Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הערב – יום שלישי ה-12 במרץ 2019

    כותרות המהדורה     הסלמה בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך לעבר עמדת משטרה; שוטר נפגע משאיפת עשן; 3 חשודים נעצרו; מתחם הר הבית פונה; שקט מתוח באיזור (בטחוני)     "דקות לפני שקבוצת ילדים תכננה להגיע למקום" | ניסיון פיגוע בחברון: פלסטיני חמוש רץ לעבר 'בית השלום' וחוסל (בטחוני)     דיווח: חמאס נערך לפעולה ישראלית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

כותרות המהדורה

    הסלמה בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך לעבר עמדת משטרה; שוטר נפגע משאיפת עשן; 3 חשודים נעצרו; מתחם הר הבית פונה; שקט מתוח באיזור (בטחוני)

    "דקות לפני שקבוצת ילדים תכננה להגיע למקום" | ניסיון פיגוע בחברון: פלסטיני חמוש רץ לעבר 'בית השלום' וחוסל (בטחוני)

    דיווח: חמאס נערך לפעולה ישראלית ברצועה, "ישראל עלולה לפתוח במתקפה אווירית בהיקף נרחב"; פעילי חמאס הוזהרו מפני החדרת סוכנים ישראלים (בטחוני)

    הערב: הצבעה גורלית בפרלמנט הבריטי על תוכנית הברקזיט (חוץ)

    בעקבות התרסקות המטוס באתיופיה: אוסטרליה וסינגפור אסרו על כניסת מטוסים מהדגם שהתרסק לשטחן האווירי (חוץ)

    "באוויר, בים וביבשה" כל הכניסות לאילת נסגרו במחאה נגד הכוונה לסגור את נמל התעופה שדה דב (חדשות)

    באופן פתאומי, ובעקבות הנחיה שהתקבלה בתדר המיועד לשעת חירום: מאות רכבות בכל רחבי הארץ נעצרו למשך 5 דקות (חדשות)

נחשפה רשת בת עשרות פעילים שהפיצו סמים באמצעות הרשת האינטרנטית (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    הערב והלילה יהיה מעונן חלקית בעננות גבוהה ובינונית ופחות קר.

    רביעי: חם מהרגיל ויבש, במשך היום הרוחות יתחזקו וייתכן אובך. אחה"צ יחדור אוויר קר יותר ולח ותורגש ירידה בטמפרטורות. בשעות הערב יחל לרדת גשם בצפון הארץ שיתפשט למרכזה, בלילה צפוי שלג בחרמון וקיים חשש לשיטפונות בבקעת הירדן.

    חמישי: מעונן חלקית עד מעונן, תורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות וגשם ירד מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. ינשבו רוחות ערות וקיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה בבקעת הירדן ובאזור ים המלח. אחה"צ הגשם יתמעט וייחלש.

    שישי: מעונן חלקית. עד הצהריים צפוי גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ וייתכן גם במרכזה. תחול עלייה קלה של הטמפרטורות.

חדשות

"באוויר, בים וביבשה" כל הכניסות לאילת נסגרו במחאה נגד הכוונה לסגור את נמל התעופה שדה דב

תושבי העיר אילת פתחו היום (שלישי) בשביתה כללית שתימשך מספר שעות, בעקבות הכוונה לסגור בעוד ארבעה חודשים את נמל התעופה שדה דב לטיסות מסחריות לקראת פינויו להקמת בנייני מגורים. ראש עירית אילת אמר כי סגירת שדה דב היא סגירה של עורק תחבורה מרכזי שיפגע בחיי התושבים.

– במסגרת השביתה העיר נסגרה לכניסה מהכבישים 90 ו-12 וממעברי הגבול, קבלני העפר שעובדים בשירות העירייה מיקמו עשרות כלים כבדים בכניסות לעיר, והרשויות סגרו את מעברי הגבול למצרים וירדן ואת שערי הכניסה האוויריים והימיים לעיר. * השביתה מתקיימת גם במערכת החינוך למעט גני הילדים והחינוך המיוחד, מרכזי הקניות, התחבורה הציבורית, ובקרב עובדי בית החולים ועובדי העירייה.

– החל מהשעה 11:30 מהתקיימה בעיר הפגנה שבה קוראים אלפי תושבים למקבלי ההחלטות לשקול מחדש את ההחלטה על סגירת נמל התעופה. בין היתר, מוחים במקום חולים, סטודנטים, תלמידים, עובדי מלונות ותעשיית התיירות, עובדי רשות שדות התעופה וחברות התעופה, ועובדי בית החולים יוספטל.

באופן פתאומי, ובעקבות הנחיה שהתקבלה בתדר המיועד לשעת חירום: מאות רכבות בכל רחבי הארץ נעצרו למשך 5 דקות

סכסוך העבודה ברכבת ישראל נמשך: בהנחיית ועד העובדים נעצרו היום (שלישי) כל הרכבות ברחבי הארץ, מאות במספר, למשך מספר דקות. זאת במסגרת המאבק בין הוועד להנהלת רכבת ישראל במחאה על תנאי ההעסקה של הנהגים. * ההודעה על השבת הרכבות נמסרה היום בשעות הצהריים, ב"נוהל 1", תדר השמור לאירועי חירום בלבד, כאשר אחד מחברי הוועד אמר ברשת הקשר של הרכבת: "החל מרגע זה כל הרכבות בארץ עוצרים לחמש דקות. כל הנהגים, אני חוזר, לעצור את כל הרכבות בארץ לחמש דקות. בעוד חמש דקות תחדשו תנועה". לאחר ההודעה, ענו חלק מהנהגים כי קיבלו את ההוראה והם מבצעים אותה.

– מוקדם יותר היום התקיים משא ומתן בין ההנהלה לבין הסתדרות, אך זה הסתיים באי הסכמה בין הצדדים. * לפני כיומיים פתח ועד העובדים בשביתה ברכבות הנוסעים בקווים ראשונים-לוד, וכרמיאל-חוף הכרמל. * בוועד טוענים כי ההשבתה מתוכננת בעקבות צעדי ההנהלה המנסה בכוח להוציא סידור עבודה ש"מסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים".

– בעקבות השבתת הרכבות נמסר מרכבת ישראל כי הם שוקלים להגיש תלונה אישית במשטרה כנגד ראשי הוועד שהשביתו את תנועת הרכבות הבוקר. בנוסף ציינו ברכבת כי "בעקבות עצירת כלל הרכבות בארץ, תוך הוראה פראית של ועד העובדים, הפוגעת במאות אלפי נוסעים, צפויים שיבושים ועיכובים בתנועת הקווים שאינם מושבתים, לאורך כל היום. מדובר בהוראה המשתמשת בנוסעים כבני ערובה, שרק ועד חסר אחריות וחסר שיקול דעת יכול להורות. בשל הנחיה זו יחולו שיבושים לאורך שעות, עד התייצבות הרשת הארצית

פעילות היום השני של משלחת זק"א לזירת האסון באתיופיה

צוותי מתנדבי זק"א שיצאו לזירת אסון התרסקות המטוס באתיופיה כמשלחת של מדינת ישראל בהוראתו של ראש הממשלה, ממשיכים זה היום השני במאמץ על של סריקות לאיתור גופות או ממצאים של שני הישראלים שהיו במטוס: אבי מצליח ושמעון ראם, כדי להביאם לקבר ישראל.

משרד החוץ, המל"ל, וקונסול ישראל באתיופיה עופר זך, עושים כל מה שביכלתם בהשגת האישורים הנדרשים של הרשויות האתיופיים, בכדי לאפשר למתנדבים של זק"א לבצע את עבודתם המקצועית בזירת ההתרסקות ובמקום ריכוז החללים. הקונסול וצוותו מלווים את המתנדבים בשטח ודואגים לכל מה שנדרש.

כמו כן שליח חב"ד הרב אליהו חביב דואג במסירות ובחביבות רבה מסביב לשעון לאירוח ולאש"ל של המתנדבים בשליחות הקשה.

הותר לפרסום: חקירה נחושה של יחידת הסייבר במחוז ת"א הובילה למעצרם של חשודים בגין גניבות מעשרות חשבונות פרטיים של לקוחות בנק. ע"פ החשד מדובר בגניבה בהיקף של עשרות אלפי שקלים

תחילתה של הפרשייה עם קבלת תלונות שהתקבלו מבנק בגין גניבת עשרות אלפי שקלים מחשבונות פרטיים של לקוחותיו.

חוקרי יחידת הסייבר של יחידה מרכזית ת"א פתחו בחקירה במהלכה עלה חשד למעורבותם של שני חשודים במעשה.

ע"פ החשד כך פעלה השיטה: החשודים שלחו ללקוחות SMS המתיימר להיות הודעת SMS של הבנק ואשר מורה להם ללחוץ על קישור שהוביל אותם לאחד משלושה אתרים מתחזים.

בהודעה נכתב כי עליהם לעדכן את פרטיהם באתר הבנק וכך עשו הלקוחות. בהמשך, החשודים השתמשו בפרטים הגנובים וחדרו לחשבון הפרטי של אותם הלקוחות. בדרך זו נחשפו לפרטיהם האישים ובאמצעות אפליקצית מזומן בזמן משכו כספים ממספר כספומטים ברמת גן וגבעתיים.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי משטרת ישראל את החשודים(18,20; רמת גן) והם נכלאו. בהמשך, לבקשת המשטרה הוארך מעצרם בבית משפט שלום בת"א עד יום חמישי ( 14.3)

הותר לפרסום – מעצר של עשרות חברי ארגון פשיעה להפצת סמים ברשת

שוטרי משטרת ישראל וחוקרי רשות המסים עצרו הבוקר 42 חשודים בחברות בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר באפליקציה הנותנת פלטפורמה למכירת סמים מסוכנים.ברשת חברים עשרות מנהלים במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים.עד עתה נהנו אנשי אירגון הפשיעה, הסוחרים והלקוחות מאנונימיות,אשר הוסרה על ידי המשטרה.על פי החשד נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים בשווי מאות מיליוני ₪ ובמשקל כולל של עשרות טונות.

במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד גורמי פשיעה חמורה ומאורגנת העוסקת בסחר בסמים מסוכנים, בפעילותם הפלילית בארץ ובעולם ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לביצוע עבירות של ניהול ומימון ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס וכן עבירות נוספות, פתחו הבוקר להב-433 יחידת הסייבר הארצית, היחידה המרכזית במחוז צפון ויחידת יהלום ברשות המסים בחקירה גלויה בתום תקופה של מספר חודשים במהלכם התנהלה חקירה סמויה.

בשעות הבוקר נעצרו 42 חשודים לחקירה באזהרה, כולל בחו"ל, בחשד למעורבות בעבירות ניהול ומימון ארגון פשיעה, מסחר והספקה של סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, תיווך בעסקי סמים מסוכנים במסגרת ארגון פשיעה, שיבוש מהלכי משפט במסגרת ארגון פשיעה, קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה,ביצוע עבירות מס וכן עבירות נוספות.

מרבית החשודים משתייכים לדרג הבכיר ביותר בארגון הפשיעה בהם ראש הארגון, שלושת סגניו ובעלי תפקידים בדרגת מנהלים.

מדובר בחקירה המנוהלת במשטרת ישראל על ידי להב-433 יחידת הסייבר הארצית, היחידה המרכזית במחוז צפון בשיתוף פעולה עם רשות המיסים ובליווי רציף של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, כמו גם ליווי של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. כמו כן בוצעה הפעילות בשיתוף האגף ללוחמה בפשיעה המאורגנת ושחיתות של שירות הביטחון באוקראינה וגורמי אכיפה נוספים בארצות הברית וגרמניה. מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה הפעלת ארגון פשיעה ברשת בעל תשתיות בארץ וברחבי העולם המנהל רשת לסחר בסמים מסוכנים בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

מחומר החקירה עולה כי חברי הארגון ניהלו את פעילותם הפלילית על גבי אפליקציית העברת מסרים טלגרם כאשר משטרת ישראל הצליחה לחשוף את האנונימיות של חברי הארגון אשר פעלו מעל פלטפורמה זו, באמצעותה נוהלו עשרות קבוצות וערוצי תקשורת אשר שימשו זירה לסחר, תיאום וניהול של כלל פעילות הארגון. מדובר כיום באחת התשתיות המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים מסוכנים בישראל וכאמור חברים בה עשרות חברי הנהלה במדרגי בכירות שונים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים והפעילות המשטרתית הסירה את האנונימיות שאפיינה את פעילות הארגון.

חברי הרשת פעלו כארגון פשיעה לכל דבר ועניין , באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה ארוכה, כשהם מצליחים לסחור בסמים מסוכנים מסוגים שונים בהם: קוקאין,MDMA,אקסטזי בנוסף לכמויות עצומות של חשיש ומריחואנה, כשלכל חבר בארגון תפקיד ייחודי וברור שנועד לקדם ולאפשר את פעילות הארגון, להגדיל את היקפי הסחר, להעניק שירות למשתמשים ולהגדיל את ההכנסה הכספית ובכך להגדיל את השכר אותו הוא מקבל בעבור פעילותו. השכר לעובדי ומנהלי הארגון הועבר במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.

במהלך היום בוצעו עשרות חיפושים במהלכם נתפסו סכומי כסף שונים, סמים וכן אמצעים טכנולוגיים ששימשו את הארגון לניהול הפעילות ברשת ובוצעה אכיפה כלכלית לצורך הליך חילוט.

החשודים הובאו במהלך היום לבית משפט השלום בראשון לציון ולבית משפט השלום בנצרת והמשטרה בקשה להאריך את מעצרם בהתאם לצרכי החקירה והחשדות האמורים.

כחלק ממחויבותה של משטרת ישראל לשלום וביטחון הציבור, המשטרה תמשיך להפעיל מגוון אמצעים ויכולות מבצעיות ומודיעיניות במטרה לחשוף ולאכוף בשיתוף גורמי אכיפה בארץ וברחבי העולם תופעות פשיעה חמורה ומאורגנת במרחב הסייבר ומחוצה לו, לאפשר שגרת חיים תקינה ובטוחה לאזרחים

בטחוני

הסלמה בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך לעבר עמדת משטרה; שוטר נפגע משאיפת עשן; 3 חשודים נעצרו; מתחם הר הבית פונה; שקט מתוח באזור

עימותים בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך היום (שלישי) לעבר עמדת משטרה בשער האריות. שוטר אחד נפגע משאיפת עשן ופונה לרחבת הכותל. שלושה חשודים נעצרו. * בעקבות האירוע, כוחות משטרה נכנסו לתוך שטח ההר הוציאו את כל המוסלמים וסגרו את שערי הכניסה והיציאה למתחם. כמו כן שער שכם נסגר. כרגע שורר שקט מתוח באזור

– סוכנות שיהאב דיווחה כי השוטרים פרצו לאל אקצא דרך כמה שערים והיכו מתפללים במקום ואנשי ווקף. * לפי הסהר האדום, שני פצועים פונו מהמתחם לבית החולים לאחר שהותקפו על ידי כוחות המשטרה וספגו חבלות.

– האירוע מתרחש על רקע המתיחות לאחרונה באזור שער הרחמים, במתחם באב א-רחמה, על רקע כניסתם של המתפללים המוסלמים למקום לאחר שנים בהם המקום היה סגור.

– לשכתו של אבו מאזן גינתה את ה"הסלמה הישראלית באל-אקצא", והזהירה "מההשלכות החמורות שיתרחשו כתוצאה מהתוקפנות כלפי הפלסטינים והפלסטיניות שהתפללו במסגד". כמו"כ קראה הלשכה לקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות כדי למנוע את ההסלמה. אבו מאזן מקיים מגעים אינטנסיביים עם כל הגורמים שנוגעים בדבר, במיוחד עם ירדן, "כדי ללחוץ על ממשלת ישראל להפסיק את ההסלמה המסוכנת הזאת".

– בחמאס הגיבו לתקרית בהר הבית ואמרו כי הם "קוראים לעם הפלסטיני להגיע למסגד אל-אקצא ולשבור את החלטת ישראל לסגור את שעריו"

יידוי בקבוק תבערה לעבר נקודת המשטרה בהר הבית – סיכום

בסמוך לשעה 13:00 הגיעו מספר חשודים לעבר נקודת המשטרה  בהר הבית ידוי בקבוק תבערה לעבר הנקודה, שוטרים שזיהו את החשודים עצרו אותם. לנקודת המשטרה נגרם נזק ושוטר נפצע קל משאיפת עשן ופונה לטיפול רפואי.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד שמפקד על האירוע הנחה על הוצאת כלל הנוכחים בשטח הר הבית וסגירתו למטרת ביצוע פעולות וסריקות לאיתור אמצעים נוספים.

במהלך החיפושים בהר הבית אותרו על ידי השוטרים נמצאו מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה.כאמור נעצרו ועוכבו לחקירה מעל 10 חשודים שחלקם קושרים את עצמם לאירוע

"דקות לפני שקבוצת ילדים תכננה להגיע למקום" | ניסיון פיגוע בחברון: פלסטיני חמוש רץ לעבר 'בית השלום' וחוסל

על רקע המתיחות בהר הבית: פלסטיני חמוש בסכין פלסטיני הגיע היום (שלישי) ל"בית השלום" הסמוך לקריית ארבע, שם שהו באותה עת כמה משפחות יהודיות, ופתח בריצה לעבר המקום, כוחות ששהו בסמוך ירו לעברו והוא חוסל. * אין נפגעים ונמנע אסון כבד, שכן כמה דקות לאחר מכן היו אמורים להגיע למקום ילדים. * בית השלום ממוקם ביציאה המערבית מקריית ארבע לכיוון חברון. זהו אזור בו מותרת השהייה להולכי רגל פלסטינים.

דיווח: חמאס נערך לפעולה ישראלית ברצועה, "ישראל עלולה לפתוח במתקפה אווירית בהיקף נרחב"; פעילי חמאס הוזהרו מפני החדרת סוכנים ישראלים

העיתון הפלסטיני אל-חדת' דיווח היום (שלישי) מפי מקור בכיר בחמאס כי על אף מאמצי התיווך המצריים בחמאס נערכים לעימות עם ישראל. לדבריו, מנגנוני הביטחון ברצועה עצרו מספר רב של משתפי פעולה עם ישראל שהעידו כי ישראל מתכננת "להנחית מכה חזקה על עזה". המקור ציין כי "ישראל עלולה לנצל אירוע שיקרה בשטח, כמו שיגור רקטה, על מנת לפתוח במתקפה אווירית חסרת תקדים על אתרי ההתנגדות והנהגתה ברחבי הרצועה". * בנוסף, ראשי חמאס שינו את ההנחיות לפעילי הזרוע הצבאית של הארגון במטרה למנוע פעולות של סוכנים בתוך רצועת עזה. ההנחיות החדשות דורשות מפעילי הטרור להימנע מקבלת מתנות מסוג כלשהו מאנשים שאינם מכירים, הימנעות מהליכה או נהיגה לבד בשעות הלילה והימנעות מוחלטת משימוש במכשירים טלפון מתקדמים שלא עברו בדיקה.

– העיתון הלבנוני אל-אחבאר מדווח כי משלחת מטעם המודיעין המצרי צפויה להגיע לרצועת עזה ביום חמישי הקרוב, ולמסור את תשובת ישראל לתנאים שהעלה חמאס בתמורה לשקט עד סוף החודש הנוכחי, ובהם מסירת הפעימה הרביעית של הכסף הקטרי

    בית המשפט דחה את בקשת המשטרה: מתחם באב אל-רחמה יישאר פתוח עד יום ראשון הבא – על מנת לאפשר את מיצוי המשא ומתן שמתנהל עם ירדן * בית משפט השלום בירושלים דחה היום (שלישי) את עתירת המדינה לסגור את "באב אל-רחמה" (שער הרחמים), מכיוון שעל פי העיתונות מתנהל משא ומתן בין ישראל וירדן אודות מתווה ליישוב הסכסוך בשער הרחמים. השופטת אפשרה לצדדים לקיים דיונים בנושא עד ליום ראשון הקרוב, וציינה כי אם עד יום ראשון הווקף לא ייתן את תגובתו לבקשת המדינה, בית המשפט יאשר את סגירתו. משמעות ההחלטה היא כי עד אז לא יוצא צו סגירה למקום. * בשבוע שעבר פנתה המשטרה באמצעות הפרקליטות בבקשה לבית המשפט להוציא צו סגירה למבנה שנפתח על ידי הווקף, 16 שנה אחרי שנסגר בצו. הפרקליטות נימקה את הבקשה במניעים ביטחוניים.

מדיני

    נשיא לבנון, מישל עאון, אמר היום בפגישה עם משלחת פרלמנטרית צרפתית שהתקיימה בארמונו בביירות כי לבנון עדיין נתקלת בהתנגדות ישראלית לשרטוט הגבול הימי בין המדינות באזור הכלכלי השנוי במחלוקת. זאת למרות ההצעות שהועלו. הוא הדגיש כי על ישראל להפסיק להפר את הריבונות הלבנונית (כאן)

    תוכנית המאה של טראמפ: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת בשם גורם אמריקני כי שר החוץ האמריקני פומפאו, יועצו של טראמפ קושנר ושליח טראמפ למזרח התיכון גרינבלט, דנו עם מלך ירדן עבדאללה בתוכנית השלום של הממשל במעון השגריר הירדני בוושינגטון (כאן)

חוץ

הערב: הצבעה גורלית בפרלמנט הבריטי על תוכנית הברקזיט

הפרלמנט של בריטניה יצביע הערב (שלישי) על תכנית הברקזיט של ראשת הממשלה, אחרי שהשיגה, לדבריה, שינויים בהסכם עם האיחוד האירופי בשיחות של הרגע האחרון. מיי טוענת כי עתה הובטח מבחינה חוקית שהסעיף הנוגע לאירלנד, שנועד למנוע הקמה מחדש של הגבול עם צפון אירלנד, לא יהיה קבוע. * המנהיגה השמרנית מתעקשת שההבהרות שהיא קיבלה מבריסל הן מה שהפרלמנט דרש, אך לא ברור אם היא אכן תבטיח רוב להסכם.* אגף הברקזיט במפלגתה והמפלגה הצפון אירית DUP אמרו כי הם יבחנו מבחינה חוקית את השינויים, אך בלייבור, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה, כבר שללו זאת ואמרו כי אין דבר חדש בהסכם.

– אם ההסכם יידחה, מחר אמורים חברי הפרלמנט להצביע אם הם תומכים בעזיבת האיחוד האירופי ב-29 במרץ ללא הסכם – תרחיש בלהות שממנו מזהירים רבים. אם גם זה יידחה, ביום חמישי יקבלו המחוקקים אפשרות להצביע בעד דחיית תאריך הפרישה.

בעקבות התרסקות המטוס באתיופיה: אוסטרליה וסינגפור אסרו על כניסת מטוסים מהדגם שהתרסק לשטחן האווירי

הגרדיאן הבריטי מדווח הבוקר (שלישי) כי אוסטרליה וסינגפור אוסרות על כניסת מטוסי בואינג 737 max לשטח האווירי שלהן. * ההחלטה נובעת כתוצאה מההתרסקות השנייה של המטוס מהדגם המדובר בתוך ארבעה חודשים. * בעקבות ההחלטה של הרשויות בשתי המדינות, מדינות נוספות צפויות לקבל החלטות דומות וזאת לאחר שכמה חברות תעופה בסין, אינדונזיה ובמדינות נוספות בעולם כבר החליטו לקרקע את המטוסים שלהן מאותו הדגם.

    המתיחות בין המעצמות הגרעיניות: פקיסטן התחייבה להרגיע את המתחים עם הודו * היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, אמר אמש (שני) כי שר החוץ של פקיסטן, התחייב בפניו להרגיע את המתחים בין פקיסטן לבין הודו וכי מדינתו תתמודד בנחישות עם הטרוריסטים. זאת לאור סדרת הפיגועים שביצעו לאחרונה אסלאמיסטיים קיצוניים נגד ההודים בחבל קשמיר. (רויטרס)

    איראן: ראש מערכת המשפט החדש מונה גם לתפקיד סגן ראש מועצת המומחים * פחות משבוע אחרי שמונה לראש מערכת המשפט, איברהים ראיסי, המקורב למנהיג עלי חמינאי, מונה היום (שלישי) לסגן ראש מועצת המומחים של איראן, הגוף שבוחר את המנהיג העליון במדינה

    בריטניה: ארגון אירי בדלני קיבל אחריות על מכתבי הנפץ * המחתרת האירית (IRA) לקחה אחריות על מכתבי הנפץ שנשלחו לשני נמלי תעופה בלונדון ולתחנת הרכבת ווטרלו, הגדולה ביותר בבירת הממלכה, ולאוניברסיטת גלזגו. * מדובר במחתרת שונה מהמחתרת האירית המקורית שפורקה לאחר הסכם השלום שסיים את הסכסוך בצפון אירלנד ב-1998, והייתה אחראית לכמעט מחצית מ-3,600 ההרוגים במהלך 30 שנות המאבק.

    ונצואלה: בשל הפסקות חשמל – הפרלמנט הכריז על מצב חירום * הפרלמנט בוונצואלה הכריז אמש (שני) על מצב חירום בעקבות הפסקות החשמל המתקיימות בערים הגדולות במדינה מאז יום חמישי. * אתמול הודיעה הממשלה כי פעילות בתי הספר והעסקים במדינה יושבתו בפעם השנייה בעקבות הפסקות החשמל.

    – בעקבות המצב המידרדר בוונצואלה: ארצות הברית תוציא את יתר הדיפלומטים מוונצואלה * מזכיר המדינה האמריקני הודיע היום כי ארצות הברית תוציא מונצואלה את כל הדיפלומטים האמריקנים שנותרו בשטחה. לדבריו, "ההחלטה משקפת את המצב המידרדר בונצואלה וכן את המסקנה שנוכחות של צוות דיפלומטי אמריקני בשגרירות הפכה למגבלה על מדיניות החוץ האמריקנית".

    סוריה: 38 לוחמי דאעש נהרגו במתקפה במזרח סוריה * 38 לוחמי דאעש נהרגו הלילה (שלישי) במתקפה של כוחות הנתמכים בידי ארצות הברית במזרח סוריה לאחר שהאזור הופגז במהלך הלילה. בהפצצות נהרגו שלושה לוחמים מהכוחות הסוריים הדמוקרטים ועשרה נפצעו. (רויטרס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן