Skip to content

הרמטכ"ל לראשי הצבא: היכנסו למוכנות מלאה ללחימה בעזה, באוויר, בים וביבשה

על רק איומי החמ"ל המשותף של ארגוני הטרור בעזה כי הם נערכים לתגובה במקרה וימשכו מקרי הרג של פלסטינים בעת התפרעויות על גדר המערכת, הורה רב אלוף כוכבי לצה"ל להיערך בהתאם. בצה"ל מערכים שקיימת סבירות גוברת להסלמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יממה לפני חידוש העימותים עם המתפרעים הפלסטינים במסגרת הפגנות ימי שישי ועל רקע איומים מרומזים של החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות בעזה והחמאס  הנוגעים לתגובה אפשרית אם יימשכו מקרי המוות של הפלסטינים בעימותים על הגדר, לפיהם  "האויב הציוני הוא האחראי על כל פגיעה בזכויות העם הפלסטיני ועליו לשאת באחריות זאת. לא נאפשר לישראל להמשיך לפגוע במשתתפים בצעדות השיבה שנעשות בדרכי שלום. כל הסימנים מצביעים על פיצוץ קרוב לאור המשך המצור, לא נקבל את זה שהעם שלנו מת מרעב ומצמא. על המתווכים להפעיל לחץ רב יותר על ישראל, כדי שמה שהוסכם עליו ייושם", לשון ההודעה.
הנחה ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי את ראשי הצבא לרכז את המאמצים למען מוכנות מלאה בנושא רצועת עזה, באוויר ביבשה ובים.

רא"ל כוכבי בעת סיור על גבול הרצועה (צילום: דובר צה"ל)
רא"ל כוכבי בעת סיור על גבול הרצועה (צילום: דובר צה"ל)

במסגרת המוכנות, ציין כוכבי כי מדובר בזירה הנפיצה ביותר בחודשים הקרובים. המוכנות תתבטא גם במתן מענה לאיום הרחפנים וכן לטרור בלוני ועפיפוני התבערה.

בצה"ל מעריכים כי הסבירות למלחמה יזומה בעזה או נגד איראן נמוכה, אך קיימת סבירות גוברת להסלמה בעיקר מרצועת המחבלים, עזה.

אזור נוסף, בו קיים חשש כבד להסלמה, הוא יהודה ושומרון. על פי הערכות הצבא, הערבים ינסו "להבעיר" את השטח ולייצר פרובוקציות.

בנושא איראן, מעריכים בצה"ל כי כעת קיימת הזדמנות היסטורית לישראל להגביר הלחץ על המשטר ולהצר צעדיו. התקיפות הרבות בסוריה בתקופה האחרונה הניבו הישגים רבים ובמוקד ההישגים – מניעת התבססות איראנית באזור ומניעת דיוק חרושתי של חיזבאללה בלבנון. 

בשנה הקרובה, אומרים גורמים בצה"ל, התקיפות יימשכו וצפויות להיות אף יותר יעילות ונפיצות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן