Skip to content

תחבורה ציבורית חכמה או הבטחת שווא?

במסגרת ניסוי שיימשך כשנה, יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים, לפי הקריאה של הנוסעים באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד, במטרופולין תל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה פרסם אתמול, כי מהיום (שני) יפעל שירות חדש במטרה לעודד נוסעים לעבור מההגה לתחבורה הציבורית,

במסגרת הניסוי שיימשך כשנה, יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים, לפי הקריאה של הנוסעים באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד, במטרופולין תל אביב, בשלב הראשון יופעלו 40 מיניבוסים, ועד לחודש יוני יופעלו 100 מיניבוסים במרחב תל אביב והסביבה.

בשלב ההרצה יופעלו המיניבוסים ברמת גן וגבעתיים. השירות יקרא באבל (BUBBLE) כאמור השירות יחל כבר מחר יום שני, ויסיע ליעדים מרכזיים בלב גוש דן כמו מוסדות לימוד, תחנות רכבת, בתי חולים, ואזורי תעסוקה. הנוסע יופנה לתחנת האוטובוס הקרובה מסלול הנסיעה והקו יקבע כל פי הזמנת הנוסעים, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר בין הנוסעים שהזמינו את ההסעה אל היעדים.

צילום יח"צ חברת פנדן
צילום יח"צ חברת פנדן

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר "השירות החדש הוא צעד נוסף,שנועד לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית, על חשבון הרכב הפרטי, ולצמצם את עומסי התנועה באזור גוש דן, בכוונת המשרד להרחיב את השירות גם לירושלים, חיפה ודרום השרון.

ראוי לציין כי רק לפני כחודש, אישר משרד התחבורה למוניות לשמש כמוניות שירות באזור תל אביב והמטרופולין. כידוע אסור למוניות  לאסוף נוסעים כדי למלא את המונית ולחלק את מחיר הנסיעה בין הנוסעים שביקשו לנסוע באותה הנסיעה לאורך  על ציר הנסיעה, למקומות שונים, כלומר מספר תחנות.

את תגובת אירגון בעלי המוניות לא ניתן היה לקבל עד למרות נסיונות חוזרים שלנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן