Skip to content

"לשחות או לא להיות" יפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-16

סרטו של ז'יל ללוש, מועמד לעשרה פרסי סזאר, ויפתח את פסטיבל הקולנוע ב-14 במרץ, 2019
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המהדורה ה-16 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי תפתח ביום חמישי, 14 במרץ, 2019, בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, חולון, הרצליה, שדרות, בית התרבות סביון, בגלובוס מקס אשדוד ובסינמה סיטי נתניה, ותנעל ב-30 במרץ, 2019.

"לשחות או לא להיות" – הסרט הפותח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי

תוכנית הפסטיבל משלבת בין סרטים מצליחים בביקורות ובקופות מהשנה האחרונה, בצד כמה קלאסיקות מרגשות. רבים מסרטי הפסטיבל מועמדים לפרסים רבים במסגרות שונות, פסטיבלים ותחרויות סיכומי השנה.

את הפסטיבל יפתח אחד הסרטים הטובים והמצליחים של השנה בצרפת "לשחות או לא להיות", אשר מועמד לעשרה פרסי סזאר, בהם פרס לסרט, לבמאי, לתסריט ולארבעה פרסי משחק. זהו סיפורה של חבורת גברים בראשית משבר גיל הארבעים המקימה נבחרת של שחייה צורנית. בדרכם אל התחרות, לומדים על המשברים, השמחות, הקנאות וההתמודדות של כל אחד ואחד מהם ושל הנשים בחייהן, הנשים הפרטיות ושתי מדריכות הקבוצה. הבמאי ז'יל ללוש אסף לסרטו כמה מן השחקנים הבולטים בקולנוע הצרפתי, ובהם מתייה אמלריק, גיום קאנה, בנואה פולוורד, ז'אן הוג אנגלד, וירז'יני אפירה, לילה בקטי ו-מרינה פוייס.

ללוש אף יגיע לישראל לכבד כמה מההקרנות של הסרט בפסטיבל. הסרט יוצא לאקרנים ברחבי הארץ מיד עם תום הפסטיבל, החל מ-04 באפריל, 2019. ללוש בן למשפחה יהודית, מוכר בעיקר מעבודתו כשחקן ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים בצרפת. לכבוד בואו, יוקרנו בפסטיבל שני סרטים נוספים בהשתתפותו.

סרט צרפתי מודרני נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "שקרים לבנים קטנים" (2010) בבימויו של גיום קאנה, שחקן נוסף שצבר גם ניסיון בבימוי. זוהי דרמת אנסמבל בה מופיעים כמה מגדולי שחקני הקולנוע של צרפת, ובהם ז'אן דוז'רדן, מריון קוטיאר ו-פרנסואה קלוזה. בימים אלה עובדים על סרט ההמשך לסרט שצפוי לצאת בצרפת בעוד כמה חודשים. סרט נוסף הוא "בידיים טובות" של ז'אן הרי, שלו שש מועמדויות נוספות לסזאר, הינו דרמה מרגשת. תיאו התינוק בן יומו ננטש על ידי אמו ועד שימצא פתרון הוא עובר למשפחת אומנה של ז'אן (קלוד ללוש) ובני משפחתו. במקביל אליס שחולמת להיות אמא מקבלת הודעה משירותי הרווחה להתכונן לתפקיד החשוב בחייה.

אלה אינם הסרטים היחידים שמתמקדים בנושא המשפחה, השנה זוהי תימה המרכזית בסרטי הפסטיבל: "קלייר דרלינג" של ז'ולי ברטוצ'לי, בכיכובן של קתרין דנב ובתה קיירה מסטרויאני, מספר על אישה הבטחה כי יומה האחרון הגיע והיחסים המורכבים עם בתה. "אמנדה" של מיכאל הרס, מציג את סיפורו של דויד בן ה-24 הנאלץ להתמודד עם האחריות על אחייניתו בת ה-7. "לולה ואחיה" של ז'אן פול רוב על פי תסריט של הסופר דויד פונקינוס מספר על לולה, בנואה ופייר שלושה אחים שמגלים שוב שאין דבר חשוב יותר ממשפחה. "צילום משפחתי" של ססיליה רואו בכיכובה של ונסה פאראדי עוסק בשלישיית אחים נוספת, גבריאלה, אלזה ומאו, שלא מתקשרים ועקב ההלוויה של סבם נאלצים להיות יחד ולנסות להחליט מה עושים עם הסבתא. "המעבר לאהבה" הוא סרטם הראשון של צמד השחקנים רומן בורנג'ה ופיליפ ריבו, המועמד לפרס הסזאר לסרט הביכורים. השניים מביאים למסך את סיפור חייהם, שני שחקנים, עם שני ילדים שמחליטים על פרידה, אבל כדי לא לפגוע בילדים הם עוברים לדירה שבנויה באופן מיוחד כך שבמרכזה נמצא חדר הילדים ומשני צידיו יחידות נפרדות להורים, המנסים לחיות את חייהם החדשים ולקיים סוג של משפחה אלטרנטיבית.

"המעבר לאהבה" – סרט ביכורים מרתק

הסרט "על המשמר" מפגיש על המסך שתי כוכבות, אמא ובת – נטלי ביי ולורה סמט (לאחרונה הן שיחקו יחד בפרק בסדרה "עשרה אחוזים"). סרטו של קסבייה בוואה עוסק במלחמת העולם הראשונה, בסאגה רחבת היקף המביאה את אימת המלחמה הנוראית ההיא מנקודת מבטן של הנשים שנשארו לטפל בחווה. "דרך האש" – אחת ההצלחות הגדולות בצרפת בחודשים האחרונים. בסרט פייר ניניי ואניאס דמוסטייה מרגשים כבני זוג המנסים להתמודד עם פציעתו של הבעל לוחם האש, סרט מרגש ומחמם לב, ועוד סרטים מרגשים נוספים.

"דרך האש" – מרגש ומחמם לב

לפני מספר שבועות הלך לעולמו המלחין מישל לגראן, שהלחין את המוזיקה לעשרות סרטים בצרפת ובהוליווד. שיתוף הפעולה הקולנועי הבולט שלו היה עם הבמאי ז'אק דמי, החל מן הסרט "לולה" בכיכובה של אנוק איימה והמשיך בסרטים המוזיקליים "האחיות מרושפור" ו-"הנסיכה בעור החמור", אך אין ספק שהשיא היה בסרט "מטריות שרבורג" אשר יוקרן בפסטיבל כמחווה ללגראן. גם הוא, כמו השניים הקודמים, בכיכובה של קתרין דנב. זוהי אופרה קולנועית בה כל הטקסט מושר, עם מוזיקה נפלאה וסיפור אהבה מרגש. הסרט יוקרן מעותק דיגיטלי חדש.

שלוש הקלאסיקות האחרות הן סרטו של ז'אק ריווט: "פריז שייכת לנו", סרטו של  ז'וליאן דוביבייה: "פפה לה מוקו" – סרט הפשע עם ז'אן גאבן, והדובדבן שבקצפת: "חגיגה במאי" סרטו של לואי מאל בכיכובם של מישל פיקולי ומיו מיו.

"פריז שייכת לנו" – קלאסיקה קולנועית

סרט הנעילה השנה של הפסטיבל יהיה "זה בידיים שלך" בכיכובם של ז'ול בן שטרית ו-למבר ווילסון. הסרט מספר על פסנתרן צעיר ומחונן שמסתבך בעולם הפשע ונערך לקראת תחרות יוקרתית שיכולה לשנות את חייו.

"זה בידיים שלך" – הסרט הנועל את הפסטיבל

הסרטים מתורגמים לעברית, ורובם מתורגמים גם לאנגלית.

הפסטיבל מופק על ידי חברת ההפצה עדן סינמה בע"מ בראשות קרולין בונה והמכון הצרפתי בישראל ונערך בחסות יוניפרנס פילמס, המכון הצרפתי בפריז ועיריית תל אביב-יפו מחלקת מופעים.

לרשימת הסרטים המלאה ולפרטים נוספים כנסו לאתר הפסטיבל: https://festival-cinemafrancais.co.il 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן