Skip to content

'לילא' – Leela בבכורה עולמית בפומפיי ובישראל. זירה הסטורית מרגשת ליצירת המחול של נעה ורטהיים ולהקת ורטיגו

"לילא", היצירה שנוצרה בהזמנתו של לוקה דה פוסקו מנהל פסטיבל נאפולי היוקרתי, תוצג תחת כיפת השמיים בפומפיי, למרגלות הר הגעש וזוב. ההפקה הייחודית המשותפת ללהקת וורטיגו ולפסטיבל נאפולי, תועלה פעמיים ביולי 2019, באמפיתיאטרון העתיק בפומפיי, לאחר בכורה עולמית ברחבי הארץ בחודש מאי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת המחול ורטיגו, מציגה בבכורה עולמית את 'לילא' יצירתה החדשה של נעה ורטהיים המנהלת האמנותית והכוריאוגרפית של הלהקה. היצירה החדשה בשיתוף פסטיבל התיאטרון של נאפולי תעלה בפומפיי ובישראל.

לילא צילום רם קציר

היצירה שתועלה ברחבי הארץ בתאריכים 13-29 במאי 2019 , נוצרה בהזמנתו של לוקה דה פוסקו, מנהלו של פסטיבל נאפולי היוקרתי -כהפקה ייחודית משותפת שתועלה פעמיים ביולי 2019, תחת כיפת השמיים, באמפיתיאטרון בפומפיי. האמפיתיאטרון שוכן למורדות הר הגעש 'וזוב' שמאז התפרצותו הוולקנית בשנת 79 לספירה- הזמן בו קפא מלכת .

לילה

פירוש המילה 'לילא' בשפה הסנסקריט הינו "משחק קוסמי"- השקפה בה הבריאה נוצרה על ידי אלוהים לשם משחק טהור. היצירה 'לילא' מתרחשת במרחב בין המציאות המתעתעת לבין המשחק הקוסמי.

הארנה הרומאית בפומפיי זירה עתיקה שבו יועלה המופע לילא. מקור הצילום: ויקפדיה

נעה ורטהיים: "היצירה עוסקת בנפילה מגן עדן, בזיכרון המייצר פער בין הפנטזיה המקורית לבין אשליית תעתועי החיים. המתח בין רצונות שמתקיימים בעולם כשאדם הופך למגיב, מתפתה.הכמיהה למצוא רצון מדויק ולנוע מתוך התעתוע אל איזון פנימי".

לילא - צילום רם קציר

הבמה עוצבה בידי הפסל הבינלאומי רם קציר: "בעיצוב ניסיתי לחדד את המתח בין מעלה ומטה, על ידי הכנסת גורם זר שמייצר במה בתוך במה. הבמה הקטנה זזה עם הרקדנים ומשתנית על פי האופן בו משתמשים בה. העיצוב צמח מהכוריאוגרפיה המורכבת בין השאר מטורים אלכסוניים וקוים אנכיים בגבהים שונים. יש גם אלמנט מעגלי בדואטים שגרם לי לחשוב על הצורה בה פרח נפתח ואיך עלי הגביע תומכים בעלי הכותרת שתפקידם למשוך ולהתרבות".

את התלבושות עיצב ששון קדם שאין זו הפעם הראשונה שבה הוא מצטרף ליצירתה של נעה ורטהיים. על יצירת התלבשות ל 'לילא' הוא אומר: "אלגנטיות חבויה. השקט שנוצר, התנועה שמזדקרת מובאת לתוך נשף פנימי שמתכתב עם בגדים ממקומות הדורים בניחוח מינימליסטי המובא בקו אחד לאלגנטיות פשוטה"

עוד חברו ליצירה זו צוות היוצרים: רן בגנו – מוסיקה, דני פישוף – עצוב תאורה,  ורינה ורטהיים–קורן – ע. כוריאוגרפית.

הרקדנים השותפים ליצירה: איתי פרי, קורינה פריימן, שנדור פטרוביץ, דניאל קוסטה, ליאל פיבק, הגר שחל, שחר דולינסקי, שני ליכט, שון אולס, יותם ברוך.

לילא - צילום רם קציר


מופעי הבכורה בישראל

14.5.19 , יום שלישי , שעה 21:00- מרכז סוזן דלל , ת"א

20.5.19 , יום שני , שעה 20:30 היכל התרבות – חוף הכרמל

23.5.19 , יום חמישי , שעה 20:30 מרכז הבמה – גני תקווה

28.5.19, יום שלישי , שעה 20:30- תיאטרון ירושלים

29.5.19 , יום רביעי , שעה 20:30 – אולם המופעים מזרע – מועצה אזורית עמק יזרעאל

האמפיתיאטרון הרומאי העתיק בפומפיי למרגלות הר הגעש וזוב. זירה הסטורית דרמטית למחול לילא של להקת ורטיגו. מקור הצילום: ויקיפדיה

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן