Skip to content

מאות פליטים סורים מעוכבים בגבול המצרי-לובי בשל בעיה פרוצדורלית

מאת יצחק קמחי-זוארץ ההידרדרות בביטחון האישי של האזרח הסורי על רקע אירועי הדמים במדינה הביא עימו גם גל פליטים ההולך ומתגבר. מתחילת המשבר הנוכחי השוטף את המדינה נמנו כמאה אלף אזרחים סורים שנמלטו מארצם כדי להציל את נפשם .כשמונים אלף מתוכם ברחו לירדן, שבעים ושלושה אלף מהם נכנסו בדרך חוקית, על-פי נתונים שמסר שר ההסברה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת יצחק קמחי-זוארץ

הפגנה של הפליטים הסורים בגבול המצרי-לובי בדרישה להיכנס ללוב, בינואר האחרון
הפגנה של הפליטים הסורים בגבול המצרי-לובי בדרישה להיכנס ללוב, בינואר האחרון

ההידרדרות בביטחון האישי של האזרח הסורי על רקע אירועי הדמים במדינה הביא עימו גם גל פליטים ההולך ומתגבר. מתחילת המשבר הנוכחי השוטף את המדינה נמנו כמאה אלף אזרחים סורים שנמלטו מארצם כדי להציל את נפשם .כשמונים אלף מתוכם ברחו לירדן, שבעים ושלושה אלף מהם נכנסו בדרך חוקית, על-פי נתונים שמסר שר ההסברה הירדני, וכעשרת אלפים בדרך-לא-דרך. לטורקיה נמלטו כעשרים וחמישה אלף פליטים נוספים והם משוכנים זמנית בשבעה מחנות פליטים שהקימה אנקרה לטובתם באזורי הגבול.

850 פליטים סורים שנמלטו מהגורל העגום הצפוי להם בארצם נמצאים בימים אלה במעבר הגבול היבשתי בין מצרים ללוב. מקורות שונים מוסרים כי מזה כחודשיים מונעים המצרים מן הפליטים הסורים מלהיכנס לשטחה של לוב משום שאין ברשותם אשרות כניסה למדינה שסודרו מבעוד מועד, על פי הוראה שקיבלו מממשלת המעבר הזמנית בבנגאזי. הפליטים טוענים כי לא ניתנת להם כל עזרה הומנטרית לא מהצד השלטונות המצריים והם בעיקר נתונים לחסדיהם של אזרחים בעיר סלום הנמצאת במערב מצרים.

עפ"י עדי ראייה בעיר סלום חלק מהפליטים אשר נמצאים במעבר,הקימו מחנות פליטים לצורך שהייה ממושכת עד שיתברר גורלם ופליטים אחרים מצאו מחסה במסגדים השונים בעיר.

מאזן רשיד, מורה לשפה הערבית במקצועו הנמנה על קבוצת הפליטים הסורים השוהה בקרבת מעבר הגבול בחודשיים האחרונים, אמר לעיתון הלונדוני א-שרק אל-אוסט כי"המצב במעבר היבשתי רק הולך ומדרדר; אני ישן ברחוב בטמפרטורה שרק הולכת וצונחת ובלא כל עזרה המוניטרית הניתנת לנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן