Skip to content

יום האישה: מה נשים אוכלות?

לקראת יום האישה הבינלאומי, דני בר בדק מהם המאכלים והמשקאות המאפיינים נשים ומה החוקרים ממליצים לנשים לאכול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת יום האישה הבינלאומי, דני בר בדק מהם המאכלים והמשקאות המאפיינים נשים ומה החוקרים ממליצים לנשים לאכול

מאת: דני בר

מחקר מדעי שנערך לפני מספר שנים בארצות הברית, כלל 14,000 נשים וגברים, ובחן במשך שנה שלמה מה אכלו כל אחת ואחד מן המשתתפים. המסקנות הוכיחו כי בהחלט קיימים הבדלים בין התזונה הגברית לזו הנשית.

על-פי המחקר, נשים אמריקניות אוכלות יותר ירקות (בעיקר גזר ועגבנייה) ופירות (תות שדה, פירות יער ותפוח עץ) מאשר הגברים. כמו כן, מצטיינות הנשים באכילת שקדים, אגוזים, ביצים ויוגורט לעומת בני זוגם הגברים.

נשים ידועות גם בחיבתן הגדולה לשוקולד, ולכך גם יש סימוכין מדעיים. השוקולד עשיר בפנתילאמין – רכיב כימי המופרש במוח כאשר מתאהבים. החוקרים מפרשים זאת, בהסתמכות על התיאוריה כי לנשים ישנן יותר רגשות חשק (התאהבות) מאשר לגברים.

יין אדום העשוי מענבי מרלו נחשב ליין נשי או למלכה בין היינות הקלאסיים, בזכות הטעמים והבשומות העדינים יותר, בהן ניחן זן זה (תות, דובדבן ולעיתים קצת מנטה).

בירה בסגנון קריק היא כנראה הסגנון החביב על נשים, יותר מאשר בירה מרה קלאסית. המאפיין את הקריק הוא המתיקות המיוחדת לבירה בלגית זו, תודות לפירות היער המוספים למשקה בתהליך ההכנה, המשאירים סוכר גבוה וכוהל נמוך.

עם זאת, לא פחות חשוב מידיעת המצוי, חשוב גם לדעת מהם המזונות המומלצים ביותר לנשים. מגזין האינטרנט Health.com, מפרט מהם 10 המזונות החשובים ביותר לבריאות האישה:

  1. סלמון ים (להבדיל מאלתית הגדל בכלובים או בנהרות) – הדג עשיר באומגה 3 וב-DHA. על כן, מומלץ על-ידי איגוד הלב האמריקני לאכול 2 מנות דג סלמון בשבוע.
  2. אוכמניות בר – המצטיינות בשימור הזיכרון, שפור היכולת המוטורית ובהורדת לחץ הדם. כמו כן, האוכמניות עשירות בנוגדי חמצון (במיוחד ב-Anthocyanin), וכל זאת כאשר כוסית אוכמניות מכילה רק 80 קלוריות.
  3. שיבולת שועל – גם מורידה את רמת הכולסטרול וגם עשירה בסיבים תזונתיים. איגוד הלב האמריקני ממליץ לאכול 25-30 גרם סיבים תזונתיים ביום. במנת דייסת שיבולת שועל יש רק 5-6 גרם. אז תתחילו לאכול…
  4. ברוקולי – עשיר בויטמין A, ויטמין C, סיבים תזונתיים, סידן, ברזל ואשלגן. כמו כן, מחקרים מראים שברוקולי מקטין הסיכוי לסרטן השד על-ידי הפחתת אובדן הורמון האסטרוגן. מנת ברוקולי מכילה רק 30 קלוריות ומומלץ לפחות כוס ברוקולי מבושל בשבוע.
  5. אגוזים – מורידים את רמת הכולסטרול, מגבירים יכולת החשיבה, מורידים מתחים, עוזרים לישון טוב יותר, מונעים מחלות לב ועוזרים במלחמה בסרטן (מחקר חדש על עכברים הראה שאגוזים הורידו התחלואה בסרטן השד). מומלץ אגוז אחד ביום.

    אכילת 7 גרם שוקולד מריר חלבי ביום, מקטין הסיכון למחלות לב
    אכילת 7 גרם שוקולד מריר חלבי ביום, מקטין הסיכון למחלות לב
  6. אבוקדו – אמנם שומני, אבל השומנים בלתי רוויים וטובים להורדת שומן חלל הבטן המסוכן לבריאות הלב ולפוריות האישה. האבוקדו עשיר בויטמין E ,B6, ו-K כמו גם במגנזיום, אשלגן, סיבים תזונתיים וחלבון. מומלצת צריכה מתונה של כף אבוקדו ביום.
  7. שעועית אדומה – עשירה בנוגדי חמצון ובחלבון, סיבים, מינרלים ועמילן, העוזר לשריפת שומנים, שמירה על לחץ דם והורדת הסיכון לסרטן. מומלץ 3 כוסות שעועית אדומה מבושלת בשבוע.
  8. יוגורט דל-שומן – מנת יוגורט עשירה בסידן, בכמות המספקת כרבע מהצריכה המומלצת לאישה ליום. כמו כן, היוגורט עשיר בפרוביוטיקה המרגיעה את תסמונת המעי הרגיז.
  9. שמן זית – עוזר למניעת אלצהיימר וגם נמצא כמסייע להורדת הסיכוי לסוגי סרטן מסוימים. מספיק 2 כפיות שמן זית ליום על מנת להקטין הסיכון למחלות לב.
  10. שוקולד מריר חלבי – הטוב ביותר וגם חביב על נשים, ולכן לא צריך להרגיש רגשות אשם כשאוכלים קוביה ממנו. עשיר במגנזיום, מנגן, נחושת, אבץ וזרחן שכולם יחדיו תורמים לחיזוק העצמות. אכילת 7 גרם שוקולד מריר חלבי ביום, מקטין הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, מוריד לחץ דם, שומר על לחות העור ומחדד החשיבה.
    ,
התמונות באדיבותAmbro / FreeDigitalPhotos.netGraeme Weatherston / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן