Skip to content

התמכרות למשחקי מחשב עלולה לגרום להפרעה נפשית חמורה

תחת הכותרת "הקריז הדיגטלי ומשחקי המחשב", נערך יום עיון במרכז לחינוך ע"ש אנגל שבמרכז הרפואי לגליל, שעסק בהתמכרות למשחקי מחשב ולמסכים דיגיטליים והשלכותיה על התפתחות הילד, בריאותו הנפשית והרגשית, כמו גם דרכי ההתמודדויות עם הבעיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס מיוחד במינו תחת הכותרת הקריז הדיגטלי שנערך ביום שני השבוע במרכז הרפואי לגליל שבצפון, השתתפו מאות פסיכולגים, עובדים סוציאליים ומטפלים.
הרעיון ליום העיון בנושא זה נבע מהעלייה הגוברת והולכת של התמכרות למשחקי מחשב אצל בוגרים וצעירים הסובלים, כך עולה מהכנס,  מפסיכופתולוגיה חמורה (הפרעת אישיות סכיזואידית), שברקע שלה יש התמכרות למשחקי מחשב. תוך כך הכריזו ארגון הבריאות העולמי והארגון הפסיכיאטרי האמריקאי, על הכנסתה של אבחנה חדשה זו למדריכי האבחון – "התמכרות למשחקי מחשב".

את הכנס פתחה  ד"ר לודמילה סנדלר, תחת הכותרת: "קריז דיגיטלי – האמנם התמכרות?"  שדברה על השפעות של מכשירים דיגיטליים על ההתפתחות וקשר בין התמכרות למסכים דיגיטליים ובין התפתחות הפרעות רגשיות ונפשיות חמורות.

ד"ר חנן גזית – מרצה, חוקר משחקים דיגיטליים ומשחקולוג מומחה – נשא הרצאה מרתקת תחת הכותרת: "פורטנייט – הטוב, הרע והמכוער", בה הסביר כיצד משפיעים משחקי הווידיאו על חיינו ומשנים את עולמנו, ובמיוחד את עולמם של ילדינו.
נערכה גם הרצאת אורח של ד"ר אלון וסרמן, פסיכולוג שיקומי ומנהל מקצועי של מכון "חברים", שדיבר על הקשר שבין ההתמכרות למסכים דיגיטליים ובין קשיים חברתיים.

מחקר קובע : "קשר מובהק בין התמכרות למשחקי מחשב ובין התפתחות הפרעה נפשית חמורה"
ד"ר אודי בונדשטיין, פסיכולוג ראשי של המרכז הרפואי, הציג מחקר שנערך במחלקה להדרכת הילד והמשפחה, שגילה באופן חד-משמעי קשר מובהק בין התמכרות למשחקי מחשב ובין התפתחות הפרעה נפשית חמורה .ממחקרים שונים עולה, כי שיעור ההתמכרות נע בין 8-1 אחוזים, כאשר התופעה הולכת ומתרחבת.

צילום באדיבות המחלקה להדרכת הילד
צילום באדיבות המחלקה להדרכת הילד

המרכז  הרפואי מקיים פעילות רבה למען הקהילה במהלך חודש מרס ולרגל יום הכליה הבינלאומי הוצבו בלובי הנהלת המרכז הרפואי לגליל דוכני מידע, אותם איישו נציגי מחלקת הנפרולוגיה. העובדים, בהובלת מנהל המחלקה, פרופ' כמאל חסן, השיבו לשאלות המבקרים והמטופלים, תוך שחילקו דפי מידע בשלוש שפות שונות (עברית, ערבית ורוסית). נוסף על כך הסבירו עובדי המחלקה על החשיבות הגדולה שבמודעות למחלות הכליה ובשמירה על אורח חיים בריא. כשהמטרה העיקרית להביא את המטופלים לאבחון מוקדם המאפשר עיקוב התפתחות המחלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן