Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שישי 01 בפברואר 2019

כותרות המהדורה     לפחות 21 בני אדם מתו כתוצאה מהקור הקיצוני בארה"ב (חוץ)     וונצואלה: המשטרה החשאית הגיעה לביתו של מנהיג האופוזיציה (חוץ)     אחרי ארה"ב: גם האיחוד האירופי מכיר בהפיכה בוונצואלה (חוץ)     איראן השיקה טילים חדשים נגד טנקים; חשש שהטילים ישמשו את חיזבאללה במערכה הבאה נגד הטנקים הישראליים (בטחוני)     סגן מפקד משמרות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

    לפחות 21 בני אדם מתו כתוצאה מהקור הקיצוני בארה"ב (חוץ)

    וונצואלה: המשטרה החשאית הגיעה לביתו של מנהיג האופוזיציה (חוץ)

    אחרי ארה"ב: גם האיחוד האירופי מכיר בהפיכה בוונצואלה (חוץ)

    איראן השיקה טילים חדשים נגד טנקים; חשש שהטילים ישמשו את חיזבאללה במערכה הבאה נגד הטנקים הישראליים (בטחוני)

    סגן מפקד משמרות המהפכה: נוכל להביס את ישראל תוך שלושה ימים (בטחוני)

    הסתיימו דיוני היועמ"ש בחקירות נתניהו; יסרב לדחות ההחלטה על שימוע; נתניהו שוקל לפנות לבג"ץ (פוליטי)

    סקר ישראל היום: ישראל ביתנו מתחת לאחוז החסימה; מפלגת העבודה על סף הימחקות; ולראשונה: זהות עוברת את אחוז החסימה (פוליטי)

    בעוד שבועיים: רה"מ צפוי לדון עם צוות טראמפ בתוכנית השלום של הנשיא (מדיני)

    בולען שנפער באמצע הכביש חשף: מנהרה מסתורית נחפרה לבנק שבמדינת פלורידה בארה"ב (בעולם)

    "חישמול הרכבת, והקמת גשר להולכי רגל" | למרבה החרפה: סדרת חילולי שבת רחבים בפרהסיא מטעם המדינה במהלך השבתות הקרובות נמשכים (דת ומדינה)

    הכנסיה הארצית של אגודת ישראל: "חילולי השבת רח"ל שמתרחבים יותר ויותר, הפגיעה ביסוד המקודש לעם ישראל מיום עמדו על הר סיני היא נוראה ואיומה"; "אין להציב מכסות ויעדים נגד בני הישיבות" (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכן טפטוף.

    ליל שבת: בהיר עד מעונן חלקית.

    שבת: בהיר עד מעונן חלקית, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

    ראשון: תחול עליה בטמפרטורות והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

    שני: תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בצפון הארץ ובהרי המרכז ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. ייתכן אובך.

חדשות

במשטרת ישראל התקבל דיווח על שני פצועים שפונו מרחוב בן גוריון ברחובות לבית החולים קפלן כשהם פצועים באורח קשה, על פי החשד כתוצאה מירי.מחקירה ראשונית עולה חשד לפיו האירוע על רקע פלילי, נסיבות האירוע נבדקות.
מבית החולים קפלן נמסר על מותו של אחד הפצועים, כבן 20.מצבו של הפצוע השני, כבן 25, קשה

הדלק התייקר הלילה (שישי) בחצות ב-8 אגורות לליטר. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) עלה ל-5.91 ש"ח לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) עומד על 5.05 ש"ח לליטר, עלייה של 6 אגורות מהחודש הקודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר

אלפי רצים השתתפו הבוקר במרתון ארץ ים המלח במועצה האזורית תמר. המשתתפים רצו על גבי סוללה בגבול ירדן שחוצה את חלקו הדרומי של ים המלח. ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, אמר לפני ההזנקה: "נרגש להזניק את מקצי מרתון ארץ ים המלח במקום הנמוך והיפה בעולם"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יארח ביום ראשון הקרוב משלחת של כ-30 שגרירי או"ם מרחבי העולם, המבקרים בישראל. במפגש ישתתפו גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון המוביל את המשלחת וראשי AZM – התנועה הציונית אמריקאית

 הלילה יימשכו העבודות להקמת גשר שנועד לחבר את מזרח תל אביב ומרכזה להולכי רגל ולרוכבי אופניים. העבודות הנרחבות שהחלו בשבוע שעבר יתקיימו במשך שישה שבתות ברציפות יחלו בכניסת השבת ויימשכו במהלך כל השבת. במהלך העבודות, יונפו 6 קורות פלדה מאסיביות, שמשקלן הכולל מעל 1000 טון שמהוות את בסיס הגשר. בנוסף, החל מהשבת שעברה, ובכל שבת עד להודעה חדשה, יבוצעו עבודות תשתית וחשמול במקטע שבין תחנות ההגנה וסבידור מרכז בתל אביב. * העבודות בשבת מתקיימות באישור משרד העבודה והרווחה. החרדים זועמים והעלו הצעה לפיה כל ממשלה שיכנסו לתוגה תצטרך להתחייב כי כל ביצוע חילול שבת יחייב התייעצות עם המפלגות החרדיות תחילה

פוליטי

הסתיימו דיוני היועמ"ש בחקירות נתניהו; יסרב לדחות ההחלטה על שימוע; נתניהו שוקל לפנות לבג"ץ

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה הסתיימו הדיונים שכללו צוות מורחב בכל הקשור לתיקי נתניהו וההחלטה המסתמנת של היועמ"ש, כפי שדווח בחדשות 13, היא כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ושוחד בתיק 4000. בעניין תיק 2000 התקיימה התלבטות קשה. כעת יחל מנדלבליט לערוך דיונים עם פרקליט המדינה שי ניצן בפורומים מצומצמים, לקראת ההכרעה הצפויה בשבועיים-שלושה הקרובים. על פי הדיווח ב'החדשות12', היועמ"ש צפוי לדחות את בקשת הסנגורים של נתניהו שלא לפרסם את ההחלטה לפני הבחירות. מנדלבליט סבור שהקפאה או דחיית ההחלטה על שימוע לראש הממשלה תהווה התערבות פוליטית בבחירות, ועל כן בכוונתו לדחות את בקשת נתניהו לדחיית השימוע. * בערוץ 20 דווח מוקדם יותר השבוע, כי נתניהו שוקל לפנות לבג"ץ במידה והיועמ"ש יחליט על שימוע טרם הבחירות.

סקר ישראל היום: ישראל ביתנו מתחת לאחוז החסימה; מפלגת העבודה על סף הימחקות; ולראשונה: זהות עוברת את אחוז החסימה

סקר "ישראל היום" מעלה כי לו הבחירות היו נערכות היום, גנץ היה מקבל 19 מנדטים. ומפלגת העבודה צונחת לשפל של 5 מנדטים. * 'ישראל ביתנו' של ליברמן וכן הבית היהודי נמצאות מתחת לאחוז החסימה עם 3 מנדטים בלבד, ואילו מפלגת "זהות" של פייגלין, שערכה השבוע את הפריימריז הפתוחים הראשונים בישראל, נמצאת לראשונה מעל אחוז החסימה עם 4 מנדטים. * בנוסף, בעוד סקרים אחרים העניקו 6-8 מנדטים לרשימת תע"ל של אחמד טיבי, לעומת 6 לרשימה המשותפת, הסקר הנוכחי מעניק 9 מנדטים לרשימה המשותפת למול 3 בלבד לאחמד טיבי שלא עובר את אחוז החסימה.

– ע"פ סקר 'ישראל היום', לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 28 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 19; הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 9 (13); יש עתיד – 9 (11); יהדות התורה – 7 (6); הימין החדש (צל"ש) – 7; העבודה – 5 (18); כולנו – 5 (10); ש"ס – 4 (7); מרץ – 4 (5); גשר (לוי-אבקסיס) – 4; זהות – 4; הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 3 (8); ישראל ביתנו – 3 (5); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 3; עוצמה לישראל – 3; התנועה – 1 (6); יחד – 1; מפלגות אחרות – 1

– ע"פ סקר 'מעריב, לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 31 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 20; יש עתיד – 12 (11); יהדות התורה – 7 (6); העבודה – 6 (18); הימין החדש (צל"ש) – 6; תע"ל בראשות אחמד טיבי – 6; הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 5 (13); כולנו – 5 (10); מרץ – 5 (5); ישראל ביתנו – 5 (5); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 4 (8); ש"ס – 4 (7); גשר (לוי-אבקסיס) – 4

– סקר 'מעריב' בדק גם תרחיש של הצטרפות הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לגנץ ויעלון. במקרה כזה חוסן לישראל עולה ל-25 מנדטים שמגיעים על חשבון הליכוד (1), יש עתיד (3) וישראל ביתנו (1).

דיווח: נתניהו בדק את האפשרות להתאחד עם הימין החדש

על רקע נאום בני גנץ והאפשרות לאיחוד גוש המרכז-שמאל, ראש הממשלה בדק בסקרים אפשרות לאיחוד בין הליכוד לבין הימין החדש של. התוצאה שעלתה בבדיקה – איחוד כזה משתלם אלקטורלית. אם יתרחש איחוד בגוש המרכז, בליכוד מצביעים על איחוד עם הימין החדש ככזה שיגבור על רשימת מרכז משותפת באופן משמעותי. * בנוסף על כך, ראש הממשלה בדק גם כיצד יתקבל איחוד עם כולנו של משה כחלון, ומהתוצאות עלה כי מקרה זה לא משתלם ומביא לירידה בקולות לגוש הימין. (כאן)

בטחוני

ישראל ומצרים מנהלות מגעים נמרצים בניסיון להביא להרגעה בעזה

למרות השקט היחסי, במערכת הביטחון מזהים ניסיון של הג׳יהאד האסלאמי לגרום להסלמה. ההערכה היא שיש מחלוקת בתוך חמאס על רקע המתווה החדש להעברת הכסף מקטאר. העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח כי הבכירים האמונים על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, החלו להגביר את המגעים עם הפלגים הפלסטיניים בעזה, שבראשם חמאס, במטרה למנוע הסלמה חדשה ברצועה וכדי להקפיד על יישום ההבנות שהושגו בשיחות הרגיעה האחרונות

איראן השיקה טילים חדשים נגד טנקים; חשש שהטילים ישמשו את חיזבאללה במערכה הבאה נגד הטנקים הישראליים

בתערוכה צבאית בטהרן הוצגו לראווה ביום רביעי האחרוןשני טילים מונחים נגד טנקים מתוצרת איראן * שני הטילים הם טילי תקיפה עליונים, שפוגעים בכלי רכב משוריינים מלמעלה. הטילים מזהים את המטרה בעזרת חיישני לייזר אלקטרומנגטיים ומפוצצים את ראש הקרב שלהם מלמעלה, מכוונים אל ראש המטרה. (ישראל היום)

סגן מפקד משמרות המהפכה: נוכל להביס את ישראל תוך שלושה ימים

סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, הצהיר כי במקרה של מלחמה חדשה תובס ישראל בתוך שלושה ימים. * סלאמי שצוטט בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". אמר כי "אנחנו מזהירים אותם שאם תפרוץ מלחמה חדשה זה יביא לסופם" (ערוץ7)

מדיני

בעוד שבועיים: רה"מ צפוי לדון עם צוות טראמפ בתוכנית השלום של הנשיא

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש בוועידה בנושא המזרח התיכון שתתקיים בעוד שבועיים בוורשה בירת פולין עם בכירי "צוות השלום" של הבית הלבן – יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר והשליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט. השניים שישתתפו בוועידה, שתיפתח ב-13 בפברואר, צפויים לדון עם נתניהו בתכנית השלום של הנשיא טראמפ ובקידום היחסים בין ישראל למדינות ערב. * בכירים בבית הלבן ציינו שקושנר וגרינבלט צפויים להיפגש במהלך הוועידה עם שורה של שרי חוץ ממדינות ערב וממדינות אירופה כדי לדון עמם בנושא תכנית השלום של טראמפ. בוועידה ישתתפו שרי החוץ של סעודיה, בחריין, איחוד האמירויות, עומאן וירדן. * קושנר צפוי להשתתף באחד הפאנלים שיתקיימו בוועידה, אך עדיין לא ברור אם יחשוף פרטים לגבי תכנית השלום. (החדשות13)

אבו מאזן: מקווה שהמו"מ המדיני יתחדש אחרי הבחירות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אמש (חמישי) לראשונה לבחירות בישראל והביע תקווה שאחריהן ייפתח משא ומתן בין ישראל לפלסטינים, במפגש עם אנשי עסקים ישראלים בלשכתו ברמאללה אמר כי "אני מקווה שנישא וניתן כשני צדדים שווים המכירים זה בקיומו של זה. כל אחד יעלה את דרישותיו אך לא בהכרח ישיג את כל מבוקשו. אי אפשר להמשיך במצב הנוכחי שאינו מבשר טובות – פלישות בכל יום, התנחלויות והרג". (כאן)

חוץ

לפחות 21 בני אדם מתו כתוצאה מהקור הקיצוני בארה"ב

לפחות 21 בני אדם נהרגו בגל הקור הקיצוני שמכה בימים האחרונים בארצות הברית. חלקם מתו בתאונות דרכים שנגרמו ממזג האוויר הקיצוני, בעוד אחרים היו מחסורי בית שנחשפו לטמפרטורות החריגות ולא הצליחו לשרוד. בבתי החולים בשיקגו סיפרו על עשרות נפגעי קור, שחלקם עלולים לאבד את זרועותיהם או רגליהם.

– הקור שתועד ביממה האחרונה הוא כל כך קיצוני, עד שבמערב התיכון דווח כי ספקי בירה הפסיקו את המשלוחים – כיוון שהבקבוקים קפאו במשאיות. * במהלך היום אף נשבר השיא הלאומי של ארה"ב כשבעיר קוטון במינסוטה נמדדו מינוס 48 מעלות. החזאים מייחסים את גל הקור להתחממות פתאומית מעל הקוטב הצפוני, שנגרמה על ידי פיצוץ של אוויר חם ממרוקו בחודש שעבר. מערכת מזג האוויר הזו חילקה את המערבולת הקוטבית וגרמה לה להיסחף דרומה

– 193 תאונות דרכים הקשורות למזג האוויר דווחו רק במינסוטה ביממה האחרונה, ובשדה התעופה בנסון שבמדינה נמדדו חמישים מעלות מתחת לאפס. מזג האוויר החריג הביא לביטול הלימודים ברחבי המערב התיכון. כמו כן, שירות הדואר בחלקים מדקוטה ואוהיו הופסק באופן חריג. נוסף על כך, הוקמו מרכזים מחוממים עבור מחוסרי בית, שם מוגשת להם ארוחה חמה והם מקבלים בגדים ושמיכות, ויכולים לשהות במקום עד שתעבור הסערה. * הקור והרוחות גרמו לביטול אלפי טיסות במזרח ארה"ב. מי שהתכוון להגיע לשיקגו או לבוסטון. ובצפון דקוטה, קיבלו התושבים הנחייה שלא לעלות על הכביש כלל, בגלל הראות האפסית שיש כתוצאה מהשלג והרוחות.

– בשיקגו צנחה הטמפרטורה לכ-30 מעלות מתחת ל-0 וחברת הרכבת העלתה באש את המסילות לאחר שהקור הקיצוני גרם להתכווצות המתכת וכתוצאה מכך נותקו החיבורים בין הפסים. הרשויות הבהירו כי האש נועדה לחמם את המתכת עד שהיא תתרחב מחדש וכדי שעובדי התחזוקה יוכלו לתקן את החיבורים. מדובר בפתרון מתקופת ימי הביניים לבעיה מודרנית.

וונצואלה: המשטרה החשאית הגיעה לביתו של מנהיג האופוזיציה

מנהיג האופוזיציה שהכריז על עצמו כנשיא ונצואלה, והוכר על ידי ארצות הברית ומדינות מערביות רבות אחרות כנשיא המדינה, חואן גוואידו, חשף אתמול (חמישי) כי סוכנים מיחידת משטרה מיוחדת וחשאית הגיעו לביתו בחיפוש אחר אשתו. יצויין, כי את גוואידו עצמו לא ניתן לעצור ללא אישור בית משפט עליון, מאחר ויש לו חסינות פרלמנטרית. באירוע ציבורי, פנה גוואידו למדורו ואמר "אני אראה אותך כאחראי לכל איום על התינוק שלי, שהוא רק בן 20 חודשים". בתוך כך, ארצות הברית התומכת בגוואידו הזהירה מפני "השלכות חמורות", במידה וממשלתו של ניקולס מאדורו תפגע בגוואידו.

– במקביל, דיווחים מוונצואלה מספרים על מעצרם של ארבעה עיתונאים מגרמניה ומספרד שסיקרו את ההפגנות נגד הנשיא מאדורו. הסיבה הרשמית למעצר העיתונאים היא שהם סיקרו את המחאות באזור שאסור היה להם להגיע אליו. * שני עיתונאים נוספים מצ'ילה ואחד מקולומביה גורשו מהמדינה, מאותה הסיבה גם כן.

אחרי ארה"ב: גם האיחוד האירופי מכיר בהפיכה בוונצואלה

לאחר שנשיא וונצואלה לשעבר ניקולס מדורו דחה את האולטימטום הבריטי לקיומם של בחירות חדשות במדינה, ערך אתמול (חמישי) הפרלמנט האירופי הצבעה רשמית שבסיומה נקבע כי היבשת מכירה בחואן גואידו כנשיאה הלגיטימי היחיד של ונצואלה. בכך הצטרפה אירופה לרבות ממדינות המערב, בהן גם ישראל, שהצהירו על תמיכתן ביו"ר האופוזיציה על חשבונו של הנשיא ניקולאס מאדורו.

איראן העבירה 30 טונות של אורניום למתקן אחסון בעיר אספהאן

הרפובליקה האסלאמית העבירה 30 טון של אורניום המכונה "עוגה צהובה", שיכול לשמש כחומר גלם לפצצת אטום, למתקן אחסון באספהאן ביום רביעי האחרון. מדובר באורניום המכונה "עוגה צהובה", וניתן להשתמש כדי לייצר דלק לכורים גרעיניים, או כחומר גלם לפצצת אטום במקרה שיעבור תהליך זיקוק נוסף.* מוקדם יותר החודש, הצהיר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן כי אהראן החלה להעשיר אורניום בכור המחקרי שבעיר הבירה. "התחלנו בצעדים ראשונים בדרך להעשרת דלק גרעיני לדרגה של 20%". (כאן)

האיחוד האירופי השיק מנגנון עוקף-סנקציות לסחר עם איראן

גרמניה, בריטניה וצרפת משיקות באופן רשמי מנגנון עוקף סנקציות המיועד לקיום פעילות כלכלית עם איראן – למרות העיצומים האמריקניים. המנגנון, שאמור לשמש מעין מסלקה תוך הימנעות משימוש בדולרים, צפוי להתחיל לפעול רק בעוד כמה חודשים בשל פרטים טכניים. בשלב הראשון, הוא אמור להתמקד בעיקר במזון, בתרופות ובסיוע הומניטרי ולא בעסקאות נפט בשל העיצומים האמריקניים. ובשלבים מתקדמים יותר הוא עשוי לשמש ככלי מרכזי לתשלום עבור איראן בעבור הנפט שהיא מייצאת ושירותים אחרים * צרפת וגרמניה יחלקו אחריות על המנגנון – בנקאי גרמני יעמוד בראש המנגנון, שבסיסו יהיה בצרפת. לשלוש המדינות החתומות על ההסכם יהיו מניות במנגנון החדש, והן מקוות שמדינות נוספות יצטרפו.

– שלשום הודה נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו חווה את המצב הכלכלי הקשה ביותר זה 40 שנה, וכי ארצות הברית אחראית לכך. "הבעיות שלנו הן בעיקר בשל הלחץ מאמריקה ומתומכיה", אמר הנשיא והוסיף כי אין סיבה להאשים את ממשלת איראן ואת הרפובליקה האסלאמית בכך.

– משרד החוץ האמריקני התייחס למנגנון האירופי לעקיפת הסנקציות על איראן: "אנחנו לא מצפים שהתהליך ישפיע על הלחץ הכלכלי האמריקני נגד איראן. אך עם זאת, ימשיכו לעקוב בקפדנות אחר הדיווחים כדי ללמוד על המנגנון". האמריקנים גם הזהירו כי "גורמים המעורבים בקשרים עם איראן עלולים לסכן את הקשרים העתידיים שלהם עם ארה"ב ואת היכולת לבצע עסקאות עם חברות אמריקניות".

אחרי 9 חודשים: ממשלה חדשה הוקמה בלבנון, חיזבאללה הגדיל את כוחו

יותר מ-9 חודשים לאחר הבחירות הצליחו המפלגות בפרלמנט הלבנוני להגיע להסכמה על הרכב הממשלה. הנשיאות בלבנון הודיעה אמש (חמישי) על הקמתה של ממשלה חדשה בהנהגת ראש הממשלה סעד אל-חרירי. שתמנה 30 שרים. נציגי חיזבאללה יקבלו 3 תיקים בממשלה ובכך הגדיל את כוחו מהקדנציה הקודמת, אז החזיק רק בשניים. בין התיקים אותם יקבל הארגון נמצא גם תיק הבריאות, אולם ארגון הטרור נאלץ לוותר על החזקת משרד הבריאות בידי אחד ממנהיגיו, ומסר את התפקיד כפתרון פשרה לרופא שיעי המקורב לארגון אך אינו נמנה עם חבריו. * צירופם של אנשי חיזבאללה לממשלה החדשה, בא למרות אזהרות מצד ארה"ב ואירופה, שהפעילו לחץ על ממשלת המעבר בלבנון, ודרשו שהארגון השיעי הנתמך על ידי איראן לא יהיה חלק ממנה, וזאת מחשש שכסף ממשלתי לבנוני לא יזלוג לפעילות טרור של החיזבאללה.

צרפת מגבירה את המאבק באפודים הצהובים: תיאסר לבישת מסכות בהפגנה

הפרלמנט הצרפתי העביר חוק האוסר על מפגינים לכסות את פניהם במהלך הפגנות, באמצעות האיסור, רוצים המחוקקים להקל על השימוש טכנולוגיות לזיהוי. החוק, שצפוי לעבור סופית בשבוע הבא, מעניק סמכויות נרחבות יותר למשטרה כדי להרחיק מפגינים פוטנציאליים מההפגנות. * כל מי שיעבור על החוק עלול להישלח לשנת מאסר ולהיקנס ב-15 אלף אירו. עם זאת, מבקרי החוק אומרים שלא ניתן יהיה לאכוף אותו. * מתנגדי החוק מאשימים את הממשלה בפגיעה בחירויות אזרחיות. הדיון חשף פילוג גם בתוך מפלגת השלטון של מקרון, שמחזיקה ברוב מוצק בפרלמנט. (רויטרס)

ארה"ב תדרוש מקוריאה הצפונית להציג רשימה מפורטת על תוכנית הגרעין; קים התחייב לארה"ב כי ישמיד את מתקני העשרת הפלוטוניום והאורניום שבמדינתו

הנציג האמריקני המיוחד למגעים עם קוריאה הצפונית שצפוי לנסוע לסיאול, בירת קוריאה הדרומית, ביום ראשון, שם ייפגש עם גורמים צפון קוריאנים, נאם אמש (חמישי) בפאלו אלטו שבקליפורניה. מקטעים שפורסמו טרם הנאום עולה שיאמר בנאומו כי הממשל האמריקני יבקש מפיונגיאנג להציג רשימה מפורטת על תוכניות הגרעין והטילים שלה. כמו כן, הוא צפוי להזהיר כי יהיו השלכות אם התהליך הדיפלומטי ייכשל. הנציג אף יאמר כי ארה"ב חייבת להגיע לעסקה עם קוריאה הצפונית בעניין הגרעין, דבר שיבטיח הסרה או הרס של מלאי כלי נשק, טילים, משגרים ואמצעים נוספים להשמדה המונית שיש ברשותה". מקטע נוסף מדבריו עולה כי שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, התחייב לשר החוץ האמריקני מייק פומפאו לפני ארבע חודשים, כי ישמיד את מתקני העשרת הפלוטוניום והאורניום שבמדינתו.

דו"ח של הפנטגון: דאעש מתכנן לחדש את החליפות המוסלמית לאחר נסיגת ארה"ב מסוריה

טיוטת דו"ח של הפנטגון מזהירה כי דאעש עלול להשיב את שליטתו על השטחים שהחזיק בהם בסוריה בתוך חודשים ספורים, אם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יממש את התחייבותו להסיג את הכוחות הצבאיים מהאזור. כך אמרו גורמים אמריקניים לרשת NBC. לפי הטיוטה, דאעש מתכנן לחדש את החליפות ובשילוב של שטחים ללא שליטת המשטר הסורי והיעדר לחץ צבאי, הוא יוכל לשוב ולשלוט בשטחים בתוך חצי שנה עד שנה.

טראמפ: מכין את הקרקע לפעולה עצמאית כדי לקדם את בניית החומה בגבול מקסיקו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס בראיון ל"ניו יורק טיימס" לשיחות הקונגרס בנוגע למצב הביטחוני בגבול ארה"ב-מקסיקו וכינה אותן "בזבוז של זמן". טראמפ אמר כי הוא "מכין את הקרקע" לפעולה עצמאית כדי לקדם את בניית החומה בגבול מקסיקו, כאשר שיחות הקונגרס בנושא יסתיימו בעוד כשבועיים. טראמפ איים כי יכריז על מצב חירום לאומי, אם יצטרך, כדי להביא מקורות מימון לבניית החומה.

    דיווח: ארה"ב צפויה להודיע באופן רשמי על פרישתה מאמנת צמצום החימוש הגרעיני, עליה היא חתומה (רויטרס)

    חשד כי רוסים הדליפו לרשת ראיות מהחקירה הרוסית * לפי מסמך שהגיש צוותו של מולר לבית המשפט, עולה כי רוסים הדליפו יותר מאלף קבצים שמצא התובע המיוחד רוברט מולר בחקירת ההתערבות בבחירות בארה"ב ואשר שותפו בחשאיות עם פרקליטיהם של האקרים רוסים. * למי שפרסם את הקבצים יש כתובת IP ברוסיה (גרדיאן)

בעולם

בולען שנפער באמצע הכביש חשף: מנהרה מסתורית נחפרה לבנק שבמדינת פלורידה בארה"ב

עובדים של מועצת העיר פמברוק פיינס שבמדינת פלורידה בארה"ב הוזעקו לרחוב סמוך למרכז מסחרי בעקבות דיווח על בולען שנפער בכביש. כשבדקו את הבור הם נדהמו לגלות שמודבר במנהרה תת-קרקעית שהובילה לסניף הבנק הקרוב. ה-FBI פתח בחקירה ובשלב זה לא ברור מי אחראי לחפירת המנהרה ולא נעצר אף חשוד. דובר ה-FBI מסר כי "המנהרה הולכת לכיוון הכספומט, לכן אני לא חושב שהם חפרו אותה מכל סיבה אחרת". * פתח המנהרה שאורכה כ-50 מטר, נמצא הוסתר בחלקו על ידי משטח עץ, ולאחר שהסירו אותו – התגלה זוג מגפיים מכוסים בבוץ, סולם, גנרטור חשמלי קטן, כבלים חשמליים וכלים נוספים. החוקרים הסבירו כי נראה שהמנהרה נחפרה בידיים, באמצעות שימוש במעדר ובעגלה כדי לפנות החוצה סלעים ואדמה. * המנהרה נחפרה בתוך שטח מיוער במתחם קניות סמוך לסניף הבנק, אולם היא לא הגיעה עד לפתח הבנק ממש.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן