Skip to content

שר התרבות הבריטי: אפעל לגינוי החרמות על אירועי תרבות ישראליים

השרה לבנת: "יש לגנות את הקבוצות העומדות מאחורי יוזמות החרם על ישראל, ברמות הגבוהות ביותר, שכן הקבוצות הללו מתרבות וצוברות כוח". השגריר הבריטי: מדובר במיעוט קטן מאוד, אם כי קולני, שאינו מייצג את הזרם המרכזי ואת הדעות המקובלות בקרב הקהל הבריטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השרה לבנת: "יש לגנות את הקבוצות העומדות מאחורי יוזמות החרם על ישראל, ברמות הגבוהות ביותר, שכן הקבוצות הללו מתרבות וצוברות כוח". השגריר הבריטי: מדובר במיעוט קטן מאוד, אם כי קולני, שאינו מייצג את הזרם המרכזי ואת הדעות המקובלות בקרב הקהל הבריטי

מאת צבי זינגר

שר התרבות הבריטי, אד וייזיי, יפעל לגינוי רשמי של חרמות על אירועי תרבות ישראליים בבריטניה. השר הבריטי אד וייזיי, שנפגש היום עם שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הבטיח לה לגנות את החרמות ואמר: "יש לפעול באופן אקטיבי נגד חרמות תרבותיים בכלל".

השרים וייזיי ולבנת: הבטחה לגנות את החרמות על ישראל. (צילום: מתי מילשטיין)
השרים וייזיי ולבנת: הבטחה לגנות באופן רשמי (צילום: מתי מילשטיין)

שרת התרבות והספורט נפגשה עם אד וייזיי, השר הבריטי לתקשורת, תרבות ותעשיות מתקדמות, וביקשה ממנו ליזום גינוי רשמי של כל אותן קבוצות וארגונים העומדים מאחורי ניסיונות להחרים אירועי תרבות ישראליים בבריטניה. השר הבריטי הביע עניין להרחיב את שיתוף הפעולה התרבותי בין שתי המדינות, בין השאר בתחומי הטלוויזיה, התיאטרון, התרגום ועוד. השרה לבנת הזמינה את השר למופע האופרה "כרמן" שייערך במצדה ביוני הקרוב.

השר וייזיי הביע את שביעות רצונו מחתימת הסכם הק-פרודוקציה הישראלי-בריטי בתחום הקולנוע, וציין כי הקופרודוקציה הראשונה תצא לדרך באביב הקרוב. כמו כן ציין השר וייזיי בברכה את פסטיבל הסרטים הבריטי, שזכה להצלחה בישראל. השגריר הבריטי, שנכח בפגישה, הוסיף כי בפברואר הבא יתקיים שוב פסטיבל הסרטים הבריטי בארץ, והזמין את השרה להשתתף בו.

השרה לבנת החמיאה לשר הבריטי על היוזמה לארגן "אולימפיאדת תרבות" ברקע של המשחקים האולימפיים שיתקיימו בלונדון בקיץ הקרוב. במסגרת האולימפיאדה יתקיימו גם מופעים של גופי תרבות ישראליים, כגון ההצגה "הסוחר מוונציה" של הבימה ב"שייקספיר גלוב".

עם זאת הביעה השרה לבנת דאגה מתופעת החרמות על אירועי תרבות ישראליים בבריטניה, וביקשה ממקבילה לפעול לגינוי רשמי של התופעה. השגריר הבריטי מתיו גולד הדגיש כי מדובר במיעוט קטן מאוד, אם כי קולני, שאינו מייצג את הזרם המרכזי ואת הדעות המקובלות בקרב הקהל הבריטי. השרה לבנת השיבה כי אף שהקבוצות העומדות מאחורי החרמות הן קטנות, עדיין הן כוחניות מאוד, ולכן אין להתעלם מהן: "יש לגנותן ברמות הגבוהות ביותר, שכן הקבוצות הללו מתרבות וצוברות כוח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן