Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שישי ה-29 במרץ 2019

כותרות המהדורה     "טנקים ונגמ"שים חונים בצידי הדרכים, צלפים, מלט"ים וסוללות עפר" | מתיחות שיא בגבול הרצועה, חשש מחדירה המונית וניסיונות חטיפה – "כל טעות קטנה עלולה להוביל למלחמה" (בטחוני)     בישראל נערכים לתרחיש שעלול להביא לכניסה קרקעית שיהיה מלווה באש ובפעילות אווירית אינטנסיבית (בטחוני)     ונצואלה: ממשלת מדורו אסרה על הנשיא הזמני גוואידו לכהן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "טנקים ונגמ"שים חונים בצידי הדרכים, צלפים, מלט"ים וסוללות עפר" | מתיחות שיא בגבול הרצועה, חשש מחדירה המונית וניסיונות חטיפה – "כל טעות קטנה עלולה להוביל למלחמה" (בטחוני)

    בישראל נערכים לתרחיש שעלול להביא לכניסה קרקעית שיהיה מלווה באש ובפעילות אווירית אינטנסיבית (בטחוני)

    ונצואלה: ממשלת מדורו אסרה על הנשיא הזמני גוואידו לכהן במשרה ציבורית במשך 15 שנה (חוץ)

    בהוראת היועמ"ש: בדיקה נפתחה נגד ראש עיריית טבריה בחשד לגזענות – הצהיר כי ימנע בניית מגורים לחרדים (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן. ברוב אזורי הארץ צפוי גשם מקומי קל. הטמפרטורות יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

    ליל שבת: גשמים מקומיים ויתכנו סופות רעמים יחידות. חשש קל לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

    יום שבת: ברוב אזורי הארץ צפויים ממטרים מקומיים, יתכנו סופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח חשש לשיטפונות. הרוחות יתחזקו ויתכן אובך בדרום הארץ. תחול ירידה בטמפרטורות.

    ראשון: בצפון הארץ ובמרכזה גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות. ירידה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. בדרום הארץ יתכן גשם מקומי. ינשבו רוחות דרום מערביות חזקות. בדרום הארץ יתכן אובך. בחרמון ירד שלג.

    שני: בצפון הארץ ובמרכזה יוסיף לרדת גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בחרמון ירד שלג. ינשבו רוחות ערות. בדרום הארץ עדיין יתכן אובך.

חדשות

שעון הקיץ כבר כאן: בשעה 02:00 הוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה לשעה 03:00

הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 02:00 הוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה לשעה 03:00, והוא יימשך 212 יום. * המטרה העיקרית של שעון הקיץ היא להביא לכך שיותר שעות פעילות של בני אדם יהיו במהלך היום, אז יש אור טבעי, וכך יופחת הצורך בתאורה מלאכותית ויהיה חיסכון בצריכת החשמל.

– ארגון אדם טבע ודין טוען כי נדרשת בחינה מחודשת של ביטול שעון החורף בכלל ומעבר לשעון קיץ כל השנה, בהתאם להמלצת האיחוד האירופי. * ביום שלישי, הצביע האיחוד האירופי בעד ביטול הזזת השעון – החל מעוד שנתיים. 410 חברי הפרלמנט האירופי בשטרסבורג תמכו בהחלטה, 192 התנגדו ו-51 נמנעו. מדובר בהצבעה על הצעה מלפני כשנתיים. גם עכשיו ההצבעה אינה החלטה סופית, שכן כעת יצטרכו המדינות החברות באיחוד האירופי להעביר חוק בנושא.(מגפון ניוז)

בשעה 01:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן על רכב שהתהפך ופגע בשתי הולכות רגל ברחוב המסגר פינת חומה ומגדל בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב 2 הולכות רגל כבנות 30 במצב בינוני עם חבלות בראש ובגפיים, ואת נהג הרכב צעיר כבן 22 במצב קל.

בהוראת היועמ"ש: בדיקה נפתחה נגד ראש עיריית טבריה בחשד לגזענות – הצהיר כי ימנע בניית מגורים לחרדים (בדיקה בלבד)

היועץ המשפטי לממשלה העביר לטיפול פרקליטות המדינה תלונה נגד ראש עיריית טבריה רון קובי בגין עבירה על חוק הגזענות ועל חוק איסור אפליה במוצרים על ידי נבחר ציבור. * התלונה הוגשה על ידי "בצלמו", ארגון זכויות אדם ברוח יהודית, בגין הצהרותיו האנטישמיות של ראש עיריית טבריה רון קובי, ולפיהן ימנע בנייה למגורים לציבור החרדי בעירו. (ישראל היום)
לפנות בוקר בכפר בענה בוצע ירי לעבר בית עסק,ללא נפגעים בארוע אולם נזק נגרם במקום.

הרקע לאירוע פלילי, זהות החשודים ידועה ומבוצעות פעולות לאיתורם ומעצרם.חוקרי משטרת ישראל אספו ממצאים בזירת הארוע ופתחו בחקירה.

‪*לפני זמן קצר התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות חשוד אשר נכנס לפיצוציה ברחוב אהרונוביץ *בחולון ואיים על עובד במקום באמצעות כלי נשק. החשוד עזב את המקום .באירוע אין נפגעים בגוף או ברכוש.מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום שוטרי משטרת ישראל ופתחו בחקירת נסיבות האירוע.החקירה נמשכת .

*משטרת ישראל פענחה אירוע קטטה שהובילה למות אדם ופציעתו של אחר במזרח ירושלים –  הצהרת תובע נגד  2 החשודים המרכזיים שגרמו לפציעות ולמוות.

ראשיתה של חקירת המשטרה בתאריך   10.3 בשעות הצהריים  עם קבלת דיווח אודות קטטה שהתרחשה במזרח ירושלים, בין מספר מעורבים, שבמהלכה פונו  2 מעורבים נהג משאית בשנות  30 ותושב המקום בשנות ה 40 לבית החולים כשעל גופם סימני דקירה וחבלות. החשודים  נמלטו מהמקום.

בהמשך, התקבל דיווח נוסף מבית החולים כי הבן נפטר.*

חוקרי המשטרה שהגיעו לזירת העבירה ולבתי החולים, פתחו כאמור בחקירה מאומצת תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים ומאמצי מודיעין שהביאו עוד באותו ערב לאיתור זהותם ומעצרם של חשודים 2 בני אותה משפחה( בשנות ה40 מזרח י-ם) בדירת מסתור במ.פ שועפט.

עם התקדמות החקירה, עלה  כי הרקע לקטטה , הנו ככל הנראה, סכסוך על חניה, בין אביו של הנרצח שרצה להחנות משאית בכדי לפרוק אותה מרהיטים חדשים, בסמוך לביתו, לבין החשודים שהתנגדו לחניית המשאית במקום. בעקבות כך החלו להתקוטט תוך שדוקרים את הבן, מכים את נהג המשאית באופן חמור, יורים לעברם ולבסוף גם מנפצים את שמשות המשאית וגורמים לה נזקים.

2 החשודים המרכזיים, נחקרו במשטרה בחשד לרצח ובחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד ושימוש בנשק.

אתמול, לאחר שחוקרי המשטרה גיבשו את כלל הראיות והממצאים כנגד החשודים, הוגשה נגדם הצהרת תובע  על ידי פרקליטות מחוז ירושלים ובית משפט השלום האריך את מעצרם עד יום ב (1.4) בגין העבירות המיוחסות להם, במועד זה צפויה הפרקליטות להגיש כתבי האישום נגדם.

במשטרה ציינו, חוקרי המשטרה מיד עם קבלת הדיווח פעלו בנחישות ובמאמצים נרחבים על מנת לאתר את זהותם של החשודים ולאסוף נגדם ראיות אשר הובילו להגשת הצהרת התובע.

פוליטי

מונה יו"ר חדש לוועדת ההיתרים שתדון בבקשת נתניהו לקבל סיוע ממוני עבור הוצאותיו המשפטיות

מבקר המדינה מינה את השופט בדימוס שלום ברנר לתפקיד יו"ר הועדה למתן היתרים שפועלת על-יד משרד מבקר המדינה, והיא צפויה לקיים בקרוב דיון נוסף בענינו של ראש הממשלה שביקש לקבל סיוע במימון הוצאות ההגנה שלו * ברנר שכבר כיהן בין השנים 2001 ל-2004 כיו"ר הועדה למתן היתרים, דחה בתקופת כהונתו הקודמת בקשה של שר האוצר דאז, נתניהו, שביקש כי חמשה תורמים יממנו חובות שצבר בטרם נבחר, ברנר הסביר: "אדם מן היישוב והציבור כולו עשויים לאבד את אמונם בשלטון מנהיגיו אם יראה אותם סמוך על שולחנם של גבירים. תדמיתו עשויה להיפגע אם יראה את מנהיגים ממנים את עיסוקיהם מהתקופה שלפני בחירתם מכספי תרומות שהם אוספים לאחר המינוי שלהם".

בטחוני

לקראת יום האדמה וצעדות השיבה

"טנקים ונגמ"שים חונים בצידי הדרכים, צלפים, מלט"ים וסוללות עפר" | מתיחות שיא בגבול הרצועה, חשש מחדירה המונית וניסיונות חטיפה – "כל טעות קטנה עלולה להוביל למלחמה"

מתיחות שיא היום ומחר בגבול הרצועה: על פי הערכות הצבא, החל מ־13:00 מחר צפויים עשרות אלפי פלסטינים להגיע למרחב הגדר בששת המוקדים המוכרים. כשמחר תתקיים העצרת המרכזית לציון יום האדמה הפלסטיני במהלכו הם מציינים גם שנה לקיום צעדות השיבה. לקראת העצרות הוקם מערך הסעות ענק שיאסוף נוסעים מ-38 תחנות ברחבי ברצועה. ו-5 ערי אוהלים הוקמו לאורך הגדר בהם יתכנסו המפגינים. בתי החולים ברצועה פועלים כבר כעת במתכונת חירום ובנקודות החיכוך גם נפרסו בתי חולים שדה.

– ראשי המודיעין המצרי שנפגשו אתמול (חמישי) עם ראשי החמאס ברצועה, העבירו להם מסר מאיים מישראל: "כל טעות שלכם ביום שבת – עלולה להוביל למלחמה מול ישראל". המצרים דורשים מחמאס לקחת צעדים אקטיביים ומשמעותיים כדי למנוע עימות. בין הדרישות של המצרים: פריסת אנשי חמאס לאורך הגדר במטרה למנוע מההמונים לחצות לשטח ישראל וכן למנוע הגעת כלי נשק לאזור הגדר.

– הוועדה המארגנת של צעדות השיבה בגבול רצועת עזה אמנם מנסה להרגיע את הרוחות וקראו למשתתפים להתמקד בקיום אירועי מורשת ואמנות, וביקשו מהם לשמור על עצמם ו"לא לתת לצלפים הישראלים הזדמנות לפגוע בהם". אך מה שישפיע יותר מכך על רמת האלימות הם מידת התקרבותם של המפגינים לגדר, ושימוש בבלוני תבערה כאשר כל תקרית קטנה עלולה להוביל להסלמה.

– במערכת הביטחון חוששים למצב בו המוני פלסטינים יסתערו על גדרות, יחדרו ליישובים ומצבים וינסו לחטוף אזרחים או חיילים. אחד התרחישים הוא נסיון פלסטינים להסתער על עמדת צלפים הסמוכה לגדר המערכת, לנתק אותה מכוח האבטחה שלה ולנסות לחטוף חיילים לעומק השטח הפלסטיני בחסות הפרת סדר אלימה.

– בעקבות כך החל מאתמול נפרסו כוחות צבא גדולים בגבול רצועת עזה שנועדו לבלום את הפרות הסדר, הכוחות יצויידו בג'יפים של יחידות מובחרות, נגמ"שים וטנקים. בנוסף אליהם, הוצבו עמדות צלפים חדשות שמגנות על החיילים מירי צליפה ומטעני חבלה, ועמדות מוסוות נקבעו בחורשות וסמוך לגדר המערכת. הצלפים הרבים שנפרסו בכמה מוקדים מול הגדר התאמנו באופן מיוחד בהשבתת מוחים תוך הימנעות מהגעה לכמות דו ספרתית או תלת ספרתית של הרוגים פלסטינים, שעלולה להצית את השטח.

– בנוסף, כוחות מיוחדים יגיעו לאזור עוטף עזה. בראשם, יותר מ-150 צלפים שיבצעו אבטחה על היישובים. כוחות הנדסיים הגביהו וחיזקו את סוללות האדמה שבצדו הישראלי של הגבול, ופרסו פירמידות נוספות ורבות של תלתליות, בכמה שכבות, משני צידי גדר הגבול ואף בעומק הישראלי.

– כמו כן תוגבה אוגדת עזה בכלי טיס בלתי-מאוישים, אמצעי תצפית וכוננות גבוהה של מסוקי קרב, מטוסי קרב ומסוקי סער, לאפשרות של פינוי פצועים.

בישראל נערכים לתרחיש שעלול להביא לכניסה קרקעית שיהיה מלווה באש ובפעילות אווירית אינטנסיבית

בישראל נערכים בשלב הראשון לבלום את ההמון המוסת על קו הגבול. במידה ויהיו הרוגים רבים על הגדר, עשוי חמאס להגיב בשיגור רקטות או פצצות מרגמה לעבר עורף ישראל ובכך לגרור תגובה, שתגרור בתורה את התגובות שלאחריה. אולם במסגרת ההיערכויות נערכים בצבא גם לתרחיש קיצוני בו יאלצו לבצע תמרון קרקעי בתוככי רצועת עזה שיהיה מלווה באש ובפעילות אווירית אינטנסיבית.

– רצועת עזה היא כבר מזמן לא תמרון יבשתי פשוט. מתחת לעיר עזה נחפרה עיר תחתית שכוללת מנהרות המחברות בין בתים, מתחמים צבאיים ומתקנים רגישים כמו בתי חולים, מוסדות חינוך ואתרי ארגוני סיוע בינלאומיים. המערכים התת קרקעיים שנבנו בעשור האחרון נועדו לפגוע בתמרון הישראלי, ובכל עימות ישיר ורחב חמאס יעדיף לגרור את החיילים לתוך השטחים הבנויים, זאת מאחר ושם יש לו יתרון יחסי. הוא מקיים שם תצפיות קבועות, יודע לאייש במהירות רבה עמדות ירי נ"ט, צליפה, ועמדות רתק באמצעות פצצות מרגמה. במקביל, יודע חמאס לנוע ממבנה למבנה במהירות באמצעות מנהרות הגנה (וואלה)

מחשש להסלמה: משפחות רבות מהדרום מצפינות

במועצות האזוריות בעוטף עזה נערכים לעצרת חמאס שמתוכננת להתקיים ביום שבת הקרוב סמוך לגבול לציון יום השנה לתחילת צעדות השיבה. חלק מהתושבים בקיבוצים סמוכי הגדר מתכוונים לצאת מהאזור למשך השבת כאשר חלק מהתושבים כבר נסעו אמש צפונה, ואחרים מתכננים לעשות זאת הבוקר. * לחברי קיבוץ כרם שלום הוצע להתפנות לקיבוץ אורים. בהודעה שקיבלו התושבים נכתב: "משפחות שרוצות לצאת להפוגה בקיבוץ אורים לשישי שבת נא להודיע לי בפרטי. הלינה באורחן אורים. אוכל כשר בית כנסת. ארוחת צהריים וערב בשישי, ובוקר וצהריים בשבת. כל ההוצאה על חשבון המועצה".

    השגרירות האמריקנית בישראל הוציאה אזהרה לאזרחיה לקראת ההפגנות הצפויות בגבול עזה בסוף השבוע הקרוב

    עיתון א-רסאלה של חמאס מדווח: "ישנה הבטחה שהמענק הקטרי ימשיך להיכנס לעזה עד סוף השנה". לפי הדיווח, ישראל הסכימה להמשיך ולמכור סולר לתחנת הכוח בעזה ללא מסים, גם אם הכסף לא ימשיך לעבור

    מחבלים השליכו מאות מטעני נפץ לעבר גדר המערכת; אזעקת צבע אדום הופעלה * פיצוצים עזים נשמעו במהלך הלילה (חמישי) באזור גדר המערכת בגבול רצועת עזה, זאת במהלך אירועי ההטרדות הליליות שמבצעים הפלסטינים, שכללו השלכת מאות מטעני חבלה לעבר גדר המערכת, ולפי משרד הבריאות הפלסטיני, באירועים ישנם חמישה נפגעים מירי ישראלי. בעקבות השלכת מטעני החבלה אף הופעלה הלילה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, לאחר שזוהתה בטעות כירי רקטה

שתיקה רועמת: למרות הדיווחים על נפגעים – איראן וחיזבאללה לא התייחסו לתקיפה בסוריה

בטהראן ובארגון הנתמך על ידה לא התייחסו לתקיפה המיוחסת לישראל בחאלב בליל אתמול, זאת על אף שדווח על נפגעים איראנים. אך גם ללא התייחסות רשמית מצידם, התקיפה מעמידה את ציר ההתנגדות בדילמה, אחרי שאיראן איימה כי בכוונתה לשנות את מדיניותה כלפי התקיפות הישראליות שמכוונות נגדה בסוריה. * גורם ביטחוני סורי לרשת אל-מיאדין הלבנונית: "לא ברור מדוע ישראל תוקפת מחסני נשק שצבא סוריה משתמש בו ל'סיוע קרוב'". אותו גורם גם ציין שצבא סוריה ובעלי בריתו נמצאים באזור א-שייח' נג'אר מאז שנת 2014. ישראל, לדבריו, "מחפשת ניצחונות מדומיינים באמצעות התקיפה הכושלת" (כאן)

בחירות

סקר חדשות13: שוויון בין הליכוד לכחול-לבן; זהות מתחזקת ל-7 מנדטים

מסקר חדשות 13 שנערך אתמול (חמישי) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, היו הליכוד וכחול-לבן משיגים 30 מנדטים כל אחת. בהשוואה לסקר קודם של חדשות13 המשמעות היא, ירידה של מנדט אחד לכחול-לבן, ועליה של שני מנדטים לליכוד. * ע"פ הסקר מפלגת 'העבודה' שומרת על המקום השלישי עם מספר מנדטים דו ספרתי (10), ומפלגת "זהות" מגיעה ל-7 מנדטים * בחלוקה גושית מקבלים בימין 64 מנדטים ונאלצים להסתמך על מפלגת זהות (7) שכבר הצהירה כי ייתכן והיא תתמוך דווקא בגנץ

– ע"פ הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היו כחול לבן והליכוד שומרים על שוויון במקום הראשון עם 30 מנדטים; העבודה – 10; יהדות התורה – 7; איחוד מפלגות הימין – 7; חד"ש-תע"ל – 7; זהות – 7; מרץ – 5; הימין החדש – 5; ש"ס – 4; כולנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; ישראל ביתנו – 0; מגן – 0

סקר 'ידיעות אחרונות': כחול-לבן מובילה על הליכוד; גוש הימין נאלץ להסתמך על זהות וליברמן בכדי להרכיב קואליציה

סקר "ידיעות אחרונות" שפורסם הבוקר (שישי) מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום היתה מפלגת כחול לבן מגיעה למקום הראשון עם 31 מנדטים וממשיכה להוביל על הליכוד שמקבל 27 מנדטים. (בהשוואה לסקר קודם של ידיעות ירידה של 2 מנדטים לכל מפלגה), אך בחלוקה גושית מקבלים בימין 64 מנדטים ונאלצים להסתמך הן על ליברמן (4) והן על זהות (5) לצורך הרכבת ממשלה).

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום: כחול לבן היתה מגיעה למקום הראשון עם 31 מנדטים; הליכוד – 27; העבודה – 9; חד"ש-תע"ל – 7; יהדות התורה – 7; הימין החדש – 6; איחוד מפלגות הימין – 5; זהות – 5; כולנו – 5; מרץ – 5; ש"ס – 5; ישראל ביתנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; מגן – 0

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: "על רקע ריבוי המפלגות – פרסום תוצאות האמת יתעכב במספר שעות"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, גילה אתמול בראיון לגל"צ כי תוצאות האמת של הבחירות יתפרסמו השנה מאוחר יותר מאשר בעבר, "הפעם יש מספר שיא של רשימות. זה מצריך בדיקה כפולה. כמו כן, בגלל ריבוי הרשימות, המשקל הפיזי של הערכה שניתנת לכל ועדת קלפי גדל פי שניים. בעבר היו תוצאות ראשונות בשעות הבוקר. הפעם זה כנראה יתאחר בשלוש או בארבע שעות, אבל לא יותר" * יו"ר ועדת הבחירות גם הוסיף כי גם המצב הביטחוני המתוח והאפשרות שיגויסו כוחות מילואים רבים עלולים להביא לעלייה במספר הקולות שייספרו כ"קולות החיילים", וכך לעכב את ספירת תוצאות האמת.

המפלגות הגדולות פותחות בקמפיינים שנועדו לשאוב מנדטים ממפלגות נישה

במפלגת "כחול לבן" משיקים את קמפיין השבועיים האחרונים, במטרה לגייס עוד מספר מנדטים ולהפוך אותה למפלגה הגדולה ביותר בישראל – על חשבון המפלגות הקטנות יותר, גם מהמרכז-שמאל (כולל העבודה). המסר המרכזי: קול לכל מפלגה אחרת הוא למעשה קול לממשלת נתניהו. בכחול-לבן מעריכים שבמידה והפער בינם לבין הליכוד יהיה משמעותי מספיק, הם אלה שיקבלו את המנדט להרכבת הממשלה הבאה.

– במקביל, בליכוד החלו אתמול (חמישי) בקמפיין שמיועד לדוברי השפה הרוסית, במטרה לקחת קולות מהמחנה של ליברמן ו"ישראל ביתנו". גורמים בליכוד אומרים שמדובר בקמפיין מתוכנן מראש ושאין מהלך אסטרטגי "ללכת על הראש" של ליברמן. (החדשות)

חוץ

ונצואלה: ממשלת מדורו אסרה על הנשיא הזמני גוואידו לכהן במשרה ציבורית במשך 15 שנה

מבקר המדינה בונצואלה המקורב למדורו הודיע אתמול (חמישי) שהוא אוסרת על יו"ר האסיפה הלאומית לכהן במשרה ציבורית במשך 15 שנה, וזאת בשל אי סדרים בענייניו הכספיים. * ההחלטה החדשה לאסור על גוואידו להחזיק בתפקיד ציבורי תיכנס לתוקף אם ינסה להתמודד אחרי סיום כהונתו בתפקידו הנוכחי כיו"ר האסיפה הלאומית. עם זאת, כמי שלא מכיר בסמכותו הלגיטימית של מדורו, גוואידו אינו צפוי להכיר בהחלטה או לציית לה.

לוקסמבורג מסרבת להחרים 1.6 מיליארד דולר ששייכים לאיראן עבור קורבנות פיגועי התאומים

בין משפט בלוקסמבורג לסרב לחלט 1.6 מיליארד דולר ששייכים לאיראן – בתור פיצוי לקורבנות הפיגוע במגדלי התאומים. * בשנת 2012 החליט בית המשפט בניו יורק, בהתאם להוכחות שניתנו לו, כי איראן תמכה כלכלית וסיפקה כלים למעשי הטרור שביצע אל-קעאידה. על כן, הוחלט כי יש להחרים נכסים איראניים בהיקף 7 מיליארד דולר שיופנו לפיצוי קורבנות הפיגוע ב־11/09. מתוך הסכום הבלתי מבוטל הזה, כ־23% נדרשו להתקבל מהמדינה הזעירה ששוכנת בין גרמניה, בלגיה וצרפת. אולם בצעד מפתיע, החליט בית המשפט במדינה לסרב לספק את ה־1.6 מיליארד דולר שנמצאים ברשותה "מפני שהחוק הבינלאומי לא מאפשר את שלילת הריבונות האיראנית כפי שדורשים האמריקנים". * בד בבד, מאז כניסת העיצומים הבינלאומיים על איראן, סכום זה מוחזק בלוקסמבורג – ללא אפשרות איראנית למשוך אותו אליה. (ישראל היום)

    הודו: שמונה בני אדם נהרגו ו-30 נוספים נפצעו בהתנגשות בין אוטובוס למשאית

    קומורו: ארבעה חמושים נהרגו בקרב יריות צמוד לבסיס צבאי * ארבעה חמושים נהרגו בקרב יריות צמוד לבסיס צבאי בבירת קומורו, שנמצאת במזרח אפריקה, כך מסרו מקורות ביטחוניים וצבאיים במדינה. גורם ביטחוני אמר כי קבוצת חיילים ששהתה בכלא, לאחר שהואשמה בניסיון הפיכה בשנה שעברה, פרצה מהכלא אתמול בשעות הבוקר. (רויטרס)

    קוריאה: נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא קוריאה הדרומית מון ייפגשו ביום חמישי בעוד שבועיים וידונו בפירוז קוריאה הצפונית מנשק גרעיני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן