Skip to content

צרפת – שבוע 24 של הפגנות ומתגבר

להזכירכם הקש ששבר את גב האזרחים היה העלאת מחיר הדלק שמקרון מייד התחייב לעכב. מאז עברו הרבה מים בים והפגנות ברחובות ומחיר הדלק עלה ב... 20%. והאחד במאי מתקרב, והמונים כבר הבטיחו לעצמם כרטיס לפאריס להפגנות מסיביות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמנואל מקרון ממשיך לנסות למרוח את הציבור וצהובי האפודים ממשיכים להפגין. למרות ה"דיון הגדול" שיזם נשיא צרפת כדי להקשיב, לציבור אבל יותר מזה כדי להשמיע לציבור. לאף אחד בצרפת אין אשליה, מקרון מנסה למרוח את הזמן ולהימנע מכל פעולה שנוגדת את התכנית שלו.

אבל המשטרה אמרה 1000 איש - צילום - עמית מנדלזון

התוצאה, למרות המספרים שממציאה לו המשטרה, ה"מוכיחים" ,כביכול, שעוצמת ההפגנות דועכת, כל מי שמסתובב בימי שבת ברחובות צרפת יודע שמדובר בבלוף או אם תרצו "פייק ניוז". במארסי ההפגנות מתגברות, ומספר הנוכחים בהפגנה האחרונה טיפס חזרה ל-5000. וזה לא כל כך מסתדר עם המספר הכללי שעליו מצביעה המשטרה 26,000 בכל רחבי צרפת. והאלימות נעה ממקום למקום כשהמשטרה מנסה כמו הילד ההולנדי לסתום חור אחד ומקבלת בעין שפריץ מחור אחר. הפעם הברדק היה בשטרסבורג בה נעצרו 22 איש ונגרמו נזקים רבים.

צילום - עמית מנדלזון

להזכירכם הקש ששבר את גב האזרחים היה העלאת מחיר הדלק שמקרון מייד התחייב לעכב. מאז עברו הרבה מים בים והפגנות ברחובות ומחיר הדלק עלה ב… 20%. והאחד במאי מתקרב, והמונים כבר הבטיחו לעצמם כרטיס לפאריס להפגנות מסיביות.

אצבע מאשימה אל הבנקים - צילום - עמית מנדלזון

במארסי כאמור צעדו ברחובות כ-5000 איש והפכו את העיר כולה למדרחוב אחד גדול, שכן מסלול הצעידה שלהם הוא קפריזי וכל צומת היא בסיס לשינוי כיוון. בדרך, במבצע מזהיר, נגררה כל ההפגנה אל תוך השוק שם החליפו הפעילים המקומיים את שם רחוב השוק על שמה של זינב רדואן אחת מקרבנות השימוש ברימוני גז מדמיע אישה בת 80 שאל חלונה נורה רימון גז מדמיע.

מהיר ואלגנטי החלפת שם הרחוב - צילום - עמית מנדלזון

הציבור הפאסיבי איננו מתרעם על קשיי התנועה והסולדריות מדהימה למרות הפקקים, הנהגים צופרים לאות תמיכה למרות הבלאגן מכל המרפסות מציצים אפודים צהובים.

תמיכה ציבורית - צילום - עמית מנדלזון

בסך הכל פרט להתקלות אחת או שתיים עברה השבת הזו בלי אירועים חריגים (גז מדמיע לא נחשב אירוע חריג) פרט לשני עצורים.

תחנת הרכבת מאובטחת - צילום - עמית מנדלזון
קצת גז מדמיע - צילום - עמית מנדלזון
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן