Skip to content

"הבטחה עם שחר": החיים המופלאים של רומן גארי

הבמאי אריק ברבייה צובע את המסך עם "הבטחה עם שחר" כסיפור אפי ענק • הסרט הוא עיבוד של הרומן האוטוביוגרפי של הסופר הצבעוני רומן גארי, כשפייר ניניי, ובמיוחד שרלוט גינסבורג, שולטים ביד רמה ובהרבה כריזמה לאורך כל הסרט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "הבטחה עם שחר" הוא הרפתקה אפית, ארוכה ומלאת פתלתלים והפתעות. הבמאי אריק ברבייה יצר הפקה קולנועית ענקית ומרשימה, תוך שהוא מתמודד עם רומן גארי – יוצר וקאנון בספרות הצרפתית, כשספרו תחת אותו שם זכה לאינספור שבחים על ידי הציבור הרחב.

"הבטחה עם שחר": הרפתקה אפית מרשימה
.

בהפקה המוערכת בכ-20 מיליון אירו, "הבטחה עם שחר" צולם בלא פחות מחמש מדינות, תוך שחזורים של פולין בתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת, דרך מדבריות אפריקה ועד למקסיקו. הצילומים היפהפיים משלימים ללא ספק את מילותיו הספרותיות של גארי, כשהדימויים עוצרי נשימה. צרפת של לפני מלחמת העולם השנייה צבעונית ויפה, לעומת המדבריות היבשים של אפריקה, שמזכירים מאוד סצינות מהסרט "הפצוע האנגלי" (1996). נופים יפים אלה מלווים אפקטים ממחושבים מרשימים, וזאת כדי ליצור מחדש את אווירת לחימה האינטנסיבית של מלחמת העולם השנייה.

לצד סצינות פעולה שלו, "הבטחה עם שחר" הוא מעל לכל סיפור מלא תשוקה בין אם ובנה. לשם כך, שרלוט גינסבורג מדהימה כאם פולנית אקסצנטרית, מצחיקה וטראגית להפליא. השחקנית עוטפת את הסמל האייקוני של אימא יהודיה פולנייה בדייקנות, ובצרפתית עם מגע של מבטא זר. כדי לדמות את גארי, פייר ניניי נכנס לנעליו הגדולות של הסופר באופן מרשים למדי, ולכאורה מצליח להגשים היטב את אורך רוחו של גארי. עם זאת, הוא מופיע רק אחרי שעה מן הסרט, כשלפניו, יש להצדיע לתעוזה היפה של שני שחקנים צעירים, נמו שיפמן ובמיוחד פאבל פוכאלסקי, שמשחקים גארי צעיר ומלא חיים.

"הבטחה עם שחר" הוא סרט עם מטען רגשי יפה שמחזיק את הצופים מתחילתו ועד סופו. העלילה מטורפת ולפעמים אף קשה להאמין לה – אך כך גם היו חייו של גארי. הבמאי מעיף אותנו אל מעגל הטירוף ההרסני, שבסופו של דבר הוביל את הסופר להצליח, אבל גם הוביל לקצו. עבור הצופים, ההבטחה לסרט עשיר וטוב – מתקיימת.

XXX

___
הבטחה עם שחר | Promise at Dawn | La promesse de l'aube
בימוי: אריק ברבייה
תסריט: אריק ברבייה, מארי איינאר
שחקנים: שרלוט גינסבורג, פייר ניניי, פאבל פוכאלסקי
מקור: צרפת
שפה: צרפתית, פולנית
באקרנים בישראל: 28.02.19
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 131 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן