Skip to content

הותר לפרסום: המשטרה לכדה כנופיה שסחרה בנשק מהשטחים לישראל

כנופיה בת 4 חברים משועפט ומענתא בשטחים הכבושים, נעצרה לאחרונה כשסחרה בנשק שיועד לגורמי פשע בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך מספר חודשים הופעל סוכן ביחידה המרכזית במסגרת המאבק "במפל הפשיעה" הפלסטיני וסחר באמצעי לחימה. בעקבות כך נעצרה כנופיה שחבריה הם גרמי פשע ישראלים ופלסטינים שסחרו בנשק שנרכש בשטחים ויועד לפשיעה בישראל

ביצוע המכירה במצלמה סמויה (צילום מסרטון המשטרה)
ביצוע המכירה במצלמה סמויה (צילום מסרטון המשטרה)
נשק מסוג קרלו שנלכד בידי הסוחרים
נשק מסוג קרלו שנלכד בידי הסוחרים (צילום מסרטון המשטרה)
צילום מתוך סרטון המשטרה
צילום מתוך סרטון המשטרה

סחר באמצעי הלחימה הינם איום למרקם החיים התקין של האזרחים הנורמטיביים ועל כן מהווה מטרה לפעילות משטרתית בלתי מתפשרת. במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל "במפל הפשיעה" הפלסטיני בדגש על סחר באמצעי לחימה הזולגים לתחומי הארץ משטחי יו"ש ומשמשים לא אחת לביצוע פעולות חבלניות ופליליות. בחודשים האחרונים פעלו בלשי היחידה המרכזית לסיכול סחר באמצעי לחימה.

לאחרונה  לאחר הפעלת סוכן סמוי בימ"ר מרכז במהלך מספר חודשים כשהוא מבצע עסקאות רכישת אמצעי לחימה מפלסטינים בשטחים והכנסתם לתוך מדינת ישראל ובמסגרת פעילותו  הוא רכש ר 5 כלי נשק, 4 רובים מסוג קרלו ואקדח, בסכומים של עשרות אלפי שקלים.
הפעלת הסוכן הובילה לאיסוף ראיות וממצאים נגד עבריינים פלסטינים וישראלים שפעלו כחוליה שעסקה בסחר באמל"ח והפכה לגלויה עם מעצרם של 4 חשודים, שני פלסטינים תושבי ענתא ושני ישראלים תושבי שועפט.מהחקירה עולה כי הנשקים שנרכשו יועדו לגורמים פלילים ולפעילות פח"ע.

מעצרם של שניים מהחשודים הוארך מעת לעת בבית משפט הצבאי בעופר והוגשו נגדם כתבי אישום בגין סחר ונשיאת אמל"ח.

במשטרת ישראל מציינים כי מבצע זה שבמסגרתו הופעל סוכן מצטרף לשורה ארוכה של פעילויות ומבצעים שביצעה ומבצעת משטרת ישראל בשנים האחרונות, במישור המודיעיני, מבצעי והחקירתי, לרבות באמצעות הפעלת סוכנים אמיצה, יצירתית ומוקפדת נגד פשיעה חמורה בתוך תחומי יו"ש, הזולגת לתחומי הארץ ובדגש על תופעות הסחר באמצעי לחימה המשמשים לא אחת לביצוע פעולות חבלניות ופליליות תימשך כל עת ותביא לחשיפת העבריינים והבאתם לדין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן