Skip to content

אשדוד עיר של טעמים

סיור טעימות המשלב מגוון של טעמים החל מקוסקוס ,דרך סביצ'ה וכלה באיניג'רה ועוד הרבה דברים טעימים, שוק יום רביעי המרתק, מסאז' שווקולד ,ביקור במוזיאון אשדוד. הרבה טעמים יש בעיר אשדוד. יצאנו לטעום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מניח שלא רבים חושבים על אשדוד כשמחפשים אחר יעד קולינארי ובכן כדאי לחשוב שוב. בהחלט יש טעם לבקר באשדוד ובעצם יש בה טעמים לרוב.  אשדוד במהלך השנים, הפכה לביתם של עולים מכל רחבי הגלובוס. הפסיפס האנושי הזה מוצא את ביטויו בדרכים רבות וודאי בשפע הקולינארי שיש לעיר להציע. יוצאי 99 עמים שונים יש בעיר, טוענים פרנסי המקום וכל אחד הביא את הטעמים שלו מה שהופך את העיר לקיבוץ גלויות קולינארי ייחודי.

בקונדיטוריה של דהרי (צילום: דן בר-דוב)
בקונדיטוריה של דהרי (צילום: דן בר-דוב)
בקונדיטוריה של דהרי (צילום: דן בר-דוב)
מיצג סלים בשוק של רובע ו (צילום:דן בר-דוב)

סיור באשדוד מגלה כמה אבני-חן קולינאריות, אנחנו הצטרפנו למורת הדרך מלי בונאבידה, שגילתה בפנינו את צפונות המרכז המסחרי הותיק של רובע ו'  המציע שוק ירקות ופירות קומפקטי וחביב ולצדו נקודות חן מלאי טעם, החל מן הקונדיטוריה ההוותיקה של משפחת דהרי ,בה כמובן תמצאו שפע של מאפים ומיני מתיקה ולצדם תבשילים ביתיים ובהם קוסקוס משובח. או חנות הדגים "ברכת הים" שמלבד שפע הדגה שיש בו יציע בימי שישי "פיש אנד צ'יפס"  מדגים שונים או סביצ'ה מוסר ים טעימה להפליא, שנראית יותר כמו ציור מופש. כמה צעדים הלאה מביאים אותנו לדוכן הפלאפל התימני של דיקלה, שלא יטעה אתכם המראה הצנוע של המקום, מדובר באחד מכדורי הפלאפל הטובים ביותר בארץ, מומלץ בחום.  לא רחוק מדיקלה נמצאת מעדניית "דינה" שמציעה מגוון רחב של גבינות, דליקטסים ושאר דברים טובים (נסו את הגבינה הגיאורגית). בחנות ההתבלינים ההודית תוכלו לטעום בטטה ווארה ולקנות כל תבלין הודי שתוכלו להעלות על הדעת.  ותוך כדי צפייה בעבודת גרפיטי המעטרות את קירות המרכז המסחרי וסביבתו, תגיעו לאביבית שתכיר בפניכם את מטעמי המטבח האתיופי ובראשם האינג'ירה כמובן. אז אם  חשקה נפשכם לטעום קצת את אשדוד גם אתם יכולים להצטרף לסיור 'עמים וטעמים' שעלותו  לאדם 100 שח כמו-כן, ניתן להירשם באתר של תיירות אשדוד שם העלות תהיה 60 שח לקהל הרחב  http://eventsnow.co.il/visitashdod/  וכמובן להתעדכן בסיורים נוספים המוצעים באתר.

האינג'ירה של אביבית (צילום:דן בר-דוב)
דליקטסים במעדניית דינה (צילום:דן בר-דוב)
הפלאפל של דקלה ,מומלץ בחום (צילום: דן בר-דוב)
הסביצ'ה של ברכת הים נראה יותר כמו ציור וזה גם טעים (צילום: דן בר-דוב)
פיש אנד צ'יפס בברכת הים (צילום: דן בר-דוב)

ואם אתם מזדמנים לאשדוד באחד מימי רביעי ,אל תחמיצו את השוק השבוע, שוק ים לידו, השוק המתקיים מידי שבוע זה למעלה מ-40 שנה. פעיל מדי יום רביעי, משעות הבוקר המוקדמות ועד השקיעה. ומציע שלל דברים מפירות וירקות וכלה במוצרי טקסטיל וצעצועים. חוויה.

שוק יום רביעי באשדוד (צילום : דן בר-דוב)
שוק יום רביעי באשדוד (צילום : דן בר-דוב)
שוק יום רביעי באשדוד (צילום : דן בר-דוב)
שוק יום רביעי באשדוד (צילום : דן בר-דוב)

עוד מקום שניתן למצוא גם מרגוע וגם טעם מפתיע הוא נירוונה ספא, מרכז ספא יפני יחודי הממוקם בליבה של אשדוד. שם אתם יכולים להירגע ו"לצלול" לתוך פינוק הספא היפני. אתם מוזמנים לבלות כמה שעות בהרמוניה מרגיעה ואווירה שקטה ושלווה, המלווה במוזיקה נעימה ומרגיעה, טיפולים במים ועוד מגוון רחב של טכניקות עיסוי. אחד הטיפולים המפתיעים בהם תוכלו להתנסות הוא עיסוי בשוקולד, נראה טעים … ומרגיע. http://nirvanajapanesespa.com/

מסאז' שוקולד בנירוונה ספא (צילום:דן בר-דוב)

את ארוחת הצהריים אנחנו אוכלים ב"בליקר בייקרי" שנמצאת בקניון סי מול (לא רחוק ממוזיאון אשדוד)  שרון ביטון הבעלים, דמות וותיקה בקולינאריה המקומית מציג גאווה את התפריט הנוסף לדברים הרגילים אותם ניתן ברשת בליקר בייקרי, תבשילים שעל רבים מהם אחראית, לא אחרת מאשר אמו של שרון ובהם מרקים משובחים ומגוון תבשילים מרוקאיים.  הגדוד העברי 6, קניון סימול, אשדוד.

במוזיאון אשדוד לאמנות תוכלו לפגוש בתערוכה ייחודית, תערוכת "פרויקט אשדוד : דיוקן עיר" תערוכה זו היא ראשונה מסוגה בארץ, המציגה דיוקן קהילתי שיתופי של העיר אשדוד שנוצר בידי תושביה. בהובלת האמנים דניאל שושן ועמית מטלון.  במהלך השנתיים האחרונות נטלו חלק אלפים מתושבי אשדוד בפעילות שיתופית, שבמהלכה התבקשו לבחור חפץ כלשהו המייצג אותם, ולהציבו בתוך קופסת תצוגה אישית, שהאמנים עיצבו במיוחד עבור הפרויקט. כך נוצרו אלפי "קפסולות זהוּת", שקיבוצן יחדיו יוצר דיוקן מונומנטלי שיתופי, בזמן אמת, של העיר. כמו כן מוצגת בגלריית המוזיאון תערוכה מאוסף ישראל מקוב לאמנות ישראלית, המציגה שניים מהחשובים בציירי ישראל: לאה ניקל ומשה קופפרמן. מחיר כניסה למוזיאון : 30 ₪ (תושבי חוץ); 25 ₪ (תושבי אשדוד); 15 ₪ (אזרחים ותיקים), 15 ₪ (ילדים).

קפסולות זהות במוזיאון אשדוד (צילום:דן בר-דוב)

ואם בטעמים עסקינן כדאי שתרשמו בפניכם כי פסטיבל המרק של אשדוד חוזר, הפסטיבל יערך בתאריכים 23-31/1, ובמהלכו כ-20 ממסעדות העיר יגישו מנת ספיישל של מרק במסעדה, תמורת 10 ₪ בלבד. ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום רביעי, 23/1, בבית אריה קלנג בעיר. אל הערב יגיעו נציגים מכל המסעדות המשתתפות, יחד עם המרקים שלהן, ועל הפן האומנותי מופע מיוחד לפסטיבל עם קרן פלס והשף צחי בוקששתר,  שישלב שירים וסיפורי מרק מחממים. בין המרקים יהיו מתכונים מפתיעים כמו מרק שוקולד פנינה פאי, בוייאבז של קנקון, מרק בתוך לחם של בוטיק הפיתה, מרק עוף בקארי של רונג'אן, דאל עדשים של נמאסטה ועוד. לפרטים נוספים: פייסבוק "תיירות אשדוד – Visit Ashdod"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן