Skip to content

מיני פסטיבל חורף בסימן שוברט בימקא ירושלים

זמרי הבאס-בריטון הגדולים בעולם רנה פאפה ורוברט הול, הפסנתרנים סאנווק קים ואלנה בשקירובה, הכנר מיכאל ברנבויים, הויולן הרטמוט רוהדה, הבאסיסט יוסף אברהם והצ'לן גבריאל שוואבה - יופיעו בשלושה קונצרטים באולם ימקא בירושלים. מחזור השירים האהוב של שוברט "מסע חורף" יכלל בפסטיבל החורף הזה עם זמר האופרה רנה פאפה שיקיים רסיטל בכורה בישראל. מנהלת אמנותית: אלנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתאריכים 7-9 בפברואר יקיים המרכז למוסיקה ירושלים בשיתוף עם הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית מיני פסטיבל חורף בסימן המלחין פרנץ שוברט ובניהולה האומנותי של אלנה בשקירובה.

אלנה באשקירובה בפסטיבל חורף בירושלים צילום: ניקלאי לונד

פסטיבל החורף מתקיים זו השנה השנייה ברציפות. במסגרת הפסטיבל יתקיימו שלושה קונצרטים, בהם יבוצעו מיצירותיו האהובות של שוברט. בקונצרטים ישתתפו  מוסיקאים בינלאומיים מהטובים בעולם: הזמרים רוברט הול ורנה פאפה, הפסנתרנים סאנווק קים ואלנה בשקירובה, הכנר והויולן מיכאל ברנבויים, הויולן הרטמוט רוהדה, הבאסיסט יוסף אברהם והצ'לן גבריאל שוואבה.

רוברט הול צילום: דן פורגס

את הפסטיבל יפתח הזמר הנהדר רוברט הול, שיבצע ביחד עם הפסנתרן הקוראני הצעיר סאנווק קים את מחזור השירים האהוב של שוברט, "מסע חורף".  

דניאל בארנבוים צילום יאניק פרין

בקונצרט השני יבוצעו יצירות מופת מהספרות הקאמרית של שוברט: שלישייה אופ' 99 וחמישיית "דג השמך", בביצוע הכנר מיכאל ברנבויים, הויולן הרטמוט רוהדה, הבאסיסט יוסף אברהם, הצ'לן גבריאל שוואבה והפסנתרנים אלנה בשקירובה וסאנווק קים.

רנה פאפה צילום: ג'יאנג צ'ן

את הפסטיבל יחתום רסיטל הבכורה של זמר האופרה הדגול רנה פאפה עם הפסנתרנית אלנה בשקירובה, ובו יבוצעו המחזורים "שירי מיכלאנג'לו" מאת הוגו וולף ו"אהבת המשורר" מאת שומן. כמו כן, תבוצע בקונצרט סונטת "ארפג'יונה" מאת שוברט בנגינת ברנבויים (בויולה) וקים.


אודות מיני פסטיבל החורף 2019

"במחזורי שיריו השונים הניח פרנץ שוברט במו ידיו את היסודות לז'אנר הליד כולו, ועד היום נחשב לאביו מולידו." אומרת אלנה בשקירובה, המנהלת האומנותית של המיני פסטיבל ומוסיפה: "בפסגת יצירתו בז'אנר עומד ללא ספק מחזור השירים "מסע חורף", מחזור השירים היפהפה והאהוב על רבים, שבו בחרנו לפתוח את הפסטיבל. בקונצרטים הנוספים ינגנו המוסיקאים הנפלאים שלנו ממיטב יצירות המופת של המלחין הדגול. בנוסף לכך נזכה לשמוע את זמר האופרה הנהדר רנה פאפה, אשר יבצע שני מחזורי שירים, מאת שומן ומאת הוגו וולף."

אודות הזמרים והנגנים

רנה פאפה, יליד דרזדן, זמר בס בעל שם עולמי וחבר האופרה הממלכתית של ברלין מאז 1988. בתחילת הקריירה שלו נתמך על ידי דניאל ברנבויים ובמהלכה זכה לפרסים רבים על הופעותיו באופרות השונות ברחבי העולם. ב- 2006  זכה על ידי " Opera News Awards" בתואר אחד מחמשת הדמויות המובילות בעולם האופרה. דיסק הסולו שהוציא ב- 2008 זכה בפרס  ECHO הנחשק.

רוברט הול, יליד רוטרדאם,  הוא אחד מזמרי הבס-בריטון החשובים בעולם. הוא מופיע בקונצרטים, רסיטלי לידר ומופיע על בימות האופרה הנחשבות ביותר. הוא מופיע בקביעות עם האופרה הממלכתית של ברלין תחת ניצוחו של בארנבויים. בנוסף הוא מלחין בעצמו יצירות הכוללות לידר ויצירות לפסנתר, אשר הוקלטו על גבי תקליטורים.

אלנה בשקירובה, מייסדת והמנהלת האומנותית של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים מעל ל-20 שנה.  מופיעה בקביעות עם תזמורות ידועות כגון הפילהרמונית של מינכן, תזמורת רדיו צפון גרמניה, הסימפונית הגרמנית ברלין, הסימפונית של וינה, התזמורת של פריז, הפילהרמונית הישראלית והסימפונית של שיקגו.

הפסנתרן הקוריאני סאנווק קים, בן 30 נחשב לאחד הפסנתרנים המובילים בדורו. קים זכה בפרסים בינלאומיים רבים, ביניהם האמן הצעיר ביותר שזכה בתחרות הפסנתר הבינלאומית של לידס, כאשר היה בן 18 בלבד. הופיע כסולן קונצ'רטו בתזמורות המובילות בעולם, ביניהן התזמורת הסימפונית של לונדון, התזמורת הסימפונית של רדיו ברלין. קים היה המוסיקאי הראשון שהתקבל לתכנית החונכות בבית בטהובן שבבון.

מיכאל ברנבויים, נולד בפריז בשנת 1985 והחל את לימודי הכינור בגיל 7. מ-2003 הוא הכנר הראשי בתזמורת דיוואן מזרח-מערב. כסולן ניגן עם התזמורת הקאמרית ע"ש מאהלר ועם התזמורת הפילהרמונית של מינכן. הופיע עם הפילהרמונית הישראלית, תזמורת רדיו צפון גרמניה ועם התזמורת הסימפונית שיקגו. כנגן של מוסיקה קאמרית השתתף בפסטיבלים בינלאומיים חשובים רבים. בפסטיבל הזה הוא יופיע לראשונה גם בכינור וגם בויולה.


הרטמוט רודה הוא אחד מנגני הויולה האירופיים המובילים והמבוקשים ביותר. מופיע עם טובי הנגנים באירופה והוא חבר מייסד של "רביעיית מוצרט" המפורסמת אשר מופיעה ברחבי העולם וזכתה לפני מספר חודשים בטקס המוזיקה הגרמני הידוע, ה-Opus Klassik Awards

יוסף אברהם למד קונטרבס אצל אלי מגן, ברברה זנדרלינג ומיצינורי בוניה. ניגן עם תזמורות רבות כגון הקאמרית הישראלית, הפילהרמונית הישראלית, תזמורת רדיו צפון גרמניה ותזמורת מאהלר. מ-2004 חבר בתזמורת דיוואן מזרח מערב, ואף ניגן מאסטרו דניאל ברנבויים את חמישיית "דג השמך".

הצ'לן גבריאל שוואבההינו בין הצ'לנים המובילים של דורו. הוא בוגר האוניברסיטה לאומנויות בברלין, ניגן את הקונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי עם התזמורת הסימפונית של רדיו ברלין, והופיע עם תזמורת הפילהרמונית של בריטניה, וכן עם תזמורת הפילהרמונית הרדיו של NDR והסימפוניה המלכותית הצפונית.

תוכנית המיני פסטיבל

קונצרט I – מסע חורף

יום ה' ,7.2.2019, בשעה 20:00

רוברט הול בס בריטון

סאנווק קים פסנתר

שוברט: "מסע חורף", ד' 911

 

קונצרט  II – תכנית קאמרית

יום ו, 8.2.2019,בשעה 20:00

אלנה בשקירובה פסנתר

סאנווק קים פסנתר

מיכאל ברנבוים כינור

הרטמוט רוהדה ויולה

גבריאל שוואבה צ'לו

יוסף אברהם קונטרבס

 

שוברט:  שלישיית פסנתר מס' 1 בסי במול מז'ור, אופ' 99

שוברט: חמישיית פסנתר בלה מז'ור, ד' 667, "הפורל" ("דג השמך")

 

 

קונצרט  III – רנה פאפה

מוצ"ש, 9.2.2019 ,  בשעה 20:00

רנה פאפה בס

אלנה בשקירובה פסנתר

מיכאל ברנבויים ויולה

סאנווק קים פסנתר

שוברט: "סונטת ארפג'יונה" ד' 821

הוגו וולף: "שירי מיכלאנג'לו"

שומן: "אהבת משורר", אופ' 48

 

 

לרכישת כרטיסים: 02-6241041, [email protected]


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן