Skip to content

עיקר החדשות * מהדורת הצהריים * יום שלישי ה-18 בדצמבר 2018

כותרות המהדורה     האופוזיציה הפילה הצעת חוק לפיה קבלני שיפוצים יחויבו לתקופת אחריות; ח"כ כבל הצביע עם הקואליציה בעד החוק (פוליטי)     מנהיג חמאס בעזה הצדיע למחבל העומד מאחורי החוליה שביצעה את פיגועי הירי בעפרה ובגבעת אסף (בטחוני)     מיליציה שיעית-עיראקית: אנו בכוננות לעימות מול ישראל – כל מערכה של ישראל נגד חיזבאללה בעתיד תכלול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    האופוזיציה הפילה הצעת חוק לפיה קבלני שיפוצים יחויבו לתקופת אחריות; ח"כ כבל הצביע עם הקואליציה בעד החוק (פוליטי)

    מנהיג חמאס בעזה הצדיע למחבל העומד מאחורי החוליה שביצעה את פיגועי הירי בעפרה ובגבעת אסף (בטחוני)

    מיליציה שיעית-עיראקית: אנו בכוננות לעימות מול ישראל – כל מערכה של ישראל נגד חיזבאללה בעתיד תכלול את ארגוננו (בטחוני)

    יוניפי"ל מאשר: ישראל איתרה 4 מנהרות בגבול הצפון – לפחות 2 מנהרות חצו לישראל (בטחוני)

    חוקר אמריקני חשף בסיסים סודיים בישראל באמצעות חברת מפות רוסית (בטחוני)

    בלחץ מצרים וירדן: שר פלסטיני נפגש עם בכירים ישראלים בירושלים – "אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון של הרשות לשמר את התיאום הביטחוני עם ישראל" (מדיני)

    דיווח: האקרים רוסים פעלו נגד החוקר המיוחד הבוחן את המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב (חוץ)

    הסכסוך על האיים הקוריליים: רוסיה הודיעה כי תתגבר את כוחה הצבאי באיים הנתונים במחלוקת עם יפן (חוץ)

    ענקית השכרת הדירות לטווח קצר Airbnb הקפיאה את החלטת החרם נגד ההתנחלויות עד לסיום הדיאלוג עם הממשלה; לפני שבועיים הוגש נגד החברה תביעה בארה"ב בגין "אפליה על רקע דתי ולאומי" (חדשות)

    "אל תפקירו את העניים" | ארגון "לתת" הודיע על תמיכתו במחאת 'האפודים הצהובים' נגד יוקר המחיה (חדשות)

    מחקר חדש מגלה: הוצאת אברכים מהכוללים לשוק העבודה, תגדיל את שיעור העוני במגזר החרדי (מגפון ניוז)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. עד שעות הצהרים צפוי גשם מקומי מדי פעם בצפון הארץ ובמישור החוף.

    הלילה: לרוב בהיר. בעמקי הצפון צפויים ערפילים.

    רביעי: מעונן חלקית. ינשבו רוחות דרום מערביות ערות. משעות אחה"צ יחלו לרדת ממטרים מלווים בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמישור החוף. בלילה הגשם יתחזק ויתפשט עד לצפון הנגב. קיים חשש מהצפות במישור החוף.

    חמישי: גשם ירד לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. קיים חשש משטפונות בבקעת הירדן, נחלי מדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות ירדו והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה.

    שישי: מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהריים ייתכנו גשמים מקומיים, ברובם קלים.

חדשות

ראש עיריית טבריה לתושבים: אל תלכלכו – נגמר לי הכסף לניקיון * ראש עיריית טבריה הנכנס רון קובי פרסם הודעה לתושבים לפיה תקציב הניקיון החודשי נגמר ובשל כך לא תתאפשר העסקתה של חברת ניקיון בעיר עד להודעה חדשה – "החל מהיום אנחנו ללא חברת ניקיון! היום עצרנו זמנית את עבודת הקבלן עד להודעה חדשה. סבלנות, אנא שמרו על הניקיון מסביבכם"

מדהים – החרדים טוענים:  דווקא הכנסתנו לשוק העבודה – תגרום לנו לעוני ואומללות

היום פרסם אתר החדשות החרדי (האידישע פסט) מחקר חדש שמגלה: הוצאת אברכים מהכוללים לשוק העבודה, תגדיל את שיעור העוני במגזר החרדי (מגפון ניוז)

ענקית השכרת הדירות לטווח קצר Airbnb הקפיאה את החלטת החרם נגד ההתנחלויות עד לסיום הדיאלוג עם הממשלה; לפני שבועיים הוגש נגד החברה תביעה בארה"ב בגין "אפליה על רקע דתי ולאומי"

משלחת של בכירים מחברת Airbnb המתווכת בין שוכרי יחידות דיור לטווח קצר לבין בעלי יחידות הדיור, הגיעה לישראל כדי לדון עם שר התיירות על משבר החרם של החברה נגד ההתנחלויות וקיימה אתמול פגישה עם שר התיירות, סגן נשיא החברה שעומד בראש המשלחת, ייפגש היום פעם נוספת עם שר התיירות כדי להמשיך את השיחות בנושא החרם. * גורמים בחברה אמרו כי כל עוד הדיאלוג בין החברה לממשלה נמשך – יעוכב יישום מדיניות החרם, ודירות נופש באזור יהודה ושומרון ימשיכו להתפרסם באמצעות החברה. ובסיום הדיאלוג תחליט החברה כיצד לפעול

– בהצהרה שפרסמה החברה באתר בחודש שעבר נכתב: "הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים". החברה לא הודיעה מתי ההחלטה, שצפויה לגרום להסרתן של כ-200 דירות, תצא לפועל.

– לאחר הודעת החרם של Airbnb הנחה שר התיירות את משרדו לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל רחבי הארץ. ושרת המשפטים פנתה ליועמ"ש לשקול הגשת כתב אישום נגד חברת Airbnb. לטענת שקד ההחלטה מנוגדת לחוק "איסור אפליה במוצרים ובשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים".

– בשבוע שעבר החליטה ועדת ההשקעות של מדינת אילינוי שבארה"ב כי החלטת Airbnb מפרה את חוקי של המדינה האוסרים חרם על ישראל. המועצה תעדכן את החברה בהחלטתה ואם לא תשנה אותה בתוך 90 יום (עד הישיבה הבאה) – 'היא תישא בתוצאות ותיכנס לרשימה השחורה של ההשקעות מטעם המדינה'.

– לפני כשבועיים הגישו 18 יהודים אמריקנים תביעה בבית המשפט בדלוואר נגד אתר Airbnb בעקבות החרם שהכריז על כ-200 יחידות דיור הנמצאים בהתנחלויות. התובעים טענו כי החרם הוא "אפליה על רקע דתי ולאומי", וכי מדובר בהפרה של זכויותיהם כאזרחי ארצות הברית. התובעים, שחלקם הצהירו כי הם בעלי נכסים ביהודה ושומרון, והיתר טענו כי בכוונתם לרכוש בתים באזור, דרשו פיצויים בגין אובדן הכנסות, כאשר בין היתר התייחסו לדמי שכירות.

"אל תפקירו את העניים" | ארגון "לתת" הודיע על תמיכתו במחאת 'האפודים הצהובים' נגד יוקר המחיה

לקראת ההפגנה המתוכננת במוצאי שבת בתל אביב, מחאת 'האפודים הצהובים' צוברת תאוצה, מנכ"ל ארגון לתת, הודיע על הצטרפות ארגונו למחאה ואמר כי "רק בימים האחרונים פרסמנו את דו"ח העוני האלטרנטיבי. אי אפשר להשלים עם מציאות בה מיליון ילדים, וחצי מיליון משפחות חיות בעוני ובמצוקה. אנחנו, יחד עם ארגוני הסיוע בחברה האזרחית פוגשים יום יום את האנשים המוחלשים ביותר בחברה הישראלית, מי שיסבלו קודם כל מעליית המחירים הצפויה. הממשלה פשוט לא יכולה לאפשר לזה לקרות. אנחנו קוראים לממשלה – אל תפקירו את העניים. אנו דורשים תכנית לאומית לצמצום העוני והפערים החברתיים. במוצאי שבת הקרובה גם אנחנו נעמוד מול קריית הממשלה עם אפוד זוהר ונאבק על הורדת יוקר המחייה בישראל".

– ביום שישי, פעילי מחאת "האפודים הצהובים" הישראלית יצאו להפגין נגד יוקר המחייה בצומת עזריאלי שבתל אביב, ויצאו לצעדת מחאה ברחובות הסמוכים. מספר רחובות באזור נחסמו לתנועה.

    בוועדת הכספים של הכנסת אושרו תקנות המאפשרות פיצויים למעסיקים ולעסקים בעוטף עזה. הפיצויים ינתנו בגין נזק ישיר (הפסד ימי עבודה), בעת הנחייה של פיקוד העורף להשבית לימודים, ופיצוי לעסקי התיירות על נזק עקיף שנגרם מטרור העפיפונים ובלוני התבערה החל מחודש מאי 2018

פוליטי

האופוזיציה הפילה הצעת חוק לפיה קבלני שיפוצים יחויבו לתקופת אחריות; ח"כ כבל הצביע עם הקואליציה בעד החוק

אחרי שבהצבעה בקריאה השנייה על חוק אחריות לעבודות שיפוצים תמכו 65 חברי כנסת ללא מתנגדים, האופוזיציה הפילה הצעת חוק לפיה קבלני שיפוצים יחויבו להעניק תקופת אחריות לעבודה שביצעו. החוק נפל ברוב של 44 מתנגדים מול 37 תומכים בלבד, בקואליציה סברו כי האופוזיציה בעד החוק, כיוון שחבר הכנסת איתן כבל תמך בו כראש ועדת הכלכלה. * ח"כ כבל (מהמחנה הציוני) שהיה מיוזמי החוק זעם על הפלת החוק ותמך בו עם הקואליציה.

– הצעת החוק צפויה הייתה להביא למהפכה ביחסים בין מזמיני העבודות לקבלני השיפוצים, וקבעה כי כל קבלן שיפוצים יחויב לתת למזמין אחריות של שנה לפחות על עבודות בהיקף של 20 אלף שקל ויותר, שבמהלכה יחויב לבצע תיקון ליקויים ללא תשלום ובתוך זמן סביר. בתקופת האחריות, הייתה אמורה לחול חובה על הקבלן להוכיח שלא הוא גרם לנזק.

– בעבודות בסכום נמוך מ-20 אלף שקל, עדיין יכול הצרכן לתבוע על נזק שגרם לו הקבלן, אלא שבמקרה כזה, חובת ההוכחה שהקבלן גרם את הנזק תחול על הצרכן.

– ח"כ רועי פולקמן (כולנו), שיזם את החוק: "כמה עליבות לאופוזיציה. לוקחים חוק צרכני פשוט לטובת האזרח, ומפילים אותו רגע אחרי שיו"ר ועדת הכלכלה מציג את החוק. לא רואים את האזרח ממטר"

בתמיכת שקד ובנט: נתניהו מונה לשר הביטחון – ברוב של 59 תומכים מול 56 מתנגדים

בתום דיון ממושך אישרה המליאה את מינויו הקבוע של ראש הממשלה לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן. 59 ח"כים הצביעו בעד המינוי, מול 56 שהתנגדו * בנט ושקד שנמנעו בהצבעה בממשלה על אישור מינוי נתניהו לשר הביטחון, הצביעו הערב בעד.

מפלגת הגמלאים מעוניינת להתמודד בבחירות הקרובות; סקר שערכו גילה שיש להם מינימום שמונה מנדטים

12 שנים חלפו מאז ההישג הגדול של מפלגת הגמלאים שגרפה 7 מנדטים בבחירות לכנסת ה-17. כעת נראה שהאזרחים הוותיקים מתכננים לחזור ובגדול. בסביבת הגמלאים אומרים שיש ברשותם כ-160 אלף קשישים בבתי אבות שלא מצביעים לבד, אלא עם מלווה, ולכן הם לא יכולים לטעות בפתק. סקר שערכו גילה שיש להם מינימום שמונה מנדטים. * הגמלאים מחזיקים גם בעיתון שיוצא לאור מדי חודש ולקראת הבחירות הוא אמור להתפרסם באופן רציף. (החדשות)

בטחוני

מנהיג חמאס בעזה הצדיע למחבל העומד מאחורי החוליה שביצעה את פיגועי הירי בעפרה ובגבעת אסף

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הצדיע לאסיר הביטחוני המשוחרר, ג'אסר ברגותי, דודו של המחבל סלאח ברגותי שביצע את הפיגוע בעפרה. * בכירים ברשות הפלסטינית מעריכים כי ג'אסר ברגותי אחראי להקמת חוליית הירי שביצעה את שני הפיגועים הקטלניים ולגיוס חבריה תוך שימוש בהיכרות המשפחתית בינו לבין סאלח ברגותי המחבל שנהרג והמחבל השני וועד ברגותי שנפצע ונעצר בידי ישראל * ג'אסר ברגותי שוחרר במסגרת עסקת שליט, ומכיוון שנחשב לאחד האסירים הכבדים ששוחררו בעסקה, התנתה ישראל את שחרורו בגירוש מיידי לרצועת עזה

מיליציה שיעית-עיראקית: אנו בכוננות לעימות מול ישראל – כל מערכה של ישראל נגד חיזבאללה בעתיד תכלול את ארגוננו

דובר המיליציה השיעית-עיראקית "א-נוג'בא", האשם אלמוסווי אמר כי "הארגון נמצא בכוננות לעימות עם הישות הציונית הגוזלת. כל מערכה של ישראל נגד חיזבאללה בעתיד תכלול את ארגוננו. אנחנו במוכנות וכוננות לעימות עם הישות הגוזלת. אנחנו נתפלל בירושלים"

– לפני שלשה חודשים דיווח העיתון "אלחליג' און ליין" כי מפקד במיליציות השיעיות בעיראק, אמר בשיחה עם אתר חדשות עיראקי כי למיליציות יש את האמצעים להגיב על כל תקיפה ישראלית על יעדים איראניים במדינה. וכי המיליציות נערכו לאפשרות שישראל תתקוף אותן, ושנעו נשק וציוד למתחמים מבוצרים תת-קרקעיים.

יוניפי"ל מאשר: ישראל איתרה 4 מנהרות בגבול הצפון – לפחות 2 מנהרות חצו לישראל

ארגון יוניפי"ל אישר אמש (שני) כי שתי מנהרות של חיזבאללה מתוך ארבע שנחשפו חצו את הקו הכחול מלבנון לשטח ישראל – קו הגבול שסומן לאחר נסיגת ישראל מלבנון לפני 18 שנה. "לאחר חקירות טכניות נוספות שנערכו באופן עצמאי בהתאם למנדט שלו, ארגון יוניפי"ל יכול בשלב זה לאשר כי שתי מנהרות חוצות את הקו הכחול. אלה מהווים הפרות של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701". ביוניפי"ל אף ביקשו מהרשויות בלבנון לנקוט פעולות מידיות בהתאם לאחריותן להחלטה 1701 * הודעת יוניפי"ל לא מאשימה את חיזבאללה בחפירת המנהרות, ואין התייחסות לארגון בה, אלא רק קובעת כי המנהרות חוצות לשטח ישראל * ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים דיון בנושא המנהרות, במועצת הביטחון של האו"ם.

חוקר אמריקני חשף בסיסים סודיים בישראל באמצעות חברת מפות רוסית

חברת מפות רוסית שעוסקת בתצלומי לוויין בסגנון גוגל ארת', צנזרה אזורים נרחבים בישראל, שבהם נמצאים לכאורה מתקנים ישראליים רגישים, כמו בונקרים ומתחמים צבאיים. בחיפוש ב"יאנדקס מפות", התגלו צנזורים גסים של חלקים במפות, חלקם במתחמים מוכרים וחלקם ברחובות אנונימיים. * חוקר בארגון FAS העוסק במניעת התפשטות נשק גרעיני בעולם, טען שיותר מ-300 אזורים בישראל ובטורקיה טושטשו, והם כוללים, לדבריו, "שדות תעופה, נמלים, בונקרים, אתרי אחסון, צריפים, מתקנים גרעיניים ומבנים אקראיים". עם זאת, לצנזור המסיבי הייתה גם משמעות נוספת, שהיא חשיפה מלאה של המיקום של כל מתקן צבאי משמעותי * חלק מהמתקנים המטושטשים הם באזורים משמעותיים בישראל. לדוגמה, המבנים של בסיס יחידת המודיעין 8200 במחלף גלילות טושטשו. בנוסף, טושטשו מבנים באזור חיפה ובמקומות אחרים. (ישראל היום)

    גורם בוועדה העליונה לשבירת המצור על עזה, נאם במסגרת הפגנות המשט הימי שנערכו אתמול בצפון הרצועה וקרא לפלסטינים בגדה המערבית להביא את הגדה לעימות ישיר עם ישראל

מדיני

בלחץ מצרים וירדן: שר פלסטיני נפגש עם בכירים ישראלים בירושלים – "אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון של הרשות לשמר את התיאום הביטחוני עם ישראל"

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, נפגש אתמול עם ראש השב"כ ובכירים במערכת הביטחון, במטרה לדון בדרכים להפחתת המתיחות בשטח. כך נחשף ב'חדשות כאן' בשם מקורות פלסטינים. לדברי המקורות, אבו מאזן הנחה את מנגנוני הביטחון של הרשות לשמר את התיאום הביטחוני עם ישראל

– בכיר הפת"ח חוסיין א-שייח אמר לאחר מכן לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי הפגישה התקיימה בלחץ מצרים וירדן, כדי למנוע הידרדרות במצב. לדבריו, שתי המדינות פנו בבהילות לישראל בניסיון להרגיע את הרוחות. "הבהרנו שלא נמשיך לשבת בחיבוק ידיים למול ההסלמה, שזוהי חצייה של כל ההסכמים החתומים, ושאם לא תיפסק – נבחן אותם מחדש"

נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ברזיל בעוד עשרה ימים: "זו מעצמה. והם הולכים לשנות את היחסים שלהם איתנו מן הקצה אל הקצה כולל בעניין ירושלים"

ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש עם נשיא ברזיל הנבחר בעוד עשרה ימים, במהך ביקור בן חמשה ימים שצפוי נתניהו לקיים בברזיל, כך דווח ב'חדשות כאן'. בישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: "אפגש עם נשיא ברזיל הנבחר שאמר שהוא הולך לבצע מהפך ביחסי ברזיל-ישראל. זו לא עוד מדינה, זאת מדינה עם כמעט רבע מיליארד בני אדם, מעצמה. והם הולכים לשנות את היחסים שלהם איתנו מן הקצה אל הקצה כולל בעניין ירושלים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן