Skip to content

הפגנות תמיכה במפגיני אלג'יר

משטרו של בוטפליקה ,המאופיין ביד קשה במיוחד, ויעידו על כך המעצרים ההמוניים עם תחילת ההפגנות, הוא המשטר היחיד ששרד את גל המהפכות במדינות צפון אפריקה. אבל כהונה חמישית זה כבר יותר מדי מבחינת האזרחים, שכבר מספר שבועות מציפים את רחובות אלג'יר, האוניברסיטאות מושבתות והסטודנטים ברחובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-2000 מבני הקהילה האלג'יראית במארסיי יצאו הבוקר לרחובות העיר להפגין תמיכה בדרישות המפגינים בחוצות אלג'יר. קהילת יוצאי אלג'יריה בצרפת בכלל ובמארסיי בפרט גדולה במיוחד ומעורבת פוליטית במתרחש במדינת מוצאם. הפגנות כנגד הנשיא הקשיש עבד אל עזיז בוטפליקה אינן דבר חדש וכבר בתקופת האביב הערבי יצאו חברי הקהילה להפגין בעד סילוקו לאלתר של בוטפליקה ויישום הדמוקרטיה. הפגנות דומות נערכו בכל רחבי צרפת.

הקהילה האלג'יראית ברחובות - צילום - עמית מנדלזון

בוטפליקה דרדר את הדמוקרטיה באלג'יריה לרמת דיקטטורה, הזניח את בטחון האזרחים והכלכלה המקומית הרוסה אחרי ארבע כהונות רצופות. השליט בן ה-82 לוקה בבריאותו וחזר זה מכבר מטיפול רפואי אינטנסיבי. הוא נתמך על ידי גייד סאלח המפקד על הצבא ומשמש כסגן שר ההגנה.

בוטפליקה הסתלק - צילום - עמית מנדלזון

משטרו של בוטפליקה ,המאופיין ביד קשה במיוחד, ויעידו על כך המעצרים ההמוניים עם תחילת ההפגנות, הוא המשטר היחיד ששרד את גל המהפכות במדינות צפון אפריקה. אבל כהונה חמישית זה כבר יותר מדי מבחינת האזרחים, שכבר מספר שבועות ברחובות הבירה אלג'יר, האוניברסיטאות מושבתות והסטודנטים ברחובות.

דגל אלג'יריה - צילום - עמית מנדלזון

בוטפליקה איננו בוחל בשחיתות והואשם ונמצא אשם בבית הדין בזמנו בגניבת 60 מיליון דינר מהשגרירויות האלג'ראיות, לטענתו הכסף יועד לבנית בניין משרד החוץ, טענה שלא הרשימה את השופטים. מאוחר יותר החזיר 12 מיליון מחשבון הבנק בשוויץ בו הופקדו כספי הגניבה שהם חמישית מהסכום מיותר לציין שאת שארית הסכום לשאיר בוטפליקה לעצמו. הוא זכה לחנינה על ידי הנשיא שדי בן ג'דיד קיבל חזרה את הדרכון הדיפלומטי ואת הוילה בה חי וכל חובו נמחק לו. כל זאת בעוד ששני שותפיו שותפיו נכלאו.

אלפים ברחובות מארסיי - צילום - עמית מנדלזון

בוטפליקה מכהן כנשיא אלג'ריה החל מ-1999 וכהונתו היא הארוכה ביותר בקרב נשיאי המדינה, וירש את כסאו של קודמו הוארי בומדיין אחרי מותו הבלתי צפוי.

יום אחד זכות הדיבור תחזור לעם. גם אם הלילה נראה ארוך השמש תשים לו קץ בזריחתה היום הזה הגיע - צילום - עמית מנדלזון
חינוך פוליטי - צילום - עמית מנדלזון

כאמור בימים אלו רחובות אלג'יר מוצפים במפגינים ואלפים נעצרים מדי יום. לחץ עצום פועל על המועצה התחוקתית אחראית על יישום החוקה, במטרה למנוע מבוטפליקה לרוץ לכהונה נוספת.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן