Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום ראשון 20 בינואר 2019

כותרות המהדורה נתניהו מלא חרדה – מסיר כפפות, תוקף בכל הכוח את היועץ המשפטי לממשלה ומאשים את התקשורת  (חדשות)     רוסיה שיגרה מסר לישראל: לא נאפשר תקיפות בשדה התעופה בדמשק (בטחוני)     למרות צעדות השיבה האלימות ביום שישי: חמאס מאיים בהסלמה במידה והכסף הקטארי לא יגיע בהקדם (בטחוני)     נתניהו נחת במדינה המוסלמית – צ'אד; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

נתניהו מלא חרדה – מסיר כפפות, תוקף בכל הכוח את היועץ המשפטי לממשלה ומאשים את התקשורת  (חדשות)

    רוסיה שיגרה מסר לישראל: לא נאפשר תקיפות בשדה התעופה בדמשק (בטחוני)

    למרות צעדות השיבה האלימות ביום שישי: חמאס מאיים בהסלמה במידה והכסף הקטארי לא יגיע בהקדם (בטחוני)

    נתניהו נחת במדינה המוסלמית – צ'אד; צפוי להכריז על חידוש היחסים הדיפלומטיים (מדיני)

    דיווח: ישראל מנסה לקדם עסקת חילופי אסירים לפני הבחירות – המגעים גם דרך מדינה אירופית (מדיני)

    רוסיה: תכנית ההגנה נגד טילים של ארה"ב תוביל למירוץ חימוש מסוכן בחלל (חוץ)

    דיווח ערבי: מזכ"ל חיזבאללה חשוד במעילת ענק – נמצא תחת טיפול ומעצר בית של איראן (חוץ)

    קונגו: מנהיג אופוזיציה שהפסיד בבחירות הכריז על עצמו כנשיא וקרא לתומכיו לצאת לרחובות (חוץ)

    פסגה שנייה בין טראמפ לקים ג'ונג און מתוכננת לסוף החודש הבא (חוץ)

    באופן חריג: החוקר המיוחד מולר מכחיש הדיווח ולפיו טראמפ הורה לפרקליטו לשקר לקונגרס (חוץ)

תחזית מזג אוויר

תחזית מזג האוויר: שבוע יבש – ללא שינוי ניכר בטמפרטורות

מזג האוויר היום (ראשון) יהיה מעונן חלקית, עם עננים בגובה רב. לא יורגש שינוי ניכר בטמפרטורות והן יהיו ממוצעות לעונה. בהמשך השבוע תורגש התחממות נוספת ומזג האוויר יהיה נוח. בשבוע הקרוב יחזור להיות יבש – ללא צפי לגשם.

חדשות

הלילה, בפעילות בלשי המשטרה, לוחמי מג"ב בסיוע כלבן וכוחות צה"ל מחטמ"ר בנימין בוצע חיפוש בבית בכפר בית דקו שבאזור בנימין.

במהלך החיפוש סימן הכלב המשטרתי סיזר מקום בו על פי החשד הוחזק אמצעי לחימה ואכן בבדיקה שביצעו השוטרים אותר רובה מסוג קרלו. בחיפוש אף נמצאו תחמושת, קלע דוד ודגלי הסתה. חשוד, בן 27 תושב המקום נעצר לחקירה.

לפי גורם משפטי בכיר, מנדלבליט החליט להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד נתניהו בתיק 4000. מנדלבליט אימץ את עמדת הפרקליטות, עם סיום הדיונים בעניין, והוא צפוי לזמן את נתניהו לשימוע כבר בחודש הבא

מפרקליטי ראש הממשלה נמסר: ערב פגישה בין פרקליטי רה״מ ליועמ״ש אין מקום להדלפות שמטרתן לחבל בפגישה ולפגוע בזכותו של רה״מ נתניהו להישמע בצורה עניינית והוגנת. מגוחך שלא כסף ולא מעטפות אלא קומץ כתבות לא עוינות בים של כתבות עוינות נגד רה״מ באתר אינטרנט, נחשבות לשוחד. לפי קריטריון זה, ידעו 43 שרים וח״כים שהצביעו בעד סגירת ״ישראל היום״ בתמורה לסיקור אוהד מנוני מוזס, שהם צפויים להיות מואשמים בשוחד. וכך מעתה גם כל פוליטיקאי שקיבל סיקור אוהד. זה אבסורד שמערער את יסודות הדמוקרטיה.

בסוף השבוע בתום פעילות סמוייה פעלו בלשי משטרה,חוקרים,שיטור עירוני ושוטרי משמר הגבול על שני מקומות המשמשים להימורים בילתי חוקיים ברחוב החרושת בכרמיאל. בפעילות נעצרו שני חשודים (24,47 כרמיאל,נשר)בניהול המקומות.בעת פעילות השוטרים נצפו במקומות 6 מהמרים שעוכבו אף הם לחקירה ובסיומה שוחררו. נתפס ציוד רב המשמש לקיום ההימורים והפעלת המקום: מכונות הימורים, מחשבים, מסכי מחשב, מצלמות אבטחה, ריהוט, כסף מוזמן כ-13,000₪ וציוד רב נוסף. שני החשודים בניהול המקומות המשמשים להימורים ,הובאו לבימ"ש שלום חיפה ושוחררו בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תבקש מבית המשפט לחלט את הכסף והציוד שנתפס בפעילות.

דיקטטורת האפרטהייד החלה – לאחר שכבר החל בתפקידו בראשות העיר בהחלפת שרותי התברואה של אונר״א בירושלים, נודע היום כי תכניתו של ניר ברקת להוצאת אונר״א מירושלים אומצה על ידי המל״ל ותעבור לשלב השני – החלפת בתי הספר של הארגון בבתי ספר של מדינת ישראל. ילדים יקרים – או שתלמדו יהדות או שלא תלמדו בכלל. ניר ברקת הגיב היום:

״אני מברך על החלטת ממשלת ישראל לאמץ את התכנית שלי לסילוק אונר״א מירושלים. הגיע הזמן לשים סוף לשקר הפליטים. כבר התחלנו בסילוק נוכחות אונר״א בתחום שירותי הניקיון והתברואה, עכשיו הגיע הזמן להשלים את המלאכה ולסלק אותה גם ממערכת החינוך. במשך עשרות שנים אונר״א מפיצה דרך בתי הספר שלה שנאה והסתה נגד מדינת ישראל והעם היהודי וסילוקה הוא הפגנת ריבונות ומשילות של מדינת ישראל ואמירה ברורה כי ירושלים לא תחולק עוד לעולם".

צעיר (18) נעצר לפני כשבוע על ידי משטרת ישראל בחשד כי דקר קטין בעיר קריית גת עת ישבו יחדיו בפארק. להערכת המשטרה הרקע לאירוע- ויכוח על סיגריה. היום צפוי להיות מוגש כתב אישום נגדו.

בתאריך 11.1 התקבל דיווח במשטרה אודות אירוע דקירות בפארק שברחוב איבצין בעיר קרית גת במהלכו פונה קטין (17) לטיפול רפואי בבית החולים. מיד לאחר קבלת הדיווח החלה חקירה במחלק הנוער שבתחנת המשטרה בעיר בניסיון להתחקות אחר החשוד במעשה וזה אותר שלושה ימים לאחר מכן והועבר לחקירה שלאחריה נכלא ומעצרו הוארך במהלך השבוע בבית המשפט.

מהחקירה עולה כי החשוד ישב עם חבריו, ביניהם גם הקורבן, בפארק בעיר קרית גת שם שתו אלכוהול ככל הנראה כבר משעות הצהריים. בעקבות ויכוח סתמי ביניהם, וכפי שהגדיר הנפגע- "בגלל האגו", דקר החשוד ופצע אותו בירך תוך פגיעה בכלי דם משמעותי ועקב איבוד דם נשקפה אף סכנה לחייו. החשוד בחקירתו מכחיש את המיוחס לו אך מסר כי אכן היה לו ויכוח עם מישהו על זה שביקש ממנו חצי סיגריה.

לאחר שהושלמה מלאכת החקירה כאמור, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות שצפויה להגיש כתב אישום כנגד החשוד.

ביטחוני

רוסיה שיגרה מסר לישראל: לא נאפשר תקיפות בשדה התעופה בדמשק

אחרי התקיפה הישראלית בדמשק לפני שבוע: העיתון "אל קודס אל ערבי" דיווח מפי גורם המעורה בנושא כי רוסיה העבירה לישראל מסר שלפיו היא מתכוונת לשפץ את שדה התעופה הבינלאומי של דמשק בהיבטים הלוגיסטיים והטכניים, ובשל כך היא לא תוכל להמשיך במתקפות האוויריות נגד אתרים ליד שדה התעופה שאליהם מגיעים משלוחי נשק מאיראן. לטענת הרוסים, אותן מתקפות גורמות לחברות תעופה מהאזור שרוצות לחזור לפעול בסוריה לשקול זאת מחדש. * מדובר במכה נוספת שמנחיתה רוסיה על ישראל, לאחר שכבר העביר לידי הצבא הסורי את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, שאמורה להערים קשיים על תקיפות חיל האוויר הישראלי בסוריה.

למרות צעדות השיבה האלימות ביום שישי: חמאס מאיים בהסלמה במידה והכסף הקטארי לא יגיע בהקדם

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח הבוקר כי חמאס שיגר איום לישראל לפיו הוא יסלים את המצב בשטח במידה והכסף הקטארי לא יועבר בזמן המתאים. על פי הדיווח, המסר הועבר באמצעות מתווכים איזוריים ומערביים והוא הכיל גם אזהרות מטעם חמאס על כך שהמצב ברצועת עזה יידרדר אם ישראל תמשיך לסגת מהבנות הרגיעה שהושגו לאחרונה. * מלבד הכסף הקטארי התייחסו בארגון הטרור גם להסרת האיסור על הכנסה או הוצאה של עשרות מוצרים אל הרצועה ומחוצה לה ולהרחבת מרחב הדייג ל-18 מיילים.

צעדות השיבה: למעלה מ-10 אלפים הפגינו בגבול הרצועה; עשרות פצועים ביניהם חובשים ועיתונאים

כ-14,000 פלסטינים הפגינו ביום שישי בשני מוקדים בגבול הרצועה. במסגרת "צעדת השיבה" השבועית בעזה המתקיימת זה השבוע ה-43 ברציפות. * המפגינים השליכו מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים, בתגובה השתמשו החיילים בירי באשר חיה ובאמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות בעזה מסר כי לפחות 43 בני אדם נפצעו בעימותים. כלי תקשורת ברצועה מדווחים כי בין הפצועים ישנם שלושה פרמדיקים ושני עיתונאים. בנוסף פורסם תיעוד שבו נראה אמבולנס פלסטיני סופג פגיעה ישירה של רימון עשן. * מוקדם יותר, נעצר פעיל חמאס שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. * בתום ההפגנות, בכיר חמאס, משיר אל-מצרי, הזהיר את ישראל לבל תתנער מהבנות הרגיעה וכי על מצרים לכפות על ישראל להתחייב להבנות אלה.

מדיני

נתניהו נחת במדינה המוסלמית – צ'אד; צפוי להכריז על חידוש היחסים הדיפלומטיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר בצ'אד תחת אבטחה כבדה. והתקבל בבנג'מנה, בירת צ'אד, על ידי שר החוץ ובכירים אחרים. שני מטוסי הרקולס של חיל האוויר הביאו את ציוד האבטחה מהארץ, ובכלל זה מכונית משוריינת. * במסגרת הביקור אמור נתניהו לשהות בארמון הנשיאות של הנשיא אידירס דבי בנג'מנה הבירה במשך שעות ארוכות. במהלכן, יקיים פגישה בארבע עיניים עם הנשיא דבי, וכן פגישה מורחבת של הצוותים הקרובים של שני המנהיגים. בנוסף, השניים יתנו הצהרה משותפת לתקשורת וייתכן שאף יכריזו על חידוש היחסים עם המדינה שמרבית אזרחיה מוסלמים. בנוסף, צפויה השניים לסכם על פתיחת המרחב האווירי של צ'אד לטיסות ישראליות. * לישראל וצ'אד היו קשרים דיפלומטיים עד מלחמת יום הכיפורים. אולם בעקבות לחצים של מדינות ערב לאחר המלחמה, רבות ממדינות אפריקה, בכללן צ'אד, ניתקו את הקשרים הפורמליים עם ישראל. חלק מהמדינות, בהן גם צ'אד, שמרו על קשר שקט עם ישראל, חרף ניתוק היחסים.

דיווח: ישראל מנסה לקדם עסקת חילופי אסירים לפני הבחירות – המגעים גם דרך מדינה אירופית

גורמים בחמאס אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" שלאחרונה חודשו המגעים הלא ישירים עם ישראל בניסיון לקדם את עסקת חילופי השבויים. זאת, לדבריהם, כדי לשפר את תדמית ממשלתו של נתניהו לפני הבחירות. הגורמים אמרו כי המגעים נעשים גם דרך מדינה אירופית, ולא רק דרך מצרים. * חמאס הבהיר כי הוא עדיין מחזיק באותם תנאים לשם פתיחת משא ומתן לעסקת שבויים – שחרור כל המחבלים שהיו חלק מעסקת שליט ונעצרו מחדש על ידי ישראל. – "הזרוע הצבאית של חמאס לא תספק שום מידע בנושא השבויים ללא תמורה, ולא יתקיים משא ומתן לפני שישראל תשחרר את מי שעצרה מחדש אחרי ששוחרר בעסקת שליט" * בהמשך התייחס דובר חמאס לדיווח ואמר כי "אין חדש בנושא, ישראל אינה מוכנה לבצע עסקה חדשה של חילופי שבויים".

ישראל מבקשת מרומניה ואוקראינה: "הכירו בירושלים כבירתנו"

ישראל ממשיכה במאמצים לקבל ממדינות העולם הכרה בירושלים כבירת ישראל, שלשום נפגש עם ר"מ רומניה וביקש ממנה בין היתר את העברת השגרירות לירושלים, וכן להמשיך לטרפד החלטות אנטי־ישראליות באיחוד האירופי שרומניה חברה בו. * בתוך כך, נתניהו צפוי להיפגש מחר בערב עם נשיא אוקראינה, שמגיע היום לארץ לביקור ממלכתי, ולבקש גם ממנו את ההכרה בירושלים. (ישראל היום)

    בתי הספר של אונר"א בירושלים ייסגרו * המועצה לביטחון לאומי החליטה לסגור את בתי הספר של סוכנות הפליטים של האו"ם במזרח ירושלים. המטרה: להקים בתי ספר עירוניים בפיקוח של המדינה. המוטיבציה: הפעולות של הנשיא טראמפ נגד אונר"א (החדשות12)

    בכירים בממשל האמריקני אמרו לרשת "אל-חורה" שהעבודה על תכנית השלום תסתיים בימים הקרובים, אך תפורסם רק לאחר הבחירות בישראל. אחד הבכירים שלל את האפשרות שהתוכנית תוצע במהלך ועידה אזורית. לדבריהם, "ההנהגה הפלסטינית לא מעוניינת בשלום, הם עלו על עץ ולא יודעים איך לרדת ממנו" (כאן)

    ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הקים וועדת חקירה בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקות של השר לשלטון מקומי בממשלתו, חוסיין אל-אערג', שכינה את מובילי המחאה הנרחבת בשטחים נגד חוק הביטוח הלאומי כ"מתנחלים שגרים בקריית ארבע". בעקבות הדברים הוא נאלץ להתנצל (כאן)

    איש התקשורת הסעודי עבד אל-חמיד אל-ע'בין אמר בריאיון לערוץ "רוסיה אל-יום" בשפה הערבית כי ישראל היא מדינה עצמאית שהאו"ם מכיר בה ויש לה זכות היסטורית על האדמה לא פחות מהפלסטינים: "אפילו הקוראן דיבר על בני ישראל ולא על הפלסטינים". דבריו עוררו הדים וזעם ברשתות החברתיות (כאן)

    מלזיה: טור דעה שהתפרסם באתר החדשות המוביל במדינה קורא לכינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל. כותב המאמר אומר כי הקואליציה החדשה במדינה צריכה לפתוח דף חדש עם ישראל ולהפסיק להאשים אותה בכל הצרות של המזרח התיכון (כאן)

חוץ

רוסיה: תכנית ההגנה נגד טילים של ארה"ב תוביל למירוץ חימוש מסוכן בחלל

על רקע הפרסומים ולפיו ארה"ב מתכננת לחדש את תוכנית הגנת הטילים שגנזה על ידי ממשל רונלד רייגן לאחר התפרקות ברית המועצות, במסגרתה יוצבו שכבת חיישנים מבוססי חלל, שתסייע בהתרעה מוקדמת ומעקב של שיגור טילים. מיירטים שיוצבו אף הם בחלל יוכלו להפיל טילים בליסטיים, במהלך הדקות הראשונות לשיגורו, כאשר מנועי המאיץ עדיין בוערים. רוסיה מאיימת כי תכנית ההגנה נגד טילים של ארה"ב תוביל למירוץ חימוש מסוכן בחלל * משרד החוץ הרוסי מסר בהודעה כי התכנית האמריקנית עלולה לפגוע ביציבות הבינלאומית שגם כך על פי ההודעה שברירית בעת האחרונה. בקרמלין מפצירים בוושינגטון לחשוב מחדש ולהתדיין עמם בעניין לפני שיהיה מאוחר מדי

דיווח ערבי: מזכ"ל חיזבאללה חשוד במעילת ענק – נמצא תחת טיפול ומעצר בית של איראן

על רקע היעדרותו של מנהיג חיזבאללה מאז תחילת מבצע "מגן צפוני", מדווח אמש אתר "אל-ווטן אונליין" מפי מקום מודיעיני כי מזכ"ל חיזבאללה נמצא תחת טיפול רפואי במעצר בית של כוחות הכפופים לאיראן. * על פי הדיווח, הכוחות האיראניים מפעילים עליו לחץ רב כדי שיחשוף מה עלה בגורל עשרות מיליוני דולרים, שנעלמו מחשבונות חיזבאללה שאיראן מממנת. על פי החשד, חסן נסראללה ומקורביו השתמשו בכספים לצרכים אישיים. (ישראל היום)

קונגו: מנהיג אופוזיציה שהפסיד בבחירות הכריז על עצמו כנשיא וקרא לתומכיו לצאת לרחובות

כחודש לאחר הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה ושעות לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו בדבר זיוף הצבעות: מנהיג האופוזיציה בקונגו הכריז על עצמו כנשיא המדינה וקרא לתומכיו לצאת לרחובות ולהפגין על הכרעת בית המשפט: "אני הנשיא הלגיטימי היחיד. בית המשפט הוכיח כי הוא חלק מהשלטון הדיקטטורי במדינה. על ידי אישור התוצאות המזויפות, מתקיימת הפיכה שלטונית בחסות בית המשפט".

– מדובר בבחירות הדמוקרטיות הראשונות בקונגו ב-59 השנים שעברו מאז עצמאותה מבלגיה. כאשר מי שניצח היה מועמד אופוזיציה שזכה ל38.5% מהקולות, כשלמקום השני הגיע – פיולו – מנהיג האופוזיציה שכעת מערער על תוצאות הבחירות, ומועמדו של שליט קובה עד כה, קבילה הגיע למקום השלישי בלבד, בפער ניכר. * פיולו האשים את טשיסקדי ואת מפלגת השלטון בזיוף התוצאות, ואמר כי מדובר בעסקה חשאית שנרקמה בין טשיסקדי לנשיא היוצא ג'וזף קבילה.

פסגה שנייה בין טראמפ לקים ג'ונג און מתוכננת לסוף החודש הבא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן פסגה שנייה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסוף החודש הבא – כך נמסר מהבית הלבן בתום פגישתו של הנשיא עם יד ימינו של מנהיג קוריאה הצפונית בוושינגטון, שעל פי דיווחים בתקשורת האמריקנית, נשא עימו מכתב מקים ג'ונג און, שיועד לנשיא טראמפ. * סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי דיפלומטים בכירים משתי המדינות מקיימים בסוף השבוע שיחות חשאיות בשבדיה, במטרה לסייע בקידום פסגה שנייה. * לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, ויטנאם צפויה לארח את המפגש.

– דוברת הבית התייחסה לפגישה: "נמשיך עם הסנקציות על קוריאה הצפונית עד שנראה פירוז מלא מגרעין. היו צעדים חיובים מצד קוריאה הצפונית, בעיקר שחרור האסירים ולכן הנשיא ימשיך בשיחות. הנשיא נפגש במשך 90 דקות עם הנציג הצפון קוריאני, השיחות היו פרודוקטיביות והנשיא ימשיך בהן".

באופן חריג: החוקר המיוחד מולר מכחיש הדיווח ולפיו טראמפ הורה לפרקליטו לשקר לקונגרס

התובע המיוחד בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב, רוברט מולר, התבטא באופן חריג ואמר כי הדיווח ולפיו טראמפ הורה לכהן לשקר בעדותו לקונגרס, במהלך החקירה בנוגע לבניית מגדל טראמפ במוסקבה – אינו מדויק. * בתגובה להכחשתו של מולר, מסרו בארגון התקשורת האמריקני "באזפיד" שעמד מאחורי הדיווח: "אנו עומדים מאחורי הדיווח והמקורות שהעבירו את המידע, ומבקשים מהתובע המיוחד להבהיר מה הוא מכחיש". לדבריהם, החוקר המיוחד גילה על הוראתו של מולר באמצעות מידע שהתקבל באמצעות ביצוע של ריאיונות רבים עם עובדים של ארגון טראמפ, וכן על ידי תכתובות דואר אלקטרוני, הודעות טקסט ומסמכים פנימיים של הארגון שהגיעו אל המשרד.

מאות מהגרים חפרו בורות מתחת לגדר הגבול עם מקסיקו חדרו לארה"ב ונעצרו באריזונה

376 מהגרים, בהם 176 ילדים, רובם מגואטמלה, נעצרו ביום שני האחרון לאחר שחפרו בורות מתחת לגדר הברזל בין מקסיקו לארצות הברית במרחק של כ-16 ק"מ מזרחית למעבר הגבול בסן לואיס – ונכנסו לשטחה של אריזונה. שיירת המהגרים – שרובה הורכבה ממשפחות עם ילדים רבים – התקדמה לעבר העיירה סן לואיס, שם הסגירה עצמה לידי פקחי הסוכנות. (ynet)

מקסיקו: לפחות 66 הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ צינור נפט שנשדד על ידי גנבי דלק

לפחות 66 בני אדם נהרגו ו-76 אנשים נוספים נפצעו בפיצוץ צינור נפט בעיר טלאהולילפן שבמחוז אידלגו שבמרכז המדינה. הפיצוץ שנגרם ככל הנראה אחרי שגנבים פערו בו חור וגנבו דלק. מילא בלהבות את שמי העיירה ותושבים תועדו מנסים לשאוב דלק מהצינור הפגום לצד אנשים שנכוו קשות. * הצינור שבו אירע הפיצוץ מוביל את הדלק ממפרץ מקסיקו לאזור מקסיקו סיטי, שנמצאת כ-100 קילומטר דרומית למקום האירוע. * הממשלה הודיעה שחיילים הגיעו לזירה אחרי שחברת הנפט איתרה את הברז הלא חוקי אולם הכוחות לא הצליחו לאבטח את המקום בזמן. "בשלב מסוים היו יותר מדי אנשים שם, וכוחות הביטחון נסוגו כדי למנוע מהומות, הפיצוץ התרחש בדיוק בזמן בו הם נסוגו".

גל חום קיצוני באוסטרליה – כבישים נמסו

אוסטרליה נאבקת בגל החום הקשה ביותר שפקד אותה ב-80 השנים האחרונות – ונמשך כבר שבעה ימים. ביום שישי דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי הטמפרטורות הקיצוניות זינקו ל-49.1 מעלות וגרמו לנזקים רבים: כבישים נמסו, בעלי חיים קיפחו את חייהם ועשרות שריפות פרצו ברחבי היבשת. לפי התחזיות המקומיות, תיתכן הקלה בשבוע הקרוב. * הרשויות במדינה פרסמו עשרות אזהרות לציבור התושבים מפני גל החום, כולל לנהגים בשל החשש כי רכביהם לא יעמדו במידות החום הקשות. (ynet)

סוריה: פיצוץ בכניסה לבסיס צבאי בדרום דמשק; יש הרוגים

פיצוץ עז נשמע הבוקר (ראשון) בדמשק, לאחר שמכונית תופת התפוצצה בכניסה לבסיס צבאי גדול של המשטר הסורי בכפר סוסה, דרומית לדמשק. סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה מפי מקורות רפואיים כי ישנם הרוגים כתוצאה מהפיצוץ. כמו כן, דווח כי מנגנוני הביטחון המקומיים נטרלו מטען חבלה שהיה במקום, הטילו סגר ביטחוני על האזור וסגרו צירים לתנועה. * כפר סוסה הינו מקום רגיש מבחינה ביטחונית, שכן חלק מהמשרדים של מנגנוני המודיעין של המשטר נמצאים בו.

– כתב רשת "אל-מיאדין" בדמשק טוען כי למרות הדיווחים הראשונים על פיגוע טרור בדמשק, נראה שלא מדובר בפיגוע. לדבריו, כוחות ההנדסה של צבא סוריה הם אלה שביצעו את הפיצוץ באזור שקרוב למחלף הדרומי של דמשק. לטענתו, אין נפגעים באזור

אין סוף לשביתה: הדמוקרטים דחו את הדיל טראמפ – הגנה מגירוש תמורת חומה

נשיא ארצות הברית טראמפ הציע בסוף השבוע דיל לסיום המשבר וההשבתה בממשל האמריקני. לפי הצעתו של טראמפ אם הדמוקרטים יאשרו את התקציב הדרוש לבניית החומה בגבול מקסיקו, הוא יסכים להאריך בשלוש שנים את ההגנה מגירוש למאות אלפי צעירים שהסתננו לארה"ב בילדותם – קבוצה שמכונה "החולמים". גם רבבות מהגרים בעלי מעמד הגנה זמנית (TPS) יקבלו הגנה לשלוש שנים. – "כמועמד לנשיאות הבטחתי לתקן את המשבר הזה, ואני מתכוון לעמוד בהבטחה הזאת בדרך זו או אחרת" * יו"ר בית הנבחרים מטעם הדמוקרטים הגיבה להצעה ואמרה כי היא חסרת סיכוי.

– הממשל מושבת מזה ארבעה שבועות, פרק הזמן הארוך בהיסטוריה, בגלל חוסר הסכמות על התקציב בין הנשיא ובין הנהגת הדמוקרטים. בעוד טראמפ דורש כי תקציב המשרד לביטחון המולדת יכלול סכום של 5.7 מיליארד דולר לבניית חומה בגבול עם מקסיקו, הדמוקרטים מסרבים להקצות שום סכום לצורך כך, ובין הצדדים שורר נתק זה ימים ארוכים.

– בינתיים, כ-800 אלף עובדי ממשל לא מקבלים שכר. כ-420 אלף עובדים המוגדרים חיוניים ממשיכים להגיע לעבודה תוך ציפייה לקבל את שכרם רטרואקטיבית כשהדבר ייפתר, ואילו 380 אלף עובדים הוצאו לחופשה כפויה ולא יקבלו שכר על עבודה בתקופה זו כלל.

היום יפתח בלבנון: ועידת הפסגה הכלכלית של מדינות ערב; רק אמיר קטאר אישר הגעה

היום צפויה להתחיל בביירות בועידת הפסגה הכלכלית של מדינות ערב והמנהיג הערבי המשמעותי היחיד שאישר את הגעתו הוא אמיר קטאר. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח כי לחצים שהופעלו מצד סעודיה וארצות הברית גרמו למספר רב של מנהיגים להודיע שלא ישתתפו

בעקבות חשיפת תאי טרור איראניים באדמת אירופה: דיפלומטים אירופים קיימו פגישה סוערת עם בכירי משרד החוץ האיראני

במהלך פגישה עם שליחים אירופים בטהרן ביום שלישי לפני שבוע וחצי שנערכה בעקבות חשיפת תאי טרור איראניים באדמת אירופה, אמרו הדיפלומטים, מצרפת, בריטניה, גרמניה, דנמרק ובלגיה בתוקף לבכירי למשרד החוץ האיראני כי לא יסבלו עוד ניסויים בטילים בליסטיים ומזימות לרצוח מתנגדי משטר על אדמת אירופה. במהלך הפגישה הסוערת קמו לפתע בכירים איראנים , יצאו החוצה וטרקו את הדלת בחריגה מכל כללי הפרוטוקול הדיפלומטי. * הפגישה הסוערת סימלה את השינוי הבלתי צפוי במדיניות החוץ האירופית מאז סוף שנה שעברה. מדינות אירופיות קטנות ויוניות יותר הצטרפו לצרפת ובריטניה בגישה תקיפה יותר נגד טהרן, כולל בשקילת סנקציות כלכליות חדשות. * הסנקציות עשויות לכלול הקפאת נכסים ואיסורי כניסה על בכירים במשמרות המהפכה ובתוכנית הטילים הבליסטיים של משטר האייתוללות, כך לפי שלושה דיפלומטים. הגישה החדשה מקרבת את אירופה למדיניותו של נשיא ארצות הברית טראמפ, לבידוד איראן עם סנקציות כבדות יותר. זאת לצד המשך התמיכה שלה בהסכם הגרעין. (רויטרס)

    ארה"ב: בנמל התעופה אוהר שבשיקגו החליק מטוס של חברת יונייטד על מסלול הנחיתה אך הצליח לבלום בסופו של דבר. איש לא נפגע. המטוס ובו מאה עשרים ותשעה נוסעים ואנשי צוות הגיע מפיניקס * היום בוטלו כאלף טיסות שהיו אמורות להמריא משיקגו עקב מזג האוויר הסוער (כאן)

    סומליה: 52 מחבלי "אל-שבאב" נהרגו בתקיפה אווירית אמריקנית * המתקפה על בסיס של ארגון "אל-שבאב", המסונף לאל-קאעידה, בוצעה בתגובה לפיגועים האחרונים של הארגון בסומליה ולמתקפת הטרור שיזם בבית מלון בקניה (ישראל היום)

    תימן: סעודיה תקפה מטרות צבאיות של המורדים החות'ים בבירה צנעא * רשת אל-מיאדין הלבנונית מדווחת על חמש עשרה תקיפות אוויריות של מטוסי הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה נגד המורדים החות'ים באזורים שונים בבירה צנעא. עוד דווח על עשן שמיתמר בכמה אזורים בצפונה של תימן במזרחה ובדרום הבירה

כלכלה

    בלומברג מדווחת שבתחילת החודש הציעו הסינים לצאת לבולמוס קניות של 6 שנים בהיקף של טריליון דולר, במסגרתו יגבירו את רכישת הסחורות האמריקניות. המטרה היא לצמצם את עודפי הסחר מול ארה"ב. בממשל טראמפ לא השתכנעו ודרשו צמצום של עודפי הסחר כבר בשנתיים הקרובות. בכל זאת יש בחירות ב-2020

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן