעבר נדבקה ככל הנראה מבן משפחה

– הוועדה לביקורת המדינה דנה בהתפרצות המחלה ובמחסור בתקציב למימון המאבק בה. לדברי סגן שר הבריאות בדיון: "אין מספיק תקנים להילחם במחלה"

– אבחנה שגויה של שני אחים בביה"ח אסף הרופא הובילה להסגר של הילדים בביתם ויצרה בהלה רבה בקרב בני משפחתם וחבריהם שנשלחו לקבל חיסון בדחיפות. אולם לאחר שהתבררה הטעות המשפחה כלל לא עודכנה

    קונגו החלה בניסוי ראשון מסוגו בטיפול בנגיף האבולה ארגון הבריאות העולמי הודיע על "צעד ענק" במאבק במגיפה שמתפרצת שוב ושוב במדינה המזרח אפריקנית. החולים נבדקים על ידי ארבע תרופות שונות, שיספקו בהירות רבה יותר לגבי הטיפול הטוב ביותר (וואלה)

כלכלה

לראשונה זה שבע שנים: בנק ישראל העלה את שיעור הריבית

חודש לפני כניסת הנגיד החדש: בנק ישראל הודיע על עלייה של 0.25% בריבית, לאחר שבע שנים וחצי, שבמהלכן הוחלט על הורדות בלבד, ולמעלה מ-3 שנים ששיעור הריבית לא השתנה. * עקב ההחלטה, הריבית על הלוואה ומשיכת יתר תעלה בכ-0.15%

    ירדן ביטלה רשמית את הסכם הסחר עם טורקיה * החל מיום חמישי מוטל מכס על הסחורות הטורקיות המיובאות לירדן בשיעור הנע בין 15% ל-30% וזאת בהתאם לסוג הסחורה. הרשויות בירדן ציינו כי ביטול הסכם הסחר החופשי עם טורקיה נובע מהנזק הכלכלי הכבד שנגרם לתעשייה המקומית כתוצאה מהעלייה החדה בייבוא המוצרים הטורקיים. (port2port)

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן