Skip to content

סרטי נשים בערוץ 10 וקומדיית מצבים ישראלית בערוץ 1

 סדרת סיטקום חדשה וסדרת המשך ל'עמוד האש' ול'תקומה' בערוץ 1 וסרטי  נשים לכבוד יום האשה הבינלאומי בערוץ 10. אלה ההבטחות לתקופה הקרובה. דרישות התוכן של ערוץ 1 מחייבות אותו לצאת להפקות חוץ בעיתוי נוח במיוחד, שבו, במסגרת ניקוי אורוות שמבצעת ההנהלה החדשה, הופסקה גם כהונתו של איתי לנדסברג כמנהל מחלקת התעודה עטור הפרסים של הרשות  מאת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 סדרת סיטקום חדשה וסדרת המשך ל'עמוד האש' ול'תקומה' בערוץ 1 וסרטי  נשים לכבוד יום האשה הבינלאומי בערוץ 10. אלה ההבטחות לתקופה הקרובה. דרישות התוכן של ערוץ 1 מחייבות אותו לצאת להפקות חוץ בעיתוי נוח במיוחד, שבו, במסגרת ניקוי אורוות שמבצעת ההנהלה החדשה, הופסקה גם כהונתו של איתי לנדסברג כמנהל מחלקת התעודה עטור הפרסים של הרשות 

מאת אורה עריף כץ

ערוץ 1 הודיע על החלטת ועדת התוכן שלו לפנות לקבלת הצעות מיוצרים חיצוניים להפקת מספר תכניות חדשות ובהן תכנית לביקורת התקשורת, תכנית אירוח לילית יום-יומית, סדרת דרמה על משה רבנו, תכנית לחיילים, תכנית אירוח לערב שבת אחרי ה"יומן", סיטקום ישראלי חדש ותכנית מצעד פזמונים שתסרוק את השמעות המוסיקה הישראלית ברדיו, בטלוויזיה ובמדיומים אחרים.

כהמשך לסדרות הדגל "עמוד האש" ותקומה" הוחלט להציע לגורמי חוץ לצאת להרפתקאה של הפקת סדרה חדשה על ארץ ישראל, שתהייה חלק מטרילוגיה.

יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת אמר לחברי ועדת התוכן כי מדובר בתפיסת שידור חדשה המיועדת למשוך צופים על ידי מיתוג מחודש של הערוץ הראשון: "להפוך אותו לרלוונטי ואטרקטיבי". חלק מהמהלך יתבצע, לדבריו, באמצעות יצירת רצועות שידור קבועות עם תכני תעודה ודרמה, לצד תכניות בידור ותרבות.

לאה גולדברג

וברשות השנייה הוחלט להקדיש רצועת שידור קבועה  לאורך שמונה שבועות, במהלכם יוקרן מדי מוצאי שבת בערוץ 10 סרט אודות נשים. הקרנת הסרטים תחל ב-10 במארס, בשעה 23.20, וכך מדי מוצאי שבת עד ל-28 באפריל.

הסרטים, העוסקים בעולמן הרגשי והתרבותי של נשים, בהן דמויות היסטוריות, יוקרנו לרגל אירועי יום האישה הבינלאומי .

סרטים אלה הם תוצר של הנהגת מכרז קבוע שמפרסמת הרשות השניה מאז שנת 2010, ליצירת סרטים תיעודיים בנושא יום האישה הבינלאומי. בשנת 2012 נבחר הסרט "בנות המהפכה" של הבמאים חן שלח ודוקי דרור. בשנת 2011 הוגשו לרשות למכרז זה כ- 18 הצעות שבימים אלו עוברות תהליך לקטורה שבסיומו יקבע הסרט שאותו תפיק הרשות. מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה ציין את חשיבות נושא העצמת נשים, כמו נושאים אחרים הנוגעים לרב תרבותיות של ישראל.
הסרטים יוקרנו במסגרת 'רצועה מהחיים'.

את הסדרה יפתח סרטו הדוקומנטרי של יאיר קדר אודות חיי  לאה גולדברג שהותירה אחריה כמאה ספרים, מפרי יצירתה. חייה מתוארים דרך חמישה בתים, ובאמצעות שיחות עם חבריה ואיסוף חומר ארכיוני.
הסרט השני בסדרה הוא מירל'ה, בבימוין של ורד ברמן, דינה כהנוביץ' ועדנה נחום מ'שש הפקות': כולן יוצאות הערוץ הראשון. מירל'ה  בת ה- 36, שבה אל הוריה הביולוגיים בגיל 18 לאחר שננטשה בלידתה בגלל נכות קשה וגדלה במוסדות ובמשפחות אומנה.  את ילדותה העבירה בבית החולים אלי"ן עד גיל 27, שם לימדו אותה לעשות שימוש בבוהן רגלה והיא הפכה להיות גרפיקאית. היא החליטה גם ללדת והיום היא אם לבן, אבנר, שאת חיבוקיו היא נאלצת לחלוק עם מטפלת. אמה אינה מוכנה להפגש עימה, אך היא החליטה לתת צ'אנס לאמהות. 

 הסרט השלישי בסדרה הוא 'פלשטקס' הממתמקד בנשים בנות שבעים-שמונים ומעלה המנסות להעלות מופע מחול מקצועי בהדרכת הכוראוגרפית גלית ליס, בו הן קוראות תיגר על הגיל עצמו ומגבלותיו. במאי: עפר ינוב, הפקה: ענת קנדל ועפר ינוב, פנס בודד הפקות.

הסרט 'ליה' מוקדש לביוגרפיה של ליה ואן ליר, כלת פרס ישראל לשנת 2004, החל מילדותה ברומניה ולאורך שבעים שנים מחייה. בימוי: טלי גולדנברג, הפקה: אמיר הראל .

הסרט 'כנרים' מתאר את סיפורו הייחודי של בית ספר למוזיקה, "המוזיקאים של המחר", שהקימו אנה רוסנובסקי ומקסים ונקרוב, שניהם כנרים מחוננים ומוערכים, בלב לבו של שיכון ד' בטבריה, שכונה מוכת אבטלה ועוני שבה נותנים צ'אנס לדור המחר. במאי: אלכס גנטלב, הפקה: נורית קידר.

'פנינה פיילר אחות קומוניסטית' על פנינה בת ה-85 מקיבוץ יד חנה שהזדהה עם הקומוניזם, הצופה בצער בהתפרקות החלום הקיבוצי. בימוי והפקה: דליה מבורך ודני דותן, אליל תקשורת.

'אשת החצר' הוא סרט המוקדש לרבקה פאלוך, עיתונאית חרדית שהייתה יועצת ראש הממשלה אריאל שרון לענייני דת, אמא לשבעה שבוחשת גם בקלחת הפוליטית.בימוי: אמנון בנימין , הפקה: עידן רגב הפקות.

הסרט האחרון בסדרה הוא 'כלות המדבר' העוקב אחר חיי צלמת חתונות בכפרים הבדואים בנגב. הסרט מגלה טפח מעולמם של הבדואים הצעירים  ואת שברן של הצעירות הבדואיות, המהלכות על חבל דק בין מסורת מדכאת למאבק ייחודי לעצמאותן, המתמקד בעיקר במלחמתן כנגד התפשטות הפוליגמיה בחברה הבדואית הצעירה. בימוי והפקה: עדה אושפיז.



 


2 Comments

  1. ישער
    11 במרץ 2012 @ 13:27

    הסרט הראשון על לאה גולדברג היה מעניין מאוד,
    חבל שהוא מוקרן מאוחר בלילה.
    במחשבה שנייה עדיף שיוקרן מאוחר משום שאינו מתנגש עם תוכניות רייטינג מובהקות.

  2. שרה
    7 במרץ 2012 @ 14:34

    יש תקוה לTV. מעודד מאד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן