Skip to content

"השיטה" בתיאטרון באר שבע: כשהאח הגדול פוגש את הישרדות

קומדיה פסיכולוגית חביבה על שלושה גברים ואישה אחת, שמתמודדים על תפקיד נחשק בתאגיד גדול ואינם בוחלים בשיטות מקוריות ובתרגילים מתוחכמים כדי להצליח במשימה. איך יסתיים קרב המוחות? לכו לראות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

מה היית עושה כדי לזכות בתפקיד נחשק? עד כמה רחוק היית הולך/ת כדי להשיג את המטרה? מה שווה הפרטיות שלנו אם אנחנו לא שולטים בה? בשאלות אלה ואחרות עוסק המחזה "השיטה", שכתב הספרדי  ג'ורדי גלסרן.

האם התדמית זהה לאישיות שהיא מייצגת? צילום מעיין קאופמן

ההצגה, שביים עמית אפשטיין, היא מעין שילוב של "הישרדות" ו"האח הגדול". וגם סוג של תרגיל אינטלקטואלי. מדובר בדינמיקה קבוצתית, שמתרחשת בחדר ישיבות בעיר ניו-יורק. המשתתפים: שלושה גברים ואישה אחת. הארבעה מתחרים על תפקיד בכיר נחשק בתאגיד בינלאומי. הם אינם בוחלים בשיטות מקוריות ובתרגילים מתוחכמים כדי לעמוד בלחצים ולהצליח במשימה.

השיטה בוחנת, בעצם, מה כל אחד ואחת מוכנים לעשות כדי לזכות בתפקיד. עד כמה רחוק הם מוכנים ללכת כדי להצליח בקריירה. תוך כדי הדינמיקה הקבוצתית נבחנים היחסים בין הארבעה, נחשפים הערכים והשקרים, הפחדים והעמדות הפנים. המשתתפים מתמודדים גם עם השאלה מה חשוב יותר קריירה או משפחה.

לא אגלה לכם איך מסתיים קרב המוחות הזה, אומר רק שמדובר בסוף מפתיע ומתעתע. החלק הראשון של ההצגה קצת מייגע, אבל בהמשך מגיעות התפניות בעלילה וההצגה מתחילה לעניין. תובנות, שאיתן יוצאים מההצגה: האחת – שהחיים הם משחק ומי שיודע לשחק טוב יותר, מנצח. בלי קשר ליכולתו או לכישרונו האמיתי. מצד שני, בעולם שבו איבדנו את הפרטיות, רצוי לא לשקר כי בסופו של דבר האמת תצא לאור.

תפנית בעלילה. צילום: מעיין קאופמן

והתובנה השלישית, שמדובר בקומדיה חביבה (קצת מוגזם לקרוא לה "קומדיית מתח" כפי שהיא מוצגת בתוכניה), בימוי נקי ומשחק טוב של כולם. בעיקר אהבתי את האישה שבחבורה, מעיין תורג'מן, שעושה תפקיד מעניין של קרייריסטית, שאין לה אלוהים.

"השיטה" בתיאטרון באר שבע איה הצגה מעמיקה במיוחד, אבל היא תגרום לכם לחשוב באיזו שיטות, אם בכלל, אתם משתמשים בחיים, היכן אתם חווים תפניות בעלילה הפרטית שלכם והאם התדמית שלכם זהה לדמות שהיא מייצגת, או שיש פער בין מי שאתם באמת לבין מה שאתם משדרים כלפי חוץ. מבולבלים? גם אני. "השיטה", שווה לראות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן