Skip to content

הרמטכ"ל לאלוף פיקוד הצפון: כוון את כל פעולותיך לדבר אחד – מהלומה ניצחת על האויב

בטקס מסורתי של חילופי אלופי פיקוד הצפון, העביר הערב אלוף פיקוד הצפון היוצא, יואל סטריק את הפיקוד לאלוף פיקוד הצפון הנכנס אמיר ברעם. סטריק יתמנה בקרוב לתפקיד מפקד זרוע היבשה. רב אלוף כוכבי בירך את שניהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טקס חילופי מפקדים ניערך הערב (רביעי) בפיקוד הצפון, במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים, הועבר הפיקוד מאלוף פיקוד הצפון היוצא אלוף יואל סטריק, לאלוף הפיקוד החדש, אלוף אמיר ברעם.
ברעם כיהן בתפקידו האחרון כמפקד המכללות הצבאיות ומפקד הגיס הצפוני ומחליף את אלוף יואל סטריק אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס בחודש הקרוב לתפקידו החדש כמפקד זרוע היבשה.

מימין לשמאל: אלוף סטריק, רב אלוף כוכבי, ואלוף ברעם (צילום: דובר צה"ל)
מימין לשמאל: אלוף סטריק, רב אלוף כוכבי, ואלוף ברעם (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי שנכח בטקס אמר: "משימתיות היא הדופק הארגוני שלנו כצבא. היא המגדיר הראשון של כל חייל ומפקד. מפקדים משימתיים הם המנוע הראשי של צה"ל, והם שמאפשרים ניצחון. אשרינו שהתברכנו במפקדים שהישגים ותוצאות הם שמאפיינים אותם אחד מסיים והאחר מתחיל. אמיר – זירת הצפון אינה זרה לך. פגשת בה לאורך כל מסלולך הצבאי ובעיקר כמפקד אוגדה 91 וכמפקד הגיס הצפוני. בראש סדר העדיפויות העמד את הקטלניות – היא זאת שתאפשר שלילת יכולות האויב באופן מהיר ואפקטיבי ותבטיח הישגים מוחשיים שיובילו לניצחון. הניסיון המבצעי העשיר שלך, השליטה בתורה בצבאית, השקדנות, המנהיגות ורוח המעשיות שמאפיינת אותך, יובילו את צה"ל להמשך הבטחת גזרת הצפון". כוכבי פנה לברעם ואמר לו:  "כוון את כל פעולותיך לדבר אחד – מהלומה ניצחת על האויב ביום פקודה".

רב אלוף כוכבי: היה מוכן לנצח ביום פקודה (צילום: דובר צה"ל)
רב אלוף כוכבי: היה מוכן לנצח ביום פקודה (צילום: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הצפון היוצא, אלוף יואל סטריק אמר בדבריי הפרידה: "עקבנו מקרוב אחר מאמציו של ארגון הטרור חיזבאללה להתעצם ולפגוע בעורף הישראלי – ופעלנו מול כוונות אלו בעוצמה ובחוכמה. מלאכתנו לא תמה. נמשיך לעשות כל שנדרש על מנת למנוע מארגון הטרור חיזבאללה לממש את כוונותיו לפגיעה מדויקת ואולי אף קטלנית באזרחנו. ביצענו קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע לכשירותנו ולמוכנותנו למערכה. אני יכול לקבוע באופן חד משמעי: מוכנותנו כיום למערכה גבוהה מאין כמוה. צה"ל ערוך היום יותר מתמיד, ואם אויבינו יעמידו אותנו במבחן – הם יחושו היטב את נחת זרוענו. מבצע 'מגן צפוני' (השמדת המנהרות א.מ), אשר שלל מארגון הטרור חיזבאללה יכולת אסטרטגית חשובה והסיר איום בטרם סיכן ממשית את תושבי הצפון. אני גאה במבצע 'מגן צפוני', בתוצאותיו המרשימות ובעיקר בחיילים ובמפקדים שהפכו הלכה למעשה ומימשו את יעדי המבצע אחד לאחד".

האלוף סטריק מעניק לאלוף ברעם את דרגת האלוף (צילום: דובר צה"ל)
האלוף סטריק מעניק לאלוף ברעם את דרגת האלוף (צילום: דובר צה"ל)
רא"ל כוכבי מברך את האלוף החדש (צילום: דובר צה"ל)
רא"ל כוכבי מברך את האלוף החדש (צילום: דובר צה"ל)

מפקד פיקוד הצפון הנכנס, אלוף אמיר ברעם אמר כי הוא "מקבל היום את הפיקוד בתחושת אחריות גדולה ושליחות, נכון ומוכן לאתגר המנהיגותי, המבצעי והמקצועי שבהובלת פיקוד הצפון במשימת הגנת הגבול הצפוני, בניין הכוח, כשירות, אימונים ואם אדרש- לפקד על הזירה הזאת גם בעת מלחמה…עלינו להמשיך ולעמוד בכל עת על המשמר, לבצר את כוחו של צה"ל, לבחון שיטות לחימה חדשות, לבצע חריש עמוק של כל תלם ושעל בדרך לשיפור מוכנות צה"ל וכשירותו, לאפשר פתיחות מחשבה, התחדשות ושיח, להימנע משאננות ולא להחשיב דבר כמובן מאליו. על האויב לדעת שאיננו מזלזלים בו אך אם נידרש נדע להכריעו"

אלוף פיקוד הצפון היוצא יואל סטריק (55), שימש כמפקד פלוגת "עורב" בגדוד "שקד" של חטיבת "גבעתי", שימש כסגן מפקד גדוד "שקד" בחטיבת "גבעתי"", כמפקד גדוד "שקד" בחטיבת "גבעתי",  כמפקד גדוד "גפן" בבית הספר לקצינים, שימש כמפקד עוצבת השרון, כמפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, כמפקד חטיבת "גבעתי", כמפקד עוצבת "אדום"" וכמפקד עוצבת "הגליל", לאחר כך שימש כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים, כמפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, כמפקד פיקוד העורף, ובשנתיים האחרונות שימש כמפקד פיקוד צפון. בזמן הקרוב יכנס האלוף לתפקידו החדש כמפקד זרוע היבשה.

מפקד פיקוד הצפון הנכנס, אלוף אמיר ברעם (50), שימש כמפקד סיירת צנחנים, כמפקד גדוד "אפעה" בחטיבת הצנחנים, כמפקד יחידת "מגלן", כמפקד החטיבה המרחבית "שומרון", כמפקד עוצבת "חיצי האש", כמפקד חטיבת הצנחנים, כמפקד עוצבת "האש", כמפקד עוצבת "הגליל ", וכמפקד המכללות הצבאיות ומפקד הגיס הצפוני.
 
ה
אלוף ברעם, הנו בוגר המכללה לביטחון לאומי של הצבא הבריטי, בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ובעל תואר שני ביחסים בין לאומיים ב – London University, Kings College. נשוי ואב לשלושה. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן