Skip to content

בוטלו ההאשמות כנגד החשודים במעורבות הטרור בבית משפחת דוואבשה ז"ל

לאחר שבית המשפט המחוזי ביטל את קבילות הודאות הנאשמים וקבע כי נגבו שלא על פי דין. חזרה בה היום הפרקליטות מכתבי האישום והודיעה כי אין בידיה ראיות אחרות לבסס את האישומים ברצח בני המשפחה. עורך דין בן גביר: "תיק זה מסיים קריירה משפטית בת 6 שנים ואני הולך להילחם למען הצדק, האמת וזכויות האזרח של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הודיעה היום (שני) לביהמ"ש המחוזי בלוד כי היא חוזרת מכתב האישום בעניינם של ינון ראובני (23) ונאשם נוסף (21), שהיה קטין בעת ביצוע המעשים שנאשמו, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בחברות בארגון טרור, ריבוי עבירות הצתה, היזק בזדון ממניע גזעני ועבירות נוספות. בעקבות הודעה זו, ביהמ"ש המחוזי לוד (השופטת ברנט) זיכה את הנאשמים מהעבירות המיוחסות להם. השניים הואשמו בגין מעורבותם ברצח בני משפחת דוואבשה ז"ל, בכפר דומא שבגדה המערבית.  ההודעה נמסרה לביהמ"ש כיוון שלאחר החלטת ביהמ"ש המחוזי במשפט הזוטא, שפסל בינואר השנה את קבילות כל הודאותיו של הנער הנאשם לא נותרו בידי הפרקליטות ראיות מספיקות המבססות סיכוי סביר להרשעה באשר לשני הנאשמים בתיק זה.
במשפט הזוטא שנערך במחוזי באמצעות סנגורו, עו"ד איתמר בן גביר, החליט בית המשפט לפסול את הודאותיו בטענה שהן נגבו שלא כדין. בין היתר דובר אז בהודאתו במעורבות בפשעי שנאה, שהתקבלה בתא מעצרים בעכו. הודאה שנגבתה במה שכונה "תרגיל עכו".
בתוכנית עובדה של העיתונאית אילנה דיין שפורסמה לא מזמן תואר כיצד בתרגיל חקירה בשם "כלא עכו" הושם הנער בתא בתחנת המשטרה בעכו עם שוטרים שמחופשים לאסירים, שם הופעל עליו לחץ פסיכולוגי גדול על מנת שיתוודה בפניהם |בין היתר הציג עצמו אחד מהחוקרים כרוצח ובושלה "הברחת סמים" בתא, וכל אלו בוצעו על מנת לערער אותו כדי שיודה במעשים. סנגורו טען כי נחצה קו אדום והאמצעים הפסולים הללו הם שגרמו לו להודות. "רציתי לתת הכול שייפסק", אמר הקטין, שנחקר גם בשב"כ ובמשטרה.בשב"כ ובמשטרה טענו כי תרגיל החקירה הנו במסגרת החוק ונועד על מנת לחלץ ממנו את האמת. אלא שבית המשפט חשב אחרת ופסל את עדויות הנער כקבילות.

 

מימין ינון ראובני (צילום מסך הקול היהודי) משמאל עו"ד בן גביר (צילום מדף הפייס בוק שלו)
מימין ינון ראובני (צילום מסך הקול היהודי) משמאל עו"ד בן גביר (צילום מדף הפייס בוק שלו)

עו"ד איתמר בן גביר הגיב לזיכוי ואמר כי לפני כחודשיים קיבלה השופטת מיכל ברנט טענותיי בעת ניהול משפט זוטא ארוך  ופסלה את כל ההודאות שמסר הקטין  בחקירות בשבכ ובמשטרה וקבעה כי לאור ההתעללות בקטין אין לקבל הראיות"
עו"ד בן גביר: "סוף האמת לנצח. במשך שלוש שנים אמרתי מעל כל פורום אפשרי שעינו צעירים יהודים על רקע פוליטי ונלחמתי על חפותם. היום הגיעה לסיום אחת הפרשות החמורות בהיסטוריה של המשפט הישראלי. שמח שהשופטת קיבלה עמדתי ושמח שהיום גם הפרקליטות מודה שאין ראיות". "אני מקווה שתיק זה מסיים קריירה משפטית בת 6 שנים ואני הולך להילחם למען הצדק, האמת וזכויות האזרח של  המתיישבים ופעילי הימין בכנסת", אמר העורך דין.

 

 

 

 

1 Comment

  1. אריה
    11 במרץ 2019 @ 17:16

    אין אחראים על עינויי הנערים ועל מפברקי התיקים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן