Skip to content

מנדלבליט נענה לנתניהו: חומרי החקירה ימסרו לפרקליטיו לאחר הבחירות

נתניהו חשש שפרסום חומרי החקירה יפגע בו ובסיכוייו להקים ממשלה. מנדלבליט שלמעשה הגיש כתבי אישום מרוככים, נענה לבקשת ראש הממשלה ודחה את המועד לאחר הבחירות, בת בבת הוא הודיעם כי השימוע יערך כבר בתחילת יולי השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חומרי החקירה הנוגעים לתיקי 1000, 2000, ו-4000, בהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, יועברו לידי פרקליטי נתניהו לאחר מועד הבחירות, וזאת ביחס לכלל החשודים. כך הודיע היום (שני) אביחי מנדלבליט, יועצה המשפטי לממשלה.  כמו כן הודיע היוע"מ כי על פרקליטי ראש הממשלה להיערך כך לשימוע שיערך ב-10 ביולי השנה.
כזכור ביקשו פרקליטי ראש הממשלה שלא ישלח אליהם חומר החקירה בתיקים אלו, על מנת שיוכלו להתכונן לשימוע על פי חוק. בקשתם התמקדה מחששות נתניהו כי חומרים אלו יודלפו לעיניי הציבור, עובדה שתפגע בו ובסיכוייו להיבחר לכנסת כראש המפלגה הגדולה השלטת בכנסת. בחירות שהוא עצמו הקדימן בתקווה שהיועץ המשפטי לא יפרסם את החלטותיו על העמדתו לדין בתיקים אלו לפני מועד הבחירות.

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לבאי כוחו של ראש הממשלה ולבאי כוחם של החשודים האחרים בפרשות 1000, 2000, ו-4000, כי לאחר שקילת עמדותיהם, ובשים לב למכלול נסיבות העניין, החליט להיעתר בחיוב לבקשת באי כוחו של ראש הממשלה ולהשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה עד לאחר מועד הבחירות, וזאת ביחס לכלל החשודים.

צילום: קובי גדעון לע"מ
צילום: קובי גדעון לע"מ

"כזכור, באי כוחו של ראש הממשלה ביקשו להשהות את מסירת החומרים נוכח טענתם לחשש שחומרי הראיות ימצאו את דרכם  לכלי התקשורת ויפורסמו בתקופת הבחירות", כתב מנדלבליט.

לכן הודיע היועץ כי "היועץ המשפטי לממשלה החליט כי בנסיבות העניין, ובשים לב לכך שתכלית מסירת חומרי החקירה היא על מנת לאפשר היערכות לחשודים לשימוע שייערך בעניינם, ונוכח הקירבה למועד הבחירות, הרי שבאיזון בין האינטרסים השונים יש מקום להיעתר בחיוב לבקשה".

מנדלבליט הוסיף כי חומרי החקירה האמורים יועמדו לרשות הסנגורים החל מיום 10.4.19 במשרדי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

"הסנגורים נתבקשו לפעול לתאם מועדים לעריכת שימועים, כך שאלו ייקבעו להיערך לכל המאוחר ביום " (יום לאחר הבחירות) 10.7.19, הודיע היועץ, ועוד: "השימוע לסנגורי ראש הממשלה יערך בפני היועץ המשפטי לממשלה, בעוד שיתר השימועים יערכו בפני פרקליטת מחוז ת״א (מיסוי וכלכלה)."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן