Skip to content

אנטישמיות או מניפולציה?

אנטישמיים כמו איסלמופובים, כמו הומופובים או מיזוגנים קיימים בכל חברה, וגם אם נתעב אותם הרי שהם עדיין יהיו והיו שם לאורך כל ההסטוריה. לקחת מספר בודד של אירועים כדי להכתים תנועת מחאה שהשלטון איננו מצליח להתמודד איתה מריח באופן חריף ממניפולציה תקשורתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחרונה רבים הדיווחים על עליה באנטישמיות בצרפת. 74 אחוז לפי הגורמים האחראיים בישראל. האם יש בזה משהו? או שמדובר בניצול ציני של שנים שלושה אירועים על מנת לפגוע בתנועה העממית של צהובי האפודים?

צהובי האפודים במארסיי - אף מילה על יהודים.

ראשית רצוי להבין מי אלו צהובי האפודים ולהבין שאין בינהם שום אחידות פרט לשני אלמנטים. הדרישות הלגיטימניות ממקרון להפסיק העמסת מיסים ולחלק את המעמסה הפיננסית באופן הוגן בין העשירים לעניים. והשניה היא העובדה שכולם לובשים אפודים צהובים…

כאן נגמרת האחידות. בין צהובי האפודים תמצאו גמלאים וסטודנטים, גברים ונשים, מוסלמים, יהודים ונוצרים, שחורים ולבנים וכן הלאה. סקאלת הדיעות הפוליטיות רחבה ונעה מן השמאל האנארכיסטי ועד הימין הרויאליסטי הדורש חזרה לימי המלוכנות. מעבר לכך שאין תיאום בין צהובי האפודים בעיר אחת לשניה ואין לתנועה הנהגה. כך שכל נסיון להכליל הוא מיותר, לא נכון ו/או מגמתי.

ציור צלבי הקרס על דיוקנה של סימון וייל איננו בדיוק אינדיקטור לאנטישמיות אחרי הכל מדובר באדם בודד, וגם 80 צלבי קרס בבית קברות באלזאס הוא עבודה של אדם אחד או שניים. שגם הללו לא ממש טרחו להבהיר, מיהם ומהם והיות ואיש לא נתפס, אני לא ממש מתרגש. גם תקיפתו המילולית של אלן פינקלקראוט הוגה דעות מכובד (ואיסלמופוב גדול ומוכר) ממוצא יהודי על ידי קבוצת צהובי אפודים איננו אומר הרבה והיקף הפרסום של האירוע מעורר חשד שהוא נופח עד זרה במכוון. הלכה למעשה איש לא תקף אותו פיזית ושלושה אנשים קראו לעברו יהודי מסריח (לטענתו) וציוניסט (מה שנכון נכון). ופינקלקראוט מייצג עבור צהובי האפודים את… הממסד שטיפח אותו, והממסד איננו ברוך בין באי ההפגנות. בין אם מדובר באנטישמיות ובין אם לאו אם אכן עלה מספר האירועים האנטישמיים ב- 74% הרי שמדובר במקרים בודדים (אחרי הכל בצרפת חיים 70 מיליון איש), הטרולים שלי, שמקבלים משכורת ומידע ממישהו, שהאמת איננה נר לרגליו,  מדברים על 500 אירועים ב- 2018 בינהם על רצח יהודים על ידי מוסלמי (???) אולי הם יודעים משהו שאני לא יודע. אחרי הכל אני רק יהודי שחי בצרפת  מה אני מבין ?

אנטישמיים כמו איסלמופובים, כמו הומופובים או מיזוגנים קיימים בכל חברה, וגם אם נתעב אותם הרי שהם עדיין יהיו  והיו שם לאורך כל ההסטוריה. לקחת מספר בודד של אירועים כדי להכתים תנועת מחאה שהשלטון איננו מצליח להתמודד איתה מריח באופן חריף ממניפולציה תקשורתית, ואכן הבוקר פורסם היכן שלפתע פתאום 52% מהצרפתים רוצים בפירוק התנועה וחיסול המחאה, מעניין כי שבוע קודם לכן עדיין זכתה התנועה לתמיכה של 74% מהציבור.

פגיעה בקרדיט הציבורי דרך אמצעי התקשורת המסורתיים התלויים, בין הייתר, בהזרמת חמצן פיננסי בשלטון, הוא תרגיל די נפוץ של שלטונות המערב. בישראל ניתן לראות זאת ביתר בהירות. בצרפת החרדה מפני אנטישמיות מחמירה את המצב.

מה שנכון הוא שלצרפתים (גם המוסלמים שבהם) אין שום בעיה עם יהודים, אבל לרבים מהם, בשמאל הצרפתי יש ועוד איך בעיה עם ציונים. הם רואים בציונות, ודי בצדק כאחראית לבעיה הישראלית פלשתינית. ואכן פינקלקראוט עצמו מעיד שקראו לו ציוני והוא אכן ידוע בתמיכתו בישראל.

אבל כדי להבין קצת יותר את השוני בין קבוצות צהובי האפודים השונות. הרי לכם מספר אירועים שמציגים את גודל הבעיה:

לפני כחודש הועלה סרטון וידאו כיצד קבוצת צהובי אפודים בטולוז נדמה לי מקיאים מתוכם שני מחרחרי ריב מהימין הקיצוני שהחלו קוראים קריאות כנגד יהודים. דובר קבוצת צהובי האודים הזו פנה אל קהלו ואמר: "הסכסוך הישראלי לפשתיני הוא לא הסיבה שאנחנו כאן, אני אישי בעת הפלשתינים, אבל זו לא המלחמה שלנו, וחובה עלינו לסלת את הגורמים הללו מתוכינו". – ואכן איש הימין הקיצוני הוסגר למשטרה והואשם בגזענות והושלך לכלא.

בפאריס נכנסו לקרב בינן לבין עצמן שתי קבוצות צהובי אפודים, האחת מכילה את חברי הגוש השחור (the black block) שרוב חבריה הם אנשי ה"אנטיפה" (למי שלא יודע אנטיפה הוא קיצור לאנטי פשיסטי) והשניה שייכת לארגון הימין הקיצוני הרויאליסטי. כך שבאמצע ההפגנה התנהל קרב צהוב מול צהוב.

אישית אני צועד עם צהובי האפודים כבר 14 שבועות, ומכיר את רובם, בעיקר את הפעילים היותר דומיננטיים. ויכול להעיד שמעולם, לפחות לא במארסיי, לא נשמעו קריאות אנטישמיות והקריאה היחידה הרלוונטית היא NOUS SOMMES TOUTS LES ENFANTS DE MARSEILLE – אנחנו כולנו הילדים של מארסיי. בין הצועדים תמצאו הרבה מאוד יהודים, הרבה מאוד מוסלמים, בקיצור צרפתים מכל הצבעים והמינים.

אז נכון שהתארגנות שכזו פותחת פתח לכל ארחי פרחי עם דיעות קיצוניות, אבל להאשים תנועת מחאה עממית בהיקף ובגיוון שכזה באנטישמיות זו במקרה הטוב חוצפה במקרה הרע מניפולציה תקשורתית יזומה, של שלטון חסר אונים שאיבד את השליטה על השטח ומנסה להעכיר את האווירה בשיטות הכל כך מסורתיות כל כך שקופות ש… זה לא עובד בצרפת.

איפה ועל מי זה כן עובד? על הישראלים , התקשורת הישראלית ששה ושמחה לפרסם את הלכלוך חסר הבסיס הזה. כי יש מי שצורך זבל בישראל ובכמויות. וכמובן זהו הקלף האחרון של מקרון שניסה כבר הכל כדי לחסל את צהובי האפודים. הוא ניסה כוח, ניסה עוד יותר כוח, ניסה הרבה כוח, התקפת טרור (שצרפתים רבים רואים בה ייזמות ממשלתית) הוא ניסה לקנות את העיתונות (5.1 מיליארד יורו הוא העביר לתקשורת המינסטרימית) הוא רכב על כל גל אפשרי ועכשיו הוא מנסה את הקלף האחרון והמסוכן מכולם, האנטישמיות, ואם אכן יכריז, כמו שהבטיח,  שאנטי- ציונות היא אנטישמיות, הרי שאז באמת תצוץ האנטישמיות. כי החיבור בין יהודי וציוני הוא קטלני, ולא רצוי. וגם לא הגיוני. הרי יהודי שחי בצרפת מבחירה ולא עולה ארצה הרי שהציונות ממנו והלאה (ולא חשוב מה הוא טוען) ויהודים כמוני שמראש לא רואים עצמם ציונים הרי שמקרון כופה עלינו דיעה וזיקה לא לנו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן