Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצוהרים) יום שלישי ה-2 באפריל 2019

כותרות המהדורה     בישראל דורשים ליישם את ההבנות מול חמאס רק אחרי הבחירות; בחמאס מסרבים ומאיימים בהסלמה (בטחוני)     דיווח פלסטיני: ישראל וחמאס יקיימו עסקת חילופי שבויים כחלק מהסכם הרגיעה; בשעות הקרובות הענין יוכרע; בחמאס ובישראל מכחישים (בטחוני)     החל מיום ראשון הקרוב: אסירי חמאס מאיימים לפתוח בשביתת רעב; בשב"ס שוקלים להכריז על אגפים בבתי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בישראל דורשים ליישם את ההבנות מול חמאס רק אחרי הבחירות; בחמאס מסרבים ומאיימים בהסלמה (בטחוני)

    דיווח פלסטיני: ישראל וחמאס יקיימו עסקת חילופי שבויים כחלק מהסכם הרגיעה; בשעות הקרובות הענין יוכרע; בחמאס ובישראל מכחישים (בטחוני)

    החל מיום ראשון הקרוב: אסירי חמאס מאיימים לפתוח בשביתת רעב; בשב"ס שוקלים להכריז על אגפים בבתי החולים כמתקן כליאה (בטחוני)

    ישראל מזהירה את לבנון: "למפעל הטילים של חיזבאללה יהיו השלכות על בטחון לבנון" (בטחוני)

    אחרי התקיפה בסוריה: נתניהו ופוטין יפגשו ביום חמישי במוסקבה (מדיני)

    נאט"ו בוחנת אפשרות לתגבר את כוחותיה בים השחור; הסיבה: התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה (חוץ)

    הבחירות המקומיות בטורקיה: הפסד צורב לארדואן בשמונה מתוך 13 הערים הגדולות; מפלגתו תערער על התוצאות בבירה (חוץ)

    10 ימים לברקזיט: נדחו כל החלופות למימוש ההסכם; רה"מ עשויה לעלות את ההסכם להצבעה בפעם הרביעית (חוץ)

    שינוי דרמטי בבני-ברק: מסוף תחבורה ציבורית שישמש לתחבורה הבינעירונית יוקם בכניסה הדרום-מזרחית לעיר בתוך חמש שנים (תחבורה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: לרוב מעונן ועדיין צפוי גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ. משעות אחה"צ הגשם ייפסק בהדרגה. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית

    רביעי: מעונן חלקית. תחול עליה בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו מעט נמוכות מהרגיל לעונה. לקראת הלילה צפוי גשם מקומי ברובו קל ברוב האזורים.

    חמישי: מעונן חלקית, עד שעות הצהריים עדיין צפויים גשמים מקומיים ברובם קלים בצפון הארץ. תחול עליה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות יחזרו להיות רגילות לעונה.

    שישי: מעונן חלקית, תחול ירידה בטמפרטורות.

חדשות

נעצרה כנופיית פורצים בדרום
בתום מרדף רגלי, עוד בטרם הספיקו להסיר מסכות וככפות, נעצרו סמוך לשעת מעשה פורצים לעסק בבאר שבע אור ליום שישי ה 29.3 סמוך לשעה 05:00 התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות חשד לפורצים לעסק ברח' חיים יחיל בבאר שבע. שוטרים שהיו בפעילות סמויה בקרבת מקום הבחינו בשני חשודים בורחים מהעסק. בתם מרדף רגלי ותוך שהחשודים משליכים כסף ורכוש, אותו עפ"י החשד גנבו מהעסק, הם נעצרו כשהם עדיין עוטים עליהם מסכות וכפפות. החשודים, תושבי הפזורה הבדואית בני 20 ו 27, הובאו בפני בימ"ש אשר האריך מעצרם. עם תם מלאכת החקירה צפויה התביעה המשטרתית להגיש כתב אישום תוך בקשה למעצרם עד תם ההליכים המשפטיים כנגדם.

  תנועת ׳מפקדים למען ביטחון ישראל׳ מגינה על מוסד הרמטכ״לות

המתקפות האחרונות על הרמטכ״ל לשעבר בני גנץ, המטילות דופי בכשירותו מהוות פגיעה בביטחון ישראל.

גנץ האיש אינו זקוק להגנתנו, והנושא אינו אישי. מדובר בפגיעה במוסד הרמטכ"לות ובאמונו של כל חייל – וכל אם ואב השולחים את ילדיהם לשירות להגנת המולדת – באיכות הפיקוד בצה"ל.

חציית קו אדום זה ע"י גלריה רחבה של פוליטיקאים ודובריהם, מהווה חוליה בשרשרת של הכפשות שיטתיות של מוסדות המדינה: הצבא והרמטכ"ל,

המשטרה והמפכ"ל, הפרקליטות והיועמ"ש, מערכת המשפט והבג"ץ – הכל כדי לקושש קולות ומתוך אינטרס מפלגתי או אישי צר. שחיקת ערך הממלכתיות פוגעת בחוסנה של מדינת ישראל ובאמון הציבור במערכותיה, אומרים בתנועה

במסגרת פעילות שיטתית של משטרת ישראל כנגד תופעות של פשיעה כלכלית חמורה, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, חשפה היום לפנות בוקר להב 433 היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) מעבדה לזיוף כסף ברמלה ועצרה מעורבים בחשד לניהול רשת שעסקה בייצור והפצה של שטרות החשודים כמזוייפים.

לפני זמן קצר נעצרו 6 חשודים לחקירה באזהרה ועוכבו 3 מעורבים נוספים בחשד למעורבות בעבירות זיוף שטר כסף, החזקה של שטר כסף מזויף, החזקת חומר לזיוף שטר כסף וקשירת קשר לפשע.

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, פעלו לייצור, העברה, הפצה והחדרה של שטרות מזוייפים בעלי ערך של 100 ₪ ו-200 ₪ למשק הישראלי.

עם מעצרם של החשודים נערכו חיפושים בבתיהם במהלכם נתפסו שטרות כסף בסכום של מעל 100 אלף שקלים החשודים כמזוייפים.

החשודים הובאו לחקירה בלהב 433 ובהמשך היום יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם

פוליטי

אחרי הפרסום: חלק ממערך ענק שפעל בשירות הליכוד לצורך הכפשת יריביו נחסם; מחר דיון בוועדת הבחירות

יום לאחר הפרסום ב"ניו יורק טיימס" וב"ידיעות אחרונות" על רשת אנונימית שהפיצה למעלה מ-130 אלף מסרים מזוייפים, המשבחים את נתניהו ומשמיצים את יריביו, במה שעלול לעלות בכדי עבירה על חוק דרכי תעמולה, מימון בחירות, התחזות ועוד. חברת טוויטר המפעילה את הפלטפורמה דרכו בוצעו הפצת המסרים ביצעה בדיקה טכנית וידנית לרשימת החשבונות המלאה שהועברו לידיה, וחסמה רבים מהם. זהו צעד לא שגרתי של הרשת והוא מבוצע רק במקרה בו היחידה המפקחת שלה סבורה כי עולה חשד לשימוש לא נאות או לא חוקי ברשת. * גם החשבון המקורי של הפעיל מאשדוד שחשוד כמי שעמד במרכז הרשת נחסם, וחשבון חדש שפתח נחסם גם הוא. * בכחול לבן פנו ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בטענה כי מדובר בתעמולה אסורה. הדיון בנושא ייערך מחר.

בטחוני

אסמאעיל הנייה במהלך מסיבת עיתונאים שערך עם סופרים ואינטלקטואלים:

"שמנו את סוגיית האסירים הפלסטינים בראש רשימת הדרישות שלנו וסדר העדיפויות. המשלחת המצרית נושאת 3 בקשות שהעברנו להם הקשורות לאסירים.

ראשית, הסרת משבשי הקליטה בבתי הכלא. שנית, ביטול הסנקציות שהוטלו על האסירים על מנת להבטיח להם חיים בכבוד ובנוסף, החזרת הביקורים עבור האסירים"

  בישראל דורשים ליישם את ההבנות מול חמאס רק אחרי הבחירות; בחמאס מסרבים ומאיימים בהסלמה

כלי תקשורת פלסטינית ברצועת עזה מדווחים הבוקר כי חמאס דחה את בקשת ישראל להקפיא את כל ביצוע ההבנות שאליהן הגיעו הצדדים, בתיווך המשלחת המצרית, עד לאחר הבחירות והבהירו כי המצב יסלים אם ישראל לא תשנה את עמדתה * לפי הדיווח, ישראל מוכנה להגיע להבנות עם חמאס, ואף יישמה את החלק הראשון של ההבנות בין הצדדים, עם הרחבת אזור הדיג, אך היא ביקשה דחייה רשמית של ביצוע כל ההבנות האחרות עד לאחר הבחירות. * המשלחת הביטחונית המצרית תודיע במהלך היומיים הקרובים אם יש התקדמות בין ישראל לחמאס במגעים במטרה להגיע להסכם הפסקת אש ארוך טווח, או שמא ניסיונות אלו נכשלו. (ג'רוזלם פוסט)

– גורם בחמ"ל המשותף של הפלגים בעזה אמר אמש לאתר הפלסטיני דוניא אל-ווטן כי "הרקטות של ההתנגדות הן הערובה לכך שישראל מקיימת את ההבנות עם עזה. הובהר למתווך המצרי כי אם ישראל תתמהמה בביצוע הבטחותיה, משמעות הדבר היא פנייה לעימות צבאי כולל ולהתנגדות שישראל לא הכירה"

– מקור בג'יהאד האיסלאמי מספר כי הדיווחים אתמול על פיגוע שתכנן הארגון הגיעו בעקבות שיחת טלפון שערך מנהיג הג'יהאד זיאד נאחלה עם המשלחת המצרית, שבה איים כי אם ישראל תסוג מההתחייבות להבנות – הארגון יבצע את הפיגועים

דיווח פלסטיני: ישראל וחמאס יקיימו עסקת חילופי שבויים כחלק מהסכם הרגיעה; בשעות הקרובות הענין יוכרע; בחמאס ובישראל מכחישים

ערוץ "אל קודס" המזוהה עם חמאס דווח הבוקר כי עסקת חילופי שבויים שגורלה יוכרע באופן סופי בשעות הקרובות, תתקיים כחלק מהבנות הרגיעה בין חמאס לבין ישראל. לפי הדיווח, הציפייה היא לשחרור אסירי חמאס תמורת שבויים ו"השעות הקרובות קריטיות ויכריעו את הכף". * במשך החודשים באחרונים, על רקע המגעים בין ישראל לרצועת עזה בענייני הסדרה והרגעה, עלה עניין זירוז חילופי השבויים בין ישראל לחמאס. בארגון דרשו את שחרורם מחדש של כל האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונכלאו מחדש. אך מנגד בישראל התעקשו על החזרת גופות החיילים והאזרחים המוחזקים ברצועה. * עד כה הקבינט לא התכנס ולא עודכן בפרטים, אחד מחברי הקבינט השר ישראל כץ, אמר הבוקר לרשת ב' כי הוא "לא חושב שזה מונח על הפרק, אלו ידיעות פיקטיביות".

– בכיר חמאס והאחראי על תיק האסירים בארגון, מוסא דודין, הכחיש את הדיווח על עסקת חילופי שבויים בין ישראל לעזה כחלק מההבנות שנועדו לבסס שקט. לדבריו, "אלו שמועות שנועדו להשקיט את הרוחות של האסירים בבתי הכלאו ואת ההתלכדות סביבם"

– בד בבד, העיתון אל-אחבאר דיווח כי משלחת קטרית צפויה להגיע לרצועה השבוע, כדי לבחון את העברת הכסף הקטרי לעזה. כמו כן, העיתון הפלסטיני אל-קודס דיווח כי שליח האו"ם לרצועה, ניקולאי מלאדנוב, נפגש אתמול בירושלים לפני כניסתו לרצועה עם משלחת המודיעין המצרי ועם בכירים ישראלים.

החל מיום ראשון הקרוב: אסירי חמאס מאיימים לפתוח בשביתת רעב; בשב"ס שוקלים להכריז על אגפים בבתי החולים כמתקן כליאה

כ-1,400 אסירי חמאס הכלואים בבתי הכלא בישראל צפויים להחריף את המאבק ומאיימים בשביתת רעב החל מיום ראשון הקרוב בחמישה בתי כלא בארץ, ולהרחיב את השביתה בין כל האסירים בהדרגה. תחילה, ישבתו המנהיגים, לאחר מכן האסירים המפורסמים ולאחר מכן כלל אסירי חמאס. * אסירים רבים מהג'יהאד האיסלאמי והפת"ח שוקלים גם הם להצטרף לשביתה המתוכננת.

– כלקח משביתות קודמות, האסירים מתכוונים להפסיק לשתות מים כבר מתחילת השביתה מתוך כוונה להביא להתמוטטות מהירה של אסירים ולהציף את בתי החולים בישראל. * על פי מקורות פלסטינים, 25 אסירים שמכונים "גדוד הלוחמים" וצפויים להוביל את שביתת הרעב כבר שלחו צוואות לבני משפחותיהם במקרה שהעניינים ידרדרו לכדי מוות.

– בשב"ס בוחנים אפשרות לבקש מהצבא לגייס רופאים וחובשים נוספים, כדי לסייע בטיפול במידה ויהיה בכך צורך. כמו כן, נבחנת האפשרות להזין את השובתים בכפייה ולמנוע ביקורים של עורכי דין בבתי הכלא. בנוסף, בשב"ס אף שוקלים להכריז על אגפים בבתי החולים כמתקן כליאה ולאשפז את האסירים שם.

– אנשי חמאס שנפגשו אתמול עם שליח האו"ם למזרח התיכון ביקשו ממנו לערב את האו"ם במצב בבתי הכלא על מנת למנוע את ההתדרדרות. על פי דיווח בתקשורת הפלסטינית, גם מצרים וקטאר פועלות בנושא. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר לשליח האו"ם כי העימותים בין שב"ס לאסירים זהו גורם שעלול להוביל להסלמת המצב בבתי הכלא ולהרעה ביחסים בין ישראל לחמאס.

ישראל מזהירה את לבנון: "למפעל הטילים של חיזבאללה יהיו השלכות על בטחון לבנון"

מזכיר המדינה האמריקאי, שהגיע למסע דילוגים במזרח התיכון, העביר לראש הממשלה הלבנוני מידע ישראלי שמצביע על כך כי איראן וחיזבאללה הקימו בחשאי בלבנון מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים – שקיומו לא היה ידוע עד לאחרונה, כולל אזהרה ישראלית ולפיו "למפעל הטילים עלולות להיות השלכות על ביטחון לבנון". (החדשות13)

    במהלך פעילות צבאית: פלסטיני נהרג בעימותים עם חיילים במחנה הפליטים קלנדיה * במהלך פעילות צבאית בכפר עקב שליד מחנה הפליטים קלנדיה, שבאזור עטרות מצפון לירושלים, התפתחה הפרת סדר אלימה שבמהלכה יודו אבנים והושלכו מטענים לעבר החיילים שהגיבו בירי חי. הפלשתינים מדווחים כי בעקבות הירי נהרג צעיר בן 23 ממחנה הפליטים קלנדיה שהיה ברכבו במהלך העימותים. * בתיעוד העימותים שפורסם בכלי תקשורת פלסטינים נשמעו יריות וצעקות של אנשים: "הם הוציאו אותו להורג. הם הרגו אותו". בנוסף נשמע אחד הנוכחים במקום אומר בעברית: "הרגתם אותו". לאחר מכן נשמעה קריאה נוספת: "שקט".

    מטען צינור אותר בשדרות: מטען צינור נמצא אתמול (שני) אחה"צ בשדרות לאחר שככל הנראה התנתק מצרור בלוני נפץ ששוגר משטח רצועת עזה. * בחסדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק

    אזעקת שווא בעוטף עזה: אזעקת שווא נשמעה הבוקר (ג') בשעה 08:19 באזור מושב יכיני שבמועצה האזורית שער הנגב, הסמוך לשדרות.

מדיני

אחרי התקיפה בסוריה: נתניהו ופוטין יפגשו ביום חמישי במוסקבה

כחמישה ימים בלבד לאחר התקיפה הישראלית בסוריה: אמש חייג ראש הממשלה נתניהו אל נשיא רוסיה פוטין, ושוחח עמו על התקשורת בין הצבאות של שתי המדינות והן על המצב במזרח התיכון. אחרי השיחה, צפוי ראש הממשלה להפגש עם נשיא רוסיה פוטין ביום חמישי הקרוב במוסקבה ברוסיה. * דיפלומט רוסי אמר לסוכנות RIA כי אחד הנושאים העיקריים שיעלו על סדר היום בדיאלוג הישראלי-רוסי הוא שיפור מנגנוני התיאום על מנת למנוע התנגשויות בין צבאות המדינות בפעילותם בסוריה. לדבריו, ישראל ורוסיה פועלות כעת ל"קונקרטיזציה" והעברה למסמכים כתובים של ההבנות שהושגו בנוגע לפעילות שתי הצבאות בסוריה לפני קרוב ל-4 שנים.

נשיא ברזיל: אעמוד בהתחייבות להעביר את השגרירות לירושלים

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו השוהה בישראל אמר אמש (שלישי) בראיון לתקשורת בארצו כי הוא יעמוד בהבטחתו להעביר את השגרירות לירושלים אך "הוא רוצה לוודא שהדברים יעשו בצורה רגועה. וכיוון שלברזיל חשוב יחסים טובים עם כולם צריך לבחון את כל התרחישים". * במהלך הביקר שמקיים הנשיא בישראל הודיעה ברזיל כי תפתח נציגות כלכלית בירושלים. ראש הממשלה נתניהו מצידו הביע תקווה כי מדובר בצעד ראשון בדרך להעברת השגרירות. (כאן)

חוץ

נאט"ו בוחנת אפשרות לתגבר את כוחותיה בים השחור; הסיבה: התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה

נאט"ו שוקלת את האפשרות לחזק את נוכחותה בים השחור, כך אמרה נציגת ארה"ב בנאט"ו, לדבריה "הסיבה לכך היא התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה. הם (הרוסים) ממשיכים בניסיונות בערעור מצבה של אוקראינה, במיליטריזציה של חצי האי קרים אשר מהווה חלק מאוקראינה. אנחנו נבחן אפשרויות פעולה נוספות באזור כל הים השחור. נאסוף באופן פעיל מידע מודיעיני ויהיו שם יותר ספינות קרב של נאט"ו. בנוסף יהיו עוד סנקציות נגד אלה (ספינות רוסיות) שחטפו את המלחים האוקראינים במיצר קרץ'".

– במקביל, שתי ספינות קרב של נאט"ו עגנו אתמול (שני) בנמל אודסה שבאוקראינה וצפיים לשהות שם במשך שלשה ימים. לאחר הביקור באודסה יקחו שתי הספינות חלק בתרגול עם ספינות של הצי האוקראיני בים השחור. מטרת התרגיל היא שיפור שיתוף הפעולה של ציי אוקראינה ונאט"ו.

הבחירות המקומיות בטורקיה: הפסד צורב לארדואן בשמונה מתוך 13 הערים הגדולות; מפלגתו תערער על התוצאות בבירה

מפלגת "הצדק והפיתוח" של נשיא טורקיה הפסידה בשמונה מהערים הגדולות במדינה, כולל בעיר הבירה אנקרה, באיסטנבול, באיזמיר ובערים מרכזיות נוספות. * אתמול הודיע ארדואן כי לא יקבל את התוצאות "זה ברור שאי סדרים השפיעו על תוצאות הבחירות באיסטנבול". ארדואן אמר שיש למפלגתו ראיות רבות לאי הסדרים והוא טוען שניצח, על אף ההערכות נגדו.

10 ימים לברקזיט: נדחו כל החלופות למימוש ההסכם; רה"מ עשויה לעלות את ההסכם להצבעה בפעם הרביעית

הפרלמנט הבריטי, שדחה שלוש פעמים את הסכם הברזיט של רה"מ, הצביע אתמול (שני) על ארבע הצעות חלופיות. אך אף אחת לא אושרה. בין השאר נדחו הצעות למשאל עם נוסף ולהשארת בריטניה תחת איחוד המכסים האירופי. * שר ה"ברקזיט" בממשלת בריטניה הודיע כי "ברירת המחדל החוקית היא שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי בעוד 11 ימים בלבד ללא הסכם", לדבריו, "האפשרות היחידה היא למצוא דרך שמאפשרת לבריטניה לעזוב עם הסכם", תוך שהוא רומז שרה"מ עשויה לקיים השבוע הצבעה רביעית על ההסכם שלה.

– האפשרות היחידה שכמעט הצליחה לזכות ברוב הייתה ההצעה להשאיר את בריטניה באיגוד המכסים של האיחוד האירופי. ההצעה הזאת נדחתה ברוב של שלושה קולות – 276 מתנגדים לעומת 273 תומכים . להצעה זו מתנגדת הממשלה מכיוון שפירוש הדבר הוא ויתור על החופש להגיע להסכמי סחר עצמאיים

– ההצעה שגרפה את מספר הקולות הגדול ביותר הייתה לערוך משאל עם על כל הסכם של פרישה מהאיחוד – שקיבלה 280 תומכים מול 292 מתנגדים.

סין: סופה העיפה מתקנים מתנפחים, ילדים נהרגו

סופת חול השתוללה אתמול (יום א') בעיירה טיאנמיאו במחוז חנאן במזרח סין שם התקיימה יריד של מתקנים מתנפחים. בעקבות הסופה, נהרגו שני ילדים, ולפחות 22 נפצעו – מתוכם 18 ילדים. * בתיעוד מהמקום נראה אחד המתקנים עף באוויר, ודוכנים קורסים כתוצאה מהסופה. אחד ההורים סיפר לתקשורת המקומית שהוא ראה ילדים נופלים מגובה של 20 מטר. בתקשורת הסינית נכתב שהסופה הייתה פתאומית והסתיימה אחרי כמה דקות. (ynet)

נשיא אלג'יריה: אפרוש עד סוף החודש – אחרי שאקבל החלטות חשובות

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה הודיע אמש (ב') כי החליט לפרוש מתפקידו לפני סיום כהונתו הרביעית בסוף החודש. בהצהרה קצרה מלשכתו נמסר כי הנשיא "ינקוט צעדים להבטחת המשך תפקודם של מוסדות המדינה" במהלך תקופת המעבר אחרי שיפרוש. עוד נמסר כי הוא יפרוש עד 28 באפריל, "אחרי שיקבל החלטות חשובות". * על פי החוקה, אחרי שהתפטרות הנשיא תיכנס לתוקף, יכהן יו"ר בית הנבחרים העליון של אלג'יריה כמנהיג הזמני לתקופה של עד 90 יום. בתקופה זו יש לארגן בחירות לנשיאות.

בעקבות רכישת מערכת S400: ארה"ב עצרה העברת ציוד של מטוסי F-35 לטורקיה

הפנטגון הודיע לטורקיה כי ארה"ב תפסיק להעביר ציוד או לקיים פעילויות הקשורות לכשירות המבצעית של מטוס החמקן ה-F35, זאת, אלא אם תבטל את עסקת רכישת מערכת ההגנה מפני טילים S-400 מידי רוסיה. * ארצות הברית, ובעלות ברית נוספות בנאט"ו, חוששות שהרדאר של מערכות ה-S-400 ילמד איך לזהות את כלי הטיס ויהפכו אותו לחסין פחות ממערכות הנשק הרוסיות גם בעתיד. בניסיון להניא את טורקיה מהעסקה עם רוסיה, הציעה ארצות הברית את טילי ה"פטריוט" מתוצרתה. טורקיה הביעה עניין בעסקה, אך לא על חשבון ה-S-400.

    נפאל: לפחות 25 הרוגים ומאות פצועים בסופת רעמים * לפחות 25 בני אדם נהרגו וכ-400 נוספים נפצעו בסופת רעמים בדרום נפאל, במרחק של 62 ק"מ מדרום לבירה קטמנדו. מניין הקורבנות עשוי להיות גבוה יותר משום שצוותי החילוץ עדיין מנסים להגיע לאזורים שנפגעו באסון הטבע. * בתקשורת דווח כי הסופה וגשמי הזלעפות הנלווים עקרו עצים ועמודי חשמל וטלפון ממקומותיהם, שחלקם קרסו על תושבים. הצבא שלח כוחות מיוחדים כדי לעזור למאמצי החילוץ. (רויטרס)

תחבורה

שינוי בבני-ברק: מסוף תחבורה ציבורית שישמש לתחבורה הבינעירונית יוקם בכניסה הדרום-מזרחית לעיר בתוך חמש שנים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה על הקמת מסוף תחבורה ציבורית חדש בכניסה הדרום-מזרחית לעיר בני ברק. המסוף ישתרע על שטח של כ-12 דונם סמוך לכביש מס' 4, ויהיה אחד מבין תשעה שיוקמו בעיר. כך נחשף במגזין 'ממון' של 'ידיעות אחרונות' * המסוף החדש, שלפי התכנון יוקם תוך כחמש שנים, יהיה בן שלוש קומות וישמש את האוטובוסים הבין-עירוניים המגיעים ויוצאים מהעיר. המסוף עתיד להתחבר לקו המטרו M3, המתוכנן לעבור ברחוב מתתיהו בעיר.

– עוד הוחלט כי רחוב כהנמן, אחד הרחובות הראשיים בעיר, צפוי לעבור מהפך: התחנות לאורך הרחוב יותאמו לצורכי העלייה והירידה של הנוסעים וייתווספו תחנות חדשות. זאת במטרה להוציא את תנועת האוטובוסים הבין-עירוניים מלב העיר

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן