Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום רביעי 23 בינואר 2019

כותרות המהדורה     הסלמה בדרום: קצין נפצע קל מירי בגבול הרצועה; פעיל חמאס נהרג ו-4 נפגעו מירי תגובה (בטחוני)     כוננות בדרום – ארגוני הטרור בעזה: "השעות הקרובות יכריעו, החלטה בעניין צפויה בהמשך"; מאמץ מצרי למנוע הסלמה (בטחוני)     עימותים בכלא עופר; החמאס: "אם ישראל תכריז מלחמה על האסירים – חמאס יכריז מלחמה עליה" (בטחוני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הסלמה בדרום: קצין נפצע קל מירי בגבול הרצועה; פעיל חמאס נהרג ו-4 נפגעו מירי תגובה (בטחוני)

    כוננות בדרום – ארגוני הטרור בעזה: "השעות הקרובות יכריעו, החלטה בעניין צפויה בהמשך"; מאמץ מצרי למנוע הסלמה (בטחוני)

    עימותים בכלא עופר; החמאס: "אם ישראל תכריז מלחמה על האסירים – חמאס יכריז מלחמה עליה" (בטחוני)

    סוריה מאיימת: אם התקיפות הישראליות יימשכו – "נפציץ את נתב"ג" (בטחוני)

    דיווח: מנהיג כח קודס האיראני ביקר בסוף השבוע בדרום סוריה; מעריך: תגובה איראנית בעומק ישראל תביא להפלת נתניהו (בטחוני)

    על רקע ההסלמה בדרום ובצפון: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום אחר הצהריים (בטחוני)

    לבנון טוענת: עצרנו סוכן מוסד ישראלי שהיה שותף לניסיון חיסול של בכיר חמאס (בטחוני)

    החרדים זועמים:  חילולי שבת נרחבים בפרהסיה בששת השבתות הקרובות (דת ומדינה)

חדשות

אחזה, טלטלה, הטיחה: הסייעת הורשעה בהריגת יסמין וינטה

הסייעת אינה סקיבנקו מפעוטון "מאשה והדב" בפתח תקווה הורשעה בעסקת טיעון בהריגה. השופט תיאר את הזוועה, ורבים פרצו בבכי: "היא הידקה את השמיכה ונשענה על התינוקות, תוך שהיא עסוקה בנייד". אין הסכמה על העונש, התביעה תדרוש עונש מאסר דו-ספרתי גבוה

עסקת טיעון עם הסייעת שטלטלה את יסמין הקטנה, הניחה עליה את ראשה ומנעה ממנה להשתחרר מלפיתת החנק – עד שמתה. בבית משפט המחוזי בלוד הודיעו הפרקליטות והסנגור כי הגיעו להסדר טיעון עם הסייעת אינה סקיבנקו, שהואשמה בהריגת יסמין וינטה בפעוטון "מאשה והדב" בפתח תקווה. הסייעת סקיבנקו הודתה והורשעה בהריגה וכן בתקיפת 9 תינוקות חסרי ישע.

בין הצדדים אין הסכמה על העונש, והתביעה תדרוש עונש מאסר דו-ספרתי לצד פיצוי לבני משפחותיהם של הפעוטות שבהם פגעה. לפי ההסדר, שהוצג בפני השופט עמי קובו, הסייעת הודתה בהריגה והורשעה בסעיפים מקלים של תקיפה במקום התעללות, במקרים הנוספים מלבד מות הפעוטה. (Ynet)

ועדה בינלאומית קוראת לישראל לממן את קורסי ההכנה למבחני האנגלית עבור האקדמיה

מרבית הסטודנטים נדרשים לשלם אלפי שקלים עבור קורס לשיפור האנגלית כדי לסיים תואר ראשון. קורס אלטרנטיבי שהציע השר בנט בעלות נמוכה, כשל במבחן התוצאה עם 10% בלבד שעברו את הבחינה ברמת פטור. ההמלצות, שהוגשו לפני שמונה חודשים, טרם נידונו (הארץ)

שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל איתרו באזור נחל באר שבע חממה לגידול קאנביס, מרושתת במצלמות אבטחה ובתוכה כ-510 שתילים.

אתמול, בפעילות ממוקדת של שוטרי ומתנבי מג"ב נגד עבריינים המגדלים באופן לא חוקי קאנביס בשטחים חקלאיים, איתרו הכוחות חממה באזור נחל באר שבע בסמוך לאופקים.

הכוחות איתרו את החממה שהייתה מוסוות באמצעות שיחים גדולים ובתוכה היו כ- 510 שתילים של קאנביס שעל פי החשד היו בתהליך מתקדם של ייבוש. עוד תפסו השוטרים במקום מצלמות אבטחה, משאבת מים וגנרטור. הממצאים נתפסו והועברו לחקירה במשטרת ישראל

פוליטי

סקר: אם יוחלט על כתב אישום נגד נתניהו, הליכוד צונח ל-25 מנדטים

מסקר מנדטים חדש שפורסם בגלי צה"ל עולה כי לו יוגש כתב אישום נגד נתניהו לפני הבחירות, הליכוד צפוי לרדת ב-4 מנדטים – שיתחלקו שווה בשווה בין חוסן לישראל, יש עתיד, כולנו וישראל ביתנו.

– ע"פ הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום ולא היתה מתקבלת החלטה על כתב אישום, הליכוד מגיע למקום הראשון עם 29 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); יש עתיד – 13 (11); חוסן לישראל (גנץ) – 13; העבודה – 9 (18); יהדות התורה – 7 (6); הימין החדש (צל"ש) – 7; הרשימה המשותפת ללא תע"ל – 6 (13); מפלגה בראשות אחמד טיבי – 6; ש"ס – 6 (7); כולנו – 5 (10); ישראל ביתנו – 5 (5); מרץ – 5 (5); גשר (לוי-אבקסיס) – 5; הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8)

– ע"פ הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום וכן היתה מתקבלת החלטה על כתב אישום, הליכוד עדיין במקום הראשון עם 25 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); יש עתיד – 14 (11); חוסן לישראל (גנץ) – 14; העבודה – 9 (18); יהדות התורה – 7 (6); הימין החדש (צל"ש) – 7; הרשימה המשותפת ללא תע"ל – 6 (13); מפלגה בראשות אחמד טיבי – 6; כולנו – 6 (10); ש"ס – 6 (7); ישראל ביתנו – 6 (5); מרץ – 5 (5); גשר (לוי-אבקסיס) – 5; הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8)

בטחוני

הסלמה בדרום: קצין נפצע קל מירי בגבול הרצועה; פעיל חמאס נהרג ו-4 נפגעו מירי תגובה

חילופי אש בדרום: מחבל פתח באש וכדור פגע בקסדה של קצין במהלך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים בגבול רצועת עזה. בתגובה טנק תקף עמדת תצפית של חמאס ברצועה, שם נהרג פעיל בזרוע הצבאית של חמאס ועוד ארבעה בני אדם נפצעו – אחד מהם קשה. האירוע התרחש במהלך התקהלות של עשרות פלסטינים שיידו אבנים וניסו לחצות את הגבול לעבר ישראל. המחבל ניצל את ההתקהלות וירה מתוכה לעבר הכוח. ואחד הכדורים פגע בקסדת מפקד הפלוגה.

– בשעות הערב חידש חיל האוויר את התקיפות ברצועת עזה, לא דווח על נפגעים. לפי דיווחים פלסטיניים נורו שני טילים לעבר מוצב של חמאס. בעזה דיווחו כי התקיפות התמקדו במחנה של הזרוע הצבאית של חמאס שממוקם ממערב לבית להיא שבצפון הרצועה.

– מקורות ברצועת עזה מעריכים כי מי שעומד מאחורי הירי לעבר קצין צנחנים הוא צלף של הג'יהאד האסלאמי, שפעל בהנחיית איראן. בנוסף, גורם צבאי ציין שייתכן שהפרת הסדר, במהלכה היה יידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל, הייתה "פעולת משיכה" למקום שבו צלף ירה בקצין.

– אירוע חמור זה מגיע לאחר תקרית נוספת שאירע מוקדם יותר, בו תקף טנק עמדת של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר חיילים סמוך לגדר המערכת.

– במקביל לכך, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהחשודים חצו לשטח ישראל גנבו ציוד צבאי וחזרו מיד לשטח הרצועה, כך מדווחים הפלסטינים.

כוננות בדרום: בישראל נערכים לאפשרות של הסלמה; ארגוני הטרור בעזה: "השעות הקרובות יכריעו, החלטה בעניין צפויה בהמשך"; מאמץ מצרי למנוע הסלמה

בחמאס מקיימים התייעצויות באשר לתגובה אפשרית ולפי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים "השעות הקרובות יכריעו, החלטה בעניין צפויה בהמשך". מקורות במטה המשותף של הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה מסרו הבוקר (רביעי) לעיתון הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" כי הם עדיין לא התכנסו כדי לבחון את התגובה על האירועים אתמול בגבול עם ישראל. וכי הם צפויים לדון בתגובה בקרוב, "לפי ההתפתחויות בשטח".

– דובר ארגון חמאס הטיל במהלך הלילה את האחריות להשלכות ההסלמה על ישראל והזהיר כי "ההתנגדות לא תאפשר להשתמש בדמו של עמנו כדלק לקמפיין הבחירות בישראל, ויש ביכולתה הכלים להגן עליו".

– במערכת הביטחון מעריכים כי האירועים אתמול, לצד ההחלטה לעצור את הזרמת הכסף הקטארי, צפויים להעלות את המתיחות בדרום בימים הקרובים, ובישראל נערכים לאפשרות של הסלמה.

– באוגדת עזה הגבירו את רמת הדריכות והערנות של הכוחות לאורך גבול הרצועה וכן של כוחות ההגנה האווירית בפריפריה של עוטף עזה. האירועים מתחת ומעל לפני השטח עלולים לדרדר שוב את המצב ברצועה לכדי הסלמה.

– כלי התקשורת הפלשתינים מדווחים על מאמץ תיווך מצרי למנוע הסלמה נוספת בלחימה בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה

עימותים בכלא עופר; החמאס: "אם ישראל תכריז מלחמה על האסירים – חמאס יכריז מלחמה עליה"

מחאה פרצה בכלא עופר בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבית הכלא, כחלק מפעילות השב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי כלא נפחא, מגידו, גלבוע ועופר, לאחר שבמהלך החיפו נתפסו והוחרמו טלפונים וסימים שהוברחו לידי המחבלים. בעקבות המהומות, שבמהלכן 300 מאסירי הג'יהאד האסלאמי התפרעו ושרפו את אחד מהתאים, שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום. * בתגובה למהומות, אסירים שהתפרעו הועברו למתקני כליאה אחרים. כמו כן, החליטו בשב"ס על הענשה קולקטיבית הכוללת בין היתר הוצאות כלי תקשורת ומוצרי מזון שהם בגדר מותרות.

– בעקבות המהומות קיימו הפלסטינים עצרות מחאה בעזה וברמאללה, והאסירים פתחו בשביתת רעב. במסגרת השביתה הם החזירו את הארוחות שקיבלו. בנוסף, הנהגת האסירים הבהירה כי "אנו מחויבים לשרוף כל תא אליו תיכנס יחידת מצדה של שב"ס". * הפלסטינים הפיצו טענה ולפיה בין מאה למאה וחמישים אסירים נפגעו ונפצעו בכלא עופר ביומיים האחרונים.

– בג'יהאד האסלאמי אומרים כי לא יותירו את האסירים הפלסטינים לבדם וגם בחמאס איימו כי אם ישראל תכריז מלחמה על האסירים – חמאס יכריז מלחמה עליה.

דיווח: 12 אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה הישראלית בסוריה; החמ"ל האיראני נותר ללא פגע

הארגון הסורי לזכויות האדם דיווח אתמול (שלישי) כי עלה ל-21 מספרם של ההרוגים בתקיפות שביצעה ישראל בלילה שבין יום ראשון לשני. לפחות 12 הרוגים משתייכים למשמרות המהפכה של איראן. עוד דווח, כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ואתרים צבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה.

– בתצלומי לווין לאחר התקיפה בסוריה ניתן לראות את אזור התקיפה בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, התמונות מראים כי תקיפת חיל האוויר בסוריה בליל שני השמידה מחסנים איראניים, סוללת נ"מ ומכ"ם, אך החמ"ל האיראני – "בית הזכוכית", בשדה התעופה נותר ללא פגע.

סוריה מאיימת: אם התקיפות הישראליות יימשכו – "נפציץ את נתב"ג"

לאחר יומיים מתוחים בהם יורט טיל איראני שנורה לעבר הגולן, שגריר סוריה באו"ם איים הלילה (בין שלישי לרביעי) כי אם תימשכנה תקיפות חיל האוויר הישראלי בדמשק, מדינתו תאלץ להפציץ את נמל התעופה בנתב"ג – "סוריה תפעיל את זכותה הלגיטימית להגנה עצמית ותגיב על התוקפנות הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק באמצעות תקיפה על נתב"ג" * נציג סוריה באו"ם, אמר במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון כי "התוקפנות של האויב הישראלי כנגד סוריה לא הייתה מתבצעת ללא התמיכה הבלתי מוגבלת שמספקות לה מדינות החברות באו"ם". השגריר הסורי טען גם כי בריטניה, צרפת וארה"ב מונעות ממועצת הביטחון ליטול אחריות על הנעשה, אך הדבר לא ימנע מסוריה "להגן על עצמה ולהחזיר לשטחה את הגולן הסורי הכבוש".

דיווח: מנהיג כח קודס האיראני ביקר בסוף השבוע בדרום סוריה; מעריך: תגובה איראנית בעומק ישראל תביא להפלת נתניהו

העיתון הכוויתי אל ג'רידה מדווח הבוקר כי איראן מאיימת להסלים את המצב, במידה וישראל תמשיך להורות על תקיפת הכוחות בדרום סוריה. על פי הדיווח, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ערך ביקור חשאי ביום שישי האחרון בשעות הערב במשך שעתיים בעיירה סונית בדרום סוריה הקרובה לגבול עם הגולן הסורי, ובכך הפר את ההסכם האמריקאי-רוסי-ישראלי. הבית בו שהה סולימאני הוקלט על ידי גורמי מודיעין. * הביקור התרחש יומיים בלבד לפני שיגור טיל קרקע-קרקע על ידי איראן או על ידי מיליציה המזוהה עימה לכיוון החרמון. * בכיר בטהרן אמר לעיתון הכווייתי כי להערכת מפקד כוח קודס, הדרך היחידה להפסקת התקיפות הישראליות הוא להגיב בשלושה טילים על כל טיל ישראלי, ולנסות להפיל מטוסי קרב גם אם הם במרחב האווירי הלבנוני. * בנוסף, המקור האיראני מציין כי סולימאני עדכן את המועצה העליונה לביטחון לאומי שהרוסים מזהירים מבעוד מועד את איראנים לגבי המטרות שתתקוף ישראל, וזאת חצי שעה לפני המתקפה בפועל, ולכן המוצבים פונו מיד, מה שמביא למזעור הנזקים כתוצאה מהמתקפה מלבד כמה פגיעות בהלך הפינוי.

על רקע ההסלמה בדרום ובצפון: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום אחר הצהריים

בעקבות האירועים האחרונים בסוריה ובגבול הרצועה, הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום בשעה 15:00 אחר הצהריים לישיבתו הקבועה, וידון בהתפתחויות האחרונות ובמתיחות בצפון ובדרום. זו ההתכנסות הראשונה של הקבינט אחרי חודש.

– עיתון 'ישראל היום' מדווח בשם מקורות בעזה כי גורמים בכירים בחמאס טוענים שמי שעומד מאחורי הניסיונות להביא להסלמה בגבול הדרום הוא מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה קאסם סולימאני שככל הנראה גם עומד מאחורי ה"אור הירוק" לירי הצלף הפלשתיני שפגע בקצין אשר בדרך נס נפגע באורח קל בלבד, וזאת על רקע התקיפה הישראלית נגד יעדי איראן בדמשק.

– במקביל, ע"פ הדיווח ב'מעריב', גורמי ביטחון מזהים קשר בין האירועים בכלא עופר, שמובלים על ידי הג'יהאד האסלאמי, לבין האירועים ברצועת עזה, שגם בהם, ככל הנראה, מעורב הג'יהאד האסלאמי.

– באתרי חדשות בעזה מפרסמים מסרונים בעברית לא תקנית, וטוענים כי נשלחו אמש לישראלים. בהודעות נכתב (הטעויות במקור): "האסרים הפלסטינים הם קוו אדום, אם תתקופו אותם צלפי סאראיא אלקודס (= הג'יהאד האסלאמי) יתקפו הקטצנים שלכם".

לבנון טוענת: עצרנו סוכן מוסד ישראלי שהיה שותף לניסיון חיסול של בכיר חמאס

צבא לבנון הודיע אתמול (ג') כי הצליח לעצור מרגל ישראלי החשוד גם במעורבות בניסיון ההתנקשות בחיי בכיר החמאס מוחמד חמדאן, בשנה שעברה. לפי הודעת הצבא, החשוד ביצוע פעולות תצפית ומעקב אחרי חמדאן, וכי במהלך מעצרו – נתפסו ברשותו של העצור מכשירים אלקטרוניים רבים שקיבל מהמוסד. * לפי הצבא הלבנוני, המרגל הודה שעבד בשביל המוסד מאז שנת 2014, נהג להיפגש עם המפעיל שלו מחוץ ללבנון וקיבל ממנו ציוד ומכשירים אלקטרוניים המשמשים למעקב ולתקשורת. לאחר שהוטל עליו לעקוב אחר חמדאן בקיץ 2017, הוא עקב אחר כל תנועותיו של בכיר הארגון והעביר את כל המידע למפעיל שלו, על מנת להוציא לפועל את משימת החיסול – שבוצעה על ידי קבוצה אחרת של אנשים. לאחר ניסיון החיסול של חמדאן, הוא קיבל מסר מהמוסד לפיו עליו לעזוב את לבנון. הוא שהה בחו"ל במשך שלושה חודשים, ולאחריהם שב ללבנון לפי דרישה של המוסד.

    מעשה קונדס או ריגול?: רחפנים בלתי מזוהים צילמו בסיס מסווג של חיל האוויר * בסיס מסווג של חיל האוויר צולם באחרונה בידי רחפנים, בכמה מקרים בחודשים האחרונים. חיילים המשרתים במתקן המסווג הבחינו ברחפנים שטסים במקום, ככל הנראה במטרה לצלם את הפעילות בו. החיילים דיווחו על הרחפנים למפקדיהם, אולם הרחפנים או מפעיליהם לא אותרו בזמן אמת. * לצבא לא ברור מי אחראי לצילומים, ואיזה שימוש נעשה בהם והם בודקים האם מדובר במעשה קונדס או שמא במכוון, מתוך כוונה לאסוף מידע. * גורם הבקיא בנושא אמר כי החשש הוא שייעשה שימוש במידע שצולם. לדבריו, גם אם הצילומים נעשו בתמימות ולא על ידי גורם עוין, עצם חשיפת הפעילות במתקן עשויה להסב נזק ביטחוני משמעותי. (ישראל היום)

מדיני

בעקבות ההסלמה בדרום: ישראל עצרה את העברת הכסף הקטארי לרצועה

בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה, החליט ראש הממשלה שלא לאפשר את העברת הכסף הקטארי שיועד לעבור היום לרצועת עזה. * המענק השלישי של הכסף הקטארי העומד על 15 מיליון דולר היה אמור לעבור היום לרצועת עזה באישור ישראל באמצעות השליח הקטארי שאחראי על שיקום הרצועה, אחרי עיכוב של שבועיים בשל הסלמה במצב הביטחוני. וכאמור תעוכב שוב בעקבות התקרית היום בדרום.

דיווח באלג'יר: נתניהו יבקר במרוקו בעוד חודשיים

אתר החדשות האלג'ירי "אלג'יר הפטריוטית", המתפרסם בשפה הצרפתית, ומתנגד לנורמליזציה עם ישראל דיווח אתמול (שלישי) בשם מקור בכיר במרוקו כי ראש הממשלה נתניהו מתכוון לבקר במרוקו בעוד חודשיים, על פי הדיווח נתניהו צפוי להביא עימו הצעה אמריקנית למלך מרוקו, חסן השישי, שמטרתה לפתור את הסכסוך המתמשך במערב סהרה, שבו רואה מרוקו חלק בלתי נפרד משטחה. * הדיווח לא אומת על ידי מקורות אחרים (ישראל היום)

דיווח: מגעים לביקור של ראש ממשלת מאלי בישראל

בכירים ישראלים ציינו ביום שני כי מתקיימים מגעים אינטנסיביים לביקור בישראל של ראש ממשלת מאלי, מדינה מוסלמית במערב אפריקה, הנחשבת למדינה נחשלת מאוד וסובלת מטרור – כבר בשבועות הקרובים. נתניהו נועד עם נשיא מאלי לפני כשנתיים ואף אמר לאחר הפגישה כי סוכם על ניסיון לחמם את היחסים. * בדומה לצ'אד שהכריזה בתחילת השבוע על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ישראל גם מאלי קיימה יחסים דיפלומטיים עם ישראל בעבר, אך ניתקה אותם ב-1973 לאחר מלחמת יום הכיפורים. * משרד החוץ של המדינה האפריקנית הגיב לפרסומים על הכנות לביקור כי "אין אף אחד בממשלה שמכיר את הדבר הזה. איננו יכולים להגיב על משהו שהוא לא מדוייק".

חוץ

מתקפה קטלנית: בסיס שלם נמחק, ויחידה שלמה של אנשי מודיעין חוסלה במתקפת טרור של הטליבן באפגניסטאן – כ120 הרוגים

ארגון הטליבן ביצע ביום שני האחרון מתקפה משולבת של מכונית תופת וירי מנשק קל נגד מפקדה של צבא אפגניסטן במהלכה נהרגו כ-120 מאנשי כוחות הביטחון האפגניים. * מחבלי הטליבן הצליחו לנגח רכב מלא חומר נפץ בשערי המתחם המבוצר במחוז ווארדאק, להכניס אותו לשטחי המתחם ולפוצץ אותו. הפיצוץ גרם לקריסה מוחלטת של המבנה. לאחר הפיצוץ פתחו חמושי הטאליבן באש לעבר כוחות הצבא שניסו לחלץ את חבריהם הפצועים. עדי ראייה ועיתונאים שהגיעו לזירת האירוע סיפרו כי הבסיס כולו נמחק וכי יחידה שלמה, הכוללת אנשי מודיעין וסגל פיקודי, חוסלה במתקפה.

– מספר ימים קודם לכן הצליחו מחבלי הטאליבן להרוג למעלה מעשרה חיילים במארב לשיירה בדרום המדינה. בתמונות שפרסם הארגון נראים כמה כלי רכב שרופים ונשק רב שנפל שלל לידי מחבלי הארגון.

ונצואלה: 25 קצינים נעצרו אחרי שפתחו במרד נגד הנשיא מדורו

ממשלת ונצואלה הודיעה שלשום (שני) שהיא סיכלה ניסיון הפיכה צבאית, ועצרה 27 קצינים שחברים במשמר הלאומי. בהודעת הממשלה נמסר שקבוצת הקצינים גנבה נשק ולקחה בני ערובה, ופשטה לפנות בוקר על מטה המשמר הלאומי סמוך לארמון הנשיאות של בבירה קרקס. כוחות הביטחון של ונצואלה השתלטו במהרה על חבורת הקצינים.

– חבר במשמר הלאומי, ככל הנראה מנהיג הקבוצה, תועד קורא להדחתו של הנשיא ניקולס מדורו "ביקשתם שנצא לרחובות להגן על החוקה. הנה אנחנו. הנה יש לנו כוחות. זה היום שבו העם מגיע לתמוך בנו"

– על אף שהתקרית מעידה על התנגדות מסוימת לנשיא בשורות כוחות הביטחון, נראה שהיו מעורבים בה רק קצינים זוטרים ללא יכולת של ממש לשנות את השלטון במדינה הדרום אמריקנית, הסובלת ממחסור חמור של מזון ותרופות.

– במקביל, שופט בית המשפט העליון ביקש מהתביעה הכללית לקבוע אם הנהגת הקונגרס עברה על החוק, אחרי שבשבוע שעבר הכריזה על מדורו כעל מי שתפס את השלטון שלא כחוק.

בית משפט רוסי סירב לשחרר בערבות חייל אמריקני שחשוד בריגול – ברשותו נמצא התקן שהכיל סודות מדינה

בית משפט במוסקבה דחה אתמול (שלישי) את שחרורו בערבות של החייל האמריקני לשעבר המחזיק גם באזרחות בריטית, קנדית ואירית, שמואשם בריגול. החייל נעצר על ידי שירותי הביטחון הפדרליים (FSB) בחדר במלון במוסקבה כשברשותו נמצא התקן נייד שהכיל רשימה של כל עובדיה של סוכנות ממשלתית סודית. * במהלך משפטו הוא נשא דברים במשך 15 דקות והכחיש את הטענות נגדו. אם יורשע בריגול, הוא עלול להישלח לעד 20 שנות מאסר. * עורך דינו, טוען כי מרשו נפל למלכודת שטמנו לו לפני מעצרו, כשקיבל לידיו USB ובו חומרים סודיים. לדבריו, הוא קיבל את ההחסן הנייד מבלי לדעת מה תוכנו, כשסבר שהוא בכלל מכיל מידע על התרבות המקומית. הוא סירב לומר אם הוא הכיר את האדם שהעביר לו את ההתקן. (רויטרס)

היום: הסנאט צפוי להצביע על שתי הצעות חוק נפרדות שעשויות להוביל לסיום ההשבתה החלקית

הסנאט האמריקני צפוי להצביע היום על שתי הצעות חוק נפרדות שעשויות להוביל לסיום מיידי של ההשבתה החלקית. הראשונה נתמכת ע"י הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, וכוללת את 5.7 מיליארד הדולרים עבור בניית החומה. השנייה תגדיל את המימון לסוכנויות השונות עד לשמונה בפברואר. התוכנית הינה פשרה בין מנהיג הרוב הרפובליקני, מיץ' מקונל, לבין המנהיג הדמוקרטי, הסנאטור צ'אק שומר. * במקביל, סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) הזהירו אמש (שלישי) כי ההשבתה החלקית בממשל האמריקני פוגעת ביכולתם לבצע פעולות חקירה. זאת כיוון שהארגון אינו מקבל את התקציב הדרוש מאז החלה השביתה.

בשל דיווח על רחפנים: נמל תעופה בניו יורק הושבת זמנית

נמל התעופה "ניוארק" במדינת ניו ג'רזי שבארצות הברית הושבת הלילה (רביעי) למשך כשעה וחצי, בשל שני דיווחים על רחפנים שחגו במרחב האווירי הסמוך למקום. זאת, כחודש בלבד לאחר ששדה התעופה השני בגודלו בבריטניה הושבת למשך כ-32 שעות, בעקבות מקרה דומה. * שני טייסים דיווחו על רחפים שטסו בגובה של כקילומטר מעל פני הקרקע, במרחק של 24 ק"מ מהנמל, מעל שדה תעופה קטן סמוך המשמש לנחיתתם והמראתם של מטוסים פרטיים וקלים. ולאחר חקירה ראשונית נראה כי שני הטייסים התייחסו לאותו הרחפן. לאחר כשעה וחצי כאמור, הוסר החשש והטיסות שבו לפעול כסדרן.

גורמי ממשל ובעלות בריתה של ארה"ב חוששים שטראמפ יסכים לוויתורים רבים בפסגה עם קים

בעקבות ההכרזה על פסגה שנייה בין נשיא ארצות הברית טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, גובר החשש בקרב גורמי ממשל אמריקנים ובקרב בעלות בריתה של ארה"ב כי במהלך הפגישה שצפויה להיערך בסוף החודש הבא יסכים טראמפ לוויתורים רבים מדי – מבלי לקבל תמורה שוות ערך, כך דווח ברשת NBC. ע"פ הדיווח, החשש גבר עוד יותר בעקבות הכרזתו של טראמפ על הסגת הכוחות האמריקניים מסוריה – לאחר שיחת טלפון שקיים עם מקבילו הטורקי.

דיווח: ערוץ הקשר החשאי בין ארה"ב לצפון קוריאה נמשך כבר עשור

העיתון וול סטריט ג'ורנל חשף אתמול כי אנשי מודיעין אמריקנים וצפון קוריאנים מנהלים ערוץ קשר חשאי זה כעשור. לפי הדיווח, המשנה לראש ה-CIA ביקר בפיונגיאנג פעמיים ב-2012, ומחליפתו נסעה לשם פעם אחת. * הפגישות שהחלו כשיח על ענייני עצורים אמריקנים בצפון קוריאה הפכו לכלי דיפלומטי ששיאו היה הפגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און.

לקראת הפסגה השנייה בין טראמפ לקים: דו"ח חדש חושף בסיס סודי שבו מוחזקים טילים בליסטיים

דו"ח של המרכז למחקרים אסטרטגיים בינלאומיים קובע שצפון קוריאה מסתירה מידע מארה"ב, וחושף את דבר קיומו של בסיס סודי שבו מוחזקים טילים בליסטיים. על פי מחברי הדו"ח, הבסיס הסודי הנמצא במרחק של 212 ק"מ צפונית לאזור המפורז בין הצפון לדרום, ממוקם כ-130 ק"מ צפונית לסינו-רי ומהווה מרכז לפיתוח טילים בליסטיים לטווח ארוך, המסוגלים להגיע לדרום קריאה, יפן ואפילו לגואם ששייכת לארה"ב. * החוקרים מעריכים כי לצפון קוריאה יש עוד 20 אתרים בלתי ידועים בהם היא ממשיכה לפתח את תכנית הטילים הבליסטיים שלה. * דובר של המטות המשולבים של צבא דרום קוריאה, קים ג'ון-ראק, מסר בתגובה לדיווח כי "מדובר במתקן שאנחנו מנטרים בעניין, יחד עם ארה"ב".

ארה"ב: "הוועידה בפולין תכיר בצורך לפעולה נגד תוכנית הטילים של איראן, אך לא תעסוק בהסכם הגרעין"

סגן השגרירה האמריקנית באו"ם, אמר אתמול (שלישי) כי הוועידה הבין-לאומית שתיערך בחודש הבא בוורשה ואליה זומן גם רה"מ נתניהו , לא נועדה לדון בהסכם הגרעין עם איראן, ממנו נסוג הנשיא טראמפ בשנה שעברה אלא ב"מפגש לסיעור מוחות שנועד לשרטט תשתית ביטחונית רחבה יותר". אך עם זאת, הוועידה תכיר בצורך לפעולה נגד תוכנית הטילים של איראן, בת חסותה הלבנונית חזבאללה, והפעולות ה"פרובוקטיוביות באופן לא מתקבל על הדעת של איראן והמשטר הסורי". * לדבריו, למרות התנגדותה של ארה"ב להסכם, היא מכבדת את המדינות האחרות שהחליטו לתמוך בו, וכי "הוועידה לא נועדה להכפיש או לתקוף את איראן".

בעולם

2,300 קילומטר של פקקים: השלג בהולנד יצר עומס היסטורי בכבישים

מזג האוויר החורפי בהולנד תפס את הרשויות לא מוכנות, והשלג במדינה גרם אתמול (שלישי) לעומסי תנועה היסטוריים ברחבי המדינה, כאשר כ-2,300 קילומטרים של כבישים היו פקוקים בו זמנית במשך שעות רבות. * השלג נערם משעות הבוקר, עד שהגיע לגובה חמישה סנטימטרים בצפון ובמזרח המדינה. הפקקים המשמעותיים ביותר אירעו באזור איינדהובן, כרונינגן ואוטרכט. גם שדה תעופה ברוטרדם נסגר למשך כמה שעות עקב תנאי מזג האוויר. * הכבישים החלקים אילצו את הנהגים לנסוע באיטיות, כאשר המהירות הממוצעת הייתה כ-30 קמ"ש, מה שתרם לעומסי התנועה להתרבות במהירות. (החדשות13)

דת ומדינה

באישור הממשלה: החרדים זועמים – חילולי שבת נרחבים בפרהסיה בששת השבתות הקרובות

העבודות להקמת 'גשר יהודית' שנועד לחבר את מזרח תל אביב ומרכזה ומיועד להולכי רגל ולרוכבי אופניים יחלו בשבת הקרובה ויימשכו במשך שישה שבתות ברציפות. כך הודיעה אתמול (שלישי) פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון. העבודות יחלו בליל שבת לקראת השעה 18:00 ויימשכו במהלך כל השבת. במהלך העבודות, יונפו 6 קורות פלדה מאסיביות, שמשקלן הכולל מעל 1000 טון שמהוות את בסיס הגשר. בכדי לאפשר לבצע את הפרוייקט תוך חילולי שבת, הנפיק משרד העבודה והרווחה אישורי עבודה מיוחדים לעובדים שיעבדו במסגרת הפרוייקט. * בנוסף, החל מהשבת הקרובה, ובכל שבת עד להודעה חדשה, יבוצעו עבודות תשתית וחשמול במקטע שבין תחנות ההגנה וסבידור מרכז בתל אביב. * סגן שר הבריאות: "לא נאפשר חילול שבת בפרהסיה, במסווה עבודות תשתית דחופות ותיקוני כבישים ורכבות" * יו"ר ועדת הכספים: "נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בעתיד בשבתות ובמועדי ישראל".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן