Skip to content

דרום סודן: הרגנו אחד ממנהיגי המורדים

ממשלת דרום סודן הודיעה על מותו של אחד ממנהיגי המורדים הפועלים בתחומה. סגן נשיא המדינה, רייק מאצ'אר, מסר כי הגנרל ג'ורג' את'ור ואחד מחייליו נהרגו בהיתקלות עם כוח צבאי, שעה שהסתננו לדרום סודן בדרכם מרואנדה דרך אזור הגבול המזרחי של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ושל אוגנדה. עד כה לא נמסרה כל הודעה המאמתת את הכרזת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממשלת דרום סודן הודיעה על מותו של אחד ממנהיגי המורדים הפועלים בתחומה. סגן נשיא המדינה, רייק מאצ'אר, מסר כי הגנרל ג'ורג' את'ור ואחד מחייליו נהרגו בהיתקלות עם כוח צבאי, שעה שהסתננו לדרום סודן בדרכם מרואנדה דרך אזור הגבול המזרחי של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ושל אוגנדה.
עד כה לא נמסרה כל הודעה המאמתת את הכרזת מאצ'אר.

את'ור שירת בצבא השחרור של דרום סודן מאז 1983, וטיפס בסולם הדרגות שלו עד שמונה ב-2005 לדרגת גנרל ולתפקיד סגן הרמטכ"ל לענייני פוליטיקה ומורל. במשך השנים יצא לו שם של מי שמעורב בהברחת נשק בקנה מידה רחב, כמו גם במעילה בכספים שנועדו לצורך מימון מלחמת המורדים בממשלה המרכזית בחרטום. באפריל אשתקד התמודד על תפקיד מושל מדינת ג'ונגליי, הנחשבת לאחת המדינות החזקות והחשובות הרפובליקה החדשה. לאחר שנוצח, הגיב את'ור בתקיפות, ארגן כוחות צבאיים הנאמנים לו ותקף בסיסים ומאחזים של הצבא הדרום-סודני. לאחר שנקבע כי בינואר 2011 ייערך משאל עם בקרב תושבי דרום סודן בשאלת העצמאות, הסכים את'ור להפסיק את האש. ואולם, מיד לאחר שהחליטו תושבי דרום סודן להכריז על עצמאות, החלו להגיע דיווחים למערב כי את'ור חידש את התקפותיו על חיילים ומתקנים של צבא דרום סודן. בין השאר, דווח בבריטניה כי בפברואר השנה הרגו חייליו למעלה ממאה אזרחים. הן הממשלה והן הצבא של דרום סודן טענו בשנים האחרונות כי את'ור קיבל סיוע לפעולותיו מגורמים משלתיים בצפון סודן, אך טענות אלה לא קיבלו תימוכין ממקורות אחרים.

למעשה, יכול היה את'ור להימנע מהתנגשות מזויינת עם ממשלת דרום סודן לו רצה בכך. בעקבות הכרזת העצמאות ביולי, הודיעה הממשלה על מתן חנינה כללית לכל החברים בארגוני המורדים השונים, ואת'ור בכללם.

ג'ון פרנדרגסט, אחד ממייסדיו של פרויקט "די" (Enough Project) הפועל בדרום סודן בניסיון לחשוף פשעים הומניטריים, הגיב לידיעה באומרו כי מות את'ור "מבהיר את הדחיפות שממשלת דרום סודן תפעל, בסיוע בינלאומי, בנושא המחלוקות בין הקהילות בדרום". פרנדרגסט הוסיף: "את'ור נוסף עלול לצוץ מחר, אלא אם כן תתבצע התקדמות ממשית במתן הזדמנויות פוליטיות וכליליות לגורמים במדינה החשים שנדחקו לשוליים בתהליך השגת העצמאות".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן