Skip to content

אחרי ההוזלה … קנו שתי ביצים

מונופולי המזון פועלים בדיוק כמו מונופולי הבנקים. אחד (במקרה שלנו אוסם) נשלח כחיל החלוץ ומכריז (לא מעלה עדיין רק מכריז) על עליית מחירים (הבנקים נהגו לעשות זאת עם העמלות). אוסם תבצע את כל המוטל עליה עד שהעלאת המחירים תושלם במלואה ואז... כל שאר המונופולים יעלו את מחיריהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הידעה על הורדת אגורה שלמה ממחיר הביצים תפסה אותי לא מוכן. אגורה שלמה? מי שמע על הוזלה מטורפת כזו? אוסם נסוגה בה מהעלאת המחירים…של חלק מהמוצרים. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. אתם באמת לא מבינים שצוחקים לכם בפרצוף?

אפודים זוהרים זה נחמד אבל זוג ביצים יותר חשוב - צילום: עמית מנדלזון

אוסם, עלית- שטראוס, תלמה, קוקה קולה, תנובה – כולם מונופולים דורסניים שהממשלה עושה כמיטב יכולתה להגן עליהם (מיסוי מטורף על מזון מיובא למשל). כשאוסם החליטה על עליית מחירים, היא תעמוד בהחלטתה זה אולי יתעכב כמה שבועות או חודשים אבל בסופו של דבר הצרכן הישראלי ישלם ויספוג את עליית המחירים, אחרי הכל אין לו אלטרנטיבה אחרת.

מונופולי המזון פועלים בדיוק כמו מונופולי הבנקים. אחד (במקרה שלנו אוסם) נשלח כחיל החלוץ ומכריז (לא מעלה עדיין רק מכריז) על עליית מחירים, (הבנקים נהגו לעשות זאת עם העמלות). אוסם תבצע את כל המוטל עליה עד שהעלאת המחירים תושלם במלואה ואז… כל שאר המונופולים יעלו את מחיריהם.

גם חברת החשמל היא מונופול, וגם אם מתעלמים מעניין "שוד הגז" הרי שגם חברת חשמל בסופו של דבר תעשה בדיוק מה … שהיא רוצה. ולך תחרים את חברת החשמל.

ההשלמה שבשתיקה עם יוקר המחיה המטורף בישראל שעולה על המדינות היקרות ביותר באירופה כמו צרפת ובריטניה,  הפחד מעימותים אלימים עם המשטרה, הציות העיוור לחוקים אנטי דמוקרטיים שמונעים מחאה רלוונטית., ומצד שני הערצה עיוורת של רוב האוכלוסיה המוכה לראש הכנופיה,רק מוכיח שמנטליות העבד, איננה משהו שאפשר להוציא מהיהודי. כמו כל טמבל טוב מספיקה מחמאה קטנה (העם הנבחר זה רק דוגמא ) כדי שישב בפינה וילקק את הביצים.

אפרופו ביצים… אבל הביצים יקרות… אבל אל דאגה יש לנו כחלון במשרד האוצר, והוא כבר ידאג שיהיה לכם מה ללקק, אז הוא הוזיל את הביצים באגורה שלמה … שכעכשיו מתברר שאפילו אגורה שלמה זה לא. באיזה שלב הפסיק הציבור הישראלי להבחין שחובטים בו השכם והערב ועוד מעזים לצחוק עליו? מתי הוא יקום ויהפוך את השולחן. (ביטוי ישראלי למהדרין – שאף פעם לא ראיתי מיושם). אומר לכם מתי… ביום שהוא יפסיק לפחד מאלימות ויפסיק לנפק תירוצים כאילו הוא מהטמה גנדי. אף דיקטטורה של גנבים לא הוכתה בקלפי, יום הבוחר  הוא סתם עוד בדיחה על חשבון מר ישראל ישראלי הטמבל. אותו ישראלי שחושב שאפוד זוהר יספיק לו לשנות משהו. אז לא רבותי. צ'אוצ'סקו, מרכוס, לואי ה- 16 ורבים אחרים נתלו, נערפו או נורו למוות בכיכר העיר על ידי הציבור, כשנקעה נפשו. רק הישראלים ממתינים ליום הבוחר (יום בו הם נדפקים אחת לארבע שנים) או למנדלבליט (האיש שמאפשר עברינות שלטונית בחסות החוק) או לבית המשפט (אותו בית משפט שהחליט שנהג ערבי שהותקף מעצם היותו ערבי, לא הותקף ממניעים גזעניים).

אם לא תצאו לרחוב מוכנים לכל, ואני מתכוון  לכל מצויידים במסיכת גז ומשקפי מגן לעיניים – כדי להגן על עצמכם מוכנים לשבור ולהרוס כל מה שמזוהה עם הממשל. ( אל דאגה, אם תצליחו תוכלו לבנות הכל טוב יותר אחר כך), תשארו קרחים מכל הכיוונים ויגזלו מכם גם את זכות המחאה . אבל קודם כל נצלו את ההוזלה האסטרונומית על הביצים ותקנו שתיים…

2 Comments

  1. גידי
    28 בדצמבר 2018 @ 20:13

    יוקר המחייה הצחקת את המפגינים….מתי תבין שאלה שאתה מנסה להסית בארץ את אלה שמגיעים להפגנות עם גיפים תיקים של לואי ויתון,טבעות יהלום ,חזה ושפתיים משופצות …(יש תמונות) עם מפגינים מקצועיים אלה לא בונים חומה.
    מנדנבליט חסר חוליות שמאלן דביל שהורה לפתוח חקירות פוליטיות כנגד נתניהו כאשר כל מתמחה יודע שאין בהם ראיות וכמו תיק הצוללות הם יקרסו.
    יום הבוחר הוא יום חג וניצחון השכל הישר על הבולשביקים המזוהמים שרוצים שלטון בכוח שלא בדרך דמוקרטית.

    • עמית מנדלזון
      28 בדצמבר 2018 @ 23:05

      גידי אתה בושה למין האנושי, אתה משמיץ אנשים שבחיים לא פגשת אתה קצין משטרה שמקבל פשע בקלילות ובלי הינד עפעף אתה לא מבין דבר וחצי דבר בדמוקרטיה ומצטט כמו תוכי את כל מה שמאכילים אותך. טוב אתה אנטיליגנט פחות או יותר כמו רוב מצביעי הימין, למרות שאתה מתנסח טיפה יותר טוב מרובם, אתה עדיין לא שונה מהם. אנשים כמוך הביאו לשלטון את מיטב החלאות בהסטוריה של המין האנושי וגם הם חשבו שהכל בסדר אצלם. יום הבוחר ??? הצחקת אותי מתי נבחר בישראל ראש ממשלה עם רוב ? אף פעם ! זה נקרא יום הבוחר? ואולי במשטרת ישראל לא חושבים כך אבל הפגנות הם הדבר הכי דמוקרטי. אני שומר את מיטב פניניך ליום בו כל מי שהשמצת יוכל לתבוע אותך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן