Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום שני 21 בינואר 2019

כותרות המהדורה     מקורות בעזה: חמאס סיכל תכנית של ישראל לרגל אחרי רמטכ"ל החמאס – "ישראל ניסתה להשתיל מכשיר ריגול על יד ימינו" (בטחוני)      הסלמה בצפון  בעקבות שיגור הטיל איראני לעבר הגולן: ישראל תקפה אתרים צבאיים של כוח קודס בסוריה; לפחות 11 הרוגים (בטחוני)     אחרי התקיפה בסוריה – איראן מאיימת: נערכים למערכה המכרעת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מקורות בעזה: חמאס סיכל תכנית של ישראל לרגל אחרי רמטכ"ל החמאס – "ישראל ניסתה להשתיל מכשיר ריגול על יד ימינו" (בטחוני)

     הסלמה בצפון  בעקבות שיגור הטיל איראני לעבר הגולן: ישראל תקפה אתרים צבאיים של כוח קודס בסוריה; לפחות 11 הרוגים (בטחוני)

    אחרי התקיפה בסוריה – איראן מאיימת: נערכים למערכה המכרעת להשמדת ישראל (בטחוני)

    מחדל: המכתב המודיע על העברת חומרי החקירה מהמשטרה לפרקליטות נמסר לנתניהו רק לפני שלשה ימים (פוליטי)

    פיגוע תופת נגד כח האו"ם במאלי; המתקפה: "תגובה לחידוש יחסי צ'אד-ישראל" (חוץ)

    הלוויה דומעת: שרידים של שישה קורבנות מהשואה נטמנו בלונדון – "הייתם יהודים, ורק בגלל זה נרצחתם באכזריות" – הי"ד (חדשות)

חדשות

נציב הביקורת על התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, המליץ היום (שני) להדיח מתפקידה את ראש מחלקת תביעות התעבורה של משטרת ישראל, ניצב משנה שרית פיליפסון, ואף ממליץ לפתוח נגדה בחקירה פלילית. רוזן בדק את התנהלות התביעה המשטרתית בנוגע לאמינות מצלמות המהירות, ומצא כי פיליפסון ותובע משטרתי בדרגת רב פקד, "הסתירו לכאורה בכוונת מכוון מבית המשפט עובדות מהותיות שהיה בכוחן לקעקע מארג ראיות התביעה".

אסירים ביטחוניים הציתו תא בבית סוהר עופר לאחר שורת פעילויות ביטחוניות של שב״ס. השריפה כובתה על ידי הסוהרים והיחידות המיוחדות של שב״ס הוקפצו לטיפול באירוע.

היחידות המיוחדות של שירות בתי הסוהר ערכו אתמול 20/1/19 חיפוש פתע בבית הסוהר עופר.

במהלך החיפוש נתפסו אמצעי לחימה שונים, מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב.

האסירים המעורבים בהחבאת הציוד האסור להחזקה נענשו. הפעילות המבצעית של שב״ס בבית סוהר עופר אתמול כללה חיפוש פתע.  בסרטון של השב"ס נראה רגע פריצת-הפתע של הסוהרים, שנועדה לכניסה מפתיעה לתאים ומניעת החבאת ציוד מוברח האסור בהחזקה גופו של אסיר המשתייך לארגון הגא״פ נמצאו שני מכשירי טלפון זעירים. שני סוהרים פונו לטיפול בבית חולים במצב קל. שלושה אסירים פונו לטיפול בבית חולים ושלושה אסירים טופלו במקום.

נמל התעופה הבינלאומי רמון נחנך היום; ירדן הגישה מחאה לישראל בטענה שהוא מפר את הריבונות האווירית של הממלכה

נמל התעופה הבינלאומי "רמון" בתמנע נפתח היום (שני), ובחודש הבא יחלו בנמל התעופה הסמוך לאילת הטיסות המסחריות הפנים-ארציות. בהמשך הוא יהפוך לנמל התעופה הבינלאומי השני בישראל. וישמש הנמל כשדה אלטרנטיבי לנמל התעופה בן גוריון בשעת חירום, במקום לרנקה ועמאן כיום. * נמל התעופה, שעלות הקמתו נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים ושיעסיק 600 עובדים, גדול פי מאה משדה התעופה הישן באילת ובשנה הקרובה צפויים לעבור בו מיליון וחצי נוסעים בטיסות פנים-ארציות.

– כלי תקשורת בירדן מדווחים כי הוגשה מחאה רשמית לישראל לקראת פתיחתו הצפויה. הסיבה להתנגדות הירדנית היא הטענה כי השדה קרוב מדי לגבול בין המדינות וגורם להפרת הריבונות האווירית של הממלכה ההאשמית. גורם ירדני אמר לכלי תקשורת מקומי כי ההתנגדות נובעת מכך שהמיקום של השדה "אינו עולה בקנה אחד עם הקריטריונים הבינלאומיים"

הלוויה דומעת: שרידים של שישה קורבנות מהשואה נטמנו בלונדון – "הייתם יהודים, ורק בגלל זה נרצחתם באכזריות" – הי"ד

שישה קורבנות (חמישה מבוגרים וילד אחד) לא מזוהים מהשואה נקברו אתמול (ראשון), לאחר ששרידיהם התגלו בין מספר גדול של חפצים ממחנה ההשמדה אושוויץ שנתרמו למוזיאון האימפריאלי על ידי תורם אנונימי ב-1997. זאת הייתה ההלוויה הפומבית הראשונה של קורבנות מהשואה שהתקיימה בבריטניה, ואתר זיכרון ייבנה במקום. * בהלוויה הדומעת שהתקיימה בבית קברות בצפון לונדון בהשתתפו מאות איש ובהם עשרות ניצולי שואה נשא דברים הרב מטעם הממשלה הבריטית שאמר "אנחנו לא יודעים מי אתם, אנחנו לא יודעים את השמות שלכם, אנחנו לא יודעים אם אתם גברים או נשים, אנחנו לא יודעים מאין הגעתם, אנחנו לא יודעים ממה התפרנסתם, אין לנו פרטים על המשפחות שלכם, אבל דבר אחד אנחנו יודעים – הייתם יהודים, ובגלל הסיבה היחידה הזו נרצחתם באכזריות"

בהמשך לפעילות המשטרה נגד מועדונים ברמת גן בחשד להפעלת מקום לשם זנות וסרסרות- בית משפט השלום האריך צו מנהלי להגבלת שימוש במקום עד החלטה אחרת וכן הורה על המשך מעצרו של חשוד בפרשה

משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם גורמי רשות המיסים והפרקליטות האזרחית והפלילית של מחוז ת"א ניהלו חקירה סמויה שהתנהלה במשך כשנה כנגד שני מועדונים ברמת גן בחשד כי המקומות פועלים כחלק מרשת של בתי בושת אשר מעסיקים נשים בזנות ומעלימים מיסים בהיקף של מיליוני שקלים.

בתאריך 19.11 ניתן האות וכוחות משטרה פשטו על המועדון ועצרו 13 חשודים. במהלך הפשיטה של כוחות המשטרה והגורמים השותפים נתפסו נכסים, בתים וחשבונות בנק  בהיקף של מיליוני שקלים אשר הושגו מפעילות פלילית של המעורבים.

מפקד מחוז ת"א הורה על סגירת המקום למשך 30 ימים ועד לתאריך 26.12 בצו מנהלי להגבלת שימוש במקום לשם מניעת ביצוע עבירות.

בסוף השבוע(18.1) נעתר בית המשפט לבקשת הגורמים המטפלים והורה על הארכת תוקף הצו עד להחלטה אחרת וכן על המשך מעצרו של חשוד ( 69, ר"ג) עד יום רביעי(23.1) זאת במסגרת כתב אישום ובקשת מעצר תם הליכים שהוגשו נגדו בגין סחיטה באיומים והדחת עד.

בנוסף, משטרת ישראל ביטלה את אישור המשטרה לרישיון עסק וההודעה על כך הועברה לרשות המקומית

פיצוץ רכב בעיר אשקלון ללא נפגעים- הבוקר בסמוך ל 0:8:00 התקבל דיווח אודות שמיעת פיצוץ ועשן מיתמר. כוחות משטרה ערכו סריקות במהלכן אותרה זירת פיצוץ בחניית כל רכב ברחוב השתילים בעיר להם נגרם נזק רב. לא ידוע על נפגעים בנפש. הרכב שייך לעבריין ידוע המוכר למשטרהכ כחבר בארגון הפשיעה של שלום דומרני.  חבלני המשטרה בזירה החלו בבדיקת מהות האירוע במסגרת חקירה שהחלה במשטרה. המשטרה הוציאה מו איסור פרסום על פרטי החקירה שנפתחה.

פוליטי

מחדל טכני ולא מהותי: המכתב המודיע על העברת חומרי החקירה מהמשטרה לפרקליטות נמסר לנתניהו רק לפני שלשה ימים. יצוין כי מדובר בהליך טכני שאיננו עלול או צפוי להפריע למהלך ולתקינות ההליכים המשפטיים ו/או על החלטות היועה"מ בתיקי נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה נפגש היום (שני) לפני הצהריים עם עורכי דינו של ראש הממשלה בלשכתו במשרד המשפטים, במהלך הפגישה הוא צפוי להודיע להם כי ההחלטה על שימוע יתקיים עוד לפני הבחירות. אולם ע"פ הדיווח ב'החדשות12' בעקבות כשל טכני של הפרקליטות והמשטרה ייתכן וההחלטה תתקבל בכל אופן רק לאחר הבחירות.

– כאשר המשטרה מעבירה את חומרי החקירה לפרקליטות עליה לשלוח מכתב יידוע לחשוד. העברת החומרים נעשתה בתיקי 1,000, 2,000 לפני כשנה. ובתיק 4,000 החומרים הועברו כבר לפני חודשים ספורים אך בכל המקרים המכתב נשלח רק לפני שלושה ימים, ביום חמישי האחרון. לפי הנחיות פרקליטות המדינה והחוק – ישנם 30 יום להגיב לאותו מכתב. סוף התקופה הזאת נופלת 5 ימים בלבד לפני סגירת הרשימות לכנסת. היועץ המשפטי לשעבר השופט רובינשטיין אמר בעבר שמבחינתו זה המועד האחרון לפרסום החלטת יועץ משפטי לממשלה לפני בחירות. אך מה יקרה אם פרקליטיו של נתניהו, בתשובה ישלחו 3 ארגזים של חומר ויבקשו מפרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה לעיין בהם בטרם הם מפרסמים את החלטתם?

– נקודה מעניינת נוספת שמתברר מעובדה זו, שהן הפרקליטות והן היועמ"ש בחרו לקבל החלטות בתיקים הללו ללא שנתנה הזדמנות ראשונית לרה"מ להגיב להם בהתאם לסעיף היידוע.

בטחוני

הסלמה בצפון

בעקבות שיגור הטיל איראני לעבר הגולן: ישראל תקפה אתרים צבאיים של כוח קודס בסוריה; לפחות 11 הרוגים

בתגובה לירי טיל קרקע-קרקע מתוצרת איראן אתמול לעבר רמת הגולן, תקפה הלילה (שני) ישראל מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בשטח סוריה. ע"פ הדיווחים, התקיפה בוצעה מהאוויר ומהקרקע מאצבע הגליל ומשטח לבנון במספר גלים. עדי ראייה בדמשק דיווחו על פיצוצים עזים שנמשכו כמעט שעה ברציפות * לדברי הרוסים, מערכת ההגנה הסורית השמידה בהצלחה יותר מ-30 טילי שיוט ופצצות מונחות. * רוסיה הודיעה כי ארבעה חיילים סוריים נהרגו במהלך התקיפה. ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו 11 בני אדם. * לטענת הצבא התקיפה בוצעה בתיאום עם הרוסים.

– על פי הדיווחים המתקפה היתה בשלוש חזיתות בעת ובעונה אחת. המתקפה היתה בארבעה גלים שונים של טילים. בנוסף, בזמן המתקפה חגו מטוסי קרב ישראלים מעל גובה נמוך באזור בקעת הלבנון ובשמי דמשק ובנוסף כטב"מים ישראלים לאיסוף מודיעין היו בגזרה המזרחית של דרום לבנון

– במסגרת התקיפה הופצצו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם, מחסן נשק גדול בתוך שדה התעופה הבינלאומי של דמשק שיצר הרבה מאוד פיצוצי משנה – מה שמעיד על כמות הנשק שהייתה שם, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני. כמו כן, הותקפו סוללות הגנה אוויריות מאחר ש"במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה".

– הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על "נזקים משמעותיים" בעקבות התקיפה. "הטילים הישראליים השמידו מחסני טילים ואתרים צבאיים של איראן וחיזבאללה באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק ובאזור אל-כיסאווה וג'מריאה"

– מקור צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות "ספוטניק" כי צבא סוריה התכונן למתקפה הישראלית וכי קצינים בכירים בצבא סוריה ובכוחות ההגנה האווירית קיבלו הנחייה להתכונן למתקפה ישראלית נרחבת, בדומה לזו שנערכה לפני שמונה חודשים.

ישראל: "הטיל ששוגר לעבר החרמון מתוצרת איראן; שוגר מאזור שבו התחייבו שלא תהיה נוכחות איראנית"

בתדרוך שהעביר הבוקר לכתבים התייחס דובר הצבא לירי לעבר החרמון אתמול, ואמר כי "הוא היה יכול לפגוע באזרחים ובוצע על ידי כוח איראני מאזור דמשק – מתוך שטח שהובטח לנו שהאיראנים לא יפעלו ממנו, עשרות ק"מ מהגבול". לדבריו זה היה טיל איראני מייצור איראני לטווח בינוני, שנורה על ידי איראנים. וכי ההכנות לשיגור טיל כמו זה שיורט אתמול מעל הגולן נמשכות חודשים

אחרי התקיפה בסוריה – איראן מאיימת: נערכים למערכה המכרעת להשמדת ישראל

מפקד חיל האוויר של איראן הזהיר היום (שני) כי ארצו מתכוננת למערכה המכרעת להשמדת ישראל. לדבריו, איראן "לא יכולה כבר לחכות למלחמה מוחצת עם ישראל – שתביא לסופה. כוחותינו החמושים ערוכים ליום שבו נראה את השמדת ישראל".

לקראת עימות? תגבור כוחות ברמת הגולן; החרמון נסגר למבקרים

בעקבות המתיחות בצפון: כוחות צבא תיגברו הבוקר (שני) את הכוננות ברמת הגולן מחשש לאפשרות של תגובה מסוריה לתקיפה הישראלית הנרחבת הלילה. * בנוסף, הוחלט בתום הערכת מצב כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. לא ניתנו הנחיות נוספות לתושבי רמת הגולן והאזור. * ניסוי ההתרעה לבחינת כשירות מערך הצופרים שתוכנן להתקיים היום בגליל ובגולן – נדחה.

מקורות בעזה: חמאס סיכל תכנית של ישראל לרגל אחרי רמטכ"ל החמאס – "ישראל ניסתה להשתיל מכשיר ריגול על יד ימינו"

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שני) כי ישראל ריגלה אחר רמטכ"ל חמאס, מרוואן עיסא. על פי הדיווח, ישראל ניסתה להשתיל מכשיר ריגול על אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס ויד ימינו של מפקד הזרוע הצבאית, מרוואן עיסא. המכשיר היה אמור לקלוט גלי קול מביתו של עיסא ולשדר אותם למכשור שנמצא בתוך ישראל ו"בחמאס לא נתקלו במכשיר כמותו בעבר". המקורות אמרו לעיתון כי המכשירים נחשפו בבית קרוב לביתו של עיסא, וכי מנגנוני הביטחון עצרו את האיש שעל פי החשד השתיל את המכשיר ולאחר מכן גילו מערכות ריגול נוספות שהושתלו באזור ובמקומות אחרים, בהם מכשיר נוסף שהתגלה ברכבו של אחד מבני לווייתו של עיסא.

מדיני

    משרד החוץ של סין יוצא נגד התקיפה של ישראל בסוריה הלילה: "חייבים לכבד את הריבונות הסורית ולהגן עליה"

חוץ

פיגוע תופת נגד כח האו"ם במאלי; המתקפה: "תגובה לחידוש יחסי צ'אד-ישראל"

10 אזרחי צ'אד המשרתים בכוח שמירת השלום של האו"ם, נהרגו הלילה (בין שני לשלישי) בפיגוע במאלי ועוד כ-25 נפצעו במתקפה על בסיס של האו"ם הנמצא בקרבת הגבול עם אלג'יריה שבוצעה באמצעות מחבלים על אופנועים וכלי רכב נוספים. * על הפיגוע הרצחני לקח אחריות ארגון אסלאמי המקושר לאל-קאעידה, ובהודעתם מסרו שהפיגוע הוא תגובה לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין צ'אד לישראל. * מטרתו של כוח שמירת השלום, שפרוס יחד עם כוחות צרפתיים בכל מאלי, הוא להילחם בארגונים ג'יהדיסטים שפוגעים ביציבות המדינה. בפיגוע, שהתרחש באחד המוצבים שלהם בצפון המדינה, נלחמו הכוחות בתוקפים שהיו חמושים היטב, ולבסוף הביסו אותם.

הפיליפינים: משאל עם היסטורי על אוטונומיה למוסלמים

קרוב לשלושה מיליון איש באי מינדנאו שבדרום הפיליפינים מצביעים היום (ב') במשאל עם על הפיכת האזורים באי שבהם גרים מוסלמים למחוז חדש בעל סמכויות אוטונומיות נרחבות – צעד שהוא חלק מהניסיון לשים קץ לכמעט חצי מאה של אלימות וטרור. תוצאות המשאל יתפרסמו ביום שישי, והפרשנים מעריכים כמעט בוודאות שהמהלך יאושר. * משאל העם הוא שיאו של תהליך השלום שמנהלת הממשלה במנילה עם "חזית השחרור האיסלאמית של המורו", ארגון המורדים המרכזי במינדנאו. ההסכם קובע כי המורדים מוותרים על שאיפתם להקים מדינה עצמאית, ובמקום זאת יקבלו אוטונומיה רחבה. במקביל, המורדים החמושים, כ-40-30 אלף מספרם, יחדלו מפעולותיהם הצבאיות, ולמחוז האוטונומי יוקצו 1.3 מיליארד דולר לשנה לצורכי פיתוח.

דיווח: מזכיר המדינה שוקל לפרוש מתפקידו ולהתמודד לסנאט

כלי תקשורת אמריקנים דיווחו אתמול (ראשון) כי מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שוקל להתמודד כנציג קנזס בבחירות לסנאט בשנת 2020. פומפאו כיהן בעבר כחבר בבית הנבחרים האמריקני וכראש ה-CIA. ולפני כעשרה חודשים הוא מונה לתפקיד מזכיר המדינה ונחשב לדמות מפתח בממשל טראמפ. פרישה של פומפאו עשויה להוות מכה לממשל טראמפ, שחווה עזיבות מתוקשרות בחודשים האחרונים.

    ארה"ב אישרה ליפן לחדש את יבוא הנפט מאיראן. הייבוא הופסק בשל חידוש הסנקציות האמריקניות. יפן היא אחת מ-8 המדינות להן אישרה ארה"ב לרכוש נפט מאיראן על אף הסנקציות

    גרמניה: הרשויות הודיעו כי ישהו טיסות של חברת התעופה האיראנית מהאן אייר, החשודות במעורבות בטרור וניסיונות לבצע פיגועים באירופה

    מקסיקו: מניין ההרוגים מפיצוץ צינור הגז עלה ל-85

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן