Skip to content

ישראל תקפה מטרות איראניות, סוריות וסוללות הגנה אווירית

התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל. במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ישראלית ברורה להימנע מירי זה. בעקבות כך נתקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. אתר החרמון נסגר היום בפני מבקרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תקפה הלילה מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה בשטח סוריה, כך מסר דובר צה"ל הבוקר (שני). על פי דובר צה"ל מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות.

במסגרת התקיפה נתקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך נתקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות.

 

ניסיון יירוט (צילום סוכנות הידיעות הרשמית הסורית - SANA)
ניסיון יירוט (צילום סוכנות הידיעות הרשמית הסורית - SANA)
צילום SANA
צילום SANA


יירוט סוללה סורית (דובר צה"ל)

אזור התקיפה – צילום SANA

לפי דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון שיושב בבריטניה ועוקב אחר הנעשה בסוריה, הטילים ששיגר צה"ל הצליחו לפגוע ולהשמיד מחסני נשק ואתרים צבאיים של איראן ושל חיזבאללה באזור שדה התעופה של דמשק ובאזור אל כיסווה וג'מראיא. כך. עוד דווח כי בתקיפה ישנם הרוגים וכי נגרמו נזקים כבדים.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית וכי צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

"כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל.

אתר החרמון לא יפתח היום (ב') למבקרים, לפי שעה השגרה נמשכת ואין הנחיות נוספות לעורף. יש להישמע להוראות פיקוד העורף שיעודכנו באם יידרש.

על פי סוכנות SANA הסורית דווח בטלוויזיה הסורית כי ישראל שיגרה שישה טילים לאזור הסמוך לנמל התעופה של דמשק. על פי התקשורת הסורית, מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו בדרום המדינה והפילו חמישה מהטילים, בעוד שהשישי יורט לחווה ריקה סמוכה.

צבא רוסיה טען כי ארבעה מטוסי F-16 שיגרו מהים התיכון טילים מונחים לעבר נמל התעופה שמדרום-מערב לבירה, מבלי שפגעו במטרותיהם או גרמו נזק. מנגד דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי התקיפה הייתה באזור אל-כיסווה שמדרום לדמשק – אזור שהותקף לפי דיווחים זרים פעמים רבות על ידי ישראל ובו פועלים כוחות איראניים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן