Skip to content

פסטיבל החג של החגים חיפה 2018 – חנוכיה ונרות, עץ אשוח ומיסה

פסטיבל ה"חג של החגים" בחודש דצמבר החוגג את השנה ה-25 לקיומו בעיר חיפה, עיר של דתות, תרבויות, מאכלים ונופים, יקיים במהלך שני סופי שבוע (ימי חמישי-שבת 6-8 + 13-15) פעילויות תרבות וחינוך מגוונות, לטווח גילאים רחב. אירועי הפסטיבל מבוססים על "האמונה, כי היכרות בין אישית ומפגש עם תרבות אחרת, על הסיפורים והנכסים התרבותיים והרוחניים שלה, […]

פסטיבל החג של החגים מתקיים זו השנה ה-25 בעיר חיפה, עיר של דתות, תרבויות, מאכלים ונופים, על פני שני סופי שבוע (ימי חמישי-שבת 6-8 + 13-15) עשירים בפעילויות תרבות וחינוך מגוונות לטווח גילאים רחב. הפסטיבל הינו פרי יוזמה של בית הגפן – מרכז תרבות ערבי יהודי ושל עיריית חיפה, שהחלו במסורת בשנת 1993. השנה האירועים יתקיימו במושבה הגרמנית, בואדי ניסנאס יתקיימו סיורים רבים ומגוונים בהם יהיה ניתן לפגוש את התושבים ולהכיר את השכונה. מטרת הפסטיבל לקדם ולטפח את הסובלנות והכבוד ההדדי באמצעות תרבות ואמנות.

מתוך כל אירועי הפסטיבל הרבים אני רוצה להמליץ על כמה מעניינים:

סיור משחור לירוק – ימי שישי 7,14,21/12 בשעה 10:00
ב24 בנובמבר 2016 בשעות הבוקר חיפה הצטרפה אל גל השריפות שפרץ ברחבי הארץ באותו השבוע. העיר הפכה מירוקה לשחורה ומפוחמת. בסיור בכורה חדש יובילו האגרונומים חנוך בורגר וחאלד חמוד את המבקרים בעקבות נזקי השריפה בחיפה למפגש עם שיקום חורש אורבני. המיקום: גבעת ספיר נוה שאנן. הואדי שופץ ונשתל מחדש עם אלונים שהובאו מיחיעם, שתכליתם היה להיהפך לפחמים לשימוש למנגל. הם ניצלו ונוצלו מחדש – נעקרו ונשתלו. נסלל מסלול שיישמש לשימוש בעת שריפה לכוחות ההצלה וגם למטיילים. עצי האורנים שנכחדו ואשר הם מאד דליקים, הוחלפו בחרובים ואלונים, כליל החורש וצמחי תבלין. פה נשתל חורש ים תיכוני. גם שיפועי הדרך שונו למניעת סחף וגלישת קרקע ע"י בניית טרסה שטוחה. בגדעי האורנים הכרותים השתמשו כגדר דקורטיבית. בשטח פורחים כרגע לוע ארי בר. המסלול יוכשר בעתיד למסלול טיול לאחר שימוקמו בו גדרות בטיחות.  40 ₪ ברכישה מוקדמת באתר. 60 ₪ רכישה במקום.

סיור בעקבות נשים מעוררות השראה – ימי שישי: 7,14,21 בדצמבר בשעה 09:30

מי הן הנשים החיפאיות שעושות את חיפה? פמיניסטיות, אקטיביסטיות, אמניסטיות? ולמה סיור דווקא בעקבות נשים חיפאיות? בין הכרמל לים משתקפות דמויותיהן של נשים חיפאיות עוצמתיות, חזקות, פעילות –  למען הקהילה ולמען עצמן, בעלות סיפור חיים מרתק ומעורר השראה.

בתוכנית:

9:30-10:30 – מפגש עם חנה ספרן במרכז הכרמל
ד"ר חנה ספרן: פעילה בנושאים של שלום, פמיניזם וקהילת הלהט"ב. לימדה לימודי נשים ומגדר באוניברסיטת חיפה ובמכללות. מרצה וחוקרת, ממקימות מרכז המחקר הפמיניסטי באשה לאשה חיפה.

נרד במדרגות עד שדרות אליהו גולומב ונמשיך בכרמלית לעיר התחתית נבקר בבית החסד ונפגוש את אגנס שחאדה. אגנס שחאדה: מקימת "בית החסד", ביחד עם בעלה כמיל שחאדה ז"ל, בכנסיית מרים הקדושה בעיר התחתית, שהייתה נטושה כשלושים שנה. "בית החסד" הוא מוסד שיקומי לאסירים משוחררים המיועד לבני כל הדתות, על מפעל חיים זה, זכו היא ובעלה ב"אות הנשיא למתנדב". המוסד שוכן בתוך מתחם סגור יפהפה המוקף בקיר אבן, ונכללים בו מבנה הכנסייה היוונית-קתולית "א-סיידה" – "גבירתנו" ומבנים נוספים.

הליכה רגלית לרחוב הנמל 33 סיום במפגש וארוחה במסעדת רולא. רולא דיב: מנהלת מסעדת רולא בחיפה שהקימה ביחד עם בן זוגה. לתחום המסעדנות הגיעה לאחר 22 שנות פעילות בארגונים פמיניסטים, לרבות מרכז אישה לאישה החיפאי וארגון כיאן לנשים ערביות .

מועדי הסיורים: 7, 14, 21 בדצמבר בשעה 09:30 משך הסיור: 3 שעות 110 ₪ ברכישה מוקדמת באתר | 130 ₪ ברכישה במקום.

סיור כריסמס – ימי חמישי 13+20 16:30 | 17:30

בסיור כריסמס מיוחד וחגיגי נצא לסיבוב חיפאי מאוד, בניחוח אירופאי לגמרי, בין הרחובות המקושטים, עצי הכריסמס המאירים, הכנסיות שלבשו חג והבתים הפרטיים המהבהבים בשלל צבעים ומבשרים את בואו של החג החיפאי הכי מואר וצבעוני בשנה. את הסיור נתחיל במרחב השלישי החדש והמרגש של בית הגפן, ביציאה מבית הגפן נתעכב על יצירת האומנות "שער הדתות" המחברת בין שלוש הדתות ונעבור דרך מספר יצירות אמנות מיוחדות בוואדי ניסנאס. נקפוץ לביקור אישי ומרגש אצל סנטה קלאוס החיפאי, נשמע על מנהגי החג, יצא לכם יופי של סלפי כריסמס לצד העץ המואר ואפילו תקבלו שקית ממתקים מסנטה בכבודו. בהמשך הדרך נבקר בביתה של זכיה שם נקבל הזדמנות לחוש את אווירת החג המשפחתית ושוב לנשנש משהו מתוק לחג. בחנות קישוטי החג תוכלו להשתקף בתוך מאות כדורי כריסמס צבעוניים.
דרך שבילי האור והכיכרות החגיגיות נגיע אל הכנסייה הקתולית, למפגש קצבי עם הצופים הקאתולים המתכוננים לתהלוכות החג, ומשם בדילוגים אל המושבה הגרמנית עוצרת הנשימה.

* נפגשים כ15 דקות לפני תחילת הסיור בתיאטרון בית הגפן, שד' הציונות 33 חיפה משך הסיור כשעתיים
70 ₪ ברכישה מוקדמת באתר | 90 ₪ ברכישה במקום

בית הגפן

"המרחב השלישי" – הגלריה החדשה בבית הגפן. מיצב בנושא בית: "אריחים" עם "ניחוח" של בית העשוי מפיזור של אבקות תבלינים דרך שבלונות פלסטיק. התבלינים: כורכום, סומק, ג'ינג'ר, פלפל לבן, זעתר. פרי יצירתו של האמן הצרפתי לוראן מישל.

תאורה מרהיבה במושבה הגרמנית

אם התאורה עושה חשק לאכול, מומלץ להיכנס למסעדה GARDEN, סלטים מעניינים ומאפי פוקצ'ה ממולאים בכל טוב וכן בשרים ופירות ים.

ועוד באותו רחוב המסעדה הותיקה "דוזאן". המסעדה שוכנת בבית טמפלרי עתיק שנבנה בשנת 1870. שיפץ ועיצב אותו בעל המקום, נג'אר פאדי, מעצב פנים במקצועו, אשר הציב בו ריהוט עתיק בן למעלה מ-120 שנה שיובא מאיטליה, צרפת ומזרח ירושלים. כל שולחן שונה ממשנהו מתוך אמונה שכל אדם שונה מרעהו, אך יש מקום להכיל את כולם. בהתאם לאמונה זו, בדוזאן, כמו בחיפה, העיר בה היא שוכנת, יש מקום לכולם – יהודים וערבים ביחד, באווירה ביתית ושרות נעים ומפנק. התפריט בדוזאן מורכב ממנות ראשונות, לבנוניות, שאמא של בעל הבית מכינה הכוללות: קובה, ספיחה, סמבוסק, עלי גפן, לבנה ועוד. השפים בדוזאן, האחראים על שאר המנות, מתמחים בתפריט איטלקי וצרפתי.

סיור גרפיטי כאמירה חברתית בועטת – ימי שישי 7,14 בדצמבר בשעה 10:00
בסיור שינוע בין היצירות השונות בשכונת הדר, ננסה להבין יותר מי היא קהילת הגרפיטי, מה החשיבות של יצירה במרחב הציבורי וכיצד מתמודדים עם המתח בין האסור למותר כדי להמשיך להתקיים. 60 ₪ ברכישה מוקדמת באתר | 80 ₪ ברכישה במקום.

סיור אמנות וטעימות: בין אמנות לאומנות הבישול– ימי שישי 7,14,21/12 ימי שבת 8,15,21/12 בשעות 11:00 ו-14:00– חדש!
סיור חדש המשלב בין אמנות לאומנות הבישול והמטבח. מסלול טעים ומרהיב שיצא מבית הגפן לאחר ביקור במרחב החדש והחוויתי שלנו – המרחב השלישי הישר אל וואדי ניסנאס, לטייל בין עבודות אמנות ייחודיות שהוצבו בוואדי במשך 25 שנות פסטיבל החג של החגים, לבין בתי אוכל קטנים המגישים טעמים מקומיים, טריים וערבים לחיך. להכיר ולשמוע את סיפורה של השכונה הנפלאה שנשמרה לה כמעט כפי שנראתה עד 48, וכיום משלבת בין האותנטי והישן לבין הצעיר והמתחדש. 60 ₪ ברכישה מוקדמת באתר | 80 ₪ ברכישה במקום

29.12 בשעה 18:00- מיסה תרזה החגיגית מאת היידן
בהשתתפות: הרכב אורפיאוסומקהלת האיחוד בניצוחו של רונן בורשבסקי
סולנים: סופרן – נור דרוויש, אלט – דימה בכרי, טנור – לירן קופן, בס –  יואב וייס
בתוכנית – דבוז'אק – סרנדה לכלי קשת / היידן – מיסה תרזה

60 ₪  מכירה מוקדמת, 80 ₪ ברכישה במקום | הכנסיה הקתולית, עין דור 23

פרטים נוספים וכרטיסים מוזלים באתר הפסטיבל כאן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן