Skip to content

יין יין ועוד הרבה יין והכל טבעי

בסוף השבוע האחרון נערכה במונפלייה שבדרום צרפת תערוכת היין הטבעי הגדולה ביותר ה- Millesime ובצמוד, תופעה צרפתית, נערכו שתי תערוכות מה שנקרא OFF (מחוץ לתערוכה הרשמית). שמיועדת בעיקר לייצרנים קטנים,
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יין בצרפת זה הרבה יותר מתרבות, זה אמנות, זה יצירתיות, וזה התמכרות טוטלית לאלו שאוהבים את הנוזל. אבל יין מכיל תרכובות שונות של גפרית על מנת לשמר אותו. משהו שקיים עוד מימי הרומאים (הם הראשונים לגלות את תכונות שימור המזון שבגפרית). כמות תרכובת הגפרית מוגבלת כמובן בהגדרה רשמית, ועל הבקבוקים מצוינת הכמות. ביין אורגני יש פחות, וביין טבעי אין בכלל. לאלו בעלי קיבה רגישה יין טבעי הוא הפתרון הטוב ביותר.

סדרה של יינות טבעיים - צילום: עמית מנדלזון

בסוף השבוע האחרון נערכה במונפלייה שבדרום צרפת תערוכת היין הטבעי הגדולה ביותר ה- Millesime ובצמוד, תופעה צרפתית, נערכו שתי תערוכות מה שנקרא OFF (מחוץ לתערוכה הרשמית). שמיועדת בעיקר לייצרנים קטנים, כמוהם יש רבים מאוד בצרפת. אז החלטתי לבקר דווקא באחד מתערוכות ה-OFF, הן בגלל שתערוכות המוניות לא יתנו לי יותר מתערוכה קטנה והן בגלל, אם להודות באמת…. שהיה לי טרמפ.

פקקים - צילום: עמית מנדלזון

באופן טבעי היינות הטבעיים יקרים הרבה יותר, אבל גם ברובם טעימים יותר, וכאמור בריאים יותר ואינם מכילים תוספים. והתערוכות הללו מושכות אנשים שיין זה עיסוקים, תחביבם והשגעון שלהם. אישית לטעום יינות על הבוקר מעורר בי תחושות לא נעימות בקיבה אבל לצלם… אין בעיה.

התוויות על הבקבוקים יצירתיות למדי - צילום: עמית מנדלזון

טעימת יינות היא פרוצדורה ויש לא מעט כאלו הטועמים מאות יינות ביום, אם כי מנסיון קשה לי להאמין שאחרי היין העשירי ברצף הם מרגישים משהו. אבל כמו שאמרתי, טעימות יין זה לא משהו שאני עושה לעיתים קרובות.

יין אדןם בכוס,,, מערבבים קלות בתנועה סיבובית - צילום: עמית מנדלזון
תוחבים את האף ומריחים - צילום: עמית מנדלזון
טועמים ויורקים - צילום: עמית מנדלזון

היות ומדובר בייקבים שאינם עתירי ממון הרי שהכמויות אינן גדולות והמחירים כאמור גבוהים יחסית, ולא רק בגלל העובדה שאין ביינות הללו תרכובות גפרית. אבל מצד שני מבט על התוויות שעוצבו לרוב על ידי אנשים יצירתיים שאינם בהכרח בעלי מקצוע הופך את הביקור במקום למעיין תערוכת איורים.

סדרה - צילום: עמית מנדלזון

כבר אמרתי שיין על הבוקר וגם על הצהריים לא עושים לי את זה אבל אוכל דווקא כן. ותערוכות מהסוג הזה, מאוד אינטימיות וכולם מכירים את כולם והאוכל אוי האוכל… מוגש בשפע, אורגני וטעים לאללה.

גם בירה יכולה להיות טבעית - צילום: עמית מנדלזון

מי שמבקר באירוע שכזה לא יכול שלא להתרשם שמדובר במועדון, שחבריו מכירים אחד את השני אחרי הכל הם ניצבים מספר פעמים בשנה באותם מקומות מציגים את יינותיהם והטכניקות השונות, מחליפים דיעות טועמים ו…. שותים.

קרוב קרוב דוכן צמוד לדוכן - צילום: עמית מנדלזון

בסופו של יום לא טעמתי אפילו טעימה אחת מהיינות אבל אכלתי היטב וצילמתי… אז אין על מה להתלונן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן