Skip to content

כחול לבן למנדלבליט: פתח בבדיקה, מי הדליף את "סיפור הפריצה האיראנית"

כחול לבן ליועץ המשפטי לממשלה - חשיפת מידע מודיעיני הוא מעשה חמור, במיוחד כשהוא נעשה לצרכים פוליטים, בכחול לבן רומזים: "קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב 'ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגת כחול לבן פנתה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיפתח בבדיקה מידית הנוגעת לפרשת הפריצה האיראנית לכאורה לטלפון של יו"ר המפלגה (רא"ל) בני גנץ. במכתב שנשלח לאביחי מנדלבליט בשם המפלגה, מציינים עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל, כי "קיימות שורה של אינדיקציות המוליכות את נתיב 'ההדלפה' ללשכה מסוימת מאוד הנמצאת בירושלים", כלומר לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי עורכי הדין, "אין להעלות על הדעת כי גורם בשירותי הביטחון היה מדליף פרטים על 'פריצה איראנית' לכאורה; ובשים לב לעיתוי בו 'הודלפה' הידיעה – דעת לנבון נקל, כי המדובר ב'הדלפה' שמקורה בגורם בעל נגישות למידע בטחוני רגיש, ובעל אינטרס לנסות ולפגוע ברא"ל (במיל') גנץ". לכן, "נוכח חשיבותה הקריטית של הסוגיה, אין מקום להשערות, כי אם להליך בדיקה מהיר, יסודי, ונחרץ לגלות את מקור 'ההדלפה'".

גנץ במסיבת העיתונאים בעוטף עזה (צילום: דף הפיסבוק של כחול לבן)
גנץ במסיבת העיתונאים בעוטף עזה (צילום: דף הפיסבוק של כחול לבן)
מכתב עורכי הדין ליועץ המשפטי לממשלה
מכתב עורכי הדין ליועץ המשפטי לממשלה

על פי המכתב, הדלפה של אירוע בעל משמעות ביטחונית מהווה "פגיעה חמורה" בביטחון המדינה, ו"ככל ש'הדלפה' זו נעשתה ממניע פוליטי, הרי שלפגיעה בביטחון המדינה נלווית הפרת אמונים בדרגה החמורה ביותר, שכן קשה להעלות על הדעת אובדן דרך מוסרית מובהק יותר, מאשר מצב דברים בו ביטחון המדינה, והגורמים הממלכתיים האמונים עליו, משועבדים לטובת אינטרס פוליטי צר".

בנסיבות אלו התבקש היועמ"ש לפתוח בבדיקה מיידית, ובמקביל להורות למערך הסייבר הלאומי "להקפיד קלה כחמורה בתקופת בחירות, ולהימנע מכל פעולה העלולה לשרת גורם פוליטי ספציפי זה או אחר. כן מתבקש אדוני להורות לראש הממשלה, הממונה על מערך הסייבר, כי יפעל בהתאם לחובתו על-פי דין, ויימנע מעשיית כל שימוש אישי ופוליטי בגורמים הכפופים לו או במידע המונח לפניו. לדברים אלה משנה חשיבות נוכח הצטברות אינדיקציות שאין המדובר ב'הדלפה' חד-פעמית".
בליכוד דוחים טענות אלו מכל וכל. "ראש הממשלה לא קיבל שום מידע מהמוסד או מהשב"כ", לשון התגובה לתקשורת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן