Skip to content

עיקר החדשות *מהדורת הבוקר* יום ראשון ה-02 בדצמבר 2018

כותרות המהדורה     ·איראן מבססת את כוחה בלבנון; החיזבאללה מזהיר: "אם תעזו לתקוף – תתחרטו" (בטחוני)     ·התקיפה בסוריה | רויטרס: יעד התקיפה מרכז תקשורת וסיוע של חיזבאללה; אל-אחבאר: אף אחד מהטילים לא פגע בבסיס צבאי או ביטחוני (בטחוני)     ·עצרת האו"ם: "ישראל כוח כובש בירושלים" (מדיני)     ·"יחידת ההכשלה" | הפת"ח לא יקח יותר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    ·איראן מבססת את כוחה בלבנון; החיזבאללה מזהיר: "אם תעזו לתקוף – תתחרטו" (בטחוני)

    ·התקיפה בסוריה | רויטרס: יעד התקיפה מרכז תקשורת וסיוע של חיזבאללה; אל-אחבאר: אף אחד מהטילים לא פגע בבסיס צבאי או ביטחוני (בטחוני)

    ·עצרת האו"ם: "ישראל כוח כובש בירושלים" (מדיני)

    ·"יחידת ההכשלה" | הפת"ח לא יקח יותר חלק בשיחות הפיוס הפנים פלסטיני (מדיני)

    ·רוסיה הרחיבה את רשת ההגנה האווירית שלה בסוריה (חוץ)

    ·איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, שיכול לשאת כמה ראשי נפץ ומסוגל להגיע לכל מקום במזרח התיכון (חוץ)

    ·"חמשה חודשים ללא תדלוק" | חיל הים האיראני הציג משחתת חמקנית ומאובזרת חדשה (חוץ)

    ·חושש מהפיכה? יורש העצר הסעודי העביר כוחות צבאיים גדולים לעיר הבירה ריאד (חוץ)

    ·רוסיה מאיימת: "המצב על סף עימות. כל אירופה בסכנה"; נשיא אוקראינה הכריז על גיוס מילואים (חוץ)

    ·טראמפ: אפגש עם שליט קוריאה הצפונית ככל הנראה בעוד כחודש-חודשיים; בעתיד אזמין אותו לארה"ב (חוץ)

    ·הלילה בחצות: החוק לגיוס חרדים בוטל; המשמעות: הישיבות אינם צריכים להעמיד מכסות לידי הצבא, בני ישיבות אינם נדרשים להתייצב בלשכות הגיוס (חרדים)

    ·בניגוד לעמדת הפרקליטות הצבאית: אסיר עולם התורה שוחרר ממעצר לצורך השתתפות באזכרה הראשונה של אביו ע"ה (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    ·היום: לרוב מעונן בעננות בגובה רב. תחול עליה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. הלילה: לרוב מעונן בעננות בגובה רב. בהרי הצפון והמרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

    ·שני: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב ובינוני. עלה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות בעונה. עד שעות הצהרים בצפון ובהרי המרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות.

    ·שלישי: מעונן חלקית עד מעונן. תחול ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. במישור החוף יתכן גשם מקומי.

    ·רביעי: מעונן חלקית עד מעונן. ירדו ממטרים מקומיים המלווים בסופות רעמים יחידות בעיקר במישור החוף הצפוני. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

חדשות

חשד לתרמית ענק של זיופי דיפלומות סיום במקצועות הרפואה

עשרות רופאים ורוקחים נעצרו הבוקר. על פי המשטרה החשודים הציגו תעודות סיום למודים שקריות מארמניה והתקבלו על פיהן לעבודה בבתי חולים ומוסדות רפואיים. במהלך המעצרים נתפסו בבית אביו של אחד החשודים כלי נשק לא חוקיים (מגפון ניוז)

צעיר הביט מהחלון בהמתנה לאמבולנס – ואושפז בכפייה בטענה כי ניסה להתאבד

הצוות הרפואי הגיע למקום כדי לאשפז את הצעיר מרצון, אך סבר בטעות כי התכוון לסכן את חייו. בית המשפט הורה לשחרר אותו, ומתח ביקורת על הליך האשפוז בכפייה: "אנשים שישמעו את הסיפור הזה יחשבו פעמיים אם להתקשר לגורמים רפואיים"

פשע שנאה – מחבלים אלמונים ניקבו צמיגים של עשרות מכוניות בכפר קאסם: "יהודים לא שותקים"

שוטרים הגיעו לשכונה המזרחית בעיר ומסרו כי הם בודקים את נסיבות התקרית. בשבוע שעבר השחיתו אלמונים כלי רכב בכפר אל-מועייר בגדה וריססו כתובות: "תג מחיר" ו"די לצווים המינהליים"

פוליטי

    ·ברקע המאמצים לבניית גוש מרכז-שמאל: ברק נפגש עם גבאי בביתו * פגישת השניים, שהתקיימה באמצע השבוע, נערכה לאחר ביקוריהם של לבני ויעלון בנפרד ובזמנים שונים בביתו של ראש הממשלה לשעבר (חדשות 10)

    ·השרים צפויים לאשר היום את 'חוק גדעון סער' המרוכך * החוק שמטרתו להגביל את סמכות נשיא המדינה בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה יעלה לאישור וועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שיו"ר הקואליציה הוריד את הסעיף שמבטל את סמכות הנשיא לבחור מועמד. אם יאושר, החוק יאפשר לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על ראשי מפלגות בלבד * הנוסח העדכני תואם את עמדות כל מפלגות הקואליציה, אולם לא ברור כיצד יצביע ח"כ בגין.

"פרשה 4001" | חשד: רעיית רה"מ הציגה קבלות פיקטיביות ; תיחקר באזהרה ביום שישי * רעיית רה"מ חשודה שרימתה את מבקר המדינה והציגה קבלות פיקטיביות כדי להימנע מלתת תרומה. * מוקדם יותר החודש התנהלו מגעים בין פרקליטה לחוקרי המשטרה בנוגע למועד החקירה (חדשות10)

בטחוני

איראן מבססת את כוחה בלבנון; החיזבאללה מזהיר: "אם תעזו לתקוף – תתחרטו"

לאחר הפלת המטוס הרוסי בסוריה, נראה כי בטהרן מחשבים מסלול מחדש ומתחילים לבסס את כוחם בלבנון. שם מקווים הם ישראל לא תיכנס למלחמה נוספת מול החיזבאללה. * פחות מיממה לאחר הפצצת המטרות האירניות בסוריה שמיוחסת לישראל, חיזבאללה פרסם סרטון תעמולה תחת הכותרת "ציונים, אם תעזו, תתחרטו", הכולל תצלומי לויין של בסיסים ברחבי המדינה בהם גם בסיס הקריה בתל אביב. – ונקודות הציון שלהם, וכתוביות בעברית שמאיימות על ישראל "במקרה שתעז לתקוף בלבנון". נסראללה: "תהיה תגובה על כל תקיפה ישראלית בלבנון".

התקיפה בסוריה | רויטרס: יעד התקיפה מרכז תקשורת וסיוע של חיזבאללה; אל-אחבאר: אף אחד מהטילים לא פגע בבסיס צבאי או ביטחוני

שני גורמים בכירים במנגנוני מודיעין באזור, אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס שהמקום שהותקף בליל שישי בסוריה, כולל מרכז תקשורת וסיוע לוגיסטי לדרום סוריה השייך לארגון חיזבאללה. גורם שערק מהצבא הסורי צוטט שאומר שבין המטרות שהותקפו – שני גדודים של הצבא הסורי בהם נוכחות של הארגון * מנגד עיתון אל-אחבאר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה ולמשטר הסורי, דיווח כי התקיפה בסוריה אמש נועדה להעביר מסר למשטר הסורי, לפיו ישראל לא נרתעת מפעולות שכאלה. "הטילים, שאף אחד מהם לא פגע בבסיס צבאי או ביטחוני, באו כמסר מישראל לפיו היא לא נרתעת מפעולה בסוריה, זאת על אף ביטול התיאום הביטחוני עם מוסקבה, מאז תקרית לטקייה שבמהלכה הופל מטוס רוסי" * בשטח פתוח ברמת הגולן נמצאו שרידים השייכים לטיל נגד מטוסים סורי שנורה במהלך הפעילות, לטענת הצבא באירוע לא הופעלה האזעקה כיוון שזוהה שהטיל ייפול בשטח פתוח 

צעדות השיבה: למעלה מעשרת אלפי פלסטינים הפגינו במספר מוקדים סמוך לגדר

כ-12 אלף פלסטינים הפגינו במספר מוקדים לאורך הגבול עם רצועת עזה במסגרת "צעדת השיבה" שמתקיימת היום זו הפעם ה-36 ברצף, לפי משרד הבריאות הפלסטיני לפחות 28 פלסטינים נפצעו במהלך ההפגנות. בשלושה מקרים לפחות נזרקו מטעני לעבר הגדר, אך לא נרשמו אירועי חציית גדר. * בחמאס פרסו כוחות בלבוש אזרחי לאורך גבול ישראל-עזה כדי למנוע מהמוני המפגינים להתקרב לגדר המערכת. בחמאס מסרו שהביקורת ברצועה גבוהה ולכן ייקח זמן לצמצם את ההפגנות. * בכיר בג'יהאד האסלאמי בעזה חאלד אלבטש המשמש מתאם הוועדה המארגנת את הפגנות הגדר, קרא למפגינים היום לשמור על צביון לא אלים של ההפגנות, להגן על חיי המפגינים ולמנוע מהצלפים הישראלים הזדמנות לפגוע בהם. * בחאן יונס פרסמו יחידת הצמיגים הבוערים ויחידות אחרות של צעירים כי הם מחויבים לשקט היום בגבול עזה על פי הנחיית מארגני ההפגנות. הם הזהירו כי אם תינקט סחבת בהקלות לעזה העניינים ישובו לקדמותם.

פיגוע בנמל אילת: ביום הראשון לעבודתו: עובד ירדני תקף בפטיש שני פועלים ישראלים ופצע אותם בינוני

ירדני שהחל לעבוד ביום חמישי בנמל תקף שני עובדים בפטיש ופצע אותם באורח קשה. עובד נוסף ממוצא ירדני שניסה למנוע ממנו לפגוע בהם נפצע גם הוא. התוקף הועבר לחקירת שב"כ, ובית המשפט הוציא צו איסור פרסום על פרטי החקירה וזהותו של העובד * ברשות האוכלוסין וההגירה אישרו כי החשוד קיבל אשרת עבודה יומית, וביום חמישי היה יום העבודה הראשון שלו. * ממשלת ירדן מסרה שהיא עוקבת אחרי התקרית באילת שבה היה מעורב אזרח ירדני. עוד נאמר כי ירדן הנחתה נציג בשגרירות הממלכה בישראל לעקוב אחר הסוגיה

הלילה בחצות: החוק לגיוס חרדים בוטל; המשמעות: הישיבות אינם צריכים להעמיד מכסות לידי הצבא, בני ישיבות אינם נדרשים להתייצב בלשכות הגיוס

הלילה בחצות פקע תוקפו של החוק לגיוס בני ישיבות הדורש הצבת מכסות ויעדים מקרב המגזר החרדי. עם פקיעתו בטל מספר החוקים הישראלי החוק הדורש מפורשות מהמגזר החרדי להציב מתוכו יעדי גיוס בתמורה למתן דיחוי לבני ישיבות אחרים. בכירים בממשלה כבר הבהירו כי הצבא לא יפשוט על בתי המדרשות, והעובדה שהמדינה לא תרצה לפתוח במלחמת אזרחים, תמנע ממנה מלעצור כל חרדי המסרב להתגייס. בנוסף, בני ישיבות אינם נדרשים יותר להתייצב בלשכות הגיוס לצורך קבלת דיחויים * המדינה ביקשה מבג"ץ להאריך את תוקפו של החוק בכדי לאפשר לה לחוקק חוק הרסני יותר, וככל הנראה היום יתן בג"ץ את תשובתו (אידישע פוסט)

מדיני

עצרת האו"ם: "ישראל כוח כובש בירושלים"

בישיבה השנתית באו"ם לציון כ"ט בנובמבר, קיבלה העצרת הכללית שורת החלטות אנטי ישראליות. בין היתר קבעה כי "כל הפעולות שנקטה ישראל ככוח כובש להחלת חוקיה על העיר הקדושה ירושלים הן בלתי חוקיות" (ערוץ20)

"יחידת ההכשלה" | הפת"ח לא יקח יותר חלק בשיחות הפיוס הפנים פלסטיני

בכירים בפתח אומרים ל-"אל-חיאת" כי החליטו לסגור את השער בפני יוזמות נוספות לשיחות הפיוס הפנים פלסטיני, בטענה שהשיחות אינן מביאות יותר תועלת. לפי הדיווח, אבו מאזן יעמוד בעצמו בשבוע הבא בראשות ועדה מיוחדת, שתבחן מהלכים אפשריים נגד חמאס בעזה כדי שזו תמסור השליטה ברצועה * בעיתון 'א-רסאלה' של חמאס מכנים את משלחת הפתח שבאה לשיחות הגישור "יחידת ההכשלה".

    ·משרד החוץ הסורי לאו"ם: "עצרו את התוקפנות הישראלית" * שר החוץ הסורי שלח מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בו הוא מאשים את ישראל בתמיכה בטרור וברצון להעמיק את מלחמת האזרחים במדינתו. הוא דורש מהאו"ם "לעצור את התוקפנות הישראלית". כשלטענתו, "התקיפה מוכיחה שישראל מנסה להאריך את המשבר בסוריה"

    ·רה"מ שוקל לטוס לטקס השבעת נשיא ברזיל – "תלוי במצב הביטחוני" * למרות המשבר והקואליציה הצרה, ייתכן שראש הממשלה ושר החוץ נתניהו ישתתף בחודש הבא בטקס ההשבעה של נשיא ברזיל בולסונרו, שכבר הודיע כי יעביר את שגרירות ארצו מת"א לירושלים.

    ·בכיר חמאס: אין חדש בסוגיית השבויים * בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, אמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדאול, שמצרים, קטר והאו"ם פועלים להקל על המצור על עזה, תמורת עצירת הפגנות הגדר. לדבריו, אין חדש בסוגיית השבויים, זאת כיוון שישראל לא כיבדה את הניסיונות הקודמים להגיע לפתרון ועצרה מחדש אסירים ששוחררו בעבר

חוץ

רוסיה הרחיבה את רשת ההגנה האווירית שלה בסוריה

דוח חדש של מכון המחקר ISW האמריקני מראה כי מוסקבה הכפיפה את ההגנה האווירית הסורית לשליטתה ושילבה בו נ"מ מתקדם, מערכי פיקוד ובקרה ואמצעים ללוחמה אלקטרונית. המערך יקשה על פעילות חיל האוויר וארה"ב שבכדי לנטרל את מערכות ההגנה האוויריות הרבות יהיה עליהן להשתמש במטוסי חמקן יקרים

איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, שיכול לשאת כמה ראשי נפץ ומסוגל להגיע לכל מקום במזרח התיכון

שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו חשף כי איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, שיכול לשאת כמה ראשי נפץ, לטיל יש טווח שמאפשר לו לפגוע בחלקי אירופה ובכל מקום במזרח התיכון. לדבריו, הניסוי הזה מפר החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם ומוכיח כי תוכנית הטילים של איראן משגשגת.

"חמשה חודשים ללא תדלוק" | חיל הים האיראני הציג משחתת חמקנית ומאובזרת חדשה

חיל הים האיראני השיק משחתת חדשה מתוצרת מקומית שיכולה לנוע במשך חמישה חודשים ללא תדלוק. בתקשורת הרשמית של המדינה נטען כי היא מצוידת בטילי קרקע-קרקע, קרקע-אוויר ובמכ"ם מתוחכם, יש לה היכולת לחמוק מגילוי רדאר, יכולת לוחמה אלקטרונית, ובנוסף, יש בה מנחת מסוקים שאורכו כמעט 100 מטרים

חושש מהפיכה? יורש העצר הסעודי העביר כוחות צבאיים גדולים לעיר הבירה ריאד

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח כי יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן, העביר כוחות צבאיים גדולים לעיר הבירה ריאד. זאת בתגובה לשמועות על חברי משפחת המלוכה הסעודית שמעוניינים להדיחו מכס המלוכה * העיתון הירדני "אל-ר'ד" מדווח שיורש העצר הסעודי, שהתחיל ביום חמישי שעבר סיור במדינות האזור, שכלל את איחוד האמירויות, מצרים, בחריין ותוניסיה צפוי להגיע לירדן לביקור רשמי ביום שני הקרוב. יורש העצר

    ·דיווח: הנסיך הסעודי התכתב עם האחראי על רצח העיתונאי – בזמן החיסול * ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי לפי מסמך מסווג של ה-CIA, בן סלמאן שלח לפחות 11 הודעות לאדם שפיקח על חיסול חשוקג'י בקונסוליה הטורקית, בשעות שלפני ואחרי הרצח, אך עם זאת, אין הוכחה ל"הוראה ישירה". * בנוסף, בשנה שעברה אמר בן סלמאן למקורביו כי ניתן "לארגן סידור" בכל הנוגע לחאשוקג'י

    ·מנהיגי המערב ליורש העצר הסעודי: "הבהר את עובדות רצח חאשוקג'י" * אחרי קבלת פנים מעורבת בפסגת ה-G20 בבואנוס איירס, אמרו ראשי צרפת ובריטניה ליורש העצר הסעודי כי יש לחקור בשקיפות את רצח העיתונאי.

רוסיה מאיימת: "המצב על סף עימות. כל אירופה בסכנה"; נשיא אוקראינה הכריז על גיוס מילואים

משרד החוץ במוסקבה יצא בהודעה חריפה בשל החמרת העימות מול אוקראינה. דוברת משרד החוץ הרוסי התייחסה למצב מול אוקראינה, והעריכה כי שתי המדינות עלולות להיקלע לעימות צבאי. לדבריה, "המצב עשוי להיות הרה אסון לביטחון האירופי כולו" * נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו הכריז על גיוס מילואים באזורי המדינה בהם הוכרז ממשל צבאי. מדובר במחוזות שסמוכים לגבול הרוסי, בהם האוכלוסייה דוברת רוסית ויש ספק לגבי נאמנותה לקייב. בנוסף, קייב הודיעה כי לא תתאפשר כניסה של גברים בגילים 16-60 מרוסיה לשטח המדינה, נשיא אוקראינה הבהיר כי ההוראה נועדה למנוע הקמת "צבאות פרטיים" של רוסיה באדמת אוקראינה.

– רוסיה העבירה מחצי האי קרים למוסקבה 21 מלחים אוקראינים שנעצרו במהלך התקרית בין שתי המדינות בים השחור. שלושה עצורים נוספים שסבלו מפציעות שונות הועברו לבית החולים של הכלא

– נשיא המועצה האירופית אמר בשולי פסגת ה-G20 בארגנטינה: "השתלטות חיל הים הרוסי על כלי השיט האוקראינים אינה מקובלת, ומעוררת דאגה רבה. על האיחוד האירופי להיערך להרחבת הסנקציות על רוסיה

    ·טראמפ ופוטין ערכו פגישה חפוזה אתמול בשולי פסגת G-20 ושוחחו על המשבר באוקראינה * נשיא ארה"ב טראמפ שוחח לזמן קצר עם עמיתו הרוסי פוטין בשולי ועידת הG20. טראמפ שאל את פוטין על כוונת רוסיה במתקפה באוקראינה ונשיא רוסיה הבהיר לו את עמדתה של רוסיה לאחר השיחה אמר פוטין לכתבים כי הנשיא טראמפ הביע את עמדת וושינגטון על האירוע וכי הוא הביע את עמדת מוסקבה

לראשונה זה עשור: רכבת דרום קוריאנית חצתה את הגבול לצפון

רכבת דרום קוריאנית חצתה ביום שישי את הגבול עם צפון קוריאה, לראשונה מזה עשור. הרכבת הסיעה משלחת של עשרות פקידים ומהנדסים שיסיירו במערכת הרכבות של צפון קוריאה במטרה לתכנן את שידרוגה וחיבורה לדרום * הצעד דרש אישור מיוחד האו"ם, שכן פיונגיאנג עדיין נמצאת תחת שורת סנקציות בינלאומיות מחמירות. (גרדיאן)

טראמפ: אפגש עם שליט קוריאה הצפונית ככל הנראה בעוד כחודש-חודשיים; בעתיד אזמין אותו לארה"ב

הנשיא האמריקני אמר כי הפסגה הבאה שלו עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תיערך בתחילת בחודשיים הקרובים. וכי נבחנים כעת שלושה אתרים אפשריים לפסגה. בדבריו לכתבים במטוס הנשיאותי אמר נשיא ארה"ב כי בשלב מסוים יזמין את קים להתארח בארצו. "אנחנו מסתדרים בצורה טובה מאוד. יש לנו יחסים טובים"

    ·על רקע התחממות היחסים בין המדינות, חייל צפון קוריאני ערק לדרום * חייל מצבא קוריאה הצפונית הצליח לעבור את השטח המפורז ולערוק לדרום. חיילים של קוריאה הדרומית ליוו אותו בשלום לאחר שגילו אותו משוטט מדרום לגבול.

נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש האב מת בגיל 94

נשיאה ה-41 של ארה"ב מת אתמול בגיל 94. לחם במלחמת העולם השניה, היה שותף בעיצוב המלחמה הקרה שהחלה בעקבותיה, ולאחר שתי כהונות כסגנו של הנשיא רייגן, נבחר בוש לנשיאות והוביל את ארה"ב בזמן קריסת ברית המועצות ומלחמת המפרץ, במהלך כהונתו הוא לא היסס להתנגד לבנייה בהתנחלויות והביע ביקורת חריגה על הלובי הפרו-ישראלי בוושינגטון

– הדגלים בבית הלבן ובבניינים הפדרליים בארה"ב הורדו לחצי התורן, כאות אבל על מותו של הנשיא ג'ורג' בוש האב. ארונו של בוש יוטס לוושינגטון, שם יוצב מיום שני בערב ועד ליום רביעי בבוקר, ובהמשך הוא יובא לקבורה בטקסס, בספריה הנשיאותית על שמו. הנשיא האמריקני טראמפ צפוי להכריז על יום רביעי הקרוב כיום אבל לאומי לזכרו

– נשיאי ארה"ב בהווה ובעבר שיגרו את תנחומיהם למשפחה. טראמפ: "הדוגמה שהציב תחיה אחריו"; אובמה: "ארה"ב הפסידה פטריוט"; קלינטון: "לעד אנצור את חברותנו".

– גם מנהיגים מכל העולם שלחו את תנחומיהם: נשיא רוסיה פוטין: "הכיר בצורך בדיאלוג בין שתי מעצמות גרעיניות גדולות, עשה רבות למען חיזוק יחסי רוסיה וארצות הברית בתחום הביטחון"

– נשיא ארה"ב טראמפ הודיע על דחיית מסיבת העיתונאים שתוכננה להתקיים בתום פסגת G-20. זאת, "מתוך כבוד למשפחת בוש ולנשיא המנוח"

הפגנת "האפודים הצהובים": 75 אלף מפגינים; מאות עצורים; עשרות פצועים

75 אלף בני אדם השתתפו בהפגנות האפודים הצהובים המתקיימות ברחבי המדינה הצהובים' נגד יוקר המחיה בצרפת והעלאת מחירי הדלק על ידי הנשיא מקרון. בפריז גנבו מפגינים רובה מרכב משטרתי, ו-19 תחנות ברכבת תחתית נסגרו. * המשטרה הודיעה כי 255 בני אדם נעצרו היום ו-95 נפצעו, בהם 11 שוטרים לאחר שהמשטרה השתמשה בגז מדמיע, רימוני הלם וזרנוקי מים * בשלושת השבועות האחרונים חוסמים המפגינים, שלבושים באפודים זוהרים, כבישים ודרכים מרכזיות ברחבי צרפת וקוראים תיגר על הנשיא עמנואל מקרון שנאלץ להתמודד עם המשבר הכי קשה מאז נבחר לתפקידו לפני שנתיים.

    ·מפקד הכוחות האמריקניים במזרח התיכון מת בביתו בבחריין

    ·פוטין: יש לעשות הכול כדי לשמר את הסכם הגרעין האיראני * במהלך פגישה עם מנהיגי מדינות ה-BRICS בארגנטינה, בשולי פסגת G20 אמר נשיא רוסיה פוטין כי "יש לעשות הכול כדי לשמר את הסכם הגרעין האיראני, על-מנת למנוע גל חדש של מתיחות סביב הנושא".

    ·אינדונזיה: 113 אסירים ברחו מבית כלא במערב המדינה במהלך מרד אסירים

    ·ארה"ב: מנוע מטוס האיירבוס 320 של חברת התעופה "פרונטיר איירליינס" החל להתפרק לאחר שהמריא בטיסה 260 מלאס וגאס לטאמפה שבפלורידה. לאחר כ-15 דקות באוויר הצליח המטוס לשוב על עקבותיו ולנחות בשלום וללא נפגעים

    ·- השרה לבטחון המולדת של ארה"ב מבקשת להציב שוטרים בגבול עם מקסיקו ולתגבר את החיילים המוצבים במקום, כדי למנוע כניסת מהגרים לא חוקיים. לאחרונה דווח בארה"ב כי הנשיא טראמפ מתכוון להחליף את נילסן כיוון שאינה קשוחה מספיק בטיפול בבעיית המהגרים

    ·בלגיה: מאות בני אדם הפגינו מול משרדו של ראש הממשלה, במחאה על מחירי הדלק, והשליכו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים. המשטרה הגיבה בשימוש באמצעי לפיזור הפגנות

    ·ירדן: מאות בני אדם הפגינו אתמול במחאה על המצב הכלכלי ועל חוק מס ההכנסה המתוקן שאושר השבוע בפרלמנט. המפגינים דרשו את פיטורי הממשלה של עומאר רזאז ורפורמות פוליטיות וכלכליות אמיתיות במדינה

    ·עיראק: איראן הפעילה יחידות מוות בעיראק לחיסול מתנגדיה * גורמי ביטחון בריטיים אמרו לטלגרף כי אחרי הבחירות במאי, שבהן הגוש השיעי המקורב לטהראן לא הצליח להרכיב ממשלה, שלח מפקד כוח קודס מתנקשים להשתקת מתנגדי איראן. ניסיון בוטה לסכל את מאמצי הממשלה החדשה לשים קץ למעורבות האיראנית" (וואלה)

    ·קטלוניה: שניים ממנהיגי התנועה הבדלנית הקטלונית, ג'ורדי סנצ'ס וג'ורדי טורול, פתחו בשביתת רעב בעודם ממתינים בכלא הספרדי לפתיחת משפטם. השניים מואשמים במרד ובניצול לרעה של כספי ציבור. עונשם של השניים צפוי להיות חמור ועלול להגיע ל-25 שנות מאסר

צרכנות

    ·מחיר הדלק הוזל ב-47 אגורות לליטר בנזין

כלכלה

הסוף למלחמת הסחר? לאחר פגישת נשיאי ארה"ב וסין: שיעור מכסי המסחר לא יעלה; סין תרכוש מוצרי אנרגיה וחקלאות מארה"ב באופן מיידי

נשיא ארצות הברית ועמיתו הסיני נועדו במשך כשעתיים וחצי בשולי ועידת הG20 ודנו במלחמת הסחר בין המדינות. הבית הלבן הודיע כי טראמפ הסכים להשאיר את גובה המכסים על 10% ולא להעלותם ב-1 בינואר ל-25% כמתוכנן. שי, מצידו, ירכוש מהאמריקנים מוצרי חקלאות ואנרגיה "באופן מיידי"

    ·ארה"ב, קנדה ומקסיקו חתמו על הסכם סחר חדש * מנהיגי המדינות חתמו בשולי פסגת G20 על ההסכם שיחליף את NAFTA, שנחתם ב-1994. הוא עדיין זקוק לאישור הקונגרס, והדמוקרטים כבר דורשים שינויים. * ראש ממשלת קנדה קורא לנשיא ארה"ב להסיר את המכסים (וואלה)

בעולם

    ·רוסיה מתכננת להקים מושבה על הירח עד שנת 2040 * סוכנות החלל של רוסיה הודיעה כי בכוונתה להקים מושבה על הירח עד שנת 2040. ההודעה הרוסית מגיעה יממה אחרי שנאס"א הודיעה כי בכוונתה לשלוח משימה מאוישת לירח בשותפות עם 9 חברות אזרחיות

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן