Skip to content

חדש בטלוויזיה: רביעי, 19 בדצמבר, 2018

שעה אפלה, החברה הגאונה, מסיבת פרישה, שף פלין, לוחמי אוויר, חיוך של מונה ליזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעה אפלה | Darkest Hour, ערוץ Yes VOD 

דרמה פוליטית. החודש הראשון והמורכב בחייו המקצועיים של המנהיג יוצא הדופן, וינסטון צ'רצ'יל, כראש ממשלת בריטניה, במהלך מלחמת העולם השנייה ואיום הפלישה של הנאצים. שחקנים: גארי אולדמן, קריסטן סקוט-תומאס, לילי ג'יימס. במאי: ג'ו רייט. בריטניה, 2017. מלבד הופעתו של אולדמן והסגנונית של רייט, "שעה אפלה" הוא 125 דקות של קולנוע מבדר, כמו גם דרמה ביוגרפית משעשעת למדי. ציון: 

החברה הגאונה | My Brilliant Friend, סלקום TV + ערוץ Hot VOD

סדרת הדרמה מבוססת על הסנסציה הספרותית, רב המכר הראשון בסדרת 'הרומנים הנפוליטניים' של הסופרת המסתורית אלנה פרנטה. הסדרה, שנוצרה כקו-פרודוקציה של רשתות HBO ו-RAI, ובוימה על ידי הבמאי סאווריו קונסטנזו ('בדידותם של המספרים הראשוניים'), עוסקת בחברות ארוכת השנים בין לילה צ'רולו (אותה מגלמות לודוביקה נסטי ו-גאיה ג'יראצ'ה) ואלנה גרקו (אליזה דל ג'ניו ו-מרגריטה מאצ'וקו), ונפתחת בהיעלמותה של לילה המבוגרת – אירוע שמביא את אלנה לשבת ולכתוב את זיכרונות ילדותן וחייהן. עלילת הסיפור, שמתחילה ב-1950 עם היכרותן של שתי הילדות, נפרשת על פני שישה עשורים ומתרחשת בתקופה מרתקת ומסוכנת בנאפולי שבאיטליה. אלנה מנסה לפתור את התעלומה שהיא לילה – החברה הגאונה – חברתה הטובה ביותר ובה בעת גם האויבת הגדולה שלה.

21:00 מסיבת פרישה | Retirement Party, ערוץ Yes דוקו + ערוץ Yes VOD

מיד לאחר פרישתה המיוחלת לגמלאות, חלתה חנה בפיברומיאלגיה. בעלה טוביה אינו מוכן לקבל את העובדה שגם מועד פרישתו מתקרב, הוא חושש שיאבד את מקומו בעולם וישקע יחד עם אשתו הדואבת, בעוד היא מחכה לרגע שיהיה לצידה וייתן לה את תחושת הביטחון שכל-כך חסרה לה. בתווך עומד בנם, אסף – במאי הסרט, שמנסה לסתום את החורים בסכר המאיים להתמוטט. החוטים העדינים המרכיבים את מערכת היחסים ביניהם נחשפים בתקופה של הסתגלות לחיים חדשים, מצב המאלץ אותם אחרי 45 שנות נישואין לנסות ולברוא את עצמם מחדש. בימוי: אסף ארנרייך. 58 דקות, ישראל, 2018. 

22:00 שף פלין | Chef Flynn, ערוץ Hot8 + ערוץ Hot VOD

כש-מייגן מקגארי החלה לצלם את בנה פלין, שבגיל תשע גילה פתאום עניין בבישול מתוחכם, לשניהם לא היה מושג לאן כל זה יתפתח ובאיזו מהירות פלין יגיע למעמד של סופרסטאר קולינרי ויפתח מסעדה משלו בגיל 15 בלבד. המטבח המאולתר בחדר השינה הילדותי הפך למסעדת יוקרה בסלון הביתי בלוס אנג'לס. כתבת שער ב'ניו יורק טיימס' הובילה לראיון אצל לארי קינג. בגיל 15 השף פלין פתח מסעדת פופ אפ מצליחה בניו יורק. מייגן נרתמה לעבודה: כמלצרית, קוצצת ירקות ושוטפת כלים. היא גם המשיכה לצלם את הכוכב הצעיר (וכנראה הנער היחיד שטורק את הדלת כדי להתבודד ולהמציא מנות חדשות) וביחד עם הבמאי קמרון ייטס, יצרה דיוקן מיוחד של בנה ושל מערכת היחסים המשתנה ביניהם. ארה"ב, 2018. 

22:30 לוחמי אוויר | Air Warriors, ערוץ ההיסטוריה

סדרה השופכת אור על כלי הטיס הבולטים בעבר ובהווה (מטוסים, מסוקים, רחפנים), שבשימוש חילות אוויר בשדות קרב שונים ברחבי העולם. הסדרה אף מפנה זרקור על הטייסים עצמם (כולל טייסים מחיל האוויר הישראלי), ושאר חברי צוות האוויר המסורים, האחראים על השימוש והתפעול היומיומי של המכונות המעופפות הללו.

חיוך של מונה ליזה | Mona Lisa Smile, נטפליקס | Netflix

דרמה רומנטית. בשנת 1953, הנשים בוולזלי קולג' נמדדות לפי טיב השידוך שהן משיגות – עד שמרצה חדשה מגיעה ומאיימת להפר את הסטטוס קוו. שחקנים: ג'וליה רוברטס, קירסטן דאנסט, ג'וליה סטיילס. במאי: מייק ניואל. 117 דקות, ארה"ב, 2003.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן