Skip to content

ישראל מאשימה: "צרפת, בריטניה וגרמניה – לא אמינות ולא רלוונטיות"

שר הביטחון ברק: "מדינות אירופה רלוונטיות ואסור להתעמת איתן" מאת צבי זינגר עימות חריף בין ישראל לבין מדינות אירופה החברות במועצת הביטחון. בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל, החברות האירופיות במועצת הביטחון פירסמו גינוי חריף נגד הבנייה בהתנחלויות ואלימות המתנחלים נגד הפלסטינים בשטחים. בתגובה פירסם משרד החוץ הודעה שבה כינה אותן "לא אמינות ולא רלוונטיות". בהודעת גינוי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון ברק: "מדינות אירופה רלוונטיות ואסור להתעמת איתן"

מאת צבי זינגר

עימות חריף בין ישראל לבין מדינות אירופה החברות במועצת הביטחון. בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל, החברות האירופיות במועצת הביטחון פירסמו גינוי חריף נגד הבנייה בהתנחלויות ואלימות המתנחלים נגד הפלסטינים בשטחים. בתגובה פירסם משרד החוץ הודעה שבה כינה אותן "לא אמינות ולא רלוונטיות".

בהודעת גינוי יוצאת דופן בחריפותה, קראו ארבעת המדינות לישראל לשים קץ להתקפות מתנחלים, ואמרו כי הן "נחרדות מההתפתחויות השליליות האלה". על החלטת ישראל לשווק עוד כ-1,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, נאמר בהודעת ארבע המדינות כי "הצעד הזה מעביר מסר הרסני" וכי על ישראל לחזור בה מהצעדים האלה.

"החיוּת של מדינה פלסטינית שאנחנו רוצים לראות ופתרון שתי המדינות שחיוני לביטחונה של ישראל בטווח הארוך, נמצאים תחת איום ההרחבה השיטתית והמכוונת של התנחלויות", נכתב בהודעת ארבע המדינות האירופיות. "אנחנו מגנים את ההסלמה המטרידה באלימות של מתנחלים, כולל שריפת המסגד במערב ירושלים ומסגד בורקא בגדה המערבית. ברור שההתקפות הפרובוקטיביות המכוונות האלה על מקומות קדושים נועדו להגביר את המתיחות".

בהודעה שפירסם משרד החוץ בתגובה נקראות החברות האירופיות במועצת הבטחון לתמוך בחידוש המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים עפ"י מתווה הקוורטט, שאותו אמצה ישראל למרות התנגדות הרש"פ. "על החברות האירופיות לדבוק בנוסח מתווה הקוורטט ולהמנע מלהעניק לו פרשנויות  המנוגדות הן לטקסט המקורי והן לרוח הדברים", נאמר בהודעת ישראל. "סילופים אלה רק מוסיפים מכשולים על הדרך לחידוש המו"מ לשלום. גם ההתערבות בעניינים פנימיים של ישראל, ובכלל זה בסוגיות שאמורות להפתר במסגרת מו"מ, איננה מחזקת את המעמד שהן רוצות להעניק לעצמן.

 "בנוסף, ישראל מציעה לחברות האירופיות במועצת הבטחון להתמקד בסדר היום הבינלאומי ולא להפוך על ראשו את סדר העדיפויות הראוי של הקהילה הבינלאומית. בדיון במועצת הבטחון היה עליהן להתמקד בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה, בסיוע להשרשת דמוקרטיה ומתינות במדינות הערביות השואפות לחירות, ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במירוץ הגרעין האיראני. אם במקום לתרום ליציבות המזה"ת בצעדים אלה, הן משקיעות מאמצים בהתנצחות לא ראויה דוקא עם המדינה שבה מערכת החוק והמשפט העצמאית יודעת להתמודד עם מפירי חוק מכל הסוגים, הרי שהן מאבדות את אמינותן והופכות את עצמן ללא רלבנטיות", נאמר בהודעת משרד החוץ. "החברות האירופיות בחרו לעשות מה שקל ולא נחוץ, במקום לאזור אומץ ולעשות את מה שקשה ונחוץ מאד".

שר הביטחון, אהוד ברק, מתח ביקורת על הודעת משרד החוץ באמרו כי מדינות אירופה הן רלוונטיות לישראל ונאבקות לצידה במאבקים אסטרטגיים חשובים ובראשם סוגיית איראן. "גרמניה, צרפת ובריטניה זה לא טנזניה, מאוריטניה וטריפוליטניה", אמר ברק. "אלה מדינות חשובות מאוד בעולם ואין לנו שום עניין להעלות איתן את המתח יותר מאשר הנדרש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן