Skip to content

ויקומו ויתורו את הארץ והיא מלאה ועמוסה בפקקים

מאות אלפי ישראלים יצאו לטייל בחג ורבים מהם נתקלו בפארקים, חופים ואתרי טיולים פקוקים וסגורים. ישראל עדיין לא ערוכה עם מספיק אטרקציות ואתרים לקליטת המוני מבקרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות אלפי ישראלים ניצלו את מזוג האויר הנעים שפקד את הארץ, כדי לתור בה ולראות את מחמדיה. ויצרו פקקים בכבישים ובכניסות לאתרי התיירות וחופי הים.
מאות אלפי ישראלים, יצאו אתמול (שני) משפחות, משפחות לטיולים בארץ, אבל גילו עד מהרה כי אין מקום לכולם באתרי התיירות הקלאסיים ונאלצו לחזור כלעומת שבאו. כך לדוגמה מחדר הבקרה של רשות הכינרת נמסר אתמול כי חופי הכינרת – חלוקים, לבנון, כורסי ושקמים, כינר וצינברי, נסגרו למבקרים עקב עומס. וכי מיום שני ביקרו בחופי הכינרת  יותר מ 32 אלף נופשים, ומתחילת החג כבר נפשו יותר  מ- 62 אלף איש בחופי איגוד ערים כינרת.

 תור ענקי בכניסה לאתר החרמון ( צילם יצחק - קבוצת מזג אוויר בתמונות)
תור ענקי בכניסה לאתר החרמון ( צילם יצחק - קבוצת מזג אוויר בתמונות)

השלג שירד במפתיע והחורף שהוריד טונות רבות של שלג בהרי הגולן, יחד עם מזג האוויר הסתווי שפקד את ארצנו, וחופשת חול המועד. גרמו למאות אלפי ישראלים לעלות לגולן, אבל מנהלי אתר החרמון נאלצו כעבור שלש שעות מפתיחת האתר לנעול את שעריו, מנהלי האתר הסבירו כי יש כמות מוגבלת של מטיילים שמותר להם מטעמי בטיחות להיכנס לאתר, כשהמספר הזה מושלם, הם מנהלי האתר חייבים לסגור את האתר, לכניסת מטיילים נוספים. וכך נאלצו רבים לחזור כלעומת שבאו, בתקווה שהמחר יאיר להם יותר את פניו.

מדהים. 23 באפריל וכך נראה המפלס העליון בחרמון (צילום: אמיר אבו סלאח)
מדהים. 23 באפריל וכך נראה המפלס העליון בחרמון (צילום: אמיר אבו סלאח)

לסאפרי ברמת גן הגיעו עשרות אלפים כדי לראות את מחמדי הסאפרי וחיות הבר שבו. וכך, עד מהרה השתרך גם שם תור ארוך מידי לחניון במקום עד שמנהלי הסאפרי נאלצו למנוע כניסת רכבים נוספים. כמובן שהילדים במיוחד כמו גם משפחותיהם  שהתכוננו למפגש עם חיות הסאפרי, התאכזבו מהעובדה שלא יוכלו להכנס, אבל חלק מההורים הבטיחו לחזור שוב היום ולנסות את מזלם.
בינתיים פנו המטיילים ליערות הקרן הקיימת לישראל וגם שם גילו שהיו  מטיילים זריזים שהגיעו מוקדם ותפסו את המקומות היותר טובים והערוכים למבקרים ובלית ברירה נאלצו להסתפק בפינות יער. וכשגם אלו התמלאו, היו גם כאלה שנאלצו לוותר וחזרו לביתם.  חניונים צמודים לחופי הים היו מלאים גם הם ולעיתים קרובות עד אפס מקום.בכלל עם ישראל ניצל את מזג האוויר המצויין ויצא לאטרקציות באתרי התיירות בארץ וגילה, כמה לא מפתיע שחסרים עוד הרבה אטרקציות ומקומות שערוכים למטיילים.

היו גם כאלה שהצטופפו בנמל התעופה בן גוריון בדרכם לטיול בחו"ל, התברר כי בקשת מנהל נמל התעופה בן גוריון מהנוסעים להגיע לנמל התעופה  3 שעות לפני מועד טיסתם, הביאה לעומס והמתנה. באולם ההמתנה לנוסעים שחזרו מחו"ל לארץ ראינו מחזות של מעגלי רוקדים של מי שהמתינו לקבוצות צעירים שהגיעו לביקור בארץ והם פצחו במעגלי ריקוד ושירה, היה שמח.
מה שהעיב על כל השמחות של המטיילים היו מספר תאונות בכבישי ישראל, ועם קצת יותר כבוד של משתמשי הדרך אלה לאלה אפשר היה למנוע אותם. סעו בזהירות ובמהירות שתואמת את תנאי הדרך, ותנו לנהגים להשתלב בתנועה. שימרו על ערנות ולא פחות חשוב לחגור את חגורות הבטיחות והעיקר תניחו לנייד בצד. הימנעו מהסח הדעת ותגיעו בשלום למחוז  חפצכם , מחר שוב יפתחו אתרי הנופש והבילוי מחדש לטובת אלה שהיום אולי התאכזבו, כי המחר תמיד יכול להאיר פנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן