Skip to content

נתניהו: אני נרדף פוליטית, השמאל ופקידי מערכת המשפט זוממים להפילני

את נתניהו לא עוצר כלום. לאחר יום קשה בו נמסרו לו כתבי החשדות שעל פי הן יואשם בפלילים - שוחד, מרמה והפרת אמונים, עלה לשידור והאשים כהרגלו את השמאל ו"משרתיו", פקידי מערכת המשפט, מפרקליט המדינה, פרקליטת מחוז תל אביב ועד ליועץ המשפטי לממשלה - כולם חברו יחדיו נגדו. סכיזופרניה פרנואידית?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעם הראשונה בתולדות המדינה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום בעבירת שוחד נגד ראש ממשלה מכהן: בתגובה עונה ראש הממשלה ותוקף את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את פרקליט המדינה שי ניצן ואת פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי ומאשימם בשיתוף פעולה עם השמאל שמטרתו היא הפלת ראש הממשלה וממשלתו.
היועץ אביחי מנדלבליט פרסם היום (חמישי) את החלטתו להעמיד לדין את בנימין נתניהו בשלושת התיקים נגדו, בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע. השימוע צפוי להתקיים רק לאחר הבחירות, שיתקיימו בעוד 40 יום. כבר בצהרי היום פנו פרקליטי הליכוד לבג"ץ בתביעה להוציא צו שיורה ליועה"מ ובית המשפט דחה את עתירתם. קודם לכן פנו פרקליטיו של נתניהו ליועמ"ש בבקשה לעכב את הפצת חומרי החקירה עד לאחר הבחירות, מחשש להדלפות. אך כתב החשדות הופץ לאחר שנמסר לידי הפרקליטים.

תיק 1000

בתיק 1000, שעניינו קבלת טובות הנאה מאיל ההון ארנון מילצ'ן, הודיע מנדלבליט כי נתניהו יועמד לדין בגין מרמה והפרת אמונים. "פגעת בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו, בכך שבעת שמילאת תפקידים ציבוריים, ובראשם תפקידך כראש ממשלת ישראל, בדרכים שונות, לעיתים על פי דרישה, באופן רציף, בכמויות ובהיקפים משמעותיים", כתב מנדלבליט לנתניהו בהכרעתו. זאת ועוד: "היקף טובות ההנאה שקיבלת בתקופה בת חמש שנים הוא גבוה מאוד" לדברי היועמ"ש, "לאורך שנים נתנו מילצ'ן ופאקר לנתניהו ורעייתו שרה טובות הנאה, בעיקר סיגרים ובקבוקי שמפניה בסך מצטבר של 956,801 שקלים".
מנדלבליט כותב לנתניהו: "במסגרת פעולותיך פעלת תוך ניגוד עניינים, הפעלת סמכויות שלטוניות תוך שקילת שיקולים זרים הנוגעים לטובתך האישית ולטובת משפחתך, הבאת להשחתת עובדי ציבור הכפופים למרותך וסטית מן השורה". עוד נכתב: "במעשיך אלו, עשית על פי החשד שימוש לרעה בתפקידך ובמעמדך ופגעת פגיעה מהותית וקשה בתקינות פעולותיו של המנהל הציבורי, בטוהר המידות של עובדי הציבור ובאמון הציבור בעובדי הציבור ובמשרתיו. למרות שכל המתואר לעיל מתאר מעשי שוחד, בחר היועה"מ שלא להעמיד לדין את נתניהו בעבירות של קבלת שוחד והודיעו כי "בשל מעשים אלו אני שוקל להעמידך לדין בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים".
הליכוד מסר בתגובה להודעה: "איש לא מופתע מהודעת היועץ, שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות. מדובר ברדיפה פוליטית".
נתניהו הגיב להאשמות בהצהרה פוליטית ששודרה בכלי התקשורת למרות היותה ללא ספק נאום בחירות שיועד בעיקרו לבייס הפוליטי שלו בליכוד ואמר: ""דבר חמור מאוד קרה היום במדינת ישראל". הוא הסביר כי "היועץ המשפטי לממשלה הוא בשר ודם", לכן הלחץ של השמאל הצליח. קרה היום דבר חמור ביותר בדמוקרטיה הישראלית. בפעם הראשונה בתולדות המדינה פותחים בשימוע כמה שבועות, כמה ימים, לפני הבחירות. כל אזרח ואזרח מבין שהעיתוי הזה הוא שערורייתי. הוא נועד להפיל את הימין מהשלטון ולהעלות את המשאל. אין הסבר אחר להתעקשות לזמן הזה. זאת המטרה שלהם – להסית את הציבור בעדינות כלפיי בלי שתהיה לי האפשרות להפריח את הטענות האלה עכשיו, אלא רק אחרי הבחירות. שלא יהיה לכם ספק – אני אפריח את כולן מההתחלה עד הסוף". "אני יודע שהרוב של מצביעי הליכוד זה לא ישפיע בכלל", אמר נתניהו, "אך מספיק שהיא תשפיע על מעטים כדי שהמשאל חלילה יעלה לשלטון. שידורים מיוחדים בתקשורת, חגיגות באולפנים. אני לא זוכר מתי השמאל היה כל כך מאושר. לא רק שתופרים תיקים, כבר תופרים חליפות. חשוב שלא יהיו אותן חגיגות שתפרו תיק לשר המשפטים הימני יעקב נאמן, לגיבור אמיתי של ישראל רפאל איתן, רמטכ"ל לשעבר, שתפרו תיק לאביגדור קהלני – שחטו אותם בתקשורת וחגגו באולפנים. גם נגדם היו תיקים מפורטים. איך זה נגמר במקרה שלהם ובמקרים רבים אחרים? זה נגמר בכלום. ואתם יודעים למה זה נגמר בכלום? כי לא היה כלום, כפי שאצלי אין כלום".

תיק 2000

בתיק 2000, מדובר בעסקה בתיק 2000, שבמרכזה עסקה בהסם עסקי שנרקם בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ערב בחירות 2015 לסיקור חיובי תמורת החלשת "ישראל היום".
מנדלבליט החליט כי ראש הממשלה יועמד לדין בגין מרמה והפרת אמונים. היועהמ כתב כי מעשיו של נתניהו פגעו פגיעה מהותית בטוהר המידות ובאמון הציבור. "הגם שלא ביקשת או התנית שוחד", כתב מנדלבליט לנתניהו, "ניצלת את הצעתו של מוזס במטרה להשפיע על אופן סיקורך בכלי התקשורת בקבוצת 'ידיעות אחרונות' בתקופת הבחירות, ולהימנע מפרסומים שליליים שיפגעו בך או במשפחתך, לפחות כל עוד השיחות ביניכם נמשכות, ובכך לשפר משמעותית את סיכוייך לשוב ולהיבחר לראשות הממשלה".
ולמרות זאת, בעוד נתניהו יואשם במרמה והפרת אמונים בתיק זה, ארנון מוזס יואשם במתן שוחד. "הגם שלא ביקשת או התנית שוחד", כתב היועמ"ש לנתניהו, "ניצלת את הצעתו של מוזס במטרה להשפיע על אופן סיקורך בכלי התקשורת בקבוצת 'ידיעות אחרונות' בתקופת הבחירות, ולהימנע מפרסומים שליליים שיפגעו בך או במשפחתך, לפחות כל עוד השיחות ביניכם נמשכות, ובכך לשפר משמעותית את סיכוייך לשוב ולהיבחר לראשות הממשלה". כאמור, בעוד נתניהו יואשם במרמה והפרת אמונים בתיק זה, מוזס יואשם במתן שוחד.

תיק 4000

בתיק 4000, שנחשב למרכזי מבין השלושה ובמרכזו העסקה לסיקור חיובי של רה"מ ורעייתו באתר וואלה, תמורת הטבות רגולטוריות לבעלי האתר שאול אלוביץ', החליט היועמ"ש להעמיד לדין את נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. בהכרעתו כתב מנדלבליט כי בין רה"מ לאלוביץ' התפתחה מערכת יחסים של תן וקח: "במקביל לכך שדרשת וקיבלת מבני הזוג אלוביץ' את המתת, ובהתאם לציפיותיו של אלוביץ', עסקת באופן עקבי בעניינים הנוגעים לעסקיו של אלוביץ". לפי היועמ"ש, פעולותיו של נתניהו לטובת אלוביץ' הניבו לאחרון לפחות 1.8 מיליארד שקלים.
" אתה ורעייתך דרשתם מבני הזוג אלוביץ' להתערב בתכני האתר והם נענו לדרישותיכם.."
מנדלבליט מפרט את הדרישות שהעביר נתניהו להתערבות בתכנים בוואלה, בין היתר "דרישות לפרסום ידיעות בעלות מסרים פוליטיים שחפצת בהפצתם לציבור, כגון דרישתך לפרסם בבולטות ובמשך שעות רבות סרטון מטעמך ביום בחירות 2015, בו התרעת כי 'הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפיות' וקראת למצביעי הימין להצביע עבור מפלגתך".
לפי מנדלבליט: "אין מדובר בשינוי סיקור נקודתי לטובת נתניהו, אלא בגיוס מערכתי ושיטתי של אתר וואלה לשינוי שיטתי של הסיקור. אלוביץ' יצא מגדרו ועשה כל שלאל ידו כדי לספק סיקור כמבוקש לנתניהו באתר וואלה, וזאת מתוך כוונה ברורה, העולה מחומר הראיות, לכך שבתמורה, נתניהו ינצל את סמכותו הביצועית וכוחו השלטוני כדי להיטיב מבחינה רגולטורית עם חברת בזק וחברות נוספות הנתונות לשליטתו".

הכל מזימות השמאל ופקידי מערכת המשפט להפיל אותי ואת שלטון הימין - נתניהו הערב (צילום מסך)
הכל מזימות השמאל ופקידי מערכת המשפט להפיל אותי ואת שלטון הימין - נתניהו הערב (צילום מסך)

"זה אבסורד להגיד ששלטתי באתר וואלה, שהוא אתר שמאל קיצוני", הגיב לכך הערב ראש הממשלה. וכהרגלו טען לרדיפה. "ומי האדם הראשון בהיסטוריה שמאשימים אותו בשוחד על סיקור חיובי? אותי. בנימין נתניהו, האדם הכי מושמץ בתולדות התקשורת הישראלית. מעניין שלא בודקים את שאר הפוליטיקאים שקיבלו ממוזס סיקור חיובי לטובת סגירת ישראל היום שהיה מכניס מיליונים לכיסו של מוזס". ראש הממשלה תהה: "אם סיקור אוהד זה שוחד, איך אפילו לא חקרו את יאיר לפיד שנפגש בחשאי עשרות פעמים עם מוזס, מפלגתו קידמה את החוק והוא קיבל מבול של כתבות בידיעות. הוא שאל" "איך יכול להיות שאני, שבלמתי את החוק הזה, אותי שוקלים להעמיד לדין ואותם אפילו לא חוקרים? עולם הזוי. או שהמסקנה היא שסיקור חיובי זה שוחד רק אם קוראים לך נתניהו. ומה עם פייק 1000? אותו אבסורד. הוציאו מאות מיליונים על חשבון משלמי המסים ומצאו סיגרים וחמגשיות. קשקוש. מנפחים את הסכומים במפוח ענק ומעמיסים הכל עליי".
נתניהו תקף גם את ליאת בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה שהובילה את החקירה, ואת פרקליט המדינה שי ניצן. "איך אפשר להסביר שליאת בן ארי, שדחפה לפרסם את ההחלטה דווקא לפני הבחירות, עצרה ב-2013 את החקירה נגד לבני בטענה אז שזאת התערבות בבחירת. האם זה רק מקרה שניצן 'הפלה לרעה אנשי ימין ובאופן שערורייתי עסק באכיפה בררנית נגדם'. אני מקווה שזה לא המצב עכשיו אבל דבר אחד ברור – יש חוק אחד ויש חוק לנתניהו. אני אומר לכם אזרחי ישראל, כל מגדל הקלפים הזה יקרוס לחלוטין. אני בטוח בזה ב-4000 אחוז. אני מתכוון להמשיך לשרת אתכם ואת המדינה כרה"מ עוד שנים רבות. אל תאמינו לכל הספינים. אבל זה תלוי בכם".

לחצו כאן וקראו את כתב החשדות המלאה

הודעת משרד המשפטים

קודם לכך נמסר ממשרד המשפטים על פירוט הנסיבות שהובילו להחלטות היועה"מ. בפירוט נמסר כי כזכור, בחודש דצמבר 2016, הורה היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה פלילית בעניינו של ראש הממשלה בפרשות 1000 ו-2000, בהמשך לבדיקה מקדימה סמויה שנמשכה מספר חודשים ואשר הפכה לגלויה בחודש יולי 2016. ראש הממשלה נחקר לראשונה על החשדות בפרשות 1000 ו-2000 בינואר 2017.
כזכור, באותו מועד נמסר על כך שהוחלט שאין בסיס להמשיך ולחקור טענות נוספות שנכללו בבדיקה המקדימה: טענה לקבלת מימון אסור בשנת 2009 לצורך הבחירות, טענה להטיית תוצאות הפריימריז של שנת 2009 במפלגת הליכוד, טענה לקבלת טובות הנאה בחו"ל ומימון טיסות על ידי בעלי הון, וטענות לגבי מימון כפול של טיסות לחו"ל.
בחודש יוני 2017 נפתחה חקירה גלויה של רשות ניירות ערך ב"תיק בזק", לאחר חקירה סמויה שקדמה לכך. חלק מהחשדות שנחקרו בתיק זה הפכו בהמשך ל"תיק 4000". בדצמבר 2017, היועץ המשפטי לממשלה אישר ביצוע השלמות חקירה ב"פרשת בזק", אשר נדרשו כדי לבדוק חשד לקשר אפשרי בין החשדות שעלו בתיק לבין ראש הממשלה.
בין לבין, באוגוסט 2017 נכרת הסכם עד המדינה עם מר ארי הרו (תיקים 1000 ו-2000).
בינואר 2018 , לאחר שהשלמות החקירה ב"תיק בזק" גיבשו חשדות למעשים פליליים מצד ראש הממשלה בתיק, עבר "תיק בזק" לטיפולו של צוות משולב של היחידה לאכיפה כלכלית במשטרה (יאל"כ) ורשות ניירות ערך ובפברואר 2018 נפתחה החקירה הגלויה בפרשה 4000, בגין חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות שבוצעו לכאורה ע"י ראש הממשלה וע"י שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק ואתר "וואלה". כן נחקרו בפרשה כחשודים רעיית ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו, בנו יאיר נתניהו, רעייתו של שאול אלוביץ', איריס אלוביץ', ומספר חשודים נוספים.
בחודשים פברואר ומרץ 2018, בהתאמה, נכרתו הסכמי עד המדינה עם שניים מהחשודים בפרשה "4000" – מר שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת בתקופה מושא החקירה; ומר ניר חפץ, אשר שימש בתקופה האמורה בתפקיד דובר משפחת נתניהו. מר חפץ סיפק ראיות גם לפרשות 1000 ו-2000, וכן לפרשת המעונות, בה הוגש כתב אישום נגד הגב' נתניהו.
חקירת המשטרה בתיקים 1000 ו-2000 הסתיימה בחודש פברואר 2018, אז הועברו המלצות המשטרה בעניינם לפרקליטות. ואולם, בין היתר לנוכח הראיות החדשות שעלו בעדותו של חפץ, נדרשו השלמות חקירה בתיקים אלו, אשר הסתיימו בחודש נובמבר 2018. בתחילת חודש דצמבר 2018, הושלמה גם חקירת תיק 4000, והמלצת המשטרה בעניין התיק הועברה לפרקליטות.
החקירות מראשיתן, לוו מקרוב, על-ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. חקירות 1000 ו-2000 לוו מלכתחילה ע"י פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), ובהמשך עברו לטיפול פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). חקירת תיק 4000 לוותה מראשיתה ע"י פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה)."

2 Comments

  1. יגאל אור
    4 במרץ 2019 @ 10:06

    ו-מה עם תיק 3000 ?!!! תיק הצוללות ?!
    2/ מה צריך לקרות כדי שמגפון ותנועות רבות נוספות תתאחדנה ?! לאגרוף גדול וחזק !!
    כמו למשל התנועה לטוהר המידות ..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן