Skip to content

בכירי חברת אירונאוטיקס זומנו לשימוע לפני כתב אישום

כתב החשדות מייחס למנהליה הבכירים של החברה ולעובדים החשודים, ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני, שלכאורה גם הן בוצעו בנסיבות מחמירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכירים בחברת אירונאוטיקס הוזמנו השבוע לשימוע בפרקליטות המדינה לפני הגשת כתב אישום בפרשה בה מעורבת החברה שעל פרטיה הוטל צו איסור פרסום. מדובר בחקירה שהחלה לפני 9 חודשים במשרד הביטחון ובלה"ב 433 הקשורה לעסקה מול לקוח מהותי של החברה במדינה זרה.

מכתבי השימוע נשלחו אל החברה, אל מנכ"ל החברה, עמוס מתן; סמנכ"ל החטיבה העסקית, מאיר ריזמוביץ'; מנהל חטיבת הפיתוח של החברה באותה התקופה, חיים היבשר; מנהל השיווק של החברה, דוד גולדין, ולעובדים נוספים. 

חברת אירונאוטיקס (צילומים: גוגל מפות)
חברת אירונאוטיקס (צילומים: גוגל מפות)

כתב החשדות מייחס למנהליה הבכירים של החברה ולעובדים החשודים, ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני, שלכאורה גם הן בוצעו בנסיבות מחמירות. חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני נחקק לפני כעשור, ותכליתו להגן על הקשרים המדיניים והביטחוניים של ישראל מפני הסכנות שביצוא בלתי מורשה של ידע וציוד בטחוני.

חברת אירונאוטיקס הודיעה היום כי קיבלה לידיה מידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודעה בכתב על קבלת חומר החקירה נגדה וכנגד נושאי משרה בה, וכן הודעה כי אלה יזומנו לשימוע.

מאירונאוטיקס, המיוצגת על ידי עוה"ד נתי שמחוני ואסף קליין נמסר לתקשורת: ״לאחר שקיבלנו את הודעת הפרקליטות ודבר זימונם של החברה ונושאי משרה בה לשימוע, אנו משוכנעים כי לאחר שנשטח לראשונה את עמדתנו בשימוע, תגיע הפרקליטות – לאחר בחינת הדברים כהווייתם – להחלטה מושכלת לפיה, אין מקום להעמיד את החברה או מי מנושאי המשרה בה לדין ותורה על סגירת התיק".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן