Skip to content

מפקד צבא איראן: איראן מתכוננת למערכה מכרעת להשמדת ישראל

אחרי התקיפות הנרחבות הלילה של חיל האוויר נגד מטרות איראניות בסוריה. הזהיר עבד א-רחים מוסאווי, כי טהראן "מוכנה להגיב לכל האיומים" והוסיף כי "לאויבינו אין את האומץ" לתקוף את איראן.כי טהראן "מוכנה להגיב לכל האיומים" והוסיף כי "לאויבינו אין את האומץ" לתקוף את איראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


מפקד חיל האוויר של איראן, עבד א-רחים מוסאווי, הזהיר היום (שני) כי ארצו מתכוננת למערכה המכרעת להשמדת ישראל. זאת אחרי התקיפות הנרחבות הלילה של חיל האוויר נגד מטרות איראניות בסוריה. הבכיר האיראני הזהיר כי טהראן "מוכנה להגיב לכל האיומים" והוסיף כי "לאויבינו אין את האומץ" לתקוף את איראן.

המתקן שהותקף בשדה התעופה הבינלאומי הסורי
המתקן שהותקף בשדה התעופה הבינלאומי הסורי
המתקן שהותקף בשדה התעופה הבינלאומי הסורי
המתקן שהותקף בשדה התעופה הבינלאומי הסורי

בתדרוך כתבים שנערך הבוקר אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס  כי התקיפה הלילה הגיעה אחרי שאתמול שוגרה רקטה לעבר רמת הגולן, שיורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל". דובר צה"ל אמר כי הרקטה שוגרה על ידי כוח קודס במשמרות המהפכה, בהנהגת קאסם סולימאני, אחרי הכנות ארוכות ובתום החלטה שהתקבלה לפני כמה חודשים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר לאירועים בצפון ואמר כי "תקיפות חיל האוויר הן תגובה ישירה לירי טילים שלא יתקבל על הדעת, שבוצע אמש על ידי כוחות איראניים מאדמת סוריה – עדות חיה להתבססות האיראנית בסוריה ובאזור כולו. לא נגלה סבלנות מול כל הפרה של בטחון אזרחי ישראל. אנו נפעל בנחישות ובכל עוצמה שתידרש מול כל ניסיונות התקיפה".


ירי היסטרי ללא אבחנה של כוחות ההגנה הסורים

דובר צה"ל הסביר כי אתמול בוצע ירי טק"ק (טיל קרקע – קרקע א.מ) אירני, מייצור אירני, על ידי פעילים איראניים מאזור דמשק באזור שלא אמורים להיות בו איראניים. ניסיון איראני לתקוף את ישראל, מיורט על ידי כיפת ברזל. אנו במוכנות מוגברת במערכי הגנה ובמערכים נוספים לכל התפתחות, נחושים להגן על אזרחי ישראל ועל שטח ישראל. המתקפה היא תגובה למתקפה איראנית על שטח ישראל.

"אנו תוקפים מספר מערכות תשתית של כוח קודס בסוריה, אתרי אמלח, מודיעין ואימונים, מוקד התקיפה אתר איחסון אמל"ח משמעותי בנמל תעופה אזרחי בסמיכות לחלקים האזרחיים של נמל התעופה יש שם מחסן איחסון", נאמר בתדרוך.

בצה"ל מבהירים כי "טרם התקיפה ובמהלכה הזהרנו גם בגלוי את הסורים מלבצע ירי כנגד כוחותינו בפועל מבוצע ירי רחב מאוד של פריטי טקא ולכן אנחנו תוקפים את מערך ההגנה של הסורים. חלק מהיעדים הם במחנות של חטיבות סוריות בהם יש מבנים איראנים ואותו אנו תוקפים. כמו״כ, איראן מנצלת את סוריה לפעילות שלה וסוריה משלמת מחיר יקר על האיפשור של הפעולה האיראנית. הירי אמש, ירי שיכל לפגוע באזרחים, ירי שמבוצע על ידי איראנים מתוך דמשק בתוך שטח שהתחייבו שלא יהיו שם איראנים ומבוצע ירי של טיל איראני מייצור איראני, טיל קרקע קרקע לטווח בינוני, לא פעולה שקורת בעקבות פעולה כזו או אחרת זו פעולה מתוכננת. בשורה התחתונה ירי טיל כזה על ידי פעילים איראנים מאיזור שלא אמורים להיות בו איראנים. הפעולה הא ניסיון איראני לתקוף את ישראל, לסכן אזרחים ומטרות צבאיות, הטיל מיורט על ידי כיפת ברזל. מחפשים הזמנות להרתיע אותנו מפעילותינו. בתגובה החלטנו לסגור את אתר החרמון בהתאם להערכת המצב, שאר האיזור נמצא בשיגרה מלאה. במוכנות מוגברת גם במערכי הגנה וגם במערכים אחרים מוכנים לכל התפתחות, נחושים להגן על אזרחי ישראל ושטח ישראל. ראינו הלילה את המצוקה האיראנית שהם לא נמצאים במקום שהם רוצים, מנסים לייצר פעולה שתרתיע את ישראל מהפעילות כנגד התבססותם, זהו ניסיון שאנחנו נחשב פעמיים האם לבצע פעולות כאלו או אחרות או לא, מבלי להתייחס לאירוע כזה או אחר המדיניות שלנו לא השתנתה, יש הרבה מאוד יכולות שהם רצו שיהיה להם ואין".

בבוקר דיווח משרד ההגנה הרוסי כי בתקיפות חיל האוויר נהרגו ארבעה חיילים סורים. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם טוען כי מניין ההרוגים עומד על 11.
שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני יובל שטייניץ אמר היום כי נשיא סוריה בשאר אסד ושלטונו נמצאים בסכנה, "אם הוא מאפשר לאיראן לתקוף את ישראל מסוריה". שטייניץ הוסיף כי "אין מצב שאיראן תפעל מולנו בסוריה ואסד יישב בשקט בארמון. אנחנו לוקחים ברצחינות את האיומים האיראניים, זו אחת המערכות המוצלחות של ישראל."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן