Skip to content

נשות הכותל זועמות: המשטרה הפקירה אותנו וכעת משקרת במצח נחושה

לאחר שתפילות נשות הכותל הופרעו באלימות מילולית ופיזית מצד מאות חרדים ותלמידות סמינר חרדיות, טענה המשטרה כי הן הגיעו לייצר פרובוקציות. נשות הכותל סיפרו כי פנו מראש למשטרה ונענו כי עליהן לבקש את הגנת רב הכותל, זה שמעודד בשתיקה את ההתנגדות לתפילתן במקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ירושלים שככל הנראה לא נערכה כראוי, נוכח קריאות רבנים והרב הראשי לישראל לפעול כנגד ארון נשות הכותל שמגיעות מזה 30 שנה לרחבת הכותל להתפלל כל ראשון לחודש עברי, הגיבה לשאלות מגפון בדבר הגנתה על נשות הכותל במהומות הבוקר (שישי) לאחר שמאות מפגינים התעמתו הבוקר עם נשות הכותל בכניסה לרחבת הכותל המערבי כשהם קוראים לעברן קריאות גנאי, דוחפים ולדברי הנשים גם בעטו בהן,  בניסיון למנוע מהן את הגעתן לטקס התפילה החודשי שהן מקיימות בעזרת הנשים, כשהן עוטות טלית, תפילין וקוראות מספר התורה. כל זאת מבלי שמשטרת ישראל חצצה והגנה על זכותן להתפלל, במיוחד לאח ר תשובת היועץ המשפטי לממשלה שאשרר כי זכותן להתפלל כמנהגן מידי חודש ללא מפריע.
את ההפגנה החרדית אליה הגיעו  כששת אלפים הבוקר לרחבת הכותל ארגנה תנועת חזון, בשיתוף אלפי בנות סמינר אשר הגיעו מעשרות ישיבות, אולפנות, ישובים וערים ברחבי הארץ. את הההפגנה והתפילה המונית הוביל החזן נפתלי קמפה באמצעות מערכת הגברה, זאת למרות שהיועץ המשפטי לממשלה הנחה את שני הצדדים, נשות הכותל והחרדים שלא להשתמש במערכות הגברה לצרכי התפילות.

 

צילום: נשות הכותל
צילום: נשות הכותל

המשטרה: חלקן הגיעו לייצר פרובוקציות

מהמשטרה נמסר כי "במהלך תפילות ראש החודש שהתקיימו הבוקר ברחבת הכותל המערבי, חלק מנשות הכותל הגיעו לרחבת התפילה המרכזית ככל הנראה באופן מכוון על מנת ליצור חיכוך ופרובוקציה וזאת בניגוד לבקשת הסדרנים והמשטרה שיתפללו ברחבת עזרת הנשים שהוקצתה להן".

עוד טענה המשטרה כי "נוכח הצפיפות בין הפלגים, הדבר יצר עימותים מקומיים שטופלו ע"י כוחות המשטרה שנערכו במקום", ולסיומת נטען על ידי המשטרה כי "לבקשתן של נשות כותל, הן לוו ע"י השוטרים לרחבת עזרת ישראל להמשך תפילתן שם, שכאמור הסתיימה ללא אירועים חריגים".

צילום מסך
צילום מסך

המשטרה פשוט משקרת במצח נחושה

לזלי זקס, מנכ"לית ארגון נשות הכותל, זעמה: "משטרת ישראל משקרת במצח נחושה". היא סיפרה כי משטרת ישראל כהרגלה דחתה את פנייתן להגנתן מפני המתפרעים החרדים ומסרה להן כי עליהן לפנות בבקשה להגנתן לשמואל רבינוביץ רב הכותל. כידוע, רבה הכותל מתנגד חריפות לתפילת נשות הכותל ועושה ככל יכולתו בכפוף להחלטות בית המשפט העליון לצמצם או למנוע את תפילתן מידי חודש.

"שוחחנו עם בכירי המשטרה גם אתמול וגם לפני יומיים. הסברנו להם בדיוק היכן אנחנו אמורות לעמוד, וביקשנו מהם לדאוג לנו להגנה, מתוך הערכה שתופעל כלפינו אלימות – כפי שאכן היה בסופו של דבר", אמרה לזלי למגפון וסיפרה כי "המשטרה סירבה להגן עלינו וענתה בצורה מפורשת שרב הכותל הוא היחיד שמחליט איפה יעמוד כל אחד בכותל המערבי, ולהם אין אפשרות להתערב בנושא.

היא הסבירה כי היא ניסתה להבהיר למשטרה כי אין סיכוי שרב הכותל ינסה להגן עליהן מפני הפורעים שהוא עצמו בעדם בשתיקה. "אמרנו להם שרב הכותל לא מעוניין להגן עלינו בשום דרך ושום צורה- זה התפקיד של המשטרה. אנחנו מגיעות להתפלל וזו כל כוונתנו. אנחנו מתפללות באותו מקום 30 שנה".  "משטרת ישראל הפקירה את נשות הכותל וגם משקרת עכשיו במצח נחושה", מסכמת זקס בכעס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן