Skip to content

מנדלבליט לנתניהו: לא דוחה את פרסומי החלטתי להעמדה לדין

במכתב קצר לפרקליטי ראש הממשלה דוחה היועץ המשפטי לממשלה בקיצור נמרץ את טענותיהם להשלמת חיקורים ועדויות נוספים ומייעץ להם להמתין לקבלת חומרי הליבה לאחר פרסום החלטותיו לפני שימוע, על מנת שיוכלו לטעון טענות כלשהן בנוגע לחומרי החקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מדלבליט דחה היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לזמן עדים נוספים לחקירותיו. במכתבו לפרקליטיו של נתניהו, בשם היועץ המשפטי לממשלה התייחס ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של מנדלבליט לפניות הפרקליטים עמית חדד, נבות תל צור וטל שפירא, שטענו כי "קיים חשש מפני הי שעמות יתרה של היועץ המשפטי לממשלה על חוות הדעת של פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) תוך פגיעה בעצמאות שיקול הדעת של היועץ". כמו כן טענו עורכי הדין כי "השילוב של היקפי החקירה הגדולים, מזה, ושל לחץ זמן מזב, מקים חשש להחמצת ראיות מזכות המצויות בחומר החקירה, כמו גם צהחמצת ראיות מזכות שהיו צריכות להיאסף במהלך החקירה, אולם לא נאספו".

(צילום Emil Salman, לע"מ)
(צילום Emil Salman, לע"מ)
מכתב היועה"מ לפרקליטי ראש הממשלה)
מכתב היועה"מ לפרקליטי ראש הממשלה)


"לעמדת היועץ המשפטי", כותב לימון בתגובתו, "בשלב בו  אנו נמצאים, לא נדרשות פעולות חקירה נוספות ויובהר כי בניגוד לנטען במכתבכם  לא הסתםק היועץ המשפטי לממשלה בלימוד המסמכים שהוכנו בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה)
אלא העמיק וחקר בעצמו בראיות גולמיות עצמן, ככל שהדבר נדרש להבנת מלוא התמונה הראייתית ואף ביקש הכנת מסמכים ממשלמים בסוגיותל מסוימות".
עוד נכתב כי "מטבע הדברים, בשלב הנוכחי טרם נחשפתם לחומרי החקירה שבידי רשויות אכיפת החוק, ולפיכך המידע שמצוי בידיכם הוא חלקי ביותר, בלשון המעטה, ובוודאי שאין בידכם מידע רשמי ומוסמך לגבי הסוגיות שנבדקו במסגרת החקירות או לגבי הגורמים שנחקרו לצורך בירור הטענות. מטעמים מובנים לא נרחיב דברים בעת הזו, אך די בכך שנציין כי כמה מהעדים המוזכרים במכתבכם, שלגביהם ביקשתם כי תגבה עדותם, דווקא מסרו עדות בחקירה. הכול נעשה על פי הדרוש לשם בירור האמת".

לסיום כותב עוזרו של מנדלבליט לפרקליטים כי "ככל שלאחר סיום בחינת החומרים יחליט היועץ המשפטי לממשלה כי הוא שוקל להעמיד את מרשכם (נתניהו) לדין פלילי, הרי שמרשכם יוזמן באמצעותכם לשימוע כמקובל וזאת לפני קבלת החלטה סופית בתוך כך לצורך השימוע …תועמד לרשות מרשכם הזכות לעיין בליבת החומר…"
או אז מסביר היועץ המשפטי לפרקליטים, "תוכלו לטעון טענותיכם ביחס לנפקותן ולמשקלן של עדויות כאלו או אחרות, וביחס לחוסר הראייתי ככל שעדיין תסברו שיש מקום לטעון טענה זאת".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מצער שהלחץ של השמאל והתקשורת כנראה גורם ליועמ"ש להיחפז ולהודיע על שימוע לפני הבחירות, בשעה שהאמת תצא לאור בתהליך השימוע רק אחרי הבחירות.
צר לי שהיועמ"ש דחה את בקשתי להתעמת עם עדי המדינה וגם את בקשת פרקליטיי לחקור עשרות עדים שלא נחקרו ושמוכיחים את צדקתי.
כל זה יקרה בתהליך השימוע שיתקיים רק אחרי הבחירות ושבו יתרסקו כל הטענות נגדי, כפי שקרה לטענות נגד אישי ציבור אחרים שיצאו ללא רבב לאחר שניתנה להם ההזדמנות להגן על עצמם."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן