Skip to content

טייסי המטוס האתיופי ניסו לבטל את מערכת שמירת האיזון ללא הצלחה

נתונים חדשים שופכים אור: מערכת איזון המטוס התקלקלה והורידה למטה את "אף המטוס". הטייסים ניסו נואשות לבטלה ארבע פעמים אך היא שבה לפעול מחדש כל פעם ומנעה אפשרות להצלת המטוס על נוסעיו וצוותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טייסי מטוס הבואינג 737 מקס,  של חברת התעופה Ethiopian Airlines ,שהתרסק ב-10 במרץ השנה  ניסו לשוא 4 פעמים  במהלך הטיסה, לבטל  את מערכת שמירת האף של המטוס  אך בכל פעם חזרה המערכת לפעול כנראה בשל תקלה, כך עולה בימים אלו מחקירת האירועים שגרמו להתרסקות המטוס ואובדן החיים של 157 הנוסעים שהיו על סיפונו.
מציאת שתי הקופסאות יומיים לאחר התרסקותו עם ההקלטות מתא הטייס ורישומי הטיסה – שפכה אור על סיבת ההתרסקות של המטוס החדיש.

מטוס של אתיופיין איירלינס (צילום ארכיון: אתיופיין איירליינס )
מטוס של אתיופיין איירלינס (צילום ארכיון: אתיופיין איירליינס )
זירת התרסקות המטוס (צילום קבוצת Ethiopian Airlines)
זירת התרסקות המטוס (צילום קבוצת Ethiopian Airlines)

במהלך החקירה שעדיין נמשכת, ניסתה בתחילה חברת בואינג להצביע על תקלה נקודתית במטוס, אך נאלצה להודות שהתקלה במערכת שמירת ה"אף" במטוס היא תקלה כללית במטוסי ה737 מקס.
אחרי התערבות של דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית שהורה ל ל FAA האמריקני להורות על קרקוע כל מטוסי ה737 מדגם מקס, ולמנוע המראתם או נחיתתם בנמלי התעופה בארצות הברית, או אז התעוררו מנהלי בואינג, והנחו את כל חברות התעופה בעולם לקרקע את המטוסים שברשותם.
וכך, אחרי ימים לא רבים, אישרו בבואינג כי  מדובר בתקלה במערכת שמירת האף, והוציאו שינוי לגירסה שאמורה לפתור את הבעייה. בינתיים חוקרים בארצות הברית מי אישר את המערכת הכושלת, ומערכת אישורי התעופה הורתה לבואינג לפעול לקבלת אישור חדש למערכת שמירת האף של המטוס. כזכור,  המערכת אחראית על כך שהמטוס לא ישנה כיוון באוויר כלפי הקרקע אלא רק אם טייסי המטוס שולטים בתעופת המטוס.

חקירת רשות התעופה האזרחית בארצות הברית הFAA נמשכת בימים אלה ובשלב זה כל מטוסי הבואינג 737 מקס מקורקעים עד לסיומה של החקירה הפדרלית ואישור מחודש של הגירסה החדשה של תוכנית השליטה במטוס.

חברת אל על לא רכשה עד כה מטוסי ה737 מקס, ומכאן שאיננה מפעילה מטוסים מסוג זה בטיסותיה, לפחות בשלב הזה. מטוסי ה737 שמפעילה החברה, קיבלו את תו הבטיחות הגבוה של הFAA האמריקני,  כבר טסים באלפיהם בחברות תעופה השונות בעולם , עד היום ללא תקולות ובבטיחות מירבית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן