Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שני 04 בפברואר 2019

כותרות המהדורה דיווח: הג'יהאד האסלאמי תכנן לבצע פיגוע נגד ג'יפ ישראלי; הארגון הפיץ הודעה בין פעיליו וקרא להם להתכונן לעימות עם ישראל (בטחוני) האו"ם העניק לחמאס ערבויות חדשות בתמורה לרגיעה ברצועת עזה (בטחוני) 20 אלף טונות פלדה, 6 מטר גובה, לאורך 65 ק"מ: החלו העבודות להקמת המכשול העילי עם רצועת עזה (בטחוני) ההפיכה בוונצואלה: האיחוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה
דיווח: הג'יהאד האסלאמי תכנן לבצע פיגוע נגד ג'יפ ישראלי; הארגון הפיץ הודעה בין פעיליו וקרא להם להתכונן לעימות עם ישראל (בטחוני)
האו"ם העניק לחמאס ערבויות חדשות בתמורה לרגיעה ברצועת עזה (בטחוני)
20 אלף טונות פלדה, 6 מטר גובה, לאורך 65 ק"מ: החלו העבודות להקמת המכשול העילי עם רצועת עזה (בטחוני)
ההפיכה בוונצואלה: האיחוד האירופי הכיר רשמית בגוואידו כנשיא המדינה (חוץ)
טראמפ: "אם נצטרך – נשקול לשלוח כוחות צבאיים לוונצואלה"; מדורו: "אם האימפריה הצפון אמריקנית תתקוף אותנו – נגן על עצמנו. לא נוותר על מדינתנו" (חוץ)
טראמפ: החיילים האמריקנים בעירק פוקחים עין על איראן; נשיא עיראק: טראמפ לא ביקש אישור לעקוב אחר איראן משטחנו (חוץ)

חדשות

שוב שחיתות בירושלים. חשד – עשרות מבנים בסכנת פינוי / קריסה / הריסה – חקירה סמויה של משטרת ישראל חשפה עבירת זיוף חמורה שבוצעה ע"י אדריכל מוסמך, שזייף חתימתם של מהנדסים על תוכנותיו ובכך הביא לאישורם ובנייתם של עשרות מבנים שלא כדין העלולים לסכן את דייריהם ותושבי הסביבה.
במהלך התקופה האחרונה מנהלים חוקרי ההונאה של המשטרה חקירה סמויה בעקבות מידע שהתקבל אודות תכניות אדריכלות שהוגשו לאישור במטרה לקבל היתרי בניה ועליהן חותמות מהנדס מזויפות.
במהלך החקירה הסמויה, התבררה תמונה מורכבת לפיה, החשוד פעל באותה שיטה בעשרות מקרים והגיש בקשות להיתרי בניה במועצות סביב ירושלים, כאשר חתימותיהם של המהנדסים המהווה חלק משמעותי בתהליך אישור המבנים, מזויפת!, ובפועל אותם מהנדסים מעולם לא התקשרו עם אותו אדריכל או חתמו על תכניותיו.
עוד עלה, כי עד כה ניתנו כ – 32 היתרי בניה עבור 64 יחידות דיור שעפ"י החשד אושרו בדרך שאינה חוקית זו באזור המועצות מטה יהודה, וששווים מוערך במאות מיליוני שקלים, וקיימות עוד עשרות בקשות להיתרי בניה שהוגשו באותה שיטה על סמך חתימות מזויפות אלו.
כאמור, בשלב זה החלו להיערך בדיקות שונות לאותם מבנים לבחינה האם הם מהווים סכנה לאלו המתגוררים בהם ולציבור, וייתכן שחלקם אף יפונו או יעמדו בפני צווי הריסה.
הבוקר, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד בשנות ה 30 תושב עין נקובא והוא נחקר בשעה זו בחשד לזיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והפרת אמונים של עובד ציבור. בהמשך יוחלט באם יובא לדיון בהארכת מעצרו.
כהן ולוי: שמות המשפחה הנפוצות בישראל * הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים לשנת 2017 ולפיהם שם המשפחה הנפוץ בישראל הוא כהן. אחריו נפוצים השמות: לוי, מזרחי, פרץ, ביטון, דהן, אברהם, אגבריה ופרידמן. * אחד מכל 50 אנשים נקרא כהן ואחד מכל 85 אנשים נקרא לוי (כאן)
טבריה חוזרת לימיה הטבעיים – ראש עיריית טבריה הודיע על הפעלת קו תחבורה ציבורית-פרטית מהשבת הקרובה
ראש עיריית טבריה, רון קובי, ממשיך במאמציו לעודד תיירות ובילוי והודיע כי החל מהשבת הקרובה יחל לפעול בעיר קו תחבורה ציבורית-פרטית בשבתות. זרם המבקרים בטבריה גדל משבת לשבת והעיר פורחת

שרת התרבות רוצה ארוויזיון יהודי – היום פנתה השרה במכתב להנהלת האירוויזיון וביקשה / ספק דרשה שיאפשרו ללהקת שלוותא להופיע בשידור מוקלט כדי שחבריה לא יופיעו בשבת. "אני פונה אליך לאחר שנודע לי, לאכזבתי הרבה, כי פנייתה של הפקת "הכוכב הבא", המהווה את תחרות הקדם לאירוויזיון בישראל, נענתה בשלילה בנוגע לשאילתא האם, במידה ותזכה להקת שלווה בזכות לייצג את ישראל באירוויזיון 2019, היא תוכל להופיע מול שופטים, ובחזרה הגנרלית של התחרות, שתיערך בשבת, באמצעות קטע וידאו מוכן מראש, להבדיל מהופעה חיה על הבמה". אולי כדאי שרגב תדוש גם הצהרת נאמנות מזמרי התחרות.
אתר Ynet חושף: "מדרכות אסורות": הפרדה בין נשים לגברים בסמטאות בירושלים
שלטים שנתלו לאחרונה בשכונת כרם אברהם, ליד מרכזי קהילת הפרושים החרדית, מבקשים מנשים וגברים לצעוד ברחובות נפרדים. תנועת "ישראל חופשית": "לעירייה אין נוהל מסודר שאוסר הפרדה מגדרית במרחב הציבורי". פקח שהגיע למקום הותקף בצעקות: "תסתלק מכאן, תתבייש. אתה לא יהודי". עיריית ירושלים הבטיחה לטפל במהלך הלא חוקי, אך בינתיים ההפרדה הגזענית נותרה

בטחוני

חמישה חיילים מגדוד החרדי נאשמים בהתעללות חמורה בפלסטינים .
"מאשימים אותם בהתעללות? הם לא חשמלו – רק נתנו כמה כאפות"
אביו של אחד מלוחמי "נצח יהודה" שהואשמו בהתעללות בפלסטינים עצורים תקף את הפרקליטות הצבאית בדיון בפתח משפטם. "לא ייתכן שיגישו כתב אישום נגד לוחמים שהיו בפעילות מבצעית", אמר. "יש לזכור שהכול בזמן שיש להם שני חברים הרוגים ועוד חבר ששוכב במצב קשה"
דיווח: הג'יהאד האסלאמי תכנן לבצע פיגוע נגד ג'יפ ישראלי; הארגון הפיץ הודעה בין פעיליו וקרא להם להתכונן לעימות עם ישראל
העיתון הפלסטיני "אל-חדת'" דיווח מפי מקורותיו כי כוח הריסון של חמאס מנע לפני מספר ימים מפעילי הזרוע הצבאית לבצע פיגוע נגד ג'יפ צבאי ישראלי בגבול המזרחי של רצועת עזה, על פי הדיווח, פעילי כוח הריסון הבהירו כי הפעולה לא תבוצע כיוון שהפגיעה בג'יפ אינה חלק מהסכם שנקבע ביניהם על החלטות צבאיות שצריכות להגיע במסגרת חדר המבצעים המשותף של שני הארגונים. * בנוסף דווח כי לפני שבוע חילקו פלוגות אל-קודס הודעה לכוחות החמושים, ובה קראה להם להתכונן לעימות צפוי עם ישראל. * מקור בכיר בארגון חמאס לא הכחיש את האירוע של הפיגוע שלא יצא אל הפועל, ואף הדגיש כי חמאס מוכן לעימות עם "הכיבוש" אך אינו שש להתחיל בו, זה כי ההחלטה לעימות צריכה להתקבל בחדר המבצעים המשותף.
האו"ם העניק לחמאס ערבויות חדשות בתמורה לרגיעה ברצועת עזה
העיתון הלונדוני "אל ערבי אל ג'דיד", מדווח כי בפגישה המשולשת שנערכה בסוף השבוע בהשתתפות נציגי חמאס מצרים והאו"ם הוגשו לארגון הטרור השולט ברצועה ערבויות חדשות בתמורה להשגת רגיעה עם ישראל. שליח האו"ם התחייב בפני חמאס להסיר את התנאים הישראלים החדשים הקשורים במענק הקטארי כדי לכסות את משכורות הפקידים של ממשלת עזה לשעבר. * המצרים התחייבו להשאיר את מעבר רפיח המחבר בין רצועת עזה לחצי האי סיני, פתוח, למרות עמדתה הקודמת לא לפתוח אותו, אלא בנוכחות הרשות הפלסטינית, שכזכור הסיגה את כוחותיה מהמקום. בנוסף, התחייבה קהיר להכניס חומרים שנכנסו מהמעבר המסחרי עם מצרים לפני שנתיים, וגם כאן המהלך נמנע חלקית בשל המתיחות בין חמאס לפתח. * בפגישה נכחו שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, בכיר המודיעין המצרי אחמד עבד אל-חאלק, מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סנוואר.
20 אלף טונות פלדה, 6 מטר גובה, לאורך 65 ק"מ: החלו העבודות להקמת המכשול העילי עם רצועת עזה
משרד הביטחון החל ביום חמישי האחרון בהקמתו של המכשול העילי בגבול רצועת עזה. המכשול יוקם על תוואי המכשול התת-קרקעי, יהיה באורך 65 ק"מ, יתנשא לגובה של כשישה מטרים. ויכלול מרכיבי ביטחון חדשניים, משקלו הכולל יגיע לכ-20 אלף טונות של פלדה מגולוונת (מצופה באבץ). * תוואי המכשול העילי יתחבר בחלקו המערבי למכשול הימי החדש שהוקם בסמוך לחוף זיקים, ויגיע עד למעבר "כרם שלום". * העבודות על המכשול התת קרקעי, שעד כה נבנו ממנו 29 קילומטרים, יימשכו במקביל לעבודות על הגדר העילית. * בתוך כך, גורמי צבא בפיקוד הדרום מעריכים כי בנית הגדר החדשה עשויה להיות מוקד להתקפות חדש מהצד הפלסטיני.
– חדשות 'וואלה' מדווח, כי בצבא כבר המליצו לבנות את הגדר לפני יותר משבע שנים, במרחק של 150-200 מ' מקו הגבול עליו נבנית בימים אלו החומה התת-קרקעית לסיכול מנהרות, אך היא נדחתה. לפי ההצעה הישנה הרעיון להקים את הגדר החדשה, הגבוהה והחזקה 200 מטר מזרחית לגדר המערכת היה כדי לייצר עוד מכשול. להעסיק את החודרים בעוד מכשול. אך ההחלטה הנוכחית להקים את הגדר החדשה על קו החומה התת-קרקעית מאפשרת לארגוני הטרור שחופרים מנהרות לחצות שני מכשולים בו זמנית אם יצליחו לחצות את החומה התת-קרקעית בפיצוץ ואז לצאת אל השטח הישראלי ללא הפרעה.
טראמפ: "חלק מהכח האמריקני ישאר בסוריה כדי להגן על ישראל"
בראיון לרשת CBS ששודר אמש אמר הנשיא האמריקאי טראמפ כי בכוונתו להוציא חלק מכוחות הצבא האמריקאי מסוריה, אך הבהיר כי אין בכוונתו להוציא את כולם, וזאת כדי להגן על ישראל. "אנחנו שם (בסוריה), ועומדים להישאר שם – כדי להגן על ישראל".
אורוגוואי קיבלה הצעה מהאו"ם לפרוס כמאה חיילים באיזור רמת הגולן, אך עדיין לא החליטה אם תקבל את הבקשה, כך לפי דובר הצבא במדינה
מדיני
מועצת הביטחון של האו"ם תדון ביום רביעי בסיום המנדט של כוח המשקיפים בחברון
מועצת הביטחון של האו"ם תדון ביום רביעי, בכינוס סגור, בהחלטה הישראלית לסיים את המנדט של כח המשקיפים הבינלאומי TIPH בחברון. * השגריר הפלסטיני באו"ם, אמר בראיון לרדיו "קול פלסטין", כי הוא מקווה שיחד עם כוויית, אינדונזיה ומדינות נוספות במועצה, הן יצליחו להפעיל לחץ על ישראל להחזיר את המשקיפים.
עשרות שגרירים מהאו"ם ביקרו במנהרה של חיזבאללה בצפון
עשרות שגרירים באו"ם ביקרו אתמול (א') באתר שבו התגלתה במהלך מבצע "מגן צפוני" אחת המנהרות שחפר חיזבאללה לכיוון מטולה. השגרירים הגיעו מירושלים בשבעה מסוקים, ונציגים מטעם חיל ההנדסה הציגו בפני השגרירים את פנים המנהרה באמצעות מצלמה שהוחדרה דרך פיר הכניסה. * שגריר פנמה באו"ם, אמר כי הגיע לשטח על מנת לבחון ממקור ראשון את הראיות לפעילות עוינת נגד ישראל. "נציג את המראות אליהם נחשפנו, ולאחר מכן נקבל הוראות". * שגריר דרום סודן, ציין ישנה הקבלה בין התלונות הישראליות נגד יוניפ"יל שמתחת לאפו נחפרו המנהרות, ובין כוח שמירת השלום בדרום סודן: "הופתעתי שישראל מתלוננת על האו"ם באותה מידה שאנחנו התלוננו על האופן שבו הוא מתנהל בדרום סודן. אם אנחנו שולחים כוחות שמירת שלום למדינות מארחות, אנחנו מצפים שהם ישמרו על השלום מעל האדמה או מתחת לאדמה".
דו"ח המשרד לנושאים אסטרטגיים חושף: עשרות פעילי טרור בארגוני ה-BDS
דו"ח של המשרד לעניינים אסטרטגיים חושף את הקשרים בין ארגוני חרם ו-BDS ברחבי העולם לבין ארגוני הטרור חמאס והחזית העממית. על פי הדוח, לפחות 30 פעילי טרור, שחלקם ריצו שנות מאסר בכלא הישראלי לאחר שהורשעו בעבירות טרור שונות – כולל רצח מקושרים לארגוני ה-BDS, הממומנים בחלקם ע"י האיחוד האירופי. פעילים אלה, ממשיכים לשמור על קשרים ארגוניים, כספיים, ואופרטיביים עם ארגוני הטרור. לא אחת, הפעילים מקפידים לשמור על 'פרופיל נמוך', הסתרה של פעולות הטרור שלהם ואף שיוכם הארגוני.

חוץ

ההפיכה בוונצואלה: האיחוד האירופי הכיר רשמית בגוואידו כנשיא המדינה
האיחוד האירופי הודיע היום (שני) על הכרתו ביו"ר האופוזיציה, חואן גואידו, כנשיא הלגיטימי של ונצואלה, זאת לאחר שניקולאס מדורו, הנשיא המכהן, סירב לאולטימטום להכריז על בחירות. * מוקדם יותר היום, הודיעו שורה של מדינות ארופאיות על תמיכתן בגואידו, ביניהן ספרד, צרפת, גרמניה, שוודיה, בריטניה, הולנד, אוסטריה ודנמרק. * ההחלטה האירופית באה לאחר שמדורו דחה את האולטימטום שהציבו מדינות אירופיות בו דרשו ממנו להכריז על מועד לקיום בחירות חדשות במדינה.
– בראיון שהעניק לעיתון ספרדי תקף נשיא ונצואלה מדורו את האיחוד האירופי, שהציב לו אולטימטום. "לא נקבל אולטימטומים מאף אחד. זה כמו שהייתי אומר לאיחוד האירופי: 'אני נותן לכם שבעה ימים להכיר ברפובליקה של קטלוניה, ואם לא, אנחנו ננקוט צעדים'. הפוליטיקה הבינלאומית לא יכולה להיות מבוססת על אולטימטומים. זה היה עידן של האימפריות ושל הקולוניות".
– רוסיה גינתה את המהלך האירופי. "על ונצואלה לפתור את הבעיות שלה בעצמה, אין זה מתפקידן של מדינות זרות", נמסר מהקרמלין.
– שגריר ונצואלה בעיראק, ג'ונתן ולאסקו ראמירז, הודיע כי הוא תומך באסיפה הלאומית בראשות גואיידו. ראמירז הוא הדיפלומט הבכיר הראשון שחוצה את הקווים במשבר הפוליטי במדינה. * מוקדם יותר הכריז גנרל בכיר בחיל האוויר בוונצואלה כי הוא תומך בגואידו, ובשבוע שעבר מסר הודעה דומה גם הנספח הצבאי של ונצואלה בוושינגטון.
– היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון הודיע כי ארצות הברית נענית לקריאות של גואיידו ומעבירה סיוע הומניטרי לאנשי ונצואלה. האו"ם מעריך כי למעלה משלושה מיליון אזרחים עזבו המדינה בשנים האחרונות, כדי להימלט מהאינפלציה הקשה והחוסר במזון ובתרופות, אך מדורו הכחיש כי מדינתו שרויה במשבר הומניטארי. לטענתו 800 אלף בני אדם, לכל היותר, עזבו את המדינה. "ונצואלה לא סובלת ממשבר הומניטארי. זה משבר פוליטי וכלכלי – והרבה אנשים שוכנעו לעזוב במרמה".
טראמפ: "אם נצטרך – נשקול לשלוח כוחות צבאיים לוונצואלה"; מדורו: "אם האימפריה הצפון אמריקנית תתקוף אותנו – נגן על עצמנו. לא נוותר על מדינתנו"
הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, אמר אתמול (ראשון) בריאיון לרשת סי-בי-אס ואמר כי אינו פוסל התערבות צבאית במדינה. עוד חשף טראמפ, כי סרב לבקשת נשיא ונצואלה הנוכחי, ניקולאס מדורו, לקיים פגישה עמו.
– נשיא ונצואלה, הגיב אמש לדברי טראמפ: "אתה עושה טעות שתכתים את ידיך בדם, למה שתרצה לחזור על טעויות ארצות הברית במלחמת ויאטנם?", "אם האימפריה הצפון אמריקנית תתקוף אותנו – נגן על עצמנו. לא נוותר על מדינתנו", המשיך מדורו באיומיו על ארצות הברית, שלטענתו מעוניינים במאגרי הנפט שבמדינתו. "האמריקנים משתמשים בפטיש במקום בכפפות אגרוף, אבל זאת סיטואציית דויד וגוליית. יש לנו את הסודות שלנו – גם לנו, כמו לדויד, יש רוגטקה".
– בתגובה לדברי טראמפ אמר חבר ועדת החוץ של הפרלמנט במוסקבה, אנטון מורוזוב לסוכנות הידיעות "ריא נובוסטי" כי "מהלך שכזה יתקבל ברוסיה כתוקפנות נגד ונצואלה. הדבר יגרום לאבדות עצומות בנפש וארצות הברית תיתפס בכל העולם כמדינה תוקפנית ועוינת".
טראמפ: החיילים האמריקנים בעירק פוקחים עין על איראן; נשיא עיראק: טראמפ לא ביקש אישור לעקוב אחר איראן משטחנו
בראיון לרשת CBS ששודר אמש אמר הנשיא האמריקאי טראמפ כי הוא מתכוון להשאיר את החיילים האמריקנים בעיראק על מנת להשגיח על איראן. – "הוצאנו הרבה כסף על הבסיס בעיראק, כדאי שנשאיר אותו. אחת הסיבות שאני רוצה להישאר שם היא בגלל שאני רוצה להשגיח על איראן, שהיא הבעיה האמיתית".
– נשיא עיראק, ברהם סאלח, אמר הבוקר כי הנשיא דונלד טראמפ לא ביקש את אישורה של עיראק להשגיח על הפעילות האיראנית באמצעות הכוחות האמריקניים המוצבים במדינה. – "הכוחות האמריקנים בעיראק נמצאים שם במסגרת הסכם בין שתי המדינות, עם מנדט ספציפי למאבק בטרור, ועליהם לדבוק בכך"
– הנוכחות הצבאית האמריקנית בעיראק נתקלת בהתנגדות של מיליציות וגורמים שיעים פרו-איראניים במדינה, אולם הממשלה בבגדאד רואה בה הכרח מחשש שארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יתחזק שוב.
אירן: 3 מדעני טילים נהרגו בשרפה במרכז לחקר החלל
שלושה מדענים אירנים נהרגו בשרפה במרכז לחקר החלל. שר התקשורת של איראן, מסר שהמדענים מתו כתוצאה מ"שריפה באחד מבנייני המרכז" – אך לא סיפר מה הצית אותה ולא הסגיר את מיקומו המדויק של המרכז. * הפיצוץ המסתורי אירע שבועיים לאחר כישלון שיגור הלוויין, ויומיים בלבד לאחר שטהרן חשפה את "הובייזה", סוג חדש של טיל בליסטי בין-יבשתי לטווח בינוני שיכול לטענתה להגיע להגיע למרחק של כ-1,300 ק"מ.
ארה"ב חושדת: סין עוקבת אחר סטודנטים שלומדים בארה"ב למטרות ריגול
רשת CNN פרסמה מפי גורמי אכיפת חוק אמריקנים כי המודיעין הסיני עושה שימוש באזרחי המדינה הלומדים באוניברסיטאות בארה"ב למטרות ריגול. ע"פ הדיווח הממשל האמריקני חושד שבייג'ינג עוקבת אחר רוב הסטודנטים הרלוונטיים, ללא מודעותם, ואוספת מידע הקשור לסודות תעשייתיים העשויים להתפתח. זאת, לפי התחקיר, כדי לפגוע בתעשייה האמריקנית, לצמצמם את השפעת ארה"ב בעולם – ובכך לקדם את האינטרסים הסיניים. * מספר הסטודנטים הסיניים בארה"ב עולה בכל שנה, וכיום מדובר על סדר גודל של כ-350 אלף תלמידים, יותר מכל מדינה אחרת.
מו"מ בלב ים: נציגי הצדדים הלוחמים בתימן נפגשו בספינה של האו"ם
נציגים של ממשלת תימן ושל המורדים החות'ים נפגשו בספינה בים האדום לדיונים על נסיגת כוחות מהעיר חודיידה, בהתאם להסכם בתיווך האו"ם. הצדדים נפגשו על ספינה של האו"ם מפני שניסיונות לכנס את המפגש השלישי במספר ביניהם על שטח שבשליטת הקואליציה הסעודית נכשלו, מפני שהחות'ים סירבו לעבור אליו משטחם (רויטרס)
לקראת נאום מצב האומה של טראמפ: צבא ארה"ב שולח עוד 3,750 חיילים לגבול עם מקסיקו
הפנטגון שלח 3,750 כוחות נוספים לגבול עם מקסיקו למשך שלושה חודשים כדי לתמוך במשמר הגבול, בכך עלה מספר החיילים הסדירים התומכים בסוכני הסוכנות להגנת הגבול והמכסים ל-4,350. * מחר בלילה צפוי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לשאת את נאום מצב האומה, במהלכה יעלה את דרישתו לבנות חומה בגבול עם מקסיקו במהלכו הוא עשוי להכריז על מצב חירום כדי לממן את הקמת החומה
רוסיה: "פרישה מאמנת הגרעין אינה התחלה של מלחמה קרה עם ארה"ב"
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי פרישתה האפשרית מהאמנה לפירוק נשק גרעיני, עליה חתמה עם ארצות הברית, אינה צעד שיוביל לפתיחת "מלחמה קרה חדשה". * כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע כי ארצו החלה בתהליך של נסיגה מההסכם הגרעיני עם רוסיה כיוון שזו לא עמדה בתנאיו, כשבתגובה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע שהוא פורש מהאמנה גם כן.
אוסטרליה: עיר הוצפה, הרשויות קראו לתושבים: היזהרו מתנינים ונחשים * לאחר שמונה ימים של גשמי מונסון כבדים, לרשויות בעיר טאונסוויל שבאוסטרליה לא היתה ברירה, והן פתחו את סכר נהר רוס באזור שהתמלא יתר על המידה – והציפו כ-2,000 בתים. ההחלטה הובילה את ממשלת מדינת קווינסלנד להזהיר את התושבים מהצפת הרחובות בתנינים, נחשים וחיות אחרות שבורחים מהנהר שעולה על גדותיו ומחפשים מחסה באזורים אורבניים. כוחות חירום והצלה משתמשים בסירות, סירות מנוע, מסוקים ומשאיות זבל כדי לחלץ תושבים מאזורים מוצפים בטאונסוויל. (גרדיאן)
ארה"ב: חמישה הרוגים בהתרסקות מטוס קל אל תוך בית פרטי בקליפורניה
סוריה: נשיאי רוסיה טורקיה ואיראן ייפגשו בשבוע הבא על מנת לדון במצב המתוח בסוריה * נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי ייפגש עם מנהיגי טורקיה ואיראן ביום חמישי הבא, במלון "הים השחור הרוסי" בעיר הנופש סוצ'י., על מנת לדון במצב המתוח בסוריה. * שלוש המדינות הצהירו כי הן מעוניינות לגבש הסכם פוליטי על מנת לסיים את המשבר במדינה מוכת המלחמה, אך בעוד שרוסיה ואיראן מגבות את הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד, טורקיה מבקשת להיאבק בשלטונו.
סומליה: לפחות 11 נהרגו בפיגוע במרכז קניות במוגדישו * לפחות 11 בני אדם נהרגו ועוד עשרה נפצעו בפיצוץ הרכב במרכז קניות במוגדישו בירת סומליה. המתקפה ככל הנראה בוצעה על ידי ארגון הטרור א-שבאב. מוקדם יותר דווח על שמיעת פיצוץ וזיהוי ענני עשן באזור, שנחשב לעמוס במסעדות ובחנויות. (רויטרס)
צ'אד: הצבא הצרפתי תקף מהאוויר לוחמים שחדרו מלוב * מטוסי קרב צרפתיים תקפו היום (שני) בצפון צ'אד לתמיכה בכוחות מקומיים שפעלו להדוף לוחמים בלתי מזוהים שחצו את הגבול עם לוב. בהודעתו הודיע הצבא הצרפתי כי הוא תקף "40 טנדרים של לוחמים חלושים מלוב שחדרו לטריטוריה של צ'אד. ההתערבות בוצעה לבקשת הרשויות בצ'אד לעצירת ההתקדמות העוינת". (וואלה)

צרכנות

משרד הכלכלה: מחיר הלחם בפיקוח עלה ב-3.6% * עליית מחירי הלחם האחיד המפוקח, עליה הכריז משרד הכלכלה לפני חודשיים, נכנסה לתוקפה אתמול, ומחירו של לחם שחור פרוס וארוז יעלה ב-3.6% ל-7.11 שקלים כולל מע"מ. מחירה של חלה ומאפה שמרים עלה גם הוא באותו שיעור, ויעמוד על 5.17 שקלים כולל מע"מ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן