Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הערב – יום חמישי ה-28 במרץ 2019

כותרות המהדורה     התקיפה הישראלית בסוריה: מטה משמרות המהפכה ומחסני תחמושת הושמדו; בין 4 ל-25 הרוגים – ביניהם בכירים במשמרות המהפכה; המרחב האווירי בגולן נסגר לתנועת כלי טיס אזרחיים (בטחוני)     הדיונים על מתווה הרגיעה בעיצומם: הקלות תמורת הפסקת בלוני התבערה ועימותי הלילה. ומניעת אלימות בצעדת יום האדמה בשבת הקרובה; בכיר בחמאס: "ביום שבת נשמור […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    התקיפה הישראלית בסוריה: מטה משמרות המהפכה ומחסני תחמושת הושמדו; בין 4 ל-25 הרוגים – ביניהם בכירים במשמרות המהפכה; המרחב האווירי בגולן נסגר לתנועת כלי טיס אזרחיים (בטחוני)

    הדיונים על מתווה הרגיעה בעיצומם: הקלות תמורת הפסקת בלוני התבערה ועימותי הלילה. ומניעת אלימות בצעדת יום האדמה בשבת הקרובה; בכיר בחמאס: "ביום שבת נשמור שההפגנות יהיו עממיות ללא אלימות" (בטחוני)

    למרות המגעים: בישראל ממשיכים להיערך בכוחות גדולים בגבול הרצועה; ראש הממשלה: "נערכים למערכה רחבה" (בטחוני)

    איווט ליברמן קורא להקים ממשלת אחדות בלי חרדים (פוליטי)

    מפץ חרדי: מפלגת יחד פורשת מהמירוץ; ראש ישיבת כסא רחמים העביר את תמיכתו למפלגת יהדות התורה שהתחייבה על הליכה עם הימין ומחויבות לשלמות הארץ (פוליטי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. בצפון הארץ עדיין ייתכן גשם מקומי. הלילה: מעונן. צפויים גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות.

    שישי: מעונן ברובו. גשמים מקומיים, ברובם קלים, צפויים לרדת ברוב אזורי הארץ. ייתכנו סופות רעמים יחידות. הטמפרטורות יעלו וייעשו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

    שבת: מעונן חלקית עד מעונן ותחול ירידה בטמפרטורות. צפויים ממטרים מקומיים ברוב אזורי הארץ מלווים בסופות רעמים בודדות. קיים חשש משטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

    ראשון: צפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות בצפון הארץ ובמרכזה. בדרום הארץ ייתכן גשם מקומי. הטמפרטורות יוסיפו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בחרמון ייתכן שלג.

חדשות

כתב אישום הוגש כנגד חשוד בהתפרצות ל 11 כלי רכב בבאר שבע

בתאריך 14.3 נפתחה במשטרת ישראל חקירה בחשד להתפרצויות וגניבה מכלי רכב בשכונת רמות בבאר שבע.

במסגרת החקירה בוצעה פעילות מבצעית מהלכה נעצר בשעת מעשה חשוד, תושב פזורת תל שבע בן 22, בהתפרצות למונית שחנתה אף היא בשכונת רמות.

מהלך החקירה נקשר החשוד ל 11 מקרי התפרצות וגניבה מכלי רכב במקום, כאשר עפ"י החשד ניפץ חלון כלי הרכב וגנב מהם רכוש אשר את חלקו מכר לתושב חברון אליו נסע בסמוך ולאחר ביצוע ההתפרצויות.

בחיפוש שנערך בביתו, בפזורת תל שבע, אותר ונתפס חלק מן הרכוש אשר בהמשך זוהה ע"י הקורבנות והוחזר להם.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת ואתמול הוגשו, בידי התביעה המשטרתית, כנגדו 11 אישומים בגין המיוחס לו תוך בקשה למעצרו עד תם ההליכים המשפטיים כנגדו.

חייל בודד שם קץ לחייו – חבריו קוראים לציבור להגיע להלוויה

בפוסט בפייסבוק נכתב כי אלכס ססקי, ששירת בחטיבת גולני, יובא למנוחות בהר הרצל, והקוראים הוזמנו להגיע, שכן הוריו בחו"ל וחבריו לפלוגה מנועים מלהגיע.

אלכס ססקי, חייל בודד מחטיבת גולני, נמצא ללא רוח חיים מוקדם יותר השבוע, לאחר ששם קץ לחייו. לקראת הלוויתו שתיערך מחר (חמישי) בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, פורסם פוסט בעמוד הפיסבוק "ישראל שלי" שקורא לציבור להגיע להלוויה, מאחר ומשפחתו לא בישראל וחבריו לפלוגה לא יכולים להגיע בשל המצב הביטחוני.

"חברו למחלקה אמר לי 'מהכל אנחנו הכי זוכרים דווקא את הקטנות: החיוך התמידי, המדבק. את הרעות. את המוכנות לעשות מה שצריך תמיד, להתנדב בשביל כולם, בענווה ובחיוך'", סיפר חברו למחלקה. "כולנו נגיע ללוותו בדרכו האחרונה. הוריו שהגיעו מארצות הברית ישבו שבעה במלון קראון פלאזה בירושלים".

מדובר צה"ל נמסר: "לוחם צה"ל נמצא מוקדם יותר השבוע ללא רוח חיים בביתו. ההודעה נמסרה למשפחתו. בנושא נפתחה חקירת מצ״ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

בפעילות משטרתית נעצר תושב שגב שלום בחשד לשוד פועלי בניין במתחם בניה בבאר שבע

בתאריך 6.3 סמוך לשעה 02:00 בלילה התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות אירוע שוד באתר בניה במתחם גב ים בפארק ההיי טק בבאר שבע.

שוטרים הגיעו למקום, מתחקור האירוע עלה כי מס' רעולי פנים הגיעו למקום בו לנו פועלים, תושבי איו"ש, כשהם מצויידים בכלי תקיפה ושדדו באיומים את מכשיריהם הסלולארים וסכום כסף.

במעמד האירוע הותקף אחד הקורבנות באמצעות כלי חד ונגרמו לו חבלות עד שנזקק לטיפול רפואי.

נפתחה חקירה מהלכה נודעה זהותו של חשוד, תושב שגב שלום בן 24, בתאריך 10.3 הוא נעצר ומעצרו הוארך מעת לעת.

מהלך ימי מעצרו של החשוד החליט שופט בימ"ש השלום יריב בן דוד להורות על שחרורו של החשוד אך ערר אותו הגישה המשטרה לבימ"ש המחוזי בבאר שבע התקבל והפך את החלטתו, החשוד נותר במעצר.

בתאריך 25.3 הוגשה כנגד החשוד הצהרת התביעה בדבר הגשת כתב אישום בגין המיוחס לו ומעצרו הוארך עד היום

פוליטי

איווט ליברמן קורא להקים ממשלת אחדות בלי חרדים

לפי כל הסקרים, מפת המנדטים שצפויה להתקבל אחרי הבחירות מסמן קושי רב בהקמת קואליציה, גוש הימין אינו מצליח להשיג רוב ללא הסתמכות על מפלגות קיצוניות כמו 'ישראל ביתנו' ו'זהות', והרעיון שנתניהו יקים ממשלת אחדות יחד עם גנץ נראית קלושה, בפרט מתוך הערכה כי השותפים לרגע יחפשו את נקודת הזמן הראשונה בו יוכלו להפיל את הממשלה (אלא אם כן לא תהיה לו ברירה אחרת). מפלגת 'ישראל ביתנו' לפי חלק מהסקרים אינה עוברת את אחוז החסימה, ונראה שראש המפלגה שלה עושה את הטעות שעשה לפיד בקדנציה הקודמת. אין זה סוד, שליברמן שונא את הדת והחרדים הרבה יותר מאשר לפיד, אולם לפיד בקדנציה הקודמת הטיל ווטו על צירוף החרדים לממשלה מה שהפך אותו בעיניהם לפסול חיתון כשהם מצהירים שלא יישבו בכל קואליציה יחד איתו.

– בראיון שהעניק הבוקר איווט ליברמן לאולפן ynet הוא קרא להקים ממשלה ללא חרדים. ליברמן, הבהיר כי יתנה הצטרפותו לממשלה עתידית בפגיעה בנושאי דת ומדינה, ואמר כי ישמח אם תוקם ממשלה ללא חרדים, שבה ייתכן כי הליכוד וכחול לבן ישבו יחדיו. לדבריו, הוא אף הציע בעבר לראשי "המפלגות הציוניות" לחתום על "אמנה בנושא דת ומדינה", שמטרתה למנוע "סחיטה" שלהן בידי המפלגות החרדיות, ו"לא להשאיר להן מרחב תמרון". אף אחד מהם, הוסיף, לא הגיב לפנייתו.

– במקביל, בראיון שהעניקה הבוקר יו"ר הימין החדש שקד לגל"צ, היא התייחסה ג"כ לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות (ללא הדרת החרדים), ואמרה כי היא לא תמליץ על גנץ לראשות הממשלה ולא תשב בממשלה בראשותו, אבל אין לה בעיה לשבת איתו בממשלת ליכוד. לדבריה, "ההערכה שלי שאחרי הבחירות טראמפ יפרסם את תוכנית השלום, בעקבותיה נתניהו יזמין את גנץ לממשלה והם ישבו ביחד".

מפץ חרדי: מפלגת יחד פורשת מהמירוץ; ראש ישיבת כסא רחמים העביר את תמיכתו למפלגת יהדות התורה שהתחייבה על הליכה עם הימין ומחויבות לשלמות הארץ

למרות שמאז הכריזה על ריצה עצמאית הצליחה לגייס למעלה ממאה אלף מתפקדים, מפלגת 'יחד' הודיעה על פרישה מהמירוץ בבחירות הקרובות, וזאת בעקבות הקושי לעבור את אחוז החסימה הגבוה העומד על ארבעה מנדטים ומחשש לאיבוד קולות בגוש הימין. מנהיגה הרוחני של המפלגה ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז העביר את תמיכתו למפלגת יהדות התורה, לאחר שהאחרונה הגיעה לסיכומים מול נציגו יו"ר יחד אלי ישי על סיוע למוסדות החינוך המשוייכים לתנועה, וכן כי במידה והמפלגה תצליח להשיג למעלה מ-250 אלף קול יעמידו נציג פניות ציבור שיטפל בפניות תומכי התנועה. זאת בנוסף לסיכומים בע"פ שעסקו בתמיכה מלאה בעקרונותיה של תנועת 'יחד' כמו הליכה עם הימין ומחויבות לשלמות הארץ.

– בעקבות ההחלטה מקווים במפלגת יהדות התורה, כי הצירוף של מפלגת יחד יהווה מכפיל כח, ויבוא לידי ביטוי גם על ידי מצביעים שלא תמכו במפלגה מחשש שלא תעבור את אחוז החסימה. מאידך ישנה הבנה כי יתכן וחלקים יעברו להצביע לעוצמה יהודית שמתמודדת במסגרת איחוד מפלגות הימין, למפלגת הליכוד, שם מתמודד במקום ה-27 בוגר כסא רחמים. ואפילו למפלגת ש"ס שיכולה לקבל חלק ממצביעי המפלגה שהעדיפו את יחד אך לא נרתעים מש"ס. בנוסף, בסיבוב עקיף סיכויים רבים כי מפלגת ש"ס תקבל חזרה את קולות מצביעי יחד במסגרת הסכם הקולות העודפים שיש לה מול מפלגת יהדות התורה.

בטחוני

התקיפה הישראלית בסוריה: מטה משמרות המהפכה ומחסני תחמושת הושמדו; בין 4 ל-25 הרוגים – ביניהם בכירים במשמרות המהפכה; המרחב האווירי בגולן נסגר לתנועת כלי טיס אזרחיים

פרטים נוספים על התקיפה הישראלית אמש בצפון חאלב שבסוריה: לפי חלק מהדיווחים בתקשורת הסורית, התקיפה שארכה כשעה בקירוב בוצעה בשני וגלים השמידה את מטה משמרות המהפכה באזור וכמו גם את מחסני התחמושת והנשק במתקן חטיבת ההגנה האווירית בתלה, סמוך לכפר אל עזיזייה – אותו הפכו משמרות המהפכה למחסנים לאחר שהשתלטו עליו בשנת 2013. * דיווחים סותרים גם לגבי מנין ההרוגים בתקיפה והוא נע בין 4 ל-25, אחד מכלי התקשורת בסוריה דיווח כי בין ההרוגים של משמרות המהפכה – גם מפקדים ו"מומחי צבא".

– על פי דיווחים בכלי תקשורת סוריים אמש, בשעת התקיפה ביקרה משלחת איראנית ביעדים צבאיים באזור. אחד הנפגעים הוא מפקד יחידת העלית הסורית "כוח טייגר". כמו כן, דווח שהתקיפה לוותה בירי מסוללת HIMARS – טיל ארוך-טווח שנורה מבסיס צבא ארצות הברית באל-תאנף. דיווחים אחרים מסרו שברוב יעדי התקיפה שהו לוחמים מ"כוח אל-קודס" ממשמרות המהפכה.

– חבר הקבינט ישראל כץ אמר הבוקר לכלי התקשורת כי "על-פי מקורות זרים, חיל האוויר הוא שתקף כוחות איראניים בסוריה. לפי מה שאיראן יודעת – מדובר בנו. זו פעולה שהיא מאתגרת מאוד מבחינה צבאית".

– לאחר התקיפה אמש ברמת הגולן שמיוחסת לישראל ומחשש לתגובה סורית-איראנית, הוחלט לסגור הבוקר את השטח האווירי ברמת גולן לטיסות מעל גובה של 5,000 רגל.

הדיונים על מתווה הרגיעה בעיצומם: הקלות תמורת הפסקת בלוני התבערה ועימותי הלילה. ומניעת אלימות בצעדת יום האדמה בשבת הקרובה; בכיר בחמאס: "ביום שבת נשמור שההפגנות יהיו עממיות ללא אלימות"

משלחת המודיעין המצרי שהגיעה אמש לעזה קיימה הלילה שתי פגישות ישיבות מרתוניות עם הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה שנמשכו עד לשעה 2:00 לפנות בוקר כדי למנוע עימות צבאי גדול ברצועה בשבת ואפשרות שהדברים יצאו מכלל שליטה. היום (חמישי) סמוך ל-13:00 בצהריים עזבה המשלחת המצרית את רצועת עזה בדרכה לישראל כדי למסור לבכירי מערכת הביטחון את תשובת חמאס בנוגע להצעה הישראלית. בסיום השיחות עם הצד הישראלי צפויה המשלחת לשוב לעזה להמשך המשא ומתן עוד הערב.

– המצרים העבירו לחמאס את ההצעה הישראלית שכוללת, בין היתר, הגדלת מספר המשאיות שנכנסות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום; הגדלת מרחב הדייג ל-12 מייל, הפעלת פרויקט ההעסקה של האו"ם ל-40 אלף איש ושיפור החשמל. בתמורה דורשים בישראל את הפסקת העימותים הליליים, הפסקת הפעלתו של מוקד העימותים מול זיקים והמשט הימי וערבות לכך שההפגנה בשבת הקרובה (יום האדמה) תהיה לא אלימה. * במסגרת הסיכומים, הסכימה ישראל גם תאשר ישראל להכניס לרצועה חלק מהחומרים שבמערכת הביטחון הגדירו אותם בעלי שימוש כפול – כלומר עלולים לשמש גם לפעילות טרור נגד ישראל.

– גורם פלסטיני צוטט בסוכנות "מען" ואמר כי תוצאות הפגישה בין הפלגים ברצועת עזה לבין המשלחת המצרית, שמנסה לייצב את הרגיעה בדרום, היו חיוביות. לצד זאת, הגורם הדגיש כי "התוצאות בשטח הן שיקבעו עד כמה ישראל מחויבת לסעיפי הרגיעה".

– הצהרה ראשונה מצד חמאס שמביעה נכונות למתווה הרגיעה, נשמע הבוקר מבכיר הארגון איסמאעיל רדוואן החבר גם בהנהגת 'צעדות השיבה' שאמר בריאיון: כי "ביום שבת (יום האדמה) נשמור שההפגנות יהיו עממיות, ולא אלימות ב-100%". לדבריו, "המשמעות היא שלא יהיה שימוש באמצעים אגרסיביים".

למרות המגעים: בישראל ממשיכים להיערך בכוחות גדולים בגבול הרצועה; ראש הממשלה: "נערכים למערכה רחבה"

הנהגת חמאס אמנם התחייבה למנוע את שיגורי הרקטות ולאכוף שקט על הגדר ביום שבת, אחרי קיום העצרת שבה אמורים להשתתף עשרות אלפי פלסטינים. קציני המודיעין המצרים התחייבו גם הם כי יסיירו בשטח הפלסטיני ויפקחו על ההפגנות, תוך שמירה על קשר טלפוני ישיר במקרה של אירועים חריגים. אך במערכת הביטחון חוששים כי ההמון המשולהב והמוסת יסתער על הגדר, או במקרה חמור מכך, גם יחדור ליישובים ולמוצבים כדי לפגוע באזרחים, ואף לחטוף חיילים. בישראל אף חוששים מתרחיש בו ינסו פלסטינים להסתער על עמדת צלפים הסמוכה לגדר המערכת, לנתק אותה מכוח האבטחה שלה ולנסות לחטוף חיילים לעומק השטח הפלסטיני בחסות הפרת סדר אלימה. גורם ביטחוני אמר כי "החשש הסביר הוא שחמאס ינסה להפתיע בטכניקה שתסייע לאזרחים לפרוץ את הגדר. אף אחד לא רוצה להרוג אותם. המטרה היא למנוע מקרים מהסוג הזה הרבה לפני, אבל נערכים גם לבידוד מרחבים וחדירות לעומק".

– בעקבות כך החל מהיום ייפרסו כוחות צבא גדולים בגבול רצועת עזה על מנת לבלום את הפרות הסדר. לאוגדת עזה החלו להגיע ג'יפים של יחידות מובחרות, נגמ"שים וטנקים, כוחות בשירות סדיר, ואמצעים לוגיסטיים. בנוסף אליהם, הוצבו עמדות צלפים חדשות שמגנות על החיילים מירי צליפה ומטעני חבלה, ועמדות מוסוות נקבעו בחורשות וסמוך לגדר המערכת. בנוסף, אוגדת עזה תתוגבר בכלי טיס בלתי-מאוישים, אמצעי תצפית וכוננות גבוהה של מסוקי קרב, מטוסי קרב ומסוקי סער, לאפשרות של פינוי פצועים.
מדובר צה"ל נמסר כי
כוחות צה״ל השלימו את ההערכות המבצעית לאירועי יום האדמה בזירת הדרום וממשיכים בצעדי קידום המוכנות לקראת הסלמה אפשרית בעקבות אירועי אלימות וטרור במהלכו.

בתוך כך, הושלמה הגעת מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לפיקוד הדרום. הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים.

במהלך היום התקיימה סדרת דיונים בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, במסגרתם בוצעה הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות לתרחישים שונים.

כמו כן, ניתנו הנחיות לצעדים הנדרשים להשלמה על ידי כלל המפקדות עד מחר (שישי) וכן הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים המוקצים לפיקוד הדרום.

– הבוקר אמר ראש הממשלה כי בימים האחרונים הונחה הצבא לעבות כוחות, להוסיף כלים, ולהיות מוכנים למערכה רחבה, שישראל תיכנס אליה רק לאחר שמיצתה את כל האפשרויות האחרות

– במקביל, משפחות רבות מהדרום אינן מתכוונות להעביר את סוף השבוע בביתן, כאשר חלק מהתושבים ייסעו צפונה כבר הערב, כשאחרים יעשו זאת ביום שישי בבוקר.

    כלי טיס ישראלי תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה באזור ג'באליא בצפון רצועת עזה; הפלסטינים מדווחים על לפחות 3 פצועים

    חשד לפיגוע דריסה: שוטר נפגע קל במחסום קלנדיה מרכב שנמלט * שוטר נפגע באורח קל מפגיעת מכונית סמוך למחסום קלנדיה * הרכב שהגיע מכיוון ירושלים נמלט מהמקום. * הנסיבות נבדקות

מדיני

בכיר באיחוד האמירויות: יחסים מדינות ערב עם ישראל צריכים לסייע בהתקדמות לכיוון תהליך של שלום עם הפלסטינים – "ההחלטה לא לדבר עם ישראל – שגיאה גדולה"

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, התייחס בשיחה עם העיתון "דה נשיונל" שבאבו דאבי ליחסי מדינות ערב עם ישראל ואמר כי אלו שהחליטו להימנע מהם, עשו שגיאה גדולה. השר ציין כי כינון דיאלוג עם ישראל יתרום לקידום השלום עם הפלסטינים. לדבריו, "יש להפריד בין מחלוקות פוליטיות לבין תקשורת פתוחה".

חוץ

כוח מיוחד של צבא מלטה השתלט על האונייה שנחטפה ע"י מהגרים; המהגרים יועברו לחקירה

כוח מיוחד של צבא מלטה השתלט הבוקר על האונייה שחטפו מהגרים בים התיכון. החיילים החמושים החזירו לקברניט את השליטה על האונייה, וליוו את הגעתה לחוף. האונייה עגנה בנמל, והמהגרים יישלחו לחקירה במשטרה. * כפי שדיווחנו מוקדם יותר, ספינת סחר נענתה אתמול לקריאות לחלץ פליטים שנקלעו למצוקה באזור החוף של לוב עלתה לסיפונה 108 בני אדם והמשיכה במסעה מטורקיה לטריפולי. אך זמן קצר לאחר מכן הפליטים השתלטו על הספינה ושינו את נתיבה לכיוון צפון.

"הרשאות חלק 810" | ממשל טראמפ אישר בקשות חשאיות להעברת טכנולוגיה גרעינית לסעודיה

שר האנרגיה של ארצות הברית, אישר שש בקשות סודיות של חברות שונות למכירת טכנולוגיה גרעינית לערב הסעודית. האישור המכונה "הרשאות חלק 810", מאפשר לחברות להתחיל בעבודות ראשוניות להקמת תחנות כוח לפני ההסכם, אבל עדיין מגביל אותן להעביר את הציוד אליהן. * חברי קונגרס רבים חוששים שהעברת הידע הגרעיני המתקדם לערב הסעודית עלולה להצית בסופו של דבר מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. (רויטרס)

    רוסיה לטראמפ: נוכחותנו בוונצואלה לא מאיימת על אף אחד * רוסיה דחתה היום (חמישי) את דרישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להוצאת כוחותיה מוונצואלה. דוברת משרד החוץ במוסקבה אמר כי מומחים רוסים הגיעו לוונצואלה לבקשת ממשלתו של ניקולס מדורו על בסיס הסכמי שיתוף פעולה צבאיים-טכניים בין המדינות. לדבריה, "רוסיה לא משנה את מאזן הכוחות באזור, רוסיה לא מאיימת על אף אחד, שלא כמו אזרחים (גורמים רשמיים) בוושינגטון". (רויטרס)

    ארה"ב: טראמפ קורא ליו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים מטעם הדמוקרטים להתפטר מתפקידו * לאחר שהתובע המיוחד רוברט מולר קבע כי לא היה שיתוף פעולה בין קמפיין טראמפ לרוסיה בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא ליו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, הדמוקרט אדם שיף, להתפטר מתפקידו. לדבריו, "יש לאלץ את חבר הקונגרס אדם שיף, שבילה שנתיים משקר ומדליף ביודעין ובניגוד לחוק, להתפטר מהקונגרס" (רויטרס)

    גואטמלה: אנשים ירדו לכביש אחרי תאונה ונדרסו למוות; לפחות 32 נהרגו, 9 נפצעו קשה * משאית בגואטמלה דרסה הלילה קהל של סקרנים שירד לכביש אחרי תאונת פגע וברח שבה נהרג אדם. לפחות 32 בני אדם נדרסו למוות על ידי המשאית. ותשעה נוספים בני אדם פונו לבתי החולים במצב קשה.

    סומליה: לפחות 8 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת במוגדישו * לפחות שמונה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בפיצוץ מכונית תופת בבירה מוגדישו. * בסוף השבוע האחרון נהרגו 15 בני אדם בקרב בין חמושים מארגון א-שבאב לבין כוחות הביטחון במוגדישו. (רויטרס)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן