Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שלישי 29 בינואר 2019

כותרות המהדורה   נתניהו שוקל: עתירה לבג"צ נגד היועמ"ש במידה ויחליט על שימוע לפני הבחירות (פוליטי)     דיווח: לחיזבאללה מנהרות נוספות בגבול עם ישראל שלא הושמדו – מדובר במנהרות לא חוצות את הגבול לישראל (בטחוני)     איראן מאיימת: "אם ישראל תפתח במלחמה – אין ספק שהיא תיעלם" (בטחוני)     דיווח: איראן מנסה להתמקם על גבול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

  נתניהו שוקל: עתירה לבג"צ נגד היועמ"ש במידה ויחליט על שימוע לפני הבחירות (פוליטי)

    דיווח: לחיזבאללה מנהרות נוספות בגבול עם ישראל שלא הושמדו – מדובר במנהרות לא חוצות את הגבול לישראל (בטחוני)

    איראן מאיימת: "אם ישראל תפתח במלחמה – אין ספק שהיא תיעלם" (בטחוני)

    דיווח: איראן מנסה להתמקם על גבול הגולן (בטחוני)

    דיווח: אנשי משמרות המהפכה עמדו מאחורי שיגור הטיל בשבוע שעבר לעבר ישראל (בטחוני)

    אחרי 25 שנה: נוכחות המשקיפים הבינ"ל בחברון תבוטל (מדיני)

    יו"ר ועדת המשפט של הסנאט: "טראמפ שקל פעולה צבאית בוונצואלה לפני שבועיים" (חוץ)

    ארה"ב הטילה סנקציות על ונצואלה; ראש האופוזיציה פועל למינוי חברי הנהלה חדשים בחברת הנפט הלאומית (חוץ)

    המרוץ לנשיאות ארה"ב מתחמם: מועמד חדש הודיע כי יתמודד לנשיאות כמועמד עצמאי (חוץ)

    בל יראה ובל ימצא: הרבנות הראשית הודיעה כי היא מתנגדת למתווה שלפיו יתאפשר למבקרים בבתי החולים להכניס אליו חמץ בפסח; המדינה ביקשה לדחות את הדיון בבג"ץ שנועד להיום (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר

התחזית: מעונן חלקי עד בהיר, סיכוי לגשם מקומי בבוקר

מזג האוויר היום (שלישי) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה קלה בטמפרטורות. בשעות הבוקר יתכן גשם מקומי בצפון ובמרכז הארץ. מחר תחול התחממות נוספת והטמפרטורות יעשו גבוהות מהממוצע העונתי. ביום חמישי תורגש התקררות קלה, ובסוף השבוע מזג האוויר יוסיף להיות יבש ונוח – ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

חדשות

הרבנות הראשית הודיעה כי היא מתנגדת למתווה שלפיו יתאפשר למבקרים בבתי החולים להכניס אליו חמץ בפסח; המדינה ביקשה לדחות את הדיון בבג"ץ שנועד להיום

לאחר הפרסום כי המדינה הציעה לבג"ץ להקצות מתחמים ייעודיים בבתי החולים שאליהם יהיה ניתן להכניס חמץ בפסח, נרשמה גל פניות לרבנות הראשית שבחנה בעקבות כך את הסוגיה והודיעה ליועמ"ש כי היא מתנגדת למתווה.
בשל תקלה, התעכבה הרכבת של 7:31 בתחנת נתב"ג למשך כ-20 דקות. הרכבת, עליה כ-70 נוסעים, המשיכה בנסיעתה לכיוון ירושלים. בשל האירוע בוטלו הרכבות של שעה 8:00 מירושלים, ושל שעה 8:31 מנתב"ג. החל משעה 9:00, חוזרת התנועה בקו לסדרה (בתקווה)

במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה  וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל בירושלים, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה.

ת"א – המשטרה עצרה גבר בחשד לביצוע מעשה אונס ומעשה סדום בקטינה לפני חמש שנים כשהיתה בת 13

בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה מבחורה שטוענת כי נאנסה לפני חמש שנים על ידי גבר, חבר של בני משפחתה, בשנות ה20 לחייו.

עוד מהתלונה עולה כי החשוד קיים עימה יחסי מין מספר פעמים בתאריכים ובמקומות שונים בת"א.

עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה במסגרתה עוכב לחקירה בתחנת משטרת יפו חשוד (27, ת"א) .

הבוקר (ג') תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בת"א לצרכי המשך החקירה

הרשויות בברזיל: "הציוד הישראלי שהגיע לסייע באסון במצב טוב, אבל לא מתאים לטיפול בסוג כזה של אסון"

הציוד לאיתור ניצולים שהביאה המשלחת הישראלית לאתר קריסת הסכר בברזיל אינו יעיל לסוג זה של אסון, כך אמר הלילה מפקד כוחות ההצלה בעיר ברומדיניו. "מכל הציוד שהם הביאו, שום דבר לא ישים לסוג זה של אסון". * מפקד הכוחות הברזילאים אמר כי מכשיר הדימות שהובא על ידי המשלחת הישראלית יכול לגלות ניצולים מפני שהוא מזהה חום גוף אנושי, אך לא נמצאו ניצולים ב-48 השעות האחרונות. "זה מזהה את הטמפרטורה, אך כאשר הטמפרטורה הומוגנית זה כאילו אין שם כלום" עם זאת הוא הוסיף כי תמיכת המשלחת הישראלית חשובה בשל כוח האדם שהיא מספקת. (מעריב)

פוליטי

לקראת ההכרעה על שימוע: דיוני היועמ"ש על תיק 2000 צפויים להסתיים בשבוע הקרוב

בימים הקרובים וייתכן שכבר השבוע, יסתיימו הדיונים בתיק האחרון שדנים בו במשרדו של היועץ – תיק 2000, שיחות נתניהו-מוזס. רוב הצוותים הדנים בתיק סבורים שאפשר להגיש כתב אישום בגין שוחד, אך את ההחלטה יקבל מנדלבליט לבדו. (כאן)

ממה הוא כל כך מפחד? נתניהו שוקל: עתירה לבג"צ נגד היועמ"ש במידה ויחליט על שימוע לפני הבחירות

היועץ המשפטי לממשלה, צפוי להכריע אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בתוך שבועיים וחצי. וע"פ הדיווח בערוץ 20 ראש הממשלה נתניהו שוקל פניה לבג"צ במידה שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט לפרסם את החלטותיו לפני הבחירות

דריכות במערכת הפוליטית: אחרי שתיקה ממושחת גנץ ינאם לראשונה וישיק את קמפיין חוסן לישראל

במערכת הפוליטית מצפים בדריכות לנאום הבכורה הערב (שלישי) של יו”ר חוסן לישראל שיפתח את קמפיין הבחירות שלו וצפוי להימשך 12 דקות. על פי טיוטה של הנאום (שלטענת מפלגת חוסן לישראל – נפסלה), גנץ יתחייב כי לא יישב בממשלה שנגד העומד בראשה מוגש כתב אישום. עוד יאמר גנץ כי ישראל איננה ממלכה ואין בה מלך או מלכה. גנץ יציין כי ממשלת נתניהו הנוכחית היא רעה וכזאת שמפלגת את העם והוא יתחייב לקצוב את זמן כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד. * המפלגה כבר השיקה סינגל בחירות שכותרות “אין יותר ימין או שמאל. יש רק ישראל לפני הכל"

    גל הירש השיק את מפלגת מגן: "המטרה – המשרד לביטחון הפנים" * כחודש לאחר שהודיע על כניסתו לזירה הפוליטית, המועמד למפכ"ל לשעבר גל הירש שמינויו למפכ"ל לפני ארבע שנים בוטל, על פי הטענה בגלל סיכול ממוקד מצד בכירים במשטרה, הכריז על רשימתו החדשה "מגן", אמר כי ידרוש את תיק ביטחון הפנים האחראית על המשטרה, ותקף את התנהלות המשטרה, "ארגון במצוקה, חבול ושפוף, היו אנשים מתוך הארגון שפגעו בו פגיעה קשה, פגעו באמון הציבור, בצדק ובתחושת הביטחון האישי"

    מפלגת העבודה ממשיכה להתפורר: עמירם לוין פרש ממפלגת העבודה * האלוף עמירם לוין, שהתמודד בעבר על ראשות המפלגה, אך הסיר את מועמדותו שבועיים לפני הבחירות, והודיע על תמיכתו בגבאי, הודיע על פרישתו ממפלגת העבודה, והסיר את תמיכתו מיו"ר המפלגה אבי גבאי. במקומו מונה ח"כ עמר בר לב להוביל את הצוות המדיני-ביטחוני במפלגת העבודה. * במכתב לתומכיו, כתב לוין "אינני יכול יותר לתמוך ולעמוד מאחורי אבי ובמפלגתו תחת הנהגתו. אני עושה זאת בלב כבד, אבל במצפון נקי". * במפלגת העבודה הגיבו כי "במקום להתמודד מול הבוחרים, עמירם דרש שריון במפלגה וסורב".

בטחוני

דיווח: לחיזבאללה מנהרות נוספות בגבול עם ישראל שלא הושמדו – מדובר במנהרות לא חוצות את הגבול לישראל

ישראל העבירה לאו"ם מידע על תשתיות תת קרקעיות נוספות של חיזבאללה, מנהרות שנחפרו בדרום לבנון ולא הושמדו במסגרת המבצע האחרון "מגן צפוני". אף אחת מהמנהרות הללו שעדיין קיימות, לא חצתה את הגבול לישראל, בשונה משש המנהרות שהושמדו. * העבודות של חיזבאללה במנהרות הללו נעצרו בעקבות ההבנה של הארגון כי תכנית המנהרות שלהם חשופה לצד הישראלי. (וואלה)

איראן מאיימת: "אם ישראל תפתח במלחמה – אין ספק שהיא תיעלם"

סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, התייחס לתקיפות ישראל על מוצבים איראניים בסוריה ואיים כי היא תחדל להתקיים אם תפתח במלחמה מול איראן. "אנחנו מכריזים כאן כי אם ישראל תיזום או תעשה מעשה שיביא לפרוץ מלחמה חדשה, זאת תהיה המלחמה האחרונה שלה שתביא למחיקתה ולשחרור כל האדמות הכבושות", וציין כי "האסטרטגיה שלנו היא למחוק את ישראל מהגאוגרפיה המדינית בעולם. להערכתנו היא מקרבת את עצמה לעובדה זו באמצעות המעשים הרעים שהיא עושה".

– בתוך כך, רמטכ"ל הצבא האיראני אמר כי ארצו שוקלת לאמץ טקטיקה צבאית "התקפית", בתגובה לאיומים הגוברים על האינטרסים שלה במדינות האזור. "אין לנו כל כוונה לכבוש שטחים זרים או פגיעה באינטרסים של מדינות האזור, אך על מנת להגן על האינטרסים וההישגים של המהפכה האסלאמית, ייתכן כי נאלץ לנקוט גישה התקפית".

– דובר משרד החוץ של איראן אמר כי תוכנית הטילים של ארצו אינה עומדת למשא ומתן עם מדינות אירופה, וכי המדינה למדה לקח ממלחמות העבר ולא תפקיר את תוכניות הנשק שלה.

דיווח: איראן מנסה להתמקם על גבול הגולן

העיתון אל-ג'דיד, היוצא לאור בבריטניה, דיווח כי כוחות צבאיים של איראן ושל חיזבאללה עושים את דרכם דרומה למחוזות א-סווידא, דרעא וקוניטרה, שבקרבת ישראל וזאת במטרה לחזק את נוכחותם סמוך לרמת הגולן וכדי להימנע מתקיפות ישראליות איכותיות בכך שייצמדו לאזורים המיושבים בעיקר בבני עדה הדרוזית * התנועה של כוחות צבאיים בדרום סוריה, ממחוז א-סווידא לכיוון דרעא וקוניטרה, נעשית בניגוד לקונצנזוס הבינלאומי והישראלי-רוסי בנוגע לפינוי השטח הנמצא כ-80 עד 100 קילומטרים מצפון הגולן מכוחות איראניים ושל הארגון השיעי חיזבאללה.

דיווח: אנשי משמרות המהפכה עמדו מאחורי שיגור הטיל בשבוע שעבר לעבר ישראל

הטיל שנורה משטח סוריה בשבוע שעבר לעבר ישראל ופוצץ על ידי מערכת כיפת ברזל מעל החרמון, ירו אנשי משמרות המהפכה של איראן ולא חברי מליציה שיעית כזו או אחרת. מדובר ככל הנראה בטיל ראיד, שהגיע מאיראן לסוריה ונמצא בשימוש אנשי משמרות המהפכה שם. ניתן לשער כי הטיל נורה מאחת השכונות הדרומיות של דמשק, באזור סיידה זיינב. (וואלה)

בצל המתיחות בצפון: נתניהו ייפגש היום עם סגן שר החוץ הרוסי ושליח פוטין לסוריה

השליח המיוחד של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לענייני סוריה, וסגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ורשיינין צפויים להיוועד היום עם ראש הממשלה ועם בכירים במשרדי ראש הממשלה והביטחון. * הביקור של הבכירים הרוסים מגיע לאחר מתיחות שנרשמה בשבוע שעבר ביחסים בין המדינות בעקבות תקיפות חיל האוויר בסוריה. מוסקבה שיגרה אזהרה לישראל, ולפיה התקיפות של ישראל בסוריה צריכות להיות מחוץ לתחום.

מדיני

אחרי 25 שנה: נוכחות המשקיפים הבינ"ל בחברון תבוטל

ראש הממשלה הודיע אתמול (שני) כי לא יאריך את כהונת כוח המשגיחים הבין-לאומי בחברון (TIPH). כוח המשקיפים הבין-לאומי הוצב באזור ב-1994, לאחר הטבח במערכת המכפלה, בו נרצחו 29 מתפללים מוסלמים. מטרת הכוח הייתה להשקיף על המתיחות בין האוכלוסייה הפלסטינית ותושבי היישוב היהודי בחברון, וכהונתו הוארכה אוטומטית כל חצי שנה. עם זאת, ראש הממשלה הודיע כי לאחר 25 שנה – הכוח יפסיק את פעולתו במקום זאת, בין היתר לאחר שלאחרונה תועד חבר בארגון סוטר לנער ופעיל אחר תועד מנקב צמיגים של רכב ישראלי. "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בין-לאומי הפועל נגדנו".

ממשלת האחדות הפלסטינית התפרקה; ראש הממשלה התפטר מתפקידו

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, העביר את סמכויות הממשלה לידיו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בכך למעשה, התפטר חמדאללה מתפקידו ופירק את ממשלת האחדות הנוכחית. ההודעה של חמדאללה הגיעה יממה לאחר שהמועצה המרכזית של פתח המליצה להקים ממשלה חדשה. הממשלה בראשותו של חמדאללה תכהן כממשלת מעבר עד להרכבתה של הממשלה החדשה. * על פי ההערכות, הממשלה החדשה שתקום תהיה מורכבת מכל הפלגים המרכיבים את אש"ף, אך ללא תנועות נוספות, בהן חמאס. בכיר הפתח, עזאם אל-אחמד, אמר כי אחת ממטרותיה המרכזיות של הממשלה הבאה תהיה בידוד חמאס ברצועת עזה

– מקורות בפתח אמרו לעיתון "אל-חיאת" שהארגון החליט שאנשיו שלו יאיישו את תפקיד ראש הממשלה, ויחזיקו בתיקים המרכזיים בה – האוצר, החוץ והפנים. מי שתקיים את ההתייעצויות בנושא היא ועדה המורכבת מארבעה בכירים בפתח, שתדון עם שאר הארגונים החברים באש"ף על הרכב הממשל החדשה.

– המועמד המוביל לתפקיד ראש הממשלה החדש הוא חבר הנהגת הארגון מוחמד שתאייה. שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים אפשריים הם האחראי על הקשר עם ישראל, חוסיין א-שייח'; ראש צוות המשא ומתן לשעבר סאיב עריקאת; ויועצו הכלכלי של אבו מאזן, מוחמד מוסטפא.

    ישראל תארח פסגה מדינית בעוד פחות מחודש * משרד החוץ הודיע כי פגישת פורום וישגרד, המאגד ארבע מדינות אירופיות, תתקיים ב-19 לפברואר. במסגרת הפסגה יגיעו לארץ ראשי הממשלות של ארבע המדינות – סלובקיה, צ'כיה, הונגריה ופולין – ויקיימו ועידה עם ראש הממשלה. בנוסף יבקרו בארץ בחודש הבא: נשיא אוסטריה, ונשיא ליבריה. (ישראל היום)

חוץ

יו"ר ועדת המשפט של הסנאט: "טראמפ שקל פעולה צבאית בוונצואלה לפני שבועיים"

לינדזי גרהאם, הסנאטור הרפובליקני מדרום קרוליינה ויו"ר ועדת המשפט של הסנאט, חשף אתמול (שני) בראיון לאתר אקסיוס כי "הנשיא טראמפ הרהר עמי כבר לפני שבועיים באפשרות של פעולה צבאית בוונצואלה". לדבריו, "כשטראמפ התקשר כדי לתהות על הרעיון אמרתי לו 'אינני רוצה לפלוש לשום מקום. אני רוצה להפעיל את הכוח הצבאי שלנו רק כשהוא באמת דרוש'" * הסנאטור הבהיר כי "בשלב זה הממשל מתרכז בלחץ דיפלומטי וכלכלי על ממשלתו של הנשיא ניקולס מדורו" * מדובר בהתפתחות מעניינת מאוד, שהרי טראמפ הודיע על הכרתו במנהיג האופוזיציה ונשיא האסיפה הלאומית של ונצואלה רק ביום רביעי שעבר.

ארה"ב הטילה סנקציות על ונצואלה; ראש האופוזיציה פועל למינוי חברי הנהלה חדשים בחברת הנפט הלאומית

ימים ספורים אחרי שהכירה במנהיג האופוזיציה של ונצואלה כנשיא המדינה, הטילה ארה"ב סנקציות על חברת הנפט הלאומית של ונצואלה, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, אמר כי הסנקציות ימנעו מוונצואלה גישה לנכסים בשווי 7 מיליארד דולר, ושבשנה הבאה תפסיד ונצואלה רווחי ייצוא של יותר מ-11 מיליארד דולר.. * מדובר בצעד הכלכלי החריף ביותר עד כה של ארה"ב נגד הממשלה הסוציאליסטית של מדורו. ומשמש כלחץ על צבא ונצואלה לאפשר את חילופי השלטון.

– במקביל, הודיע ראש האופוזיציה שהוא הורה לקונגרס להתחיל בהליך מינוי של חברי הנהלה חדשים בחברת הנפט הלאומית ובשלוחה האמריקנית שלה. הוא מעוניין להשתלט על נכסיה של ונצואלה בחו"ל.

המרוץ לנשיאות ארה"ב מתחמם: מועמד חדש הודיע כי יתמודד לנשיאות כמועמד עצמאי

הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה הבאה הולכות ומתקרבות, אחד השמות הבולטים הוא הווארד שולץ, מולטי מיליונר יהודי שלא מסתיר את סלידתו מנשיא ארצות הברית, אבל טוען שהמפלגה הדמוקרטית שברה יותר מדי שמאלה, ולכן שוקל ברצינות לרוץ כמועמד עצמאי. מהלך כזה משחק לידיו של הנשיא טראמפ, שכן הוא מפצל בעיקר את כוחם של הדמוקרטים, ועשוי להבטיח לנשיא המכהן ניצחון קל במרוץ.

– במקביל הסנאטורית הדמוקרטית מקליפורניה, שהכריזה על מועמדותה בשבוע שעבר, והפכה לאחת המועמדות המובילות במפלגה פתחה את קמפיין הבחירות שלה בכנס ענק של לא פחות מ-20 אלף משתתפים בעיר אוקלנד. במטה שלה הביעו סיפוק ממספר המשתתפים וטענו כי הצליחו להביא יותר קהל מעצרת הבחירות הראשונה של הנשיא אובמה.

תם המשבר: טראמפ יישא את נאום מצב האומה ביום שלישי הבא

יושבת ראש בית הנבחרים, הזמינה אמש (שני) את נשיא ארה"ב טראמפ לשאת נאום מצב האומה השנתי שלו ביום שלישי הבא, זאת לאחר שדחתה אותה בטענה שהוא מהווה "אתגר ביטחוני" בזמן ההשבתה. הנאום מתאפשר כעת בשל ההפוגה שעליה הכריז טראמפ בהשבתת הממשל בסוף השבוע האחרון.

    הבית הלבן: טראמפ צפוי להיפגש עם סגן ראש ממשלת סין ביום חמישי

    אפגניסטן: שר ההגנה הזמני של ארה"ב, פטריק שאנהאן, אמר בשיחה עם כתבים כי שיחות השלום בין ארה"ב לטליבאן "מעודדות", אך ציין כי לא הוטל עליו לתכנן נסיגה מלאה של הכוחות האמריקניים מאפגניסטן

    מצרים: דיווח ברשת אל-ג'זירה: הרמטכ"ל המצרי לשעבר סאמי ענאן נידון לעשר שנות מאסר בגין זיוף מסמכים והפרת המשמעת הצבאית

    סוריה: לקראת הנסיגה: "ארה"ב פרסה מאות חיילים בסוריה" * צבא ארצות הברית פרסה כ-600 מאות חיילים בסוריה כדי להגביר את האבטחה בצל נסיגת הכוחות הצפויה – כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. במקביל, אמר נשיא טורקיה, כי "פליטים שעזבו את סוריה יוכלו לחזור לבתיהם שנמצאים באזורים הבטוחים".

    קובה: לפחות 3 נהרגו בסופת טורנדו עוצמתית שהכתה במדינה * סופת טורנדו עוצמתית הכתה ביום ראשון בהוואנה בירת קובה והביאה למותם של לפחות 3 אנשים ולפציעתם של כ-170 בני אדם. הרוחות החזקות שנשבו הגיעו למהירות של כ-100 קמ"ש וגרמו הרס כבד ברחבי העיר: קירות התמוטטו, מכוניות התעופפו באוויר ואזורים שלמים הוצפו במים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן