Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום חמישי 31 בינואר 2019

כותרות המהדורה דרמה בסוריה: עשרות הרוגים בחילופי אש בין כוחות איראניים לחיילים פרו-רוסים בסוריה (חוץ) מנהיג האופוזיציה בוונצואלה נפגש בחשאי עם גורמים בצבא – "הצעתי חנינה לאלה שיתמכו בהפיכה" (חוץ) מטוס מסתורי נחת בוונצואלה: מדורו מנסה להבריח זהב אל מחוץ למדינה (חוץ) סקרים: הליכוד שומר על הבכורה, חוסן לישראל מזנקת, יש עתיד צונחת, והעבודה מתרסקת; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

דרמה בסוריה: עשרות הרוגים בחילופי אש בין כוחות איראניים לחיילים פרו-רוסים בסוריה (חוץ)
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה נפגש בחשאי עם גורמים בצבא – "הצעתי חנינה לאלה שיתמכו בהפיכה" (חוץ)
מטוס מסתורי נחת בוונצואלה: מדורו מנסה להבריח זהב אל מחוץ למדינה (חוץ)
סקרים: הליכוד שומר על הבכורה, חוסן לישראל מזנקת, יש עתיד צונחת, והעבודה מתרסקת; איחוד בין חוסן לישראל ליש עתיד בראשות גנץ עוקף את הליכוד ומשיג 35 מנדטים (פוליטי)
ביש עתיד מאיימים: אם גנץ לא יצטרף כמשנה ללפיד – נחסל אותו פוליטית; לפיד: מי שמדבר כך, אין מקומו ביש עתיד (פוליטי)
אחרי הקריסה בסקרים: קמפיין מפלגת העבודה משנה כיוון – הח"כים בפרונט (פוליטי)
עשרות אלפים הפגינו אתמול אחה"צ בתל אביב נגד אלימות המשטרה; צירים מרכזיים נחסמו במשך שעות (חדשות)
הלילה בחצות: הדלק יתייקר ב־8 אגורות לליטר (צרכנות)
תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)
היום: נאה עד מעונן חלקית, תחול ירידה בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית
שישי: מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכן טפטוף.
שבת: בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.
ראשון: תחול עליה בטמפרטורות והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון.

חדשות

עשרות אלפים הפגינו אתמול אחה"צ בתל אביב נגד אלימות המשטרה; צירים מרכזיים נחסמו במשך שעות
עם טלאי מגן דוד שעליו כתוב "יהודי אתיופי": עשרות אלפי בני אדם השתתפו אתמול (רביעי) משעות אחר הצהריים ועד שעות הערב במחאת יוצאי אתיופיה נגד אלימות המשטרה. בעקבות המחאה נחסמו לתנועה נתיבי איילון לשני הכיוונים, כביש 1 לכיוון מערב באזור קיבוץ גלויות, וכן צירי תנועה מרכזיים בתל אביב. בכל מהלך ההפגנה המשטרה הציבה במעגל הראשון סביב ההפגנה שוטרי אגף התנועה לצד שוטרים כחולים, ולא שוטרי יס"מ, השוטרים שהוצבו במעגל הראשון גם חויבו לשאת עמם מצלמות, גוף כדי לתעד את האירועים, ובשל כך אכן לא התפתחו אירועים אלימים. * בתום העצרת המרכזית צעדו מאות מפגינים לעבר רכבת סבידור-מרכז וחסמו זמנית את צומת נמיר-ארלוזורוב. במקום התפתחו עימותים עם שוטרים ופרשים כחמישה מוחים נפצעו באורח קל וטופלו במקום, ולפחות שבעה מפגינים נעצרו.
לבקשת המשטרה: בית המשפט הנפיק צו מזויף
האגודה לזכויות האזרח פנתה לנשיאת בית המשפט העליון ולפרקליט המדינה בטענה שבית משפט סיפק למשטרה צו מזויף במסגרת תרגיל חקירתי וביקשה לברר אם מדובר במקרה בודד או בתופעה, וכדי שיתריעו בפני המעורבים שהתנהלות זו פסולה. בעבר היה מקרה, בו המשטרה זייפה החלטה שיפוטית כתרגיל חקירה עבור מדובב, ובית המשפט מתח על כך ובצדק ביקורת חריפה ביותר. "מדובר בזיהום חמור של ההליך השיפוטי ובהפיכת בית המשפט לשותף מלא בתרגיל חקירה" * מהפנייה עולה כי בית המשפט חתם על צו המורה לפלטפורמת האתרים וורדפרס למסור למשטרה מידע על אתר פיקטיבי שפתחה המשטרה כדי לדעת כיצד נוהגת וורדפרס כשהיא מקבלת צו הנוגע לאתר שנפתח בשרתיה. בצו מצהיר בית המשפט לבקשת המשטרה כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה פלילית באותו אתר פיקטיבי, כדי לבחון את שיתוף הפעולה של וורדפרס. המשטרה ביקשה לדעת איך נוהגת החברה כשהיא מקבלת צו שיפוטי הנוגע לאתר שנפתח בשרתיה, ואם היא מעבירה את הצו לידיעת מי שעומד מאחורי האתר
תקרית בטיחות חמורה: מטוס צבאי סטה ממסלולו על הקרקע, 2 נפצעו קל * תאונה בבסיס חיל האוויר בדרום: מטוס תובלה מסוג "קרנף" סטה ממסלולו על הקרקע כ-100 מטרים, במהלך בדיקה שגרתית שנערכה לו, ונעצר בתעלה סמוכה. שני אזרחים שתפעלו את הבדיקה נפצעו באירוע באורח קל ונזקקו לטיפול רפואי.
10 בני דם נעצרו בכפר מנדא – בשעות הלילה סמוך לשעה 23:00 התפתחה קטטה בכפר מנדא בין שתי משפחות, הרקע לארוע תוצאות הבחירות לרשות המקומית.
במהלכה של הקטטה נורו זיקוקים בכינון ישיר לעבר בתים וכלי רכב,הושלכו אבנים ונגרם נזק לכלי רכב ורכוש.
שוטרי משטרת ישראל שפעלו בכפר עצרו 10 חשודים במעורבות באירועי האלימות ותפסו 37 זיקוקים,צפויים מעצרים נוספים.
שני שוטרים נפצעו באורח קל (ע"פ גורמי רפואה)במהלך הפעילות בכפר ופונו לבי"ח להמשך טיפול רפואי.
העצורים יובאו הבוקר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבימ"ש שלום נצרת.מיום ראשון (27/1/19)נעצרו 34 חשודים במעורבות באירועים האלימים בכפר.

פוליטי

סקרים: הליכוד שומר על הבכורה, חוסן לישראל מזנקת, יש עתיד צונחת, והעבודה מתרסקת; איחוד בין חוסן לישראל ליש עתיד בראשות גנץ עוקף את הליכוד ומשיג 35 מנדטים
יממה לאחר שבני גנץ פתח את מסע הבחירות שלו, הצביעו אתמול על התחזקות של מפלגת חוסן לישראל. זאת, לצד היחלשות של יש עתיד (שבחלק מהסקרים מקבלת מספר מנדטים חד ספרתי) ושל מפלגת העבודה. יש עתיד משיגה בין 9 מנדטים ל-12. מפלגת העבודה מקבלת בין 6 ל-8 מנדטים, וכולנו של כחלון בין 4 ל-5 מנדטים בלבד. * עם זאת, בסך הכולל עדיין לא נרשמה תזוזה משמעותית בתמונת הגושים.
– סקר החדשות12 בחן גם אפשרות לאיחוד בין חוסן לישראל עם יש עתיד והעלה כי במידה ולפיד יעמוד בראש המפלגה היא תקבל 30 מנדטים (לעומת 31 לליכוד), ואילו כשגנץ יעמוד בראש היא תקבל 35 מנדטים (לעומת 31 לליכוד).
– ע"פ סקר 'כאן חדשות' לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 31 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 23; יש עתיד – 9 (11); העבודה – 8 (18); הימין החדש (צל"ש) – 8; הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 6 (13); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 6; יהדות התורה – 6 (6); מרץ – 6 (5); ישראל ביתנו – 5 (5); כולנו – 4 (10); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8); ש"ס – 4 (7); גשר (לוי-אבקסיס) – 0
– ע"פ סקר 'החדשות12' לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 30 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 21; יש עתיד – 11 (11); הימין החדש (צל"ש) – 7; העבודה – 6 (18); הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 6 (13); יהדות התורה – 6 (6); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 6; כולנו – 5 (10); ש"ס – 5 (7); ישראל ביתנו – 5 (5); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8); מרץ – 4 (5); גשר (לוי-אבקסיס) – 4
– ע"פ סקר 'החדשות'13 לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 30 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 24; יש עתיד – 9 (11); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 8; הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 6 (13); העבודה – 6 (18); יהדות התורה – 6 (6); הימין החדש (צל"ש) – 6; ש"ס – 5 (7); כולנו – 4 (10); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8); ישראל ביתנו – 4 (5); מרץ – 4 (5); גשר (לוי-אבקסיס) – 4
– ע"פ סקר 'וואלה' לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 29 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 19; יש עתיד – 12 (11); העבודה – 7 (18); יהדות התורה – 7 (6); הימין החדש (צל"ש) – 7; הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 7 (13); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 5; כולנו – 5 (10); מרץ – 5 (5); ישראל ביתנו – 5 (5); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8); ש"ס – 4 (7); גשר (לוי-אבקסיס) – 4

ביש עתיד מאיימים: אם גנץ לא יצטרף כמשנה ללפיד – נחסל אותו פוליטית; לפיד: מי שמדבר כך, אין מקומו ביש עתיד
הסקרים חוזים הצלחה לאיחוד אפשרי בין יש עתיד לחוסן לישראל, כאשר בני גנץ במקום הראשון, אולם בכירים ביש עתיד מבהירים כי במידה וגנץ לא יסכים לחבור אליהם למקום השני הם יחסלו אותו פוליטית. עיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר בשם בכירים ביש עתיד שאמרו כי "יש עוד כמה שבועות עד להגשת הרשימות, ואנחנו מאמינים שגנץ יתרצה ויחבור אלינו. בכל זאת, יש לנו ניסיון של כמה שנים טובות בפוליטיקה שלו אין. אבל אם בסופו של דבר הוא יחליט שלא לחבור ליש עתיד, לפיד כבר ידאג לחסל אותו פוליטית".
– יו"ר יש עתיד לפיד דחה הבוקר (חמישי) את הדיווח וציין כי "מעולם לא הכחשתי הדלפה אנונימית, אבל הכותרת בישראל היום לא נכונה, לא משקפת את ערכי יש עתיד, ואין לה קשר למציאות". "אנחנו לא עוסקים בחיסולים פוליטיים, בטח לא של אנשים טובים וראויים כמו בני גנץ. מי שמדבר כך, אין מקומו ביש עתיד".

אחרי הקריסה בסקרים: קמפיין מפלגת העבודה משנה כיוון – הח"כים בפרונט
על רקע הצניחה בסקרים: מפלגת העבודה, החלה בקמפיין חדש שמי שיעמוד בו בפרונט יהיו דווקא חברי הכנסת הבולטים של המפלגה – ולא היו"ר אבי גבאי. הראשון הוא שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ, שבו מוצגת דמותו של עמיר פרץ – "ישראל צריכה את עמיר פרץ – האבא של כיפת ברזל". כשבהמשך יצטרפו לקמפיין גם חברי הכנסת שלי יחימוביץ, איציק שמולי וסתיו שפיר. * גורם במפלגה סיפר אחת הבדיקות הראתה כי ישנם חברי כנסת שהם יותר פופולריים מהיו"ר אבי גבאי ולכן הוחלט להבליט אותם יותר. "אבי גבאי עובד קשה, מופיע המון, אבל אין תוצאות. זה לא נדבק בו. לא זוכרים אותו. עמיר פרץ לעומת זאת מאוד מזוהה עם ההצלחה של כיפת ברזל". (Ynet)
למרות הבטחתו: נתניהו לא צפוי למנות שר חוץ
ראש הממשלה, המחזיק בתיקי החוץ, הביטחון והבריאות הודיע בחודש שעבר פומבית כי ימנה שר למשרד החוץ עד להיום, אך למרות ההודעה, גורם בליכוד אמר כי נתניהו "לא מתכוון למנות עכשיו" שר חוץ, ולא ברור אם יעשה זאת עד הבחירות (וואלה)
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתו של גלעד שרון, והוא לא יוכל להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת

בטחוני

דיווח: מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה אחראי להפרת הרגיעה
מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה שניצל בעבר מניסיון חיסול של ישראל, הוא שאחראי להפרת הבנות הרגיעה בעזה בחודשים האחרונים, לרבות ירי הצלף בשבוע שעבר והוא דוחף להסלמה גם כיום. * מקורות פלסטינים אמרו כי אבו אל-עטא המכונה "אבו סלים", קורא תיגר על מנהיגותו של זיאד נח'אלה, המנהיג החדש של הג'יהאד האסלאמי השוהה בחוץ לארץ ומתקשה להשתלט על הזרוע הצבאית. (כאן)
– הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הגיב לפרסום ב'חדשות כאן', ואמר כי ההסתה נגד בהאא אבו אלעטא לא תניא אותו מהמשך דרכו הג'יהאדית. יש משמעת מלאה בג'יהאד למול זיאד נח'אלה. אנו מזהירים את האויב לבל יבצע מעשה טפשי נגד מפקדי הזרוע הצבאית של הג'יהאד שכן התגובה תהיה קשה.
מדיני
האופוזיציה בוונצואלה צפויה למנות שליח מיוחד לישראל
'כאן חדשות' מדווח מפי בכירים באופוזיציה בוונצואלה כי הם צפויים למנות שגריר בישראל מטעם הממשלה החדשה שהוכרזה. ההכרזה על המינוי עשויה לקרות כבר בימים הקרובים. זאת לאחר שביממה האחרונה מונו עשרה שגרירים במדינות שונות. * בין המדינות אין יחסים דיפלומטים כבר עשור מאז ניתק הוגו צ'אבס את היחסים ב-2008, ולכן ישראל לא תוכל להתייחס לאדם שימונה כשגריר רשמי, והוא ככל הנראה יוגדר כ"שליח מיוחד". הגורמים אומרים כי לא מתקיימים קשרים ישירים בין ישראל לאופוזיציה בוונצואלה והקשר נעשה בעיקר באמצעות ארצות הברית.

חוץ

דרמה בסוריה: עשרות הרוגים בחילופי אש בין כוחות איראניים לחיילים פרו-רוסים בסוריה
עימות חסר תקדים בין נאמני איראן לנאמני רוסיה בסוריה: סוכנות הידיעות הממשלתית הטורקית, אונדולו, מדווחת כי כוחות הנאמנים לאיראן תקפו את העיירה העיירה אל-ראסיף המוחזקת בידי יחידה פרו-רוסית, הסבו להם אבדות כבדות והביאו לנסיגתם. על פי הדיווח הטורקי, אנשי הדיוויזיה הרביעית, כוח שבו נמצאים מתנדבים שיעים רבים ונאמן למשמרות המהפכה האיראניים, תקף את עמדותיו של "כוח טיגריס", יחידת עילית של הצבא הסורי המאומנת ומלווה על ידי הצבא הרוסי, 70 חיילים מאנשי "כוח טיגריס" נהרגו בתקיפה והכוח אולץ לוותר על עמדותיו באל-ראסיף ובכפרים הסמוכים.
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה נפגש בחשאי עם גורמים בצבא – "הצעתי חנינה לאלה שיתמכו בהפיכה"
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גוואידו כתב הלילה (חמישי) בטור דעה שפורסם בניו יורק טיימס כי קיים פגישות בחשאי עם נציגים מהצבא ומכוחות הביטחון במדינה – "ניהלתי שיחות חשאיות עם גורמים בכוחות הביטחון במדינה והצעתי חנינה לאלה שיתמכו בהפיכה". לדבריו, החלפת השלטון דורשת תמיכה של גורמים בכירים בצבא. הפסקת התמיכה של כוחות הביטחון במדורו היא חיונית כדי לאפשר את החלפת השלטון".
המשבר בוונצואלה: טראמפ שוחח לראשונה עם מנהיג האופוזיציה גוואידו
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח בטלפון עם מנהיג האופוזיציה, חואן גוואידו, לראשונה מאז שהאחרון הכריז על עצמו כנשיא המדינה הזמני. השניים סיכמו לשמור על תקשורת תקינה ורגילה כדי "להשיב את היציבות לוונצואלה". * * טראמפ אמר כי מנהיג האופוזיציה בוונצאולה, חואן גוואידו, שהכריז על עצמו כנשיא הזמני במדינה, תומך בחזרתה של ונצואלה ליציבות. * גוואידו אמר כי הנשיא טראמפ "מגבה לחלוטין את מאמצינו הדמוקרטיים", התחייב לסייע הומניטרית ולהכיר בממשל שיקים.
רוסיה: האופוזיציה בוונצואלה דחתה את כל ההצעות למו"מ
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר אתמול (רביעי) כי עד כה, האופוזיציה בוונצואלה דחתה את כל ההצעות שקיבלה עבור קיום משא ומתן עם הממשלה, באמצעות תיווך בינלאומי. השר ציין כי הוא קורא לאופוזיציה בוונצואלה להסיר את האולטימטום שלהם ולהיות פתוחים לשיח. * טראמפ ציין כי הנשיא ניקולס מדורו מוכן לקיים משא ומתן עם האופוזיציה רק בשל הסנקציות שהטילה ארצות הברית על ונצואלה ובשל הירידה במחירי הנפט.
אחרי שדחה את האולטימטום האירופי: האיחוד האירופי יקיים הצבעה האם להכיר בהפיכה בוונצואלה
לאחר שהנשיא מדורו סירב לבקשת האיחוד האירופי לקיים בחירות חוזרות במדינה והודיע כי הבחירות יתקיימו רק בשנת 2025. החליט האיחוד האירופי לקיים הצבעה אם להכיר בשלטון גואידו.
מטוס מסתורי נחת בוונצואלה: מדורו מנסה להבריח זהב אל מחוץ למדינה
בנמל התעופה הבינלאומי סימון בוליבר במאיקטיה, כ-30 ק"מ מהבירה קראקס. נחת ביום שני בלילה מטוס גדול מדגם בואינג 777 של חברת התעופה הרוסית "נורדווינד איירליינס" שמשמש בדרך כלל לטיסות בתוך רוסיה. * חוזה גוארה, מחוקק מהאופוזיציה ולשעבר מנהל הבנק המרכזי, אמר שגורמים בתוך הרשות המוניטרית הודיעו לו שהמטוס נשכר להובלת 20 טון של זהב – כ-15% מעתודות הזהב המוחזקות בקראקס. דבריו עוררו את גל ההשערות שמדורו מנסה להבריח זהב אל מחוץ למדינה. – "צריך להתייחס לזה ברצינות רבה", אמר גוארה בנאום בפני מחוקקים. "עתודות אלה אינן שייכות לקאליקסטו אורטגה (נשיא הבנק המרכזי, בעל ברית קרוב של מדורו), הן שייכות לוונצואלה" (ynet)
משבר הברקזיט: האיחוד מסרב לפתוח מחדש את ההסכם
ראשת ממשלת בריטניה נקלעה לעימות מחודש עם האיחוד האירופי אחרי שהפרלמנט בלונדון דרש ממנה לפתוח מחדש את הסכם הברקזיט, בעיקר כדי לפתור את סוגיית צפון אירלנד, אך בגוש דוחים זאת על הסף. צרפת, שכוחה באיחוד שני רק לגרמניה, אמרה כי לא יהיה משא ומתן מחודש ודרשה הצעה "אמינה" מצד בריטניה. גרמניה, מצדה, טרם הגיבה באופן פומבי. נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק אמר כי ההסכם לא פתוח למשא ומתן. (רויטרס)
יחסי איראן-מדינות אירופה: ערוץ NDR הגרמני מדווח כי גרמניה, בריטניה וצרפת הקימו באופן רשמי מנגנון עוקף סנקציות שיהיה מיועד לפעילות כלכלית עם איראן
דיווח: חיזבאללה במשבר כלכלי עמוק; פעילי הארגון קיבלו רק 60% ממשכורתם * הסנקציות האמריקניות על חיזבאללה מתחילים להשפיע: ארגון הטרור דחה תשלומים לרבים מעובדיו, זאת בשל קשיים פיננסיים. כך מדווח האתר 'סקיי ניוז' בשפה הערבית על פי הדיווחים, עובדים התלוננו במהלך החודש החולף על קיצוץ עמוק בשכרם. חלק מהעובדים חשפו כי קיבלו רק 60% ממשכורתם. * על אף הזעם הגובר בקרב חברי הארגון, בתקשורת הלבנונית ובקרב העובדים ששכרם קוצץ נמנעים מביקורת פומבית על מנת שלא לפגוע בתדמית ושל הארגון. (ישראל היום)
רוסיה: אין התקדמות עם ארה"ב בנוגע להסכם פירוק הנשק הגרעיני * סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב אמר כי מוסקבה וארצות הברית לא הגיעו להסכמות בשיחות על הסכם פירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני (INF). על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית TASS, סגן השר ריבקוב וסגנית השר לבקרת נשק וביטחון לאומי של ארה"ב, אנדריאה תומפסון, נועדו בנושא בבייג'ינג. (רויטרס)
ארה"ב: דיווח: אדם נעצר לאחר שפרץ לשיירה הנשיאותית שיצאה מהבית הלבן בוושינגטון * מפגין פרץ אמש (רביעי) לשיירה בה נסעה גם המכונית הנשיאותית של דונלד טראמפ סמוך לבית הלבן בוושינגטון, בשעה שהיא עזבה את הבית הלבן. * האיש נעצר על ידי איש השירות החשאי והשניים נפגעו מאחת המכוניות. * לא ברור אם הנשיא היה בשיירה או שמא מדובר בבכיר אחר בממשל או גורם זר.
ברזיל: עלה ל-99 מניין ההרוגים באסון קריסת הסכר
סוריה: ארצות הברית תכנס בשבוע הבא בוושינגטון את 79 המדינות החברות בקואליציה נגד דאעש, על רקע הוצאת כוחותיה מסוריה. מפרטי הכינוס עולה כי האמריקנים יובילו קו תקיף נגד הארגון האיסלמי ובכוונתם למנוע פעילות טורקית שתערער את יציבות האזור (כאן)

צרכנות

הלילה בחצות: הדלק יתייקר ב־8 אגורות לליטר
אחרי הוזלה של 65 אגורות בחודשיים האחרונים: הדלק יתייקר הלילה (בין חמישי לשישי) ב־8 אגורות לליטר. מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יעלה ל־5.91 שקלים ובשירות מלא, כולל עמלת המתדלק של 21 אגורות לליטר, ל־6.12 שקלים. * העלייה במחיר הדלק בישראל נובעת מעלייה של 7.17% במחירו של הבנזין הבינלאומי באגן הים התיכון. שבחלקה התקזזה עם ירידה בשיעור 2.47% בשער הדולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן