Skip to content

היכנסו: הווידיאו-קליפ של פרס בפייסבוק: "Be my friend for peace"

הנשיא השיק את עמוד הפייסבוק החדש ממחשבו האישי של מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק. הוא הזמין את צוקרברג להיות חבר שלו ולסמן לו "לייק", וזה לא היסס ואישר חברות מיד. פרס הסביר שהוא רוצה להתחבר לקהלים רחבים - בעיקר לאזרחים מאיראן, סוריה והעולם הערבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנשיא השיק את עמוד הפייסבוק החדש ממחשבו האישי של מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק. הוא הזמין את צוקרברג להיות חבר שלו ולסמן לו "לייק", וזה לא היסס ואישר חברות מיד. פרס הסביר שהוא רוצה להתחבר לקהלים רחבים – בעיקר לאזרחים מאיראן, סוריה והעולם הערבי

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, השיק באירוע חגיגי במטה הבינלאומי של פייסבוק בעמק הסיליקון, עמוד פייסבוק בינלאומי יחד עם מייסד פייסבוק, מרק צוקרברג.

פרס וצוקרברג - חברים גם בפייסבוק. (תצלום: משה מילנר\לע"מ)
פרס וצוקרברג - חברים גם בפייסבוק. (תצלום: משה מילנר / לע"מ)

הנשיא השיק את עמוד הפייסבוק החדש ממחשבו האישי של צוקרברג. כאשר הזמין את צוקרברג להיות חבר שלו ולסמן לו "לייק", צוקרברג לא היסס ואישר מיד חברות עם נשיא המדינה. במעמד זה הושק עמוד הנשיא לקול מחיאות הכפיים של עובדי פייסבוק וחברי המשלחת הישראלית. באותו רגע עלה על מחשבו של צוקרברג  הווידיאו-קליפ של הנשיא פרס הקורא לאזרחי העולם להיות חבריו בדף הפייסבוק ולקדם את השלום בעולם. השניים צפו בקליפ וצוקרברג פרץ בצחוק לנוכח משפט הנשיא בקליפ " We used to be the people of the Book, now we are the people of Facebook" וכמו כן בקטע שבו ערך הנשיא מפגן אקרובטי עם מחשב-על.

עמוד הפייסבוק הבינלאומי של פרס
עמוד הפייסבוק הבינלאומי של פרס

צוקרברג נהנה מאוד מהקליפ, החמיא לנשיא פרס על היצירתיות וביקש לדעת לאלו קהלים הנשיא מבקש להגיע באמצעות הפייסבוק. הנשיא הדגיש כי הוא משיק דף כדי להתחבר לקהלים חדשים: "כשאני אומר קהלים רחבים וחדשים אני מתכוון בראש ובראשונה לאזרחים מאיראן, סוריה והעולם הערבי, אני מאוד אשמח להיות חבר שלהם ומציע להם נגישות מלאה אלי. לא האיראנים ולא הסורים הם אויבים שלנו, אלא ההנהגה הקיצונית של עמים אלו", אמר הנשיא לצוקרברג. מיד לאחר ההשקה הזמין צוקרברג את הנשיא ללוח הגרפיטי המפורסם, הניצב במרכז החלל של משרדי פייסבוק, וביקש מן הנשיא להנציח את ביקורו ההיסטורי בפייסבוק. הנשיא לא היסס וחתם בגיר כחול:  "Be my friend for peace", ובעברית – "אני מזמין אותכם להיות חברי בפייסבוק למען קידום השלום".

פרס רושם על לוח הגרפיטי המפורסם במטה פייסבוק (צילום באדיבות לע"מ)
פרס רושם על לוח הגרפיטי המפורסם במטה פייסבוק (צילום משה מילנר / לע"מ)

בתחילת הארוע ערך הנשיא פגישת עבודה עם מרק צוקרברג. השניים שוחחו על הצלחת פייסבוק והנשיא אמר: "ההצלחה שלך היא מדהימה, בעיקר נוכח גילך הצעיר. אני מלא הערכה על מה שעשית ויצרת. בזכות הפייסבוק נפלו מחיצות בין עמים ובין אנשים. הפייסבוק העניק חופש ואפשרות ביטוי לאזרחי העולם ויצירת קשרים שנראו עד כה כבלתי אפשריים."

 לפני אירוע ההשקה ערך הנשיא מסיבת עיתונאים "Facebook Live" עם מספר שתיים בחברה, שריל סנדברג, וענה במשך ארבעים דקות לשאלות גולשים מכל העולם ושאלות של עובדי פייסבוק. אירוע זה זכה לסיקור רחב מאוד ברשת, והנשיא שב והציע חברות לאזרחי העולם בשידור חי.

 הנשיא הזמין את צוקרברג ומשפחתו לבקר בישראל כאורחי בית הנשיא, והביע תקווה כי פייסבוק תגביר את פעילותה הכלכלית בישראל. צוקרברג אמר לנשיא: "הבטחתי לך בעבר שאגיע לישראל, ואני מבטיח לעמוד בהתחייבותי. אשמח מאוד לבקר בארץ ולהיות אורח שלך."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן